Developing > Twórczość
Unnamed project
Leinnan:
Od jakiegoś czasu w wolnym czasie dłubię sobie grę. Z racji, że codziennie w Unity siedzę to aby mi mózg się całkiem nie zlasował piszę ją od zera bez żadnego silnika, w C++, jedynie z paroma bazowymi bibliotekami. W co się rozwinie? Jakbym wiedział to bym się pochwalił, ale nie wiem. Na razie stworzyłem zestaw bazowych elementów, wykrywanie kolizji, pociski i obiekty poruszające się po wyznaczonej ścieżce, serializację komponentów. W najbliższym czasie będę ogarniał animacje(IQM, albo już gltf), podstawowy edytor ingame(nie chce mi się zawsze ręćznie edytować JSONa) i jakiś bazowy zestaw eventów aby można było np. ukończyć level, zniszczyć przeszkody, etc.
Mile widziane uwagi zwłaszcza odnośnie kodu, grafika kompletnie testowa, raczej będę szedł w stylistykę low poly.
Wykorzystywane biblioteki:
- obsługa okna, grafika: Raylib
- system ECS: EnTT
- parsowanie JSONa: JSON for Modern C++
- logi: spdlog
Link do repo: link
Video: link
Screen ingame:
Spoiler
Leinnan:
Jeszcze się nie poddałem z swoją grą. W ostatnim czasie więcej uwagi niż kodowi poświęciłem ticket trackerowi, efekty tutaj:
Część zadań posiada bardziej rozbudowane opisy, pierwsze dwa już zaimplementowałem(kamera i mouse input, widać na wideo):
https://streamable.com/tq7i9
Ogólnie ostatnie tygodnie to było głównie patrzenie na kod i zastanawianie się w jaką stronę rozwinąć projekt. IMO nie był to czas w większości zmarnowany, przerwa od kodu pozwoliła mi spojrzeć jak część rzeczy mogę od siebie odseparować i lepie rozłożyć tak bym mógł jednym systemem poruszać różnymi typami postaci. Na ten moment priorytetem będzie przygotowanie pathfinding(#13) i bazowej walki(#4). W przypadku tego drugiego mam zamiar podzielić każdy atak na trzy etapy(przygotowanie do ataku, sam atak z obrażeniami i delay po uderzeniu). Wydaje mi się to w miarę sensownym rozwiązaniem, sprawdzę je na jakiś kukłach które też będę musiał dodać w tym celu zanim dodam właściwych przeciwników ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sami przeciwnicy też będą musieli się bronić i atakować stąd ich wolałbym implementować w drugim "etapie". Zależnie od tego ile mi to krwi zepsuje będę chciał też ogarnąć najpierw sam deploy na webgl, a następnie CI i autodeploy na moją stronę. Pozwoli mi to łatwo dzielić się efektami z innymi.
Simon Said:
To Ty robisz grę? :O Myślałem, że moda robiłeś do M&B :P Propsy
Leinnan:
Robiłem :(
Leinnan:
Projekt dalej w toku, jeszcze nie porzucony, w ostatnim czasie dodałem sobie trochę zadań na ticket trackera, ale też trochę ruszyłem.
Priorytety nadal się zmieniają, zaczyna być to na tyle irytujące, że chyba wezmę sobie przygotuję plan na tech demo i co chciałbym w nim ująć i na tym się bardziej skupić.
Z zaimplementowanych rzeczy:
- wyświetlanie tekstu dla obiektów rzutowanych z świata na screen
- ulepszenia kamery, dodany scroll
- mogę tworzyć aktorów którzy patrolują po wybranej ścieżce.
Powrzucałem też parę swoich starych modeli :D
Szybkie wideo: https://streamable.com/fokbu
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej