Tekstura, ubiór cz. I 12237 14

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 4.02.2009 roku

Wyświetleń 12237

Odpowiedzi 14

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Tekstura, ubiór cz. I
2009-02-04, 11:34(Ostatnia zmiana: 2009-02-04, 11:42)
Jak Thoro napisał, właściwie bez sensu jest tworzenie tekstur na prawie 10-letnie modele z kiepskim mapowaniem, ale widzę że dużo osób jeszcze się w to bawi. Poza tym może coś się  z tego tutoriala może się przydać do tworzenia tekstur do nowszych gier...
Postanowiłem napisać tutorial na tworzenie tekstury ubrania. Nie będzie ona specjalnie dopracowana, ponieważ na porządny tutorial musiałbym poświęcić
kilka, jeśli nie kilkanaście godzin. Na początek bardzo mało skomplikowane spodnie i buty.

I
Potrzebne narzędzia:
Gimp (2.6)
3ds max (do podglądu naszej tekstury na modelu)

II
Wybrałem model ciężkiej zbroi cienia. (HUM_STTS_ARMOR)
Teraz tworzę nowy obraz w rozdzielczości 1024/1024.
Wklejam tam oryginalną teksturę i rozciągam do rozdzielczości mojego obrazu.
Robię to po to, by wiedzieć gdzie co "leży". Przy nowych modelach robimy najlepiej render Uvki.

III
Przygotuję materiał spodni.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=3109...cdf14c27de00d73
Otwieram ten obraz w oddzielnym pliku.

http://cgtextures.com/texview2.php?id=3133...cdf14c27de00d73
Ten obraz również otwieram w oddzielnym pliku.
Kopiuję jego fragment i wklejam na nową warstwę w poprzednim obrazie z III pkt.
Tryb warstwy na twarde światło.
Później usuwam kolory z górnej warstw (Kolory/destruacja)
Widać to na screenie:
http://i42.tinypic.com/30vztya.jpg

Wyszedł trochę za jasny materiał. Przechodzę na dolną warstwę i modyfikuję (Kolory/Jasność i kontrast)
http://i44.tinypic.com/t5o9sg.jpg

Teraz łączymy warstwy (Warstwa/ Połącz w dół)
Poprawię jeszcze trochę kolory (Kolory/ odcień i nasycenie)
W zależności od tego na ile jest rozmyty obraz wyostrzam go.
(Filtry/Uwydatnianie/Wyostrzanie)


IV
Otwieramy plik z teksturą (ten w 1024/1024)
Wklejamy odpowiednio materiał na miejsce spodni.
screen: http://i40.tinypic.com/2rc0efc.jpg

Na warstwie nad materiałem spodni zaznaczamy odpowiedni obszar.
Ustawienia gradientu jak na screenie: http://i44.tinypic.com/21kmt15.jpg
Jeździmy w różnych kierunkach, aby uzyskać podobny efekt jak na screenie.
Tryb tej warstwy zmieniamy na pokrywanie (krycie na 50)
Łączymy warstwy Spodnie I i Spodnie 2.
Teraz używając wypalania i rozjaśniania (Shift+D) (pędzel circle fuzzy 19 skala w zależności od potrzeb) robię cienie między nogami.
http://i42.tinypic.com/mjzgh.jpg
Same spodnie na razie zostawiamy.

V
Próbujemy skompletować materiały na pasek.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2475...cdf14c27de00d73

Układamy materiał na nowej warstwie, zmieniamy odpowiednio rozmiar i układamy na miejscu starego pasa (aby dobrze to ustawić można wyłączyć na moment

widoczność warstwy Spodnie I (Okna/warstwy)
http://i39.tinypic.com/voyb9w.jpg
U mnie pas jest bardzo rozmyty, dlatego znów wyostrzanie (na poziomie 45)
Kolor pasa mnie nie zadowala, jest za bardzo nasycony. Używam narzędzia Odcień i nasycenie oraz Jasność i Kontrast, aby uzyskać efekt jak na screenie:
http://i40.tinypic.com/iwhjdw.jpg

Teraz cień. Na warstwie pas używamy narzędzia Filtry/Światło i cień/ rzucanie cienia.
http://i41.tinypic.com/2v94r6d.jpg

Sprzączka z tego zdjęcia:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=1823...cdf14c27de00d73
Wycinamy wklejamy na nową warstwę, odpowiednio zeskalować.

Znów zabawa z kolorami, cień (przesunięcie X i Y: 2 krycie70 )
Wypalanie w odpowiednich miejscach i wyostrzanie warstwy ze sprzączką.
Wycinając fragment sprzączki układamy ćwieki na nowej warstwie
screen:
http://i39.tinypic.com/optn9v.jpg

VI
Zajmiemy się fragmentem poniżej spodni:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2729...cdf14c27de00d73
Przerabiamy ten obraz:
kolory, filtry ( np. nakładanie na płótno, gimpresjonista itp.) itp.
Dalej robimy cienie w odpowiednich miejscach (wypalanie)

VII
Fragment poniżej (w oryginale zapięcia do butów itp.)
screen:
http://i44.tinypic.com/25ap1es.jpg

http://cgtextures.com/texview2.php?id=1522...cdf14c27de00d73
Odpowiednie rozmieszczenie na nowej warstwie, zabawa z kolorami i ostrością, wypalanie, rozjaśnianie dla nabrania głębi.
Teraz zrobiłem coś takiego:
http://i42.tinypic.com/i69sgk.jpg
Jak nietrudno się domyślić skopiowałem fragment pasa i zmieniłem kolory, aby wyszło w miarę naturalnie.

VIII
Buty:
Materiał ten z pkt VII. Używamy rozjaśniania i wypalania, aby zrobić coś podobnego do oryginału:
Screen:
http://i44.tinypic.com/11hxc8m.jpg


Koniec częśći I
Póki co mam zrobione spodnie i buty.
Tekstura niedokończona: http://i42.tinypic.com/97pny1.png
Na modelu wygląda to tak: http://i41.tinypic.com/308hzqw.jpg
W razie jakiś nieścisłości pisać, (na szybko robiłem tutorial)
Kopiować jedynie za zgodą autora

Kilas

Kilas

Użytkownicy
posty35
  • Użytkownicy

Kilas

Tekstura, ubiór cz. I
#1 2010-08-06, 13:12(Ostatnia zmiana: 2010-08-06, 16:56)
Kurczę, chciałem sobie zrobić lniane spodnie kopacza, ale nie potrafię znaleźć nic co by miało sprzączkę i było ze skóry.

Wowoz:
Wielkie dzięki, bardzo mi pomogłeś.
 




Nie lubię ludzi którzy zamiast pomóc, piszą posty typu "Google nie gryzie", "Zrób se sam" itd.

Jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia - proszę, zachowaj dla siebie ww. zwroty.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
cgtextures>fabric
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Kiedy kolejna część ubioru? To znaczy się koszula czy kolczuga jakaś.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Tekstura, ubiór cz. I
#4 2010-10-13, 21:30(Ostatnia zmiana: 2010-10-13, 21:30)
Cytuj
Napisano 04 02 2009 - 12:34
Cytuj
Kiedy kolejna część ubioru? To znaczy się koszula czy kolczuga jakaś.
Eee...? :facepalm:
Trochę późno
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Wiem. Przeglądałem ten temat już kilka razy, ale... Sorry :wink:
 

davish

davish

Użytkownicy
posty16
Propsy15
  • Użytkownicy
Całkiem dobrze dopracowana tekstura. Moja ocena: 9.7/10.0
 





Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Trzymajcie mnie, bo zara jebnę :lol2:
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

fifa7

fifa7

Użytkownicy
aka Cedric
posty19
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • aka Cedric
2k16, dalej czekam na part 2
 

gothic1210
  • Gość
to już się nigdy nie doczekasz
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Jedairusz  Myślałeś aby nakręcić jakieś tutki pomocne przy texturowaniu tekstur zbroi w gothicu?  To bardzo by pomogło nowym osobom robić własne textury, bo narazie nie ma prawie osob ktore by potrafiły choć na przyzwoitym poziomie zrobic wlasną texture
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
W zasadzie w internecie jest mnóstwo materiałów. Wystarczy poszukać pod "handpainted texture", "texture painting" itp.
Przykłady:
http://www.michaeldashow.com/tips_texturepainting.html
https://pl.pinterest.com/shawnspetch/hand-painted-textures-tutorials/
Temat jest bardzo szeroki. Wymaga podstawowej wiedzy z zakresu teorii malowania
http://max3d.pl/tutoriale/297/art-tutorial-wersja-polska (polecam)
poza tym trzeba chociaż w podstawowym zakresie opanować jakiś program 3D, żeby wiedzieć jaka jest zależność pomiędzy modelem, materiałem a teksturami itp.
Ogólnie nie chce nikogo zniechęcać, ale żeby robić to dobrze potrzeba dużo dupogodzin przesiedzianych przy kompie/tablecie. Na pewno wykształcenie artystyczne byłoby na plus w tej dziedzinie (ubolewam nad tym, że np. ja mam wielkie braki w tej materii) ;) Jeśli chdozi o potencjalnych odbiorców tutoriali to nie widzę tu zbyt wielu chętnych do porządnej pracy nad swoimi umiejętnościami :)

Zobacz, że od momentu kiedy napisałem tutorial minęło 8 lat a dalej jestem słaby ;) to daje do myślenia.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ok, dzięki za odpowiedź. :) Aczkolwiek wiesz, do gothica jakiś super jakościowo tekstur nie potrzeba :P
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Patrząc z dystansu, to akurat tekstury do Gothiców były zrobione na naprawdę dobrym poziomie. Nie wiem kto to malował, ale wiedział co robi. To, że jest niska rozdzielczość tekstur i low-poly modele ze względu na optymalizację to już inna sprawa.

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Patrząc z dystansu, to akurat tekstury do Gothiców były zrobione na naprawdę dobrym poziomie. Nie wiem kto to malował, ale wiedział co robi. To, że jest niska rozdzielczość tekstur i low-poly modele ze względu na optymalizację to już inna sprawa.
Tekstury z Gothica są mega zajebiste, za każdym razem gdy widzę je na modelach nie mogę się na dziwić jak świetnie ukrywają kanciastość modeli.

A tutaj film przedstawiający tworzenie tekstury, myślę że może się przydać:
https://www.youtube.com/watch?v=i3YlyzG0VgU

https://www.youtube.com/watch?v=Fw8sjEoqbLY
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry