Edit Mode 6837 0

O temacie

Autor

Zaczęty 13.08.2008 roku

Wyświetleń 6837

Odpowiedzi 0

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja

Żadna Głupia Spółgłoska

Edit Mode
2008-08-13, 13:27(Ostatnia zmiana: 2008-08-13, 15:13)
Tutorial napisany przez Manitasa:

Cytuj
Sceny przechowywane są w plikach .sco w katalogu Modules/<nazwamoda>/SceneObj

Przed rozpoczęciem edycji jakiejś sceny dobrze jest zachować backup sceny oryginalnej.

Ok, zaczynamy.
Odpalamy M&B i na wstępnym menu wybieramy 'Configure'
- na zakładce 'Video' zaznaczamy 'Start Windowed',
- na zakładce 'Advanced' zaznaczamy 'Edit Mode',
Po czym odpalamy grę.

W grze wchodzimy do sceny, która chcemy edytować i wciskamy CTRL + E. Z boku pojawi sie nowe okno, z którego można wybierać i dodawać nowe obiekty.
Po dodaniu obiektu do sceny można go:
- obracać klawiszami 'X/Y/Z/U'
- przemieszczać w poziomie - przytrzymać 'G'
- przemieszczać w pionie - przytrzymać 'T'
I to tyle w temacie.

---------------------------------------------------------------------------------

Można tez edytować sceny terenowe.

Generacja terenu:
Jeżeli zaznaczyłeś opcję edit mode, w grze na widoku mapy na dolnym pasku będzie button 'Terrain'. Klikamy go i wchodzimy do edytora terenu.

Jest tam parę buttonów i suwaków. Niektóre z nich to:
Rugedness - chropowatość terenu,
Hill height - gorzystość,
Vegetation - gestość drzew,
Reszta jest oczywista.

Eksperymentujemy trochę z ustawieniami i klikamy 'generate', teren pojawi sie w oknie z boku. Czynności powtarzamy do uzyskania zadowalającego efektu. Gdy już teren jest ok klikamy 'copy' i wklejamy skopiowany ciąg liczb gdzieś w notatniku.

W Pythonie w pliku module_scenes.py jest wpis:
("[nazwa sceny]",sf_generate,"none", "none",
(-200,-200),(200,200),-100,"0x2a07b23200025896000023ee00007f9c000022a8",  
[],[]),
Zamieniamy ciąg zaczynający sie od '0x' na nasz wygenerowany, zapisujemy i uruchamiamy build_module.bat.

Od tego momentu teren w wybranej scenie będzie taki jaki został wygenerowany.
Teraz wystarczy dodać domki i inne ustrojstwa - procedura taka sama jak dla wnętrz.

Także jak widzicie to nie takie trudne, dodatkowo powiem że podczas edytowania można nacisnąć "H", wtedy pojawi się dodatkowa pomoc. Najlepiej się współgra, jeśli brakujące "klocki" - elementy samemu się robi np. w wingsie3d.

Milej zabawy.

Ewentualne pytania... Do pytań.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry