Jak Thoro napisał, właściwie bez sensu jest tworzenie tekstur na prawie 10-letnie modele z kiepskim mapowaniem, ale widzę że dużo osób jeszcze się w to bawi. Poza tym może coś się z tego tutoriala może się przydać do tworzenia tekstur do nowszych gier...
Postanowiłem napisać tutorial na tworzenie tekstury ubrania. Nie będzie ona specjalnie dopracowana, ponieważ na porządny tutorial musiałbym poświęcić
kilka, jeśli nie kilkanaście godzin. Na początek bardzo mało skomplikowane spodnie i buty.
I
Potrzebne narzędzia:
Gimp (2.6)
3ds max (do podglądu naszej tekstury na modelu)
II
Wybrałem model ciężkiej zbroi cienia. (HUM_STTS_ARMOR)
Teraz tworzę nowy obraz w rozdzielczości 1024/1024.
Wklejam tam oryginalną teksturę i rozciągam do rozdzielczości mojego obrazu.
Robię to po to, by wiedzieć gdzie co "leży". Przy nowych modelach robimy najlepiej render Uvki.
III
Przygotuję materiał spodni.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=3109...cdf14c27de00d73Otwieram ten obraz w oddzielnym pliku.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=3133...cdf14c27de00d73Ten obraz również otwieram w oddzielnym pliku.
Kopiuję jego fragment i wklejam na nową warstwę w poprzednim obrazie z III pkt.
Tryb warstwy na twarde światło.
Później usuwam kolory z górnej warstw (Kolory/destruacja)
Widać to na screenie:
http://i42.tinypic.com/30vztya.jpgWyszedł trochę za jasny materiał. Przechodzę na dolną warstwę i modyfikuję (Kolory/Jasność i kontrast)
http://i44.tinypic.com/t5o9sg.jpgTeraz łączymy warstwy (Warstwa/ Połącz w dół)
Poprawię jeszcze trochę kolory (Kolory/ odcień i nasycenie)
W zależności od tego na ile jest rozmyty obraz wyostrzam go.
(Filtry/Uwydatnianie/Wyostrzanie)
IV
Otwieramy plik z teksturą (ten w 1024/1024)
Wklejamy odpowiednio materiał na miejsce spodni.
screen:
http://i40.tinypic.com/2rc0efc.jpgNa warstwie nad materiałem spodni zaznaczamy odpowiedni obszar.
Ustawienia gradientu jak na screenie:
http://i44.tinypic.com/21kmt15.jpgJeździmy w różnych kierunkach, aby uzyskać podobny efekt jak na screenie.
Tryb tej warstwy zmieniamy na pokrywanie (krycie na 50)
Łączymy warstwy Spodnie I i Spodnie 2.
Teraz używając wypalania i rozjaśniania (Shift+D) (pędzel circle fuzzy 19 skala w zależności od potrzeb) robię cienie między nogami.
http://i42.tinypic.com/mjzgh.jpgSame spodnie na razie zostawiamy.
V
Próbujemy skompletować materiały na pasek.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2475...cdf14c27de00d73Układamy materiał na nowej warstwie, zmieniamy odpowiednio rozmiar i układamy na miejscu starego pasa (aby dobrze to ustawić można wyłączyć na moment
widoczność warstwy Spodnie I (Okna/warstwy)
http://i39.tinypic.com/voyb9w.jpgU mnie pas jest bardzo rozmyty, dlatego znów wyostrzanie (na poziomie 45)
Kolor pasa mnie nie zadowala, jest za bardzo nasycony. Używam narzędzia Odcień i nasycenie oraz Jasność i Kontrast, aby uzyskać efekt jak na screenie:
http://i40.tinypic.com/iwhjdw.jpgTeraz cień. Na warstwie pas używamy narzędzia Filtry/Światło i cień/ rzucanie cienia.
http://i41.tinypic.com/2v94r6d.jpgSprzączka z tego zdjęcia:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=1823...cdf14c27de00d73Wycinamy wklejamy na nową warstwę, odpowiednio zeskalować.
Znów zabawa z kolorami, cień (przesunięcie X i Y: 2 krycie70 )
Wypalanie w odpowiednich miejscach i wyostrzanie warstwy ze sprzączką.
Wycinając fragment sprzączki układamy ćwieki na nowej warstwie
screen:
http://i39.tinypic.com/optn9v.jpgVI
Zajmiemy się fragmentem poniżej spodni:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2729...cdf14c27de00d73Przerabiamy ten obraz:
kolory, filtry ( np. nakładanie na płótno, gimpresjonista itp.) itp.
Dalej robimy cienie w odpowiednich miejscach (wypalanie)
VII
Fragment poniżej (w oryginale zapięcia do butów itp.)
screen:
http://i44.tinypic.com/25ap1es.jpghttp://cgtextures.com/texview2.php?id=1522...cdf14c27de00d73Odpowiednie rozmieszczenie na nowej warstwie, zabawa z kolorami i ostrością, wypalanie, rozjaśnianie dla nabrania głębi.
Teraz zrobiłem coś takiego:
http://i42.tinypic.com/i69sgk.jpgJak nietrudno się domyślić skopiowałem fragment pasa i zmieniłem kolory, aby wyszło w miarę naturalnie.
VIII
Buty:
Materiał ten z pkt VII. Używamy rozjaśniania i wypalania, aby zrobić coś podobnego do oryginału:
Screen:
http://i44.tinypic.com/11hxc8m.jpgKoniec częśći I
Póki co mam zrobione spodnie i buty.
Tekstura niedokończona:
http://i42.tinypic.com/97pny1.pngNa modelu wygląda to tak:
http://i41.tinypic.com/308hzqw.jpgW razie jakiś nieścisłości pisać, (na szybko robiłem tutorial)
Kopiować jedynie za zgodą autora