Pusty świat 2758 4

O temacie

Autor Okrutny

Zaczęty 23.09.2009 roku

Wyświetleń 2758

Odpowiedzi 4

Okrutny

Okrutny

Użytkownicy
posty120
  • Użytkownicy

Okrutny

Pusty świat
2009-09-23, 13:26(Ostatnia zmiana: 2009-09-23, 13:43)
Chce złączyć dwa zeny w jeden. Wybieram opcje MAcros i daje Nowy i wpisuje coś takiego

reset
set error 3
Load world newworld\NEUJAHRSINSEL
Load world newworld\ADDONWORLD
compile world outdoor
compile light high


i włancza mi sie pusty świat...  co jest nie tak?

teraz dopisałem  zen. no końcu nazw światów ale nadal nie jest dobrze
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Pusty świat
#1 2010-05-14, 00:27(Ostatnia zmiana: 2010-05-28, 15:57)
mam dokładnie ten sam problem. w momencie kiedy to sie kompiluje po kliknięciu widać w okienku objectów przez chiwle jak migną ylko tekstury tych zenów, ale za chwile wszystko znika a świat jest pusty.

// *******************************
// * "World" *
// *******************************
// spacer macro "World create"
reset
set error 3
Load world TestLevel\1.ZEN
Load world TestLevel\2.ZEN
Load world TestLevel\3.ZEN
compile world outdoor
compile light high
// *******************************************
// *******************************************
// *******************************************


EDIT1: zmieniłem ściezki na TestLevel\SWIATMACRO1.ZEN i TestLevel\SWIATMACRO2.ZEN
powiedzmy ze obiekty sie załadowały, widać je w oknie object, ale w świecie ich nie widać.
EDIT2:
załadowałem również tylko jeden świat, jaktyl.zen przemieliło i okno z obiektami w końcu wypełniło się wpisami,
nawet muzyka gra w tle, jednka świat pusty...

http://img140.imageshack.us/i/63257065.png/

EDIT3: ok, powiedzcie mi jak to jest , że zeny SOUNDTESTLEVELKAI i AI_PORTALE się połączyły. a moje nie chcą ? te przytoczone zeny, były z g2mdk chyba.

EDIT 4 > R O Z W I Ą Z A N I E

zeby zeny pojawiły się w świecie, po kompilacji za pomocą funkcji macros, nalezy umieścić meshe, czyli pliki *.3ds z których powstały owe zeny, w katalogu meshes > _Work\data\Meshes (mogą być tam luzem, a można je wrzucić do dowolnego katalogu który tam występuje :D  

pliki *.ZEN muszą być pod podaną lokalizacją w MACROS

PODSUMOWANE: łączenie zenów jest jak najbardziej możliwe, ale jest też możliwość zmodyfikowania świata, następnie ponownego scalenia bez utraty vobów

SPOSÓB NA ZMODYFIKOWANIE ŚWIATA I ZABEZPIECZENIE VOBÓW: Dla testów, zrobiłem coś takiego:

zacznijmy od początku:

1) Chcę podzielić świat, potem połączyć fragmenty tego świata macrosem w całość, dodać voba, potem zmodyfikować świat a na koniec przywrócić wcześniej zabezpieczonego voba. Mając plik MAX z swoim domkiem 0.MAX, przystępuję do trzech eksportów kerraxem. Kerrax umożliwia przy eksporcie zaznaczenie elementów do eksportu i tak: 1.3DS to cylinder 2.3DS to box, 3.3DS to wspomniany Domek, złożony z kilkudziesięciu elementów. W ten sposób podzieliłem swój "świat" na trzy pliki 3DS, umieszczam je w katalogu meshes (_Work\data\Meshes). Otwieram je pokolei w spacerze i zapisuję jako zeny w katalogu TestLevel (_Work\data\Worlds\TestLevel), wybierając przy zapisie Compiled ZEN (ascii).

2) Teraz resetujemy spacer, i uruchamiamy macros z skryptem, który widzimy wyżej. Powinny w spacerze pojawić się poszczególne elementy, które odzielnie eksportowaliśmy kerraxem! z projektu o nazwie 0.MAX W spacerze pojawią się one dokładnie w tych samych mejscach, w jakich były w trójwymiarowym projekcie domku !! idelanie obok siebie. Teraz zapisujemy to jako czwarty zen - 4.ZEN.

3) chcemy teraz dodać voba, dodaj dowolnego voba i zapisz swoją pracę.

4) teraz chcielibyśmy dorysować do naszego domku kanciapę na grabie. otwieramy 0.MAX dorysowywujemy zaplecze gospodarcze. Przystępujemy do eksportu kerraxem. Przy eksporcie zaznaczamy cały dom plus kanciapę i nadpisujemy plik z domkiem - 3.3DS w katalogu meshes (_Work\data\Meshes).

5) następnie zabezpieczymy swojego voba. w tym celu otwieramy 4.ZEN i zapisujemy go od razu jako 4VOB.ZEN ale wybieramy Uncompiled ZEN (ascii) przed zapisem.

6) Łączymy wszystkie pliki 1,2,3.3DS + 4VOB.3ds i włala ! połączyliśmy macrosem poraz drugi świat z kawałków, zrobilismy to na potrzeby zmodyfikowana istniejąceo świata (w tym przypadku rozbudowalismy domek), który już przedtem raz łączylismy z elementów, można tak powiedzieć... "pociętego" świata  aaa, i jeszcze udało nam się nie stracic przy tym vobów.

Czemu "pociętego" wsadziłem w cudzysłów ? bo okazuje się, że cięcie świata na kawałki, to tak naprawde umiejętne nazwanie "warstw" obiektow w 3DMaxie by potem móc wygodnie wyeksportować je kerraxem.

Macros który połączy stare 3DS z nadpisanym domkiem po modyfikacji i doda zabezpieczone voby:

// *******************************
// * "World" *
// *******************************
// spacer macro "World create"
reset
set error 3
Load world TestLevel\1.ZEN
Load world TestLevel\2.ZEN
Load world TestLevel\3.ZEN
Load world TestLevel\4VOB.ZEN

compile world outdoor
compile light high
// *******************************************
// *******************************************
// *******************************************

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sep 23 2009, 01:26 PM

Data mówi sama za siebie.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Mimo wszystko może się komuś przydać ;)
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Pusty świat
#4 2010-05-14, 21:25(Ostatnia zmiana: 2010-05-14, 21:26)
a co z tego, że taka data. na tym forum nigdzie nie natknąłem się na ten mały szczególik, żeby w tym kontekście, umieścić plik 3ds w katalogu meshes... w innym kontekście nie szukałem, może występuje, nie wiem. Puki co, ten watek naświetla ten problem, dopiero teraz.

no i za co mówi ta data ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry