[G1] Renegaci Prolog v1.1 14783 30

O temacie

Autor Mika 123

Zaczęty 6.01.2021 roku

Wyświetleń 14783

Odpowiedzi 30

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Mika 123

[G1] Renegaci Prolog v1.1
2021-01-06, 17:24(Ostatnia zmiana: 2023-06-24, 17:49)
Mój pierwszy mod  :D

Opis: Po powstaniu Nowego Obozu i Obozu Bractwa autorytet Gomeza znacząco podupadł. Wielu to właśnie w nim upatrywało winowajcy osłabienia Starego Obozu, jak zaczęto od tamtej pory nazywać zamek i jego okolice. Niektórzy doszli do wniosku, że należy obalić dotychczasowego władcę. Buntownicy zostali jednak odkryci, a ich plan zamachu nie doszedł do skutku. Ich pierwszą ofiarą stał się Magnat Oldric, prawa ręka Gomeza. Inny Magnat, Marcus, stanął na czele renegatów i wraz z nimi zajął Starą Kopalnię, odcinając tym samym Gomeza od rudy. Przywódca Starego Obozu wiedząc czym to grozi, postanowił działać szybko. Rozkazał Magnatowi Arto odbić Starą Kopalnię. Ten z kolei przed wymaszerowaniem głównych sił, postanowił wysłać tam niewielki oddział, który miał zabezpieczyć teren. I tu zaczyna się historia Cienia Marka, który ma ambicję zostać Strażnikiem.
Mod dzieje się mniej więcej 5 lat przed przybyciem Bezimiennego.

Prolog oferuje:
- nowego bohatera,
- kilkunastu nowych NPC,
- easter eggi i nawiązania,
- 6 zadań.

Screeny:
Spoiler








Mam nadzieję, że wszystko dobrze zrobiłem. Oczywiście plik .ini wrzucamy do folderu Gothic/System, a plik .mod do Gothic/Data/Modvdf. Zachęcam do grania i dzielenia się opinią :)
Szczególne podziękowania dla ludzi z TheModders i dla czipa17 za poradniki!

https://www.mediafire.com/folder/rcwn7xqa6tbtp/Renegaci_Prolog
https://mega.nz/file/JlwCHaKL#ApKt0-L7ZnbdBm-nhaR2IzfCi2YEFz-23KupQP0VMsQ
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Dodaj jakieś screeny ;)
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dokładnie, prosimy o dodanie screenów.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Dobra przeszedłem co tam miałeś do ogrania (rzecz jasna do pewnego momentu, bo Sam wszystko uniemożliwił). A więc tak.

Najpierw co do poprawy:
- Fabuła leży, pojawiamy się z dupy i nawet nie wiadomo co tam w zasadzie robimy przy tej kopalni, dopiero przy rozmowie z tym szkodnikiem cuś tam można się dowiedzieć.
- Zadania takie sobie, przynieś podaj pozamiataj, nie trzeba się zbytnio przepracowywać, rozbuduj to ładnie, a będą z Ciebie ludzie :lol:
- W zadaniu z Samem nie wiadomo do jakiej skały go podprowadzić, przez co nie udało mi się skończyć moda...
- Brak jakichkolwiek wyborów czy konsekwencji.

Plusy:
+ Niektóre dialogi były średnie, ale i tak wyższy poziom niż w Mrocznych Tajemnica, więc props.

Podsumowując. Jak na pierwszy mod... Nieźle jak na żółtodzioba. Rozwijaj to bo ma potencjał, jak ciekawe poprawisz co napisałem czyli głównie: rozbudujesz fabułę i wątki, dodasz rozwój postaci, wybory i konsekwencje to będzie nawet git :lol:
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Parzival
Dodaj jakieś screeny ;)

Ja bym nawet jakieś dodał, ale niestety w Gothicu nie mam jak ich zrobić. Ewentualnie mógłbym zaoferować zdjęcia z telefonu, lecz byłyby kiepskiej jakości :/ Zresztą na tym etapie nie ma zbytnio czego pokazywać.

Cytuj
- Fabuła leży, pojawiamy się z dupy i nawet nie wiadomo co tam w zasadzie robimy przy tej kopalni, dopiero przy rozmowie z tym szkodnikiem cuś tam można się dowiedzieć.

Też mi to trochę przeszkadza, ale nie mam pojęcia, jak to rozwiązać.

Cytuj
- W zadaniu z Samem nie wiadomo do jakiej skały go podprowadzić, przez co nie udało mi się skończyć moda...

Podczas ostatecznych testów zdałem sobie sprawę, że faktycznie jest to mało intuicyjne, dlatego zmieniłem w skryptach "follow" na "guide", żeby to Sam nas tam poprowadził i wydawało mi się, że zrobiłem to dobrze. Nie sprawdziłem tego potem i to był błąd. Oczywiście poprawię.

Cytuj
Podsumowując. Jak na pierwszy mod... Nieźle jak na żółtodzioba. Rozwijaj to bo ma potencjał, jak ciekawe poprawisz co napisałem czyli głównie: rozbudujesz fabułę i wątki, dodasz rozwój postaci, wybory i konsekwencje to będzie nawet git  :lol:

Ten mod był taki prosty i lekki, bo chciałem sprawdzić swoje możliwości. Pełną wersję zamierzam i postaram się zrobić rozbudowaną. Mam dość ambitny koncept, ale pewnie wszystko rozbije się o moje zdolności informatyczne, a raczej ich brak. I będę przez to musiał nieco okroić moda.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@Mika 123 ale to nie są żarty, wymogiem posiadania tematu czy to w ukończonych, czy w zapowiedziach jest załączenie zdjęć z gry. A same screeny robisz za pomocą frapsa/gfe itd...
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2151
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Z opisu brzmi słabo, ciekawe jak w praktyce. Grający mogą zawsze pomóc zrobić ssy i dodać do tego tematu. Simen będzie miał kolejny mod do przeglądu modów, to akurat może się tym zająć. Jak już wyszedł, to szkoda usuwać xD.

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Dorzucę cegiełkę od siebie:

 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cytat: Parzival
Dodaj jakieś screeny ;)

Cytuj
Ja bym nawet jakieś dodał, ale niestety w Gothicu nie mam jak ich zrobić. Ewentualnie mógłbym zaoferować zdjęcia z telefonu, lecz byłyby kiepskiej jakości :/ Zresztą na tym etapie nie ma zbytnio czego pokazywać.

Ale zrobienie screenów w Gothicu jest banalnie proste, wystarczy że wciśniesz Print Screen jak masz tryb okienkowy gry, a border Windowsowy można wyłączyć w Systempack.ini.

 

Vincent93

Vincent93

Użytkownicy
posty103
Propsy82
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cóż , początki są najtrudniejsze. Mam nadzieje , że będziesz miał siłę i zaangażowanie by dalej rozwijać siebie i projekt. Może rośnie kolejny dobry modder? :)
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No dobra, wprowadziłem kilka zmian i upewniłem się czy zostały wprowadzone. Teraz to Sam nas prowadzi na miejsce, więc problem z poprzedniej wersji mam nadzieję został rozwiązany. Powiedzmy, że to wersja 1.1 moda xD
Dodałem też folder ze "screenami", więc mam nadzieję, że wymóg został spełniony. Niestety z telefonu, bo naprawdę kombinowałem z kilkoma programami i żaden nie robił zrzutu ekranu.
 

Dezer0w

Dezer0w

Użytkownicy
posty13
Propsy2
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Nie potrzebujesz jakiegokolwiek programu oraz wiedzy. Wystarczy że przeczytasz dokładnie zdanie z posta trochę wyżej.

W pliku pod nazwą Systempack.ini masz zmienną BorderlessWindows=0, zmień ją na BorderlessWindows=1
Włączasz grę.
Po tym klikasz przycisk na klawiaturze PrintScreen(...) lub PrintSysRq (Zależnie od klawiatury). To zrobi screena "jakby pulpitu", czyli potraktuje grę jako pulpit i zrobi jego zrzut ekranu(zdjęcie).
Następnie odpalasz wbudowany w windows paint i klikasz ctrl + v lub prościej po prostu ppm(prawy przycisk myszki) i wklej.
Dodajesz do posta i stajesz się mądrzejszy.

Pozdrawiam.
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tym, że ja nie mam tego pliku. Szukałem go wszędzie, ale nie znalazłem.
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Masz go w schowku :) Wklejasz do Painta czy innego programu graficznego i zapisujesz i tak masz zrzut.
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Do zrzutu to ja jeszcze nie doszedłem. Miałem na myśli, że nigdzie nie mogę znaleźć pliku Systempack.ini. A szukałem wszędzie. I w katalogu z Gothicem i ogólnie na kompie. Nie wyszukuje.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Powinien być w folderze System, ale zdarzało się, że się nie pojawia. Ogólnie to nie baw się w zrzuty ekranu PrintScreenem, bo to za dużo czasu zajmuje. Ściągnij Frapsa na przykład (https://fraps.com/download.php), posługiwanie się nim jest dość intuicyjne.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Fraps zadziałał, dzięki. Screeny standardowo w folderze z modem :)
 

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Fraps zadziałał, dzięki. Screeny standardowo w folderze z modem :)

Gościu. Daj je na jakiś hosting np. imgur.com i wrzuć do pierwszego posta. Bo nikomu nie będzie się chciało specjalnie pobierać ssów, by zobaczyć jak to wygląda...
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty665
Propsy233
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Można nawet wkleić screena na własny kanał na discordzie. Apka discorda jest technicznie przeglądarką, więc zdjęcia które się tam pojawiają umieszczane są na serwerze i mają swój adres.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Fraps zadziałał, dzięki. Screeny standardowo w folderze z modem :)

Gościu. Daj je na jakiś hosting np. imgur.com i wrzuć do pierwszego posta. Bo nikomu nie będzie się chciało specjalnie pobierać ssów, by zobaczyć jak to wygląda...
Pobierać nie trzeba, niemniej trzeba się sporo naklikać, by do nich się dostać.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: Parzival
Gościu. Daj je na jakiś hosting np. imgur.com i wrzuć do pierwszego posta.

Dobrze, zajmę się tym jutro :)
 

Damianu

Damianu

Użytkownicy
posty8
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zachęcam do grania i dzielenia się opinią :)

Mi się nawet modzik podobał. Tworzysz pełną wersję? Pewnie fabuła będzie krążyć wokół amuletu głównego bohatera?
 

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty211
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pewnie dysk się spalił już i raczej nie.
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Mi się nawet modzik podobał. Tworzysz pełną wersję? Pewnie fabuła będzie krążyć wokół amuletu głównego bohatera?

Wybacz, że tak późno odpisuję, ale nie spodziewałem się tutaj jakiekolwiek ruchu w ostatnim czasie xD
W każdym razie cieszę się, że mod się podobał, ale pełnej wersji nie będzie. Ostatecznie projekt jak na razie przerósł moje możliwości. Jednak pracuję nad czymś nowym, krótszym i tam będą pewne nawiązania do Renegatów ;) Taki jakiś sentyment mam do tego crapa. A jeśli tak bardzo ciekawi Cię historia Marka, to w sumie mógłbym streścić koncept fabuły.
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mika 123, więc streść proszę. ja po skończonej rozgrywce również jestem ciekaw.

Mod nie jest wybitny. Ale nie jest zły i na pewno nie jest crapem i nie powinieneś się go wstydzić. Widać w nim dobre przygotowanie, zrozumienie materiału źródłowego i chęci. To już naprawdę wiele. Największymi zaletami Twojego dzieła są dwie rzeczy. Po pierwsze sam pomysł, koncepcja fabuły. Tutaj problemem jest tylko, że modyfikacja w żaden sposób w swoją fabułę nie wprowadza, trzeba ją poznać czytając opis moda, w przeciwnym wypadku nie będzie wiadomo, o co chodzi i kiedy ma miejsce akcja rozgrywki. Drugą zaletą są dialogi. Nie są też genialne. Ale są po prostu ok. Starasz się naśladować gothicowy styl, do tego piszesz poprawną polszczyzną. Więc ponownie. Widać postaranie i pomysł. Jeśli mogę wskazać jakiś wyraźny problem, to chyba popełniłeś jakieś błędy w kodowaniu, przez co ucierpiała optymalizacja. Ekrany ładowania trwają prawie dwie minuty (normalnie Gothic wczytuje mi się w kilka sekund), i wyraźnie czuć brak płynności. Nie sądzę, by była to wina niewłaściwego wgrania przeze mnie modyfikacji, bo paczkę przygotowałeś prawidłowo i poza tym żadnych technicznych problemów nie było.

Końcowo modyfikacja nie zasługuje na tytuł kolejnego krótkiego crapa. To przedstawiciel mniejszej niszy. To mały mod z potencjałem, który nie został wykorzystany. Pozostaje tylko powiedzieć, że szkoda. Od drugiej połowy rozgrywki, gdy akcja zaczynała przechodzić do rzeczy, naprawdę można się było zaangażować. Chciałbym poznać tę historię od początku do końca. Jeśli dalej moddujesz, to życzę wytrwałości i powodzenia.
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Boris Dzięki za miłe słowa. Co do optymalizacji, to nie mam pojęcia - jestem moderem-amatorem. Możliwe, że problemem jest nie usunięcie oryginalnej zawartości gry poza intrem i outrem (tj. możesz sobie dalej zagrać Markiem w Gothica, jeśli strażnik mostu się zbuguje i nie zagada od razu, kończąc grę - a słyszałem, że komuś to się zdarzyło).
Zaś w kwestii fabuły, no cóż... jedziem z tym śledziem.
Zatem Mark po przekazaniu Arto informacji o sytuacji oddziału Memora zostaje z jego ludźmi, którzy lada moment ruszą pod Starą Kopalnię. Ale w międzyczasie przybywa zwiadowca Tom (ten, z którym obczajaliśmy Szkodników na wzgórzu) z informacją, że ostatniej nocy oddział Memora został wyrżnięty przez Renegatów, którzy nie wiedzieć jak wydostali się z kopalni. Arto podejmuje decyzję wymarszu i rozbicia obozu w terenie, nad rzeką, za którą jest las koło Starej Kopalni. I tu zaczyna się gra. Mamy do wykonania parę zadań dla naszych towarzyszy (m.in. odwiedzić posterunki zwiadowcze). Możemy też oddać Gregorowi/Georgowi (prawdę mówiąc nie pamiętam jego imienia) amulet od Luisa. Ten odczytuje to jako dowód zaufania Luisa do Marka, a jako że według wieści od Toma wszyscy poza nim polegli pod Starą Kopalnią, Luis również jest martwy, a pan G. potrzebuje wspólnika, wprowadza nas zatem w szczegóły interesów, jakie prowadzili z Luisem. Mamy tu parę zadań, np. odebranie dostawy ziela od nieuczciwych Nowicjuszy (na miejscu okazuje, że Cor Kalom wykrył ich szwindel i zamiast wziąć ziele, musimy wyprowadzić w pole Świątynnego Strażnika, który ma nas załatwić). Planowałem tu również mini-konflikt z "Obozem Kupców" (ta nazwa nie oddaje w pełni tego, co miałem na myśli, ale z braku laku...).
Ostatecznie zostajemy wysłani na przeszpiegi do obozu przed Starą Kopalnią, gdzie Renegaci się zabarykadowali. Dostajemy jako takie alibi (kradzież bodajże książki Worrisa, prawej ręki Arto) i przenikamy w szeregi Renegatów. Wykonujemy trochę zadań, mamy okazję poznać nieco korzenie buntu Magnata Marcusa (wychodzi na to, że pierwszym buntownikiem był Oldric, prawa ręka Gomeza [ten ze słynnego obrazu; zresztą i Marcus i Oldric to usunięci z G1 Magnaci], ale pokłócił się ze wspólnikiem, zginął z jego ręki i Marcus sam poprowadził rebelię), dowiadujemy się też, że oddział Memora został pokonany dzięki zdradzie. Pierwszym naszym podejrzany jest Tom, bo przeżył jako jedyny.
W każdym razie po pewnym czasie jesteśmy wysłani do Nowego Obozu jako część "obstawy" posłańca Marcusa z propozycją sojuszu dla Lee. Tam również mamy trochę do roboty, w oczekiwaniu na to aż poseł dogada się z Najemnikami (tu planowałem np. walki na pięści w karczmie na jeziorze). Na polach ryżowych odnajdujemy Luisa, który przeżył, bo udało mu się zbiec, ale został schwytany przez Szkodników i zaciągnięty do Ryżowego Księcia. Były Strażnik mówi nam, że najprawdopodobniej będzie musiał tu na jakiś czas zostać. Niestety my również zostajemy chwilę później zniewoleni, ale jako Kret - zostajemy zawleczeni do Wolnej Kopalni.
Tam z kolei spotykamy Raffa, który również przeżył, gdyż po ostatniej popijawie leżał w krzakach i początkowo Renegaci uznali go za martwego, a potem, gdy emocje po bitwie opadły, sprzedano go Szkodnikom (z którymi Renegaci już współpracowali). Ci uznali, że taki kawał chłopa to się w kopalni bardziej przyda niż na polu. Kiedy pytamy Raffa kto mógłby być zdrajcą w oddziale, ten wzrusza ramionami. Po wykonaniu paru zadań udaje nam się wydostać z kopalni, razem z Raffem udając się na wymianę z dwoma zbieraczami (uznałem, że we wczesnym NO niektóre Krety i zbieracze mogli się wymieniać). Jednak po drodze dowiadujemy się, że misja posłańca Marcusa została zakończona i zorientowawszy się, że jeden z jego ludzi zniknął, coś tam zadziałał, ale nie zamierzał na nas czekać i oto na drodze z Wolnej Kopalni czeka na nas... tamten Strażnik, któremu w Prologu mieliśmy załatwić mocne ziele (imienia nie pomnę). To on okazuje się zdrajcą (a Mark kąśliwie komentuje w dzienniku/do siebie, że jak na rzeźnię, o której opowiadał Tom, coś wielu ludzi ją przeżyło), widzimy jego nowy, lepszy pancerz. Informuje nas, że część Renegatów przeniosła się przez góry na Ziemie Orków i tam się teraz udajemy.
Tam znowu mamy parę zadań, aż zostajemy wysłani z informacjami do Renegatów okupujących Starą Kopalnię. Na miejscu okazuje się, że ludzie Arto przygotowują się do szturmu. Dołączamy do naszych towarzyszy i wspólnie odbijamy kopalnię. Pomagamy też Gor Drakowi odnaleźć jego kompanów, niestety martwych. Zdajemy raport z tego, czego dowiedzieliśmy się wśród Renegatów, ale otrzymujemy rozkaz, by do nich wrócić, obserwować, nawracać z powrotem na służbę u Gomeza i sabotować ewentualny marsz na Stary Obóz.
Zatem wracamy i tam po jakimś czasie zdrajca oddziału Memora informuje nas, że dał nam szansę, ale nie skorzystaliśmy. On wie o naszym "spiskowaniu" z Arto - specjalnie wysłał nas do SK, by się upewnić. Musimy uciekać i tu miałem małą białą plamę, ale to już niemal finał, zostałaby tylko rozprawa z resztą Renegatów, a naszym osobistym final bossem byłby ów zdrajca oddziału. By go dorwać ruszamy do Starej Cytadeli, gdzie przesiaduje z Marcusem, paroma Renegatami i Gildią Najemników (zajmującymi się różnymi zadaniami dla wszystkich obozów [m.in. to oni pierwsi walczyli w SK z pełzaczami, dopóki nie wygryźli ich sekciarze, którzy byli po prostu tańsi - Świątynni Strażnicy chcieli tylko wydzieliny]; znowu to żaden tam wielki "piąty obóz", ot grupa trzymająca się razem; u nich też miały być jakieś zadania przed naszą dekonspiracją). Najemnicy i Renegaci giną, ale Marcus gdzieś przepada. Może miało to być "oryginalne" zakończenie (poza tym Cień pokonujący Magnata to trochę absurd xD), a może cliff hanger do następnych modów. Albo oba.
Finalnie zostajemy Strażnikiem (choć wahałem się nad opcją awansu jeszcze przed bitwą), a bunt się kończy. W toku rozgrywki pomogliśmy Raffowi uciec z pól ryżowych. Zaś co do wątku Luisa i pana G., to pan G. nie przyjmuje do wiadomości tego, że Luis przeżył, więc ten chce przeczekać w NO, wiedząc że pan G. może mu narobić koło pióra w SO na wypadek jego ewentualnego powrótu. Jest to wątek otwarty, który miał być kontynuowany w następnych, również już upadłych projektach.
Mam nadzieję, że nic nie pominąłem. Wiadomo tylko jedno: wszystko będzie w porządku.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6473
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dodane na Steam.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Mika 123 Dziękuję, że Ci się chciało odpowiedzieć na życzenie jednego randoma z forum pod modem sprzed dwóch lat. Po przeczytaniu pozostaje mi jedynie powtórzyć - szkoda, że nic więcej z tego nie wyszło. Co prawda pomysł był na tyle ambitny, że sam mógłbyś mieć duże trudności go zrealizować na wysokim poziomie. No ale potwierdziło się, że miałeś na to pomysł. Dodam, że całkiem niezły. Ciężko ocenić, jak by to wyglądało. Z opisu mogę powiedzieć tylko, że wygląda obiecująco, a jedynym większym problemem do przeskoczenia mógłby być backtracking. Tak, czy inaczej, niezrealizowanie tego pomysłu to na pewno strata. Bądź dumny, bo na pewno zrobiłeś dobrą robotę. Kończąc ten temat, zadam pytanie - modujesz jeszcze, albo zamierzasz to robić?
 

Mika 123

Mika 123

Użytkownicy
posty45
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Mika 123

[G1] Renegaci Prolog v1.1
#28 2023-04-08, 14:17(Ostatnia zmiana: 2023-04-08, 17:29)
@Boris No cóż, właśnie dlatego porzuciłem ten projekt. W toku tworzenia zorientowałem się, że mnie przerasta.
A odpowiadając na Twoje pytanie, to tak, pracuję nad kolejnym modem, ale ostatnio znowu naszła mnie myśl, że z czasem moje pomysły na niego  rozrosły się, jak kula śnieżna i obawiam się, że znów nie podołam własnym ambicjom. To miał być mniejszy od Renegatów projekt, coś na dobry początek przygody z moddingiem, ale codziennie dostrzegam coś, co można w nim umieścić, rozwinąć. Lecz tym razem uparłem się, by doprowadzić to do końca. Zobaczymy czy wytrwam w tym postanowieniu

PS Choć nie ukrywam, że aspekty techniczne są nader irytujące. Serio, często mam ochotę zrobić rage quit i wyjechać w Bieszczady
 

Boris

Boris

Użytkownicy
posty10
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Mika 123 Cóż, życzę wytrwałości i powodzenia. Baw się dobrze przy swoim projekcie.
 

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty12
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Całkiem fajna modyfikacja. Dużym plusem był zdecydowanie styl pisania dialogów - nie jakiś wybitny ale dobry. Zadania też mi się podobały - nieskomplikowane ale oparte na codziennych sprawach i relacjach między postaciami.

Trochę szkoda, że nie pokusiłeś się o intro, bo na początku trochę trudno było się połapać w podstawowych założeniach fabuły. Można było też nieco urządzić ten obóz przed kopalnią i poprzydzielać czynności strażnikom i cieniom, bo niemal wszystkie tylko sobie stoją. Drobniejszych błędów się już nie czepiam. Tak od siebie bym tylko dodał, że mogłeś trochę bardziej zaszaleć z imionami postaci - choćby po to by można było zrobić do nich odniesienia w innych modyfikacjach, gdzie postaci z Gothica 1 wspominałyby o wydarzeniach sprzed lat i buncie renegatów :)

W każdym razie ode mnie masz po propsie za moda i za ten post z dokończeniem fabularnym. Jeżeli coś jeszcze grzebiesz nad jakimś kolejnym modem to powodzenia  :ok:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry