[Blender]Set Origin to Geometry nie działa. 2579 2

O temacie

Autor Draquer

Zaczęty 16.09.2020 roku

Wyświetleń 2579

Odpowiedzi 2

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Potrzebuję przeskalować tego torusa, ale nie mogę tego zrobić, ponieważ origin jest tam gdzie 3D Cursor i nie mogę go ustawić względem geometrii modelu:
https://zapodaj.net/1887994e66277.png.html
A to się dzieje po Object -> Set Origin -> Origin to Geometry
https://zapodaj.net/77971cf540e32.png.html
Jak widać po prawej, użyłem modyfikatora Simple Deform. Torus składa się z kilku kostek.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty141
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przecież "pivot point" masz nie ustawiony na 3D kursor, tylko na coś innego, więc musisz to zmienić na niego właśnie, jak chcesz skalować z punktem odniesienia w postaci 3D kursora; plus, musi on być gdzieś w okolicach środka tego pierścienia, bo będą znowu problemy.

Dodatkowo, w ogóle ten "Simple Deform" został zaaplikowany zanim zacząłeś skalować? Nie wiem, bo nigdy nie używałem Blendera w wersji powyżej 2.8 (i sam najpierw zastosował bym modyfikator, a dopiero potem skalował).
 

Draquer

Draquer

Użytkownicy
Problematyk :F
posty360
Propsy23
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Problematyk :F
Z tego co widzę, to ta pomarańczowa kropka (pivot point) jest dokładnie tam gdzie jest 3D kursor, a ja chcę żeby ona była w środku objektu. Mógłbym to zrobić ustawiając w środku 3D kursor, ale to będzie niedokładne, więc chciałem zastosować opcję "set origin to geometry".
Próbowałem najpierw ustawić pivot point tam gdzie jest 3D kursor opcją "set origin to 3D cursor", a potem "set origin to geometry", ale wtedy pivot point nie ustawia się w środku objektu, zostaje dalej tam gdzie jest 3D kursor, jednak objekt nie przesuwa się tak jak to miało miejsce w pierwszym poście.
Simple Deform został zaaplikowany zanim chciałem przeskalować okrąg.

EDIT: Problem rozwiązany, nie użyłem "apply" przy modyfikatorze, nie można przestawić origina jeśli jest aktywny jakiś modyfikator, w moim przypadku Simple Deform.
Do zamknięcia.
 
Spoiler
#include<iostream>
using namespace std;

int main()
{
      cout << "Hello theModders" <<endl;
      return 0;
}


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry