[G1] Gothic Reworked 21538 33

O temacie

Autor IceMan

Zaczęty 10.12.2024 roku

Wyświetleń 21538

Odpowiedzi 33

tuldor88

tuldor88

Użytkownicy
Spamer, hejter, męczydupa
posty187
Propsy41
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Spamer, hejter, męczydupa
I jak ma się projekt?
 

rezu93

rezu93

Użytkownicy
posty13
Propsy18
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
I jak ma się projekt?

Testerzy testują, ja poprawiam błędy i wprowadzam zmiany balansu. Dodaję też nowe ficzery uprzyjemniające rozgrywkę. Nie wiem ile potrwa jeszcze faza testów ale myślę że jakieś 2 tygodnie
 

Klimek

Klimek

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Ja mam pierwsze pytanie, w jakim celu dodawać ognika do tak małego świata jakim jest kolonia w G1 i w którym jest stosunkowo niewiele do zbierania? Chyba nie planujesz nas zasypać miliardem śmieci jak w Othello? 🤭
 

rezu93

rezu93

Użytkownicy
posty13
Propsy18
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Przedewszystkim ognik jest elementem rozwoju, bo za rudę rozwijać można jego umiejętności, przedmiotów jest więcej do zebrania bo Gothic 1 w oryginale był ubogi jeżeli chodzi o puste lokacje itp.
Ognik nie tylko może pokazywać czy zbierać przedmioty ale również ma opcję pokazania ile w każdym świecie gry obecnie znajduję się magicznych tabliczek czy roślin/roślin stałych, co może być pomocne w eksploracji. A zbieranie przedmiotów to dobra ponoć dla kogoś kto nie chce niczego przegapić no i nie chce sam chodzić i klikać przedmioty na ziemi.
 

Ergon

Ergon

Użytkownicy
posty20
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Mod wygląda świetnie, zapowiada się najlepszy addon do G1. Mam jednak obawy i pytanie odnośnie poziomu trudności - planujesz coś pomiędzy bazowym poziomem, a Udręką? Myślę, że wielu graczy Gothica lubi wyzwania, natomiast zapis w określonych miejscach brzmi jak upierdliwy feature.
Rozważałeś może stworzenie poziomu trudności na zasadzie modyfikatorów? (Tzn. każde pole z poziomu Udręka można włączyć lub wyłączyć według uznania).
 

lisek386

lisek386

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
mam nadzieje że mod sie pojawi. bo wygląda na bardzo obiecujący
 

rezu93

rezu93

Użytkownicy
posty13
Propsy18
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Tryb udręki pozostanie niezmieniony i będzie miał te wszystkie opcje włączone, ale rozważam jeszcze przyszłościowo zrobić dodatkowy tryb customowy gdzie będzie można sobie modyfikować rzeczy ręcznie.

Mod pojawi się już niedługo, obecnie jest w zaawansowanej fazie testów.
 

Ergon

Ergon

Użytkownicy
posty20
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Tryb udręki pozostanie niezmieniony i będzie miał te wszystkie opcje włączone, ale rozważam jeszcze przyszłościowo zrobić dodatkowy tryb customowy gdzie będzie można sobie modyfikować rzeczy ręcznie.

Tak z ciekawości, rozważasz tylko ten dodatkowy poziom i pomniejsze patche czy jakiś większy rozwój moda po jego premierze?
 

rezu93

rezu93

Użytkownicy
posty13
Propsy18
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Tryb udręki pozostanie niezmieniony i będzie miał te wszystkie opcje włączone, ale rozważam jeszcze przyszłościowo zrobić dodatkowy tryb customowy gdzie będzie można sobie modyfikować rzeczy ręcznie.

Tak z ciekawości, rozważasz tylko ten dodatkowy poziom i pomniejsze patche czy jakiś większy rozwój moda po jego premierze?

Na ten moment mam sporo jeszcze większych pomysłów, ale to plany na przyszłość właśnie.
 

Ergon

Ergon

Użytkownicy
posty20
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Ergon

[G1] Gothic Reworked
#29 2025-04-10, 00:00(Ostatnia zmiana: 2025-05-11, 20:22)
Jak idą testy?

Edit: No to chyba coś powychodziło.
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty92
Propsy26
  • Użytkownicy
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii co tam z modem? ;)
 

lisek386

lisek386

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
wiadomo kiedy premiera???
 

rezu93

rezu93

Użytkownicy
posty13
Propsy18
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Testy zostały zakończone. Trwają teraz pracę na poprawkami oraz udoskonalanie moda.

W międzyczasie chciałbym wszystkim zaprezentować jedną z autorskich nowości, która pojawi się w modyfikacji.
Crafting bo o nim będzie mowa, jest podzielony na różne umiejętności takie jak np. Alchemia, Kowalstwo czy Łuczarstwo. Istnieją jeszcze inne dziedziny jak tworzenie run, pozyskiwanie zasobów czy wytwarzanie różnego rodzaju amunicji. Skupię się jednak tutaj na Alchemii bo to w niej zaimplementowana została nowość co do której będę wdzięczny za przekazane opinie od Was :)
A więc tak umiejętności Alchemii, Kowalstwa oraz Łuczarstwa posiadają trzy stopnie rozwoju - Podstawowy/Zaawansowany/Mistrz. Każdy poziom daje graczowi możliwość tworzenia potężniejszych przedmiotów - to tak w wielkim skrócie ;). W samej alchemii wpadłem na pomysł, a żeby wykorzystać pomysł z G1 gdzie mikstury dające bonusy na stałe do statystyk były w 3 różnych wersjach czyli na przykładzie mikstury siły jest to: Esencja, Wyciąg oraz Eliksir. Problemów z takim systemem jest wiele przede wszystkim opłacalność robienia Esencji jeżeli można poczekać na eliksir który jest mocniejszy a przecież też potrzebuje tej samej rośliny do jej stworzenia. Dlatego wypracowałem system progresji dla mikstur o efektach stałych (poza specjalnymi!). A więc jakie mikstury będą zawierały taki system - Mikstury siły, zręczności, inteligencji, życia, many oraz wytrzymałości.

Jak działa ten system?
Działa w bardzo prostu sposób - już na pierwszym poziomie alchemii jeżeli znajdziemy/zakupimy recepturę np. na miksturę zręczności to możemy zacząć tworzyć jej podstawową wersję czyli Esencję. Jeżeli spełnimy warunki to znaczy uwarzymy łacznie 50 mikstur jakichkolwiek oraz uwarzymy 5 esencji i nauczymy się kolejnego poziomu alchemii to nasza receptura awansuje na kolejny poziom, dzięki czemu można zacząć tworzyć już wyciągi, które dają większy bonus do zręczności, a finałem oczywiście jest eliksir (3poziom), który daje największy boost.
Dlaczego jest to opłacalna inwestycja?
Wszystkie mikstury powyżej wymienione, które znajdziemy w świecie gry/zakupimy są w wersji pierwszej czyli Esencja, która zapewnia najmniejszy boost do statystyki, dlatego warzenie potek będzie miało tutaj większy sens - szczególnie na trybie udręki :)
Na koniec porcja screenów jak w ogóle wygląda menu craftingu (tak, nie tylko alchemii) oraz jak prezentuje się opisany przeze mnie system.

https://imgur.com/a/JRmu7E1

Chętnie odpowiem na pytania i z góry dzięki za opinie :)
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty92
Propsy26
  • Użytkownicy
(...)
Chętnie odpowiem na pytania i z góry dzięki za opinie :)

Nieźle to wygląda, trochę dodatkowych mechanik nie zaszkodzi, zwłaszcza że są w pełni opcjonalne. Czekam na premierę modyfikacji. :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry