Naprawa uszkodzonych plików .ZEN, Konkretnie: Błąd #22, #25 etc... 13811 0

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 13811

Odpowiedzi 0

Kazzmir
  • Gość
Cytat: Aeron link=topic=54.msg26523#msg26523 date=Feb 10 2007, 13:25\'
W tym przecudownym programie (mowa o spacerze) nie trudno zepsuć zena. W tym tutorialu opiszę jak naprawić taki błąd:


Oznacza to że w folderze Meshes (podczas kompilowania) nie wykryto mesha z którego korzysta dany zen. Plik zostaje uszkodzony. Aby go naprawić potrzebujemy następujących rzeczy:
   
   >> Spacer
   >> Mesh z którego korzysta dany zen.
   >> Notatnik
[color=#red]Zanim zaczniesz:[/color] Zrób kopię zena na wypadek gdyby poszło coś nie tak.
1. Wklejamy Mesh#msgote author=Aeron link=topic=54.msg26523#msg26523 date=Feb 10 2007, 13:25\']W tym przecudownym programie (mowa o spacerze) nie trudno zepsuć zena. W tym tutorialu opiszę jak naprawić taki błąd:


Oznacza to że w folderze Meshes (podczas kompilowania) nie wykryto mesha z którego korzysta dany zen. Plik zostaje uszkodzony. Aby go naprawić potrzebujemy następujących rzeczy:
   
   >> Spacer
   >> Mesh z którego korzysta dany zen.
   >> Notatnik
[color=#red]Zanim zaczniesz:[/color] Zrób kopię zena na wypadek gdyby poszło coś nie tak.
1. Wklejamy Mesha do folderu meshes (_work/data/meshes[nie ważne gdzie ważne żeby był w folderze meshes])
2. Uruchamiamy spacer, otwieramy naszego wadliwego zena i zapisujemy go jako uncompiled .zen
3. Otwieramy zen notatnikiem, wyszukujemy (ctrl+f) takie coś:



Czyli:

4. Zmieniamy nazwę #22 na nazwę naszego mesha wraz z rozszerzeniem. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

5. Zapisujemy zamiany, otwieramy spacera i naszego edytowanego zena.
6. Kompilujemy go i od tej pory możemy się cieszyć w pełni sprawnym zenem
7. Usuwamy plik #22 z folderu meshes
8. Koniec
Porada1: Pliki ze światem zawsze zapisuj w folderze _work/data/worlds/_work
Porada2: NIGDY!![/color] nie edytuj zena (notatnikiem) jeśli go wcześniej nie zapisałeś jako uncompiled, Spowoduje to jego trwałe, raczej nieodwracalne uszkodzenie.(Patrz poniżej)

Porada3: Pamiętaj aby nigdy nie kompilować świata bez mesha!
PS. nie koniecznie błąd musi dotyczyć pliku #22 może być nawet #25 ja tylko podałem #22 dla przykładu.

Wszelkie pytania związane z tym tutorialem proszę zadawać w tym temacie.

Autor zastrzega sobie prawo do kopiowania tego tutorialu[/color]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry