Dialogi i monologi 6967 28

O temacie

Autor

Zaczęty 29.09.2008 roku

Wyświetleń 6967

Odpowiedzi 28

Artex
  • Gość
Od pewnego czasu moduje gothica, potrafię już zrobić NPC, broń dla niego, jestem na dobrej drodze do edytowania ZENów, ale ciągle nie potrafię zrobić dialogu. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak się robi dialog? Przeglądałem już folder MISSIONS i w każdym pliku widzę dane o tym czy NPC ma zaczepiać, czy ma powtarzać dialog, ale mam ten problem że nie wiem jak ustalić co NPC, bądź nasz character ma mówić.

Kolejna sprawa, czy monologi (rozmowa z przedmiotem np. łóżko albo jakimś itemem w ekwipunku. Chciałbym zrobić bardziej rozbudowane możliwości np. kucia mieczy, a do tego potrzebuję monologu z kowadłem) są tym samym co dialogi tyle że zamiast odniesienia do NPC podajemy je dla przedmiotu? Czy to inna sprawa?
 

Paul
  • Gość
Nie sądze, żeby tak jak napsiąłes NPC gadał z łóżkiem ;]  tutja pewnie chodzi ci o tzw Rutyny których umeiszczanie zalezy od waypointów;p którą są na mapkach gry można je stworzyc lub korzystac z gotowch. a Dialogi to już zależą od Instancji ułatwi ci ich tworzenie DialogManager ja robie bez tego bo mi łatwiej ale ten program pomoże ci szczaić funckje dialgoowe oraz Instancje które sa wmagane przed innymi dialogami (zazwyczaj) lub Vary bardziej azaawansowane posiadające więcej opcji dialogowych
 

Znag
  • Gość
" Nie sądze, żeby tak jak napsiąłes NPC gadał z łóżkiem  tutja pewnie chodzi ci o tzw Rutyny których umeiszczanie zalezy od waypointów;p którą są na mapkach gry można je stworzyc lub korzystac z gotowch."  
Skoro npisał , że chodzi mu o monologi to pewnie tak jest.Tu rutyny nie mają nic do rzeczy.Najlepiej sprobować otworzyć plik z monologiem i przekopiować go i trochę przeedytować.Poza tym chyba był tu gdzieś jakiś tutorial na ten temat.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Najlepiej... Najlepiej to łaskawie wejść do tutoriali i  przeczytać tutek o monologach.
Zysk tam pięknie wszystko opisał.
 

Artex
  • Gość
Cytat: Paul link=topic=3905.msg33196#msg33196 date=Wczoraj, 20:00\'
Nie sądze, żeby tak jak napsiąłes NPC gadał z łóżkiem  tutja pewnie chodzi ci o tzw Rutyny których umeiszczanie zalezy od waypointów;p którą są na mapkach gry można je stworzyc lub korzystac z gotowch.

Kurczę, to ja wiem doskonale. Rutyny to coś zupełnie innego, nawet jak wygląda że NPC#msgote author=Paul link=topic=3905.msg33196#msg33196 date=Wczoraj, 20:00\']Nie sądze, żeby tak jak napsiąłes NPC gadał z łóżkiem  tutja pewnie chodzi ci o tzw Rutyny których umeiszczanie zalezy od waypointów;p którą są na mapkach gry można je stworzyc lub korzystac z gotowch.[/quote]

Kurczę, to ja wiem doskonale. Rutyny to coś zupełnie innego, nawet jak wygląda że NPCki ze sobą gadają to tak naprawdę nie jest to taka sama rozmowa jaką PC_HERO prowadzi z NPC.


Cytat: Buła link=topic=3905.msg33200#msg33196 date=Sep 29 2008, 20:38\'
Najlepiej... Najlepiej to łaskawie wejść do tutoriali i  przeczytać tutek o monologach.
Zysk tam pięknie wszystko opisał.

Yhm. Mówisz o tym? Niestety Zysk pisze tutki w taki sposób że rozumiesz go tylko wtedy kiedy już sam do tego doszedłeś, albo ktoś inny ci powiedział : P.

Tego Dialog managera to gdzie mam ściągnąć?

I przypominam że nie chodzi mi o to co zrobić żeby w rozmowie PC i NPC wypowiadali sobie po kolei frazy "NPC_sayz_hello-elo" i "PC_sayz_elo-melo", bo w tym się jako tako orientuję. Interesuje mnie gdzie w skryptach podany jest opis tych fraz (jak ten przykładowy "NPC_sayz_hello-elo" np.). Czyli co muszę zrobić żeby np. mój hero zamiast mówić "przyszedłeś tu tylko po to żeby pocałować Gomeza w dupę" mówił "przyszedłeś tu tylko po to żeby pocałować [tu wstawiam imię nowego przywódcy starego obozu] w dupę".

Hę!?
 

Znag
  • Gość
Takie coś jest w dialogu.Otwierasz dialog zmieniasz imie na inne , kompilujesz skrypty i koniec.Nie wiem czego tam nie rozumiesz.
 

Artex
  • Gość

Artex
Gość

Dialogi i monologi
#6 2008-09-30, 14:42(Ostatnia zmiana: 2008-09-30, 14:45)
Cytat: Znag link=topic=3905.msg33230#msg33230 date=Sep 30 2008, 15:30\'
Takie coś jest w dialogu.Otwierasz dialog zmieniasz imie na inne , kompilujesz skrypty i koniec.Nie wiem czego tam nie rozumiesz.

Ooo... my god  :)

Nie rozumiesz czego mogę nie rozumieć : P?

oto przykładowy dialog:

// ************************************************************   /// To
// What  /// Jest
// ************************************************************ /// Niepotrzebny znacznik

INSTANCE DIA_ARTO_What (C_INFO)   ////Instancja
{
npc = Ebr_102_Arto;  //// Npc dla którego ułożony jest dialog
nr = 3; //// Numerek
condition = DIA_ARTO_What_Condition;
information = DIA_ARTO_What_Info;
permanent = 0;  ///// czy dialog będzie można powtarzać czy nie.
description = "Czym się tutaj zajmujesz?";  /// Opis
};  

FUNC INT DIA_ARTO_What_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (hero,DIA_ARTO_Hello))
{
return 1;
};
};

FUNC VOID DIA_ARTO_What_Info()  /////// Interesuje mnie od tego momentu
{
AI_Output (other, self,"DIA_ARTO_What_15_00"); //Czym się tutaj zajmujesz?
AI_Output (self, other,"DIA_ARTO_What_13_01"); //Jestem strażnikiem Gomeza.
};

Mamy tu dwie wypowiedzi: "DIA_ARTO_What_15_00" i "DIA_ARTO_What_13_01"

Pierwsza zawiera słowa naszego bohatera, a mianowicie jego pytanie które na które składa się zapis słowny (dla niekumatych: literki) i werbalny (dla niekumatych: głos nagrany wcześniej przez ekipę nagraniową w studio, ew. w modach przez autora w warunkach domowych). TERAZ MOJE PYTANIE::: GDZIE jest plik w którym jest napisane CO POWIE nasz bohater jeśli zastosujemy w jakimś dialogu fraze "DIA_ARTO_What_15_00" ???
 

Znag
  • Gość

Znag
Gość

Dialogi i monologi
#7 2008-09-30, 14:50(Ostatnia zmiana: 2008-09-30, 14:56)
Chodzi ci o to , żeby po tym dialogu bohater coś powiedział , czy o to , aby bohater maiał 2 możliwości wyboru czy , żeby odsłoniła mu się nowa opcja dialogowa , której wcześniej nie było?
I zanim stwierdzisz , że jestem niekumaty to naucz się pisać poprawnie posty.
 

Artex
  • Gość

Artex
Gość

Dialogi i monologi
#8 2008-09-30, 15:07(Ostatnia zmiana: 2008-09-30, 15:27)
Sformuje pytanie inaczej.

Chce zrobić nowy dialog. Chce żeby mój Hero rozmawiał z NPC o nazwie "abc" a podczas rozmowy miał jedną opcję dialogową "123". Po której wybraniu mówi: "123abc" Jak to zrobić?

Gdzie napisałem że jesteś niekumaty?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytat: Artex link=topic=3905.msg33229#msg33229 date=Sep 30 2008, 15:15\'
Yhm. Mówisz o tym? Niestety Zysk pisze tutki w taki sposób że rozumiesz go tylko wtedy kiedy już sam do tego doszedłeś, albo ktoś inny ci powiedział : P.

A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami, które również są opisane doskonale w tutkach.
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...
 

Artex
  • Gość

Artex
Gość

Dialogi i monologi
#10 2008-09-30, 16:31(Ostatnia zmiana: 2008-09-30, 20:22)
Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

Najwyraźniej miałeś w tej kwestii (znaczy w pisaniu dialogów) pewną wiedzę. A ja posiadam wiedzę "niepewną".

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami

Patrz nazwa tematu.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
które również są opisane doskonale w tutkach.

Ale jednak nie potrafię znaleźć tego czego szukam, a na moje pytanie gdzie znaleźć dialog managera nikt mi nie odpowiedział.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...

No tak, ale ten dział jest od takich spraw których nie potrafisz wyczytać w turtorialach, bo albo ich tam nie ma, albo jest to wyjaśnione zbyt zawile.

//Edit by Bula: Tyle że sprawy które ty omawiasz, są tam na pewno, bo to podstawy przez które każdy musiał przebrnąć i większość tych którzy czytali te tutki sobie poradziło. A tutków o dialogach jest przynajmniej kilka, więc śmieszne byłoby zarzucić wszystkim tym autorom że napisali złe tutoriale...


A Zysk wcale nie napisał złego tutka, tylko nie wspomniał gdzie trzeba cały kod umieścić...

Na tym forum są trzy tutki o robieniu dialogów. Jeden zawiera opis plików dialogowych (z folderu MISSION) a nie jak stworzyć nową frazę. W tutku Ojca redaktora jest opisane działanie narzędzia którego nie mam, więc... Natomiast co do tutku Zyska... to jest on cytatem którego czytelność pozostawia wiele do życzenia, ale to nie z winy autora lecz cytującego.

Zacytuję go "poprawnie" :)

Cytat: #msgote author=Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

Najwyraźniej miałeś w tej kwestii (znaczy w pisaniu dialogów) pewną wiedzę. A ja posiadam wiedzę "niepewną".

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami

Patrz nazwa tematu.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
które również są opisane doskonale w tutkach.

Ale jednak nie potrafię znaleźć tego czego szukam, a na moje pytanie gdzie znaleźć dialog managera nikt mi nie odpowiedział.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...

No tak, ale ten dział jest od takich spraw których nie potrafisz wyczytać w turtorialach, bo albo ich tam nie ma, albo jest to wyjaśnione zbyt zawile.

//Edit by Bula: Tyle że sprawy które ty omawiasz, są tam na pewno, bo to podstawy przez które każdy musiał przebrnąć i większość tych którzy czytali te tutki sobie poradziło. A tutków o dialogach jest przynajmniej kilka, więc śmieszne byłoby zarzucić wszystkim tym autorom że napisali złe tutoriale...


A Zysk wcale nie napisał złego tutka, tylko nie wspomniał gdzie trzeba cały kod umieścić...

Na tym forum są trzy tutki o robieniu dialogów. Jeden zawiera opis plików dialogowych (z folderu MISSION) a nie jak stworzyć nową frazę. W tutku Ojca redaktora jest opisane działanie narzędzia którego nie mam, więc... Natomiast co do tutku Zyska... to jest on cytatem którego czytelność pozostawia wiele do życzenia, ale to nie z winy autora lecz cytującego.

Zacytuję go "poprawnie" :)

Cytat: Turtorial Zysk#msgote author=Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

Najwyraźniej miałeś w tej kwestii (znaczy w pisaniu dialogów) pewną wiedzę. A ja posiadam wiedzę "niepewną".

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami

Patrz nazwa tematu.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
które również są opisane doskonale w tutkach.

Ale jednak nie potrafię znaleźć tego czego szukam, a na moje pytanie gdzie znaleźć dialog managera nikt mi nie odpowiedział.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...

No tak, ale ten dział jest od takich spraw których nie potrafisz wyczytać w turtorialach, bo albo ich tam nie ma, albo jest to wyjaśnione zbyt zawile.

//Edit by Bula: Tyle że sprawy które ty omawiasz, są tam na pewno, bo to podstawy przez które każdy musiał przebrnąć i większość tych którzy czytali te tutki sobie poradziło. A tutków o dialogach jest przynajmniej kilka, więc śmieszne byłoby zarzucić wszystkim tym autorom że napisali złe tutoriale...


A Zysk wcale nie napisał złego tutka, tylko nie wspomniał gdzie trzeba cały kod umieścić...

Na tym forum są trzy tutki o robieniu dialogów. Jeden zawiera opis plików dialogowych (z folderu MISSION) a nie jak stworzyć nową frazę. W tutku Ojca redaktora jest opisane działanie narzędzia którego nie mam, więc... Natomiast co do tutku Zyska... to jest on cytatem którego czytelność pozostawia wiele do życzenia, ale to nie z winy autora lecz cytującego.

Zacytuję go "poprawnie" :)

Cytat: a#msgote author=Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

Najwyraźniej miałeś w tej kwestii (znaczy w pisaniu dialogów) pewną wiedzę. A ja posiadam wiedzę "niepewną".

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami

Patrz nazwa tematu.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
które również są opisane doskonale w tutkach.

Ale jednak nie potrafię znaleźć tego czego szukam, a na moje pytanie gdzie znaleźć dialog managera nikt mi nie odpowiedział.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...

No tak, ale ten dział jest od takich spraw których nie potrafisz wyczytać w turtorialach, bo albo ich tam nie ma, albo jest to wyjaśnione zbyt zawile.

//Edit by Bula: Tyle że sprawy które ty omawiasz, są tam na pewno, bo to podstawy przez które każdy musiał przebrnąć i większość tych którzy czytali te tutki sobie poradziło. A tutków o dialogach jest przynajmniej kilka, więc śmieszne byłoby zarzucić wszystkim tym autorom że napisali złe tutoriale...


A Zysk wcale nie napisał złego tutka, tylko nie wspomniał gdzie trzeba cały kod umieścić...

Na tym forum są trzy tutki o robieniu dialogów. Jeden zawiera opis plików dialogowych (z folderu MISSION) a nie jak stworzyć nową frazę. W tutku Ojca redaktora jest opisane działanie narzędzia którego nie mam, więc... Natomiast co do tutku Zyska... to jest on cytatem którego czytelność pozostawia wiele do życzenia, ale to nie z winy autora lecz cytującego.

Zacytuję go "poprawnie" :)

Cytat: \'
Zapoznaj się najpierw z opisem skryptów.
Dialogi znajdują się w katalogu content\story\missions. Pliki z dialogami (oddzielny dla każdego NPC#msgote author=Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\']A to ciekawe bo ja nie miałem takich trudności gdy sam uczyłem się pisać pierwsze monologi korzystając z tutka Zyska.

Najwyraźniej miałeś w tej kwestii (znaczy w pisaniu dialogów) pewną wiedzę. A ja posiadam wiedzę "niepewną".

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
A widzę że teraz masz problem nawet i ze zwykłymi dialogami

Patrz nazwa tematu.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
które również są opisane doskonale w tutkach.

Ale jednak nie potrafię znaleźć tego czego szukam, a na moje pytanie gdzie znaleźć dialog managera nikt mi nie odpowiedział.

Cytat: Buła link=topic=3905.msg33244#msg33244 date=Sep 30 2008, 17:10\'
Pomyśl co by było na forum, gdyby każdy zamiast czytać tutki to pisałby nowy temat, zasłaniając się tym że autor tutoriali pisze je źle...

No tak, ale ten dział jest od takich spraw których nie potrafisz wyczytać w turtorialach, bo albo ich tam nie ma, albo jest to wyjaśnione zbyt zawile.

//Edit by Bula: Tyle że sprawy które ty omawiasz, są tam na pewno, bo to podstawy przez które każdy musiał przebrnąć i większość tych którzy czytali te tutki sobie poradziło. A tutków o dialogach jest przynajmniej kilka, więc śmieszne byłoby zarzucić wszystkim tym autorom że napisali złe tutoriale...


A Zysk wcale nie napisał złego tutka, tylko nie wspomniał gdzie trzeba cały kod umieścić...

Na tym forum są trzy tutki o robieniu dialogów. Jeden zawiera opis plików dialogowych (z folderu MISSION) a nie jak stworzyć nową frazę. W tutku Ojca redaktora jest opisane działanie narzędzia którego nie mam, więc... Natomiast co do tutku Zyska... to jest on cytatem którego czytelność pozostawia wiele do życzenia, ale to nie z winy autora lecz cytującego.

Zacytuję go "poprawnie" :)

[quote author=a nazywa się zwykle DIA_kod_postaci_imię.d
Najpierw należy stworzyć element dialogu:
Gothic Script instance (C_info)
{
npc=?;
nr=?;//Opcjonalnie
condition=?;
information=?;
important=?;
permanent=?;
description=?//Opcjonalnie
};
W pierwszej linii wpisujemy kod dialogu (zazwyczaj jego nazwę rozpoczyna się kodem postaci).
npc to rozmówca, a nr to numer na liście dialogów.
condition to nazwa funkcji wykonywanej, aby sprawdzić, czy na dany temat można porozmawiać (zazwyczaj nazywa się ją kod_dialogu_cond). Funkcja ta zwraca int - 1 gdy da się porozmawiać, 0 gdy się nie da. Funkcja nie powinna posiadać parametrów.
information to nazwa funkcji wykonywanej podczas wykonania dialogu (nazywana kod_dialogu_info). Funkcja ta nic nie zwraca, ani nie posiada parametrów.
! Pamiętaj aby nie wpisywać tutaj nawiasów wywołania funkcji !
important ustawiamy na 1, gdy postać sama nam o tym powie, innaczej 0
permanent ustawiamy na 1, gdy na dany temat da się rozmawiać więcej niż raz, innaczej 0.
desription to opcja na liście tematów (nie trzeba ustawiać gdy important=1).[/quote]

Ale nadal nic nie wiem (tzn. wiem tyle co wiedziałem dotychczas).

Mam propozycję, pierwszy kto mi wykaże że na tym forum jest turtorial traktujący o poszukiwanej przeze mnie treści może mnie dziesięć razy nazwać ślepym idiotą (w dowolnej konfiguracji słów).
 

Nygus

Nygus

Użytkownicy
posty132
Propsy14
  • Użytkownicy

Nygus

Dialogi i monologi
#11 2008-10-01, 10:38(Ostatnia zmiana: 2008-10-01, 10:43)
Cytuj
Mam propozycję, pierwszy kto mi wykaże że na tym forum jest turtorial traktujący o poszukiwanej przeze mnie treści może mnie dziesięć razy nazwać ślepym idiotą (w dowolnej konfiguracji słów).
Mozna napisac taki poradnik i wtedy bedzie :P


Chyba wiem o co Ci chodzi - chcesz zeby bylo kilka npc z jedna opcja dialogowa i kazdy mial inaczej na imie i po uzyciu tego dialogu Hero mowil go<ten dialog>, na koniec dodajac imie npc z ktorym rozmawia ;)
Nie wiem jak ci pomoc, ale moze ktos bedzie wiedzial po przeczytaniu tego ;)
 

Artex
  • Gość

Artex
Gość

Dialogi i monologi
#12 2008-10-01, 14:16(Ostatnia zmiana: 2008-10-01, 14:24)
Cytat: Nygus link=topic=3905.msg33296#msg33296 date=Oct 1 2008, 11:38\'
Mozna napisac taki poradnik i wtedy bedzie :P

Imao.

Cytat: Nygus link=topic=3905.msg33296#msg33296 date=Oct 1 2008, 11:38\'
Chyba wiem o co Ci chodzi - chcesz zeby bylo kilka npc z jedna opcja dialogowa i kazdy mial inaczej na imie i po uzyciu tego dialogu Hero mowil go<ten dialog>, na koniec dodajac imie npc z ktorym rozmawia ;)
Nie wiem jak ci pomoc, ale moze ktos bedzie wiedzial po przeczytaniu tego ;)

Nie o to mi chodzi... ja nawet nie wiem jak zrobić żeby NPC powiedział cokolwiek co ja chce żeby powiedział...

Zaraz coś spróbuję i zrobię edit.

EDIT: Teraz i tak mam inny problem, wszystkie dialogi NPC mi poznikały, np. zaczynam grę, zahacza mnie Diego i od razu cała rozmowa się przewija, nie ma żadnych kwesti, chociaż są wybory w rozmowie.

EDIT2: W dodatku zamroziło mi wodę. HELP!!! Co robić : P?
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Artex link=topic=3905.msg33306#msg33306 date=Oct 1 2008, 15:16\'
EDIT: Teraz i tak mam inny problem, wszystkie dialogi NPC mi poznikały, np. zaczynam grę, zahacza mnie Diego i od razu cała rozmowa się przewija, nie ma żadnych kwesti, chociaż są wybory w rozmowie.

Skompilowałeś dialogi?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
 

Artex
  • Gość
Cytat: Buła link=topic=3905.msg33310#msg33310 date=Oct 1 2008, 15:45\'
Kompilowanie dialogów
Odmrażanie wody

Za link serdeczne dzięki niestety w tutku o kompilacji dialogów wygasł screen i nie bardzo wiem co mam kliknąć : P.
 

Baster

Baster

Użytkownicy
Root Oszust
posty184
Propsy11
  • Użytkownicy
  • Root Oszust
 

Artex
  • Gość
Szybki oszust z ciebie Oszuscie  :P  .

Teraz mam jeszcze ten problem że kiedy próbuje repasować gothic.src za pomocą spacera spacer przestaje odpowiadać  ;)  .

Tak wiem, jestem upierdliwy i będę was męczył do końca życia...

aha, i jeszcze NPC mi poznikali.
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli masz dużo NPC i dialogów, to nic dziwnego. Wykaż się cierpliwością :P
 

Artex
  • Gość

Artex
Gość

Dialogi i monologi
#19 2008-10-01, 16:02(Ostatnia zmiana: 2008-10-01, 16:04)
Cytat: sebinho link=topic=3905.msg33316#msg33316 date=Oct 1 2008, 16:47\'
Jeżeli masz dużo NPC i dialogów, to nic dziwnego. Wykaż się cierpliwością ;)

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś. W menedżerze zadań win pisze że Space nie odpowiada... A postaci wcale nie mam dużo, tylko te z skryptów + jedna i ułożony dla niej dialog (krótka wymiana zdań:  B: cześć NPC: Witaj.)  :P


EDIT: Jeszcze jedna sprawa, nie ma szybszej metody na odmrożenie wody? Bo z tym ręcznym odmrażaniem jest strasznie roboty : P.

Mógłby mi ktoś wysłać jakiegoś ZEN#msgote author=sebinho link=topic=3905.msg33316#msg33316 date=Oct 1 2008, 16:47\']Jeżeli masz dużo NPC i dialogów, to nic dziwnego. Wykaż się cierpliwością ;) [/quote]

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś. W menedżerze zadań win pisze że Space nie odpowiada... A postaci wcale nie mam dużo, tylko te z skryptów + jedna i ułożony dla niej dialog (krótka wymiana zdań:  B: cześć NPC: Witaj.)  :P


EDIT: Jeszcze jedna sprawa, nie ma szybszej metody na odmrożenie wody? Bo z tym ręcznym odmrażaniem jest strasznie roboty : P.

Mógłby mi ktoś wysłać jakiegoś ZENa gdzie ma świat bez zmian? Na razie będę skryptować...
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Właśnie kiedy reparsujesz poprzez gothic.src musisz poczekać...
 

Artex
  • Gość
Cytat: sebinho link=topic=3905.msg33319#msg33319 date=Oct 1 2008, 17:09\'
Właśnie kiedy reparsujesz poprzez gothic.src musisz poczekać...

Ale...

Nie będę strzępił języka (palców  :P  )... powiedz mi tylko ile to powinno zająć.

Ponownie pytam, nie ma lepszego sposobu na odmrożenie?
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli masz dosyć słaby komputer to sporo :P
 

Artex
  • Gość
Nie jest słaby, ale już się zrobiło.

I wreszcie wiem skąd wynikały wszystkie nasze (głownie moje z Bułą) nieporozumienia. Otóż wszystkie kwestie dialogowe są zawarte w komentarzach, które nie mają prawa być częścią kodu, ale nie są bo kompiluje je nie kompilator skryptów, ale osobny kompilator zawarty w Spacerze który potrafi przeczytać komentarze  ;)  :P   nOOb'n Rolf.

Teraz jeszcze sprawa monologów, ale to jutro bo zmęczyły mnie te dialogi  ;)  

Jeszcze sprawa tej wody... udało mi się ją odmrozić ale tylko rzekę koło SO, naprawdę trzeba klikać wszystkie światy po kolei, zaznaczać całą wodę i wklepywać te nudne dane? Przecież można zbyt łatwo coś przeoczyć, np. takie głupie miejsce jak kryjówka przy moście do SO...
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może wyciągnij world.zen z worlds.vdf za pomocą GoMana?
 

Artex
  • Gość
Trafna uwaga.

To skąd w ogóle bierze się ta zamrożona woda. Sama się zamraża podczas kompilacji? Mam użyć Calgonitu na twardą wodę czy coś? czy muszę się za każdym razem męczyć ze zaznaczaniem całej wody w worldzie.

Ktoś pisał w jakimś tutku że może być taki mesh z od razu odmrożoną wodą... ma ktoś taki? : P

Można Macrosować 3Ds'y???
 

Artex
  • Gość
Cytat: Artex link=topic=3905.msg33330#msg33330 date=Oct 1 2008, 18:30\'
To skąd w ogóle bierze się ta zamrożona woda. Sama się zamraża podczas kompilacji? Mam użyć Calgonitu na twardą wodę czy coś? czy muszę się za każdym razem męczyć ze zaznaczaniem całej wody w worldzie.

Ktoś pisał w jakimś tutku że może być taki mesh z od razu odmrożoną wodą... ma ktoś taki? : P

Można Macrosować 3Ds#msgote author=Artex link=topic=3905.msg33330#msg33330 date=Oct 1 2008, 18:30\']To skąd w ogóle bierze się ta zamrożona woda. Sama się zamraża podczas kompilacji? Mam użyć Calgonitu na twardą wodę czy coś? czy muszę się za każdym razem męczyć ze zaznaczaniem całej wody w worldzie.

Ktoś pisał w jakimś tutku że może być taki mesh z od razu odmrożoną wodą... ma ktoś taki? : P

Można Macrosować 3Dsy???

Odpowie mi ktoś na to?



Teraz kolejna sprawa. Zrobiłem sobie dialog:

// **************************************
// EXIT
// **************************************

instance DIA_Hamlet_Exit (C_INFO)
{
npc = NON_2002_Hamlet;
nr = 999;
condition = DIA_Hamlet_Exit_Condition;
information = DIA_Hamlet_Exit_Info;
permanent = 1;
description = DIALOG_ENDE;
};  

FUNC int DIA_Hamlet_Exit_Condition()
{
return 1;
};

FUNC VOID DIA_Hamlet_Exit_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};



// **************************************
// Erstes Mal rein
// **************************************

instance DIA_Hamlet_FirstIn (C_INFO)
{
npc = NON_2002_Hamlet;
nr = 1;
condition = DIA_Hamlet_FirstIn_Condition;
information = DIA_Hamlet_FirstIn_Info;
permanent = 0;
important = 0;
};

FUNC int  DIA_Hamlet_FirstIn_Condition()
{

return 1;
};  


FUNC VOID DIA_Hamlet_FirstIn_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_00"); //Ah, kolejny słuchacz.
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_01"); //Z pewnością niecierpliwisz się żeby usłyszeć kolejny występ Hamleta.
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_?_15_00"); //Eee...

Info_ClearChoices (Info_Hamlet_Choice);
Info_AddChoice (Info_Hamelt_Choice,"Chętnie posłucham." ,Info_Hamlet_Choice_Yes);
Info_AddChoice (Info_Hamlet_Choice,"Nie, wybacz, ale nie mam czasu." ,Info_Hamlet_Choice_No);

};

//--------------------------------------------------------

func void Info_Hamlet_Choice_No()

{
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_Choice_No_15_01"); //Nie, wybacz, ale nie mam czasu.
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_Choice_No_11_00"); //Jak śmiesz odmiawiać Hamletowi!?
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_Choice_No_11_01"); //GIŃ GŁUPCZE!

AI_StartState(self,ZS_ATTACK,1,"");

};

//-------------------------------------------------

func void Info_Hamlet_Choice_Yes()

{

AI_Output (other, self,"Info_Hamlet_Choice_Yes_15_02"); //Chętnie posłucham.
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_01"); //Od razu widać że jesteś prawdzimym koneserem.
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_02"); //(odkasłuje)
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_03"); //Być albo nie być.
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_04"); //Oto jest pytanie.
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_05"); //Jeśli w istocie szlachetniejszą rzeczą znosić pociski zawistnego losu przez opór wybraną i z niego umrzeć zasnąć i na tym koniec.
AI_Output (other, self,"Info_Hamlet_Choice_Yes_15_03"); //Już koniec?
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Yes_09_06"); //I jak się podobało?

Info_ClearChoices (Info_Hamlet_Choice2 );
Info_AddChoice (Info_Hamelt_Choice2,"(Delikatnie zaprzecz)" ,Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate);
Info_AddChoice (Info_Hamlet_Choice2,"(Brutalnie zaprzecz)" ,Info_Hamlet_Choice_Negative_brutal);
Info_AddChoice (Info_Hamlet_Choice2,"(Pogratuluj)" ,Info_Hamlet_Choice_bravo);

};


func void Info_Hamlet_Negative_delicate()

{

AI_Output (other, self,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_15_02"); //Musisz jeszcze trochę poćwiczyć....
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_12_00"); //Masz rację... moje życie nie ma sensu...

AI_StopProcessInfos ( self );

};

func void Info_Hamlet_Negative_brutal()

{
AI_Output (other, self,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_15_02"); //Ale szmira!
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_12_00"); //JAK ŚMIESZ PSIE!? GIŃ!

AI_StartState(self,ZS_ATTACK,1,"");

};


func void Info_Hamlet_bravo()

{
AI_Output (other, self,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_15_02"); //(gwizd) Było świetne!
AI_Output (self, other,"Info_Hamlet_Choice_Negative_delicate_12_00"); //Wielkie dzięki! Teraz mogę szerzyć swój talent po pozostałych obozach!

AI_StopProcessInfos ( self );

};

Dialog może być trochę nietypowy... ale niech to was nie interesuje : )

No i podczas repasowania Spacerem mam taki problem:



No i w efekcie nie wiem co tak naprawdę jest źle...  ;]  

Pomoże mi ktoś czy się niedoczekam tak jak tych wcześniejszych odpowiedzi?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zamiast Info_Hamlet_Choice i Info_Hamlet_Choice2 zamień na DIA_Hamlet_FirstIn.
Czyli zamiast tego:
instance DIA_Hamlet_FirstIn (C_INFO)
{
npc = NON_2002_Hamlet;
nr = 1;
condition = DIA_Hamlet_FirstIn_Condition;
information = DIA_Hamlet_FirstIn_Info;
permanent = 0;
important = 0;
};

FUNC int  DIA_Hamlet_FirstIn_Condition()
{

return 1;
};  


FUNC VOID DIA_Hamlet_FirstIn_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_00"); //Ah, kolejny słuchacz.
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_01"); //Z pewnością niecierpliwisz się żeby usłyszeć kolejny występ Hamleta.
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_?_15_00"); //Eee...

Info_ClearChoices (Info_Hamlet_Choice);
Info_AddChoice (Info_Hamelt_Choice,"Chętnie posłucham." ,Info_Hamlet_Choice_Yes);
Info_AddChoice (Info_Hamlet_Choice,"Nie, wybacz, ale nie mam czasu." ,Info_Hamlet_Choice_No);

};
zrób tak:
instance DIA_Hamlet_FirstIn (C_INFO)
{
npc = NON_2002_Hamlet;
nr = 1;
condition = DIA_Hamlet_FirstIn_Condition;
information = DIA_Hamlet_FirstIn_Info;
permanent = 0;
important = 0;
};

FUNC int  DIA_Hamlet_FirstIn_Condition()
{

return 1;
};  


FUNC VOID DIA_Hamlet_FirstIn_Info()
{
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_00"); //Ah, kolejny słuchacz.
AI_Output (self, other,"DIA_Hamlet_FirstIn_10_01"); //Z pewnością niecierpliwisz się żeby usłyszeć kolejny występ Hamleta.
AI_Output (other, self,"DIA_Hamlet_?_15_00"); //Eee...

Info_ClearChoices (DIA_Hamlet_FirstIn);
Info_AddChoice (DIA_Hamlet_FirstIn,"Chętnie posłucham." ,Info_Hamlet_Choice_Yes);
Info_AddChoice (DIA_Hamlet_FirstIn,"Nie, wybacz, ale nie mam czasu." ,Info_Hamlet_Choice_No);

};
Prawdopodobnie mogą wystąpić jeszcze błędy tego typu, ale myślę, że sobie poradzisz...

Artex
  • Gość
ehm.. teraz jest to samo, tyle że zamiast unknow identifier: Info_Hamlet_choice, pojawia się   unknow identifier: Info_Hamlet_FirstIn

...

Może coś źle deklaruje?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry