mam dokładnie ten sam problem. w momencie kiedy to sie kompiluje po kliknięciu widać w okienku objectów przez chiwle jak migną ylko tekstury tych zenów, ale za chwile wszystko znika a świat jest pusty.
// *******************************
// * "World" *
// *******************************
// spacer macro "World create"
reset
set error 3
Load world TestLevel\1.ZEN
Load world TestLevel\2.ZEN
Load world TestLevel\3.ZEN
compile world outdoor
compile light high
// *******************************************
// *******************************************
// *******************************************
EDIT1: zmieniłem ściezki na TestLevel\SWIATMACRO1.ZEN i TestLevel\SWIATMACRO2.ZEN
powiedzmy ze obiekty sie załadowały, widać je w oknie object, ale w świecie ich nie widać.
EDIT2: załadowałem również tylko jeden świat, jaktyl.zen przemieliło i okno z obiektami w końcu wypełniło się wpisami,
nawet muzyka gra w tle, jednka świat pusty...
http://img140.imageshack.us/i/63257065.png/EDIT3: ok, powiedzcie mi jak to jest , że zeny SOUNDTESTLEVELKAI i AI_PORTALE się połączyły. a moje nie chcą ? te przytoczone zeny, były z g2mdk chyba.
EDIT 4 > R O Z W I Ą Z A N I E zeby zeny pojawiły się w świecie, po kompilacji za pomocą funkcji macros, nalezy umieścić meshe, czyli pliki *.3ds z których powstały owe zeny, w katalogu meshes > _Work\data\Meshes (mogą być tam luzem, a można je wrzucić do dowolnego katalogu który tam występuje
pliki *.ZEN muszą być pod podaną lokalizacją w MACROS
PODSUMOWANE:
łączenie zenów jest jak najbardziej możliwe, ale jest też możliwość zmodyfikowania świata, następnie ponownego scalenia bez utraty vobówSPOSÓB NA ZMODYFIKOWANIE ŚWIATA I ZABEZPIECZENIE VOBÓW: Dla testów, zrobiłem coś takiego:
zacznijmy od początku:
1) Chcę podzielić świat, potem połączyć fragmenty tego świata macrosem w całość, dodać voba, potem zmodyfikować świat a na koniec przywrócić wcześniej zabezpieczonego voba. Mając plik MAX z swoim domkiem 0.MAX, przystępuję do trzech eksportów kerraxem. Kerrax umożliwia przy eksporcie zaznaczenie elementów do eksportu i tak: 1.3DS to cylinder 2.3DS to box, 3.3DS to wspomniany Domek, złożony z kilkudziesięciu elementów. W ten sposób podzieliłem swój "świat" na trzy pliki 3DS, umieszczam je w katalogu meshes (_Work\data\Meshes). Otwieram je pokolei w spacerze i zapisuję jako zeny w katalogu TestLevel (_Work\data\Worlds\TestLevel), wybierając przy zapisie Compiled ZEN (ascii).
2) Teraz resetujemy spacer, i uruchamiamy macros z skryptem, który widzimy wyżej. Powinny w spacerze pojawić się poszczególne elementy, które odzielnie eksportowaliśmy kerraxem! z projektu o nazwie 0.MAX W spacerze pojawią się one dokładnie w tych samych mejscach, w jakich były w trójwymiarowym projekcie domku !! idelanie obok siebie. Teraz zapisujemy to jako czwarty zen - 4.ZEN.
3) chcemy teraz dodać voba, dodaj dowolnego voba i zapisz swoją pracę.
4) teraz chcielibyśmy dorysować do naszego domku kanciapę na grabie. otwieramy 0.MAX dorysowywujemy zaplecze gospodarcze. Przystępujemy do eksportu kerraxem. Przy eksporcie zaznaczamy cały dom plus kanciapę i nadpisujemy plik z domkiem - 3.3DS w katalogu meshes (_Work\data\Meshes).
5) następnie zabezpieczymy swojego voba. w tym celu otwieramy 4.ZEN i zapisujemy go od razu jako 4VOB.ZEN ale wybieramy Uncompiled ZEN (ascii) przed zapisem.
6) Łączymy wszystkie pliki 1,2,3.3DS + 4VOB.3ds i włala ! połączyliśmy macrosem poraz drugi świat z kawałków, zrobilismy to na potrzeby zmodyfikowana istniejąceo świata (w tym przypadku rozbudowalismy domek), który już przedtem raz łączylismy z elementów, można tak powiedzieć... "pociętego" świata aaa, i jeszcze udało nam się nie stracic przy tym vobów.
Czemu "pociętego" wsadziłem w cudzysłów ? bo okazuje się, że cięcie świata na kawałki, to tak naprawde umiejętne nazwanie "warstw" obiektow w 3DMaxie by potem móc wygodnie wyeksportować je kerraxem.
Macros który połączy stare 3DS z nadpisanym domkiem po modyfikacji i doda zabezpieczone voby:
// *******************************
// * "World" *
// *******************************
// spacer macro "World create"
reset
set error 3
Load world TestLevel\1.ZEN
Load world TestLevel\2.ZEN
Load world TestLevel\3.ZEN
Load world TestLevel\4VOB.ZEN
compile world outdoor
compile light high
// *******************************************
// *******************************************
// *******************************************
ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !