Tutorial napisany przez Manitasa:
Sceny przechowywane są w plikach .sco w katalogu Modules/<nazwamoda>/SceneObj
Przed rozpoczęciem edycji jakiejś sceny dobrze jest zachować backup sceny oryginalnej.
Ok, zaczynamy.
Odpalamy M&B i na wstępnym menu wybieramy 'Configure'
- na zakładce 'Video' zaznaczamy 'Start Windowed',
- na zakładce 'Advanced' zaznaczamy 'Edit Mode',
Po czym odpalamy grę.
W grze wchodzimy do sceny, która chcemy edytować i wciskamy CTRL + E. Z boku pojawi sie nowe okno, z którego można wybierać i dodawać nowe obiekty.
Po dodaniu obiektu do sceny można go:
- obracać klawiszami 'X/Y/Z/U'
- przemieszczać w poziomie - przytrzymać 'G'
- przemieszczać w pionie - przytrzymać 'T'
I to tyle w temacie.
---------------------------------------------------------------------------------
Można tez edytować sceny terenowe.
Generacja terenu:
Jeżeli zaznaczyłeś opcję edit mode, w grze na widoku mapy na dolnym pasku będzie button 'Terrain'. Klikamy go i wchodzimy do edytora terenu.
Jest tam parę buttonów i suwaków. Niektóre z nich to:
Rugedness - chropowatość terenu,
Hill height - gorzystość,
Vegetation - gestość drzew,
Reszta jest oczywista.
Eksperymentujemy trochę z ustawieniami i klikamy 'generate', teren pojawi sie w oknie z boku. Czynności powtarzamy do uzyskania zadowalającego efektu. Gdy już teren jest ok klikamy 'copy' i wklejamy skopiowany ciąg liczb gdzieś w notatniku.
W Pythonie w pliku module_scenes.py jest wpis:
("[nazwa sceny]",sf_generate,"none", "none",
(-200,-200),(200,200),-100,"0x2a07b23200025896000023ee00007f9c000022a8",
[],[]),
Zamieniamy ciąg zaczynający sie od '0x' na nasz wygenerowany, zapisujemy i uruchamiamy build_module.bat.
Od tego momentu teren w wybranej scenie będzie taki jaki został wygenerowany.
Teraz wystarczy dodać domki i inne ustrojstwa - procedura taka sama jak dla wnętrz.
Także jak widzicie to nie takie trudne, dodatkowo powiem że podczas edytowania można nacisnąć "H", wtedy pojawi się dodatkowa pomoc. Najlepiej się współgra, jeśli brakujące "klocki" - elementy samemu się robi np. w wingsie3d.
Milej zabawy.
Ewentualne pytania... Do pytań.