[G1] Skrypt na usuwanie szrotu z asortymentu handlarzy na wzór Gothic 2 235 0

O temacie

Autor Kirgo2

Zaczęty 15.06.2025 roku

Wyświetleń 235

Odpowiedzi 0

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty49
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Prosta implementacja funkcji z Gothica II, która pomaga zwiększyć przejrzystość przy przeglądaniu asortymentu handlarzy. Funkcja sprawia, że po zakończeniu rozmowy z handlarzem z ekwipunku handlarza usuwane są śmieciowe rzeczy, które mu uprzednio sprzedaliśmy. Jak kogoś to bardzo interesuje to mój wkład twórczy ograniczył się do podmiany przedmiotów na te z Gothica I.

Wklejam gotowca dla oszczędności sił i czasu, bo nie ma sensu by każdy kolejny modder do swojego projektu wykonywał ten skrypt od nowa.

func void b_clearjunktradeinv(var C_NPC self)
{
////////orcish weapon
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe01,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe02,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe02));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe03,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe03));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe04,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe04));

Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcmace01,Npc_HasItems(self,itmw2horcmace01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcsword01,Npc_HasItems(self,itmw2horcsword01));
Npc_RemoveInvItems(self,itrworcstaff,Npc_HasItems(self,itrworcstaff));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe01,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmw2horcaxe01,Npc_HasItems(self,itmw2horcaxe01));

////////Animaltrophy (without golems' hearts)
Npc_RemoveInvItems(self,itat_bloodfly_01,Npc_HasItems(self,itat_bloodfly_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_bloodfly_02,Npc_HasItems(self,itat_bloodfly_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_claws_01,Npc_HasItems(self,itat_claws_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_crawler_01,Npc_HasItems(self,itat_crawler_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_crawler_02,Npc_HasItems(self,itat_crawler_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_lurker_01,Npc_HasItems(self,itat_lurker_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_lurker_02,Npc_HasItems(self,itat_lurker_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_shadow_01,Npc_HasItems(self,itat_shadow_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_shadow_02,Npc_HasItems(self,itat_shadow_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_swampshark_01,Npc_HasItems(self,itat_swampshark_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_swampshark_02,Npc_HasItems(self,itat_swampshark_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_teeth_01,Npc_HasItems(self,itat_teeth_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_troll_01,Npc_HasItems(self,itat_troll_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_troll_02,Npc_HasItems(self,itat_troll_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_waran_01,Npc_HasItems(self,itat_waran_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_wolf_01,Npc_HasItems(self,itat_wolf_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itat_wolf_02,Npc_HasItems(self,itat_wolf_02));

////////Items
Npc_RemoveInvItems(self,itlstorchfirespit,Npc_HasItems(self,itlstorchfirespit));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_amphore_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_amphore_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_barbknife_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_barbknife_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_candel_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_candel_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_cup_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_cup_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_cup_02,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_cup_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_mug_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_mug_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_oldcoin_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_oldcoin_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_oldcoin_02,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_oldcoin_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_pan_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_pan_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_pipe_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_pipe_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_plate_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_plate_01)); ////////////some traders have it
Npc_RemoveInvItems(self,itmi_stuff_silverware_01,Npc_HasItems(self,itmi_stuff_silverware_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itmialarmhorn,Npc_HasItems(self,itmialarmhorn));
Npc_RemoveInvItems(self,itmibrush,Npc_HasItems(self,itmibrush));
Npc_RemoveInvItems(self,itmihammer,Npc_HasItems(self,itmihammer));
Npc_RemoveInvItems(self,itmilute,Npc_HasItems(self,itmilute));
Npc_RemoveInvItems(self,itmiscoop,Npc_HasItems(self,itmiscoop));
Npc_RemoveInvItems(self,itmistomper,Npc_HasItems(self,itmistomper));
Npc_RemoveInvItems(self,itmiwedel,Npc_HasItems(self,itmiwedel));

////////Food
Npc_RemoveInvItems(self,itat_meatbug_01,Npc_HasItems(self,itat_meatbug_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itfo_mutton_01,Npc_HasItems(self,itfo_mutton_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itfo_plants_mushroom_01,Npc_HasItems(self,itfo_plants_mushroom_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itfo_plants_mushroom_02,Npc_HasItems(self,itfo_plants_mushroom_02));
Npc_RemoveInvItems(self,itfo_wineberrys_01,Npc_HasItems(self,itfo_wineberrys_01));
Npc_RemoveInvItems(self,itfocheese,Npc_HasItems(self,itfocheese));
Npc_RemoveInvItems(self,itfocrawlersoup,Npc_HasItems(self,itfocrawlersoup));
Npc_RemoveInvItems(self,itfoloaf,Npc_HasItems(self,itfoloaf));
Npc_RemoveInvItems(self,itfomeatbugragout,Npc_HasItems(self,itfomeatbugragout));
Npc_RemoveInvItems(self,itfomuttonraw,Npc_HasItems(self,itfomuttonraw));
Npc_RemoveInvItems(self,itfomutton,Npc_HasItems(self,itfomutton));
Npc_RemoveInvItems(self,itforice,Npc_HasItems(self,itforice));
Npc_RemoveInvItems(self,itfosoup,Npc_HasItems(self,itfosoup));
Npc_RemoveInvItems(self,itfowine,Npc_HasItems(self,itfowine));

////////common shitty human weapon
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMwPickaxe)); //////Kilof

Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMw_1H_Hatchet_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,Itmw_1h_club_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,Itmw_1H_Mace_Light_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMw_1h_Sword_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,altesschwert));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMw_1H_Poker_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMw_1H_Poker_01));
Npc_RemoveInvItems(self,ItMwPickaxe,Npc_HasItems(self,ItMw_1H_Poker_01));
};

To co jest wyżej wkleiłem zwyczajowo do pliku "B_InExtremo.d" w Gothic\_work\DATA\scripts\Content\Story\B.

Potem każdemu z handlarzy w Gothic I w odpowiednim pliku dialogowym znajdującym się w Gothic\_work\DATA\Scripts\Content\Story\MISSIONS dokleiłem wywoływanie funkcji "b_clearjunktradeinv" po wybraniu opcji "KONIEC" (w sensie koniec rozmowy a koniec handlu). Na przykład w DIA_Stt_311_Fisk.d

Spoiler
instance  Stt_311_Fisk_Exit (C_INFO)
{
   npc         = Stt_311_Fisk;
   nr         = 999;
   condition   = Stt_311_Fisk_Exit_Condition;
   information   = Stt_311_Fisk_Exit_Info;
   permanent   = 1;
   description = DIALOG_ENDE;
};                       

FUNC int  Stt_311_Fisk_Exit_Condition()
{
   return 1;
};

FUNC VOID  Stt_311_Fisk_Exit_Info()
{
   AI_StopProcessInfos   (self);
   b_clearjunktradeinv   (self);
};

Tak trzeba zrobić dla wszystkich kupców. Listę wszystkich handlarzy mamy choćby na stronie Gothicpedii  https://gothic.fandom.com/pl/wiki/Handlarze_w_Gothic

Gotowe. Teraz po zakończeniu handlu a następnie po wyjściu z rozmowy z kupcem cały szrot jest usuwany a my możemy elegancko przeglądać asortyment kupca :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry