zEngine, "Burza Ognia" i rodzaj obrażeń 5251 6

O temacie

Autor Czudak

Zaczęty 17.11.2018 roku

Wyświetleń 5251

Odpowiedzi 6

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty144
Propsy61
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Elo.

Czy to prawda, że Nocy Kruka jest błąd w samym silniku gry, dotyczący zaklęcia "Burza Ognia", który ignoruje damagetype = DAM_MAGIC przypisanego skryptu, i tak zadając obrażenia od ognia, czy to kolejny "urban legend"?

Jeśli to jest na fakcie, o życie i bez kitu, czy można to gdzieś podejrzeć (chociażby w edytorze heksów)?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jedyny błąd jaki znam, to odejmowanie 100% odporności od dwóch damagetype, zamiast 50 i 50. Przykład, jeśli czar jest fire/magic, zadaje 100 obrażeń, a przeciwnik ma 80 odporności na ogień i 10 na magię, obrażenia zmniejszają się o 90, a nie 45.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Jedyny błąd jaki znam, to odejmowanie 100% odporności od dwóch damagetype, zamiast 50 i 50. Przykład, jeśli czar jest fire/magic, zadaje 100 obrażeń, a przeciwnik ma 80 odporności na ogień i 10 na magię, obrażenia zmniejszają się o 90, a nie 45.

Możesz objaśnić twoje kalkulacje ? Bo nie rozumiem jak doszedłeś do 45.
 


Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
@Czudak

W G2NK chyba wszystkie czary mają ustawione obrażenia od magii. Aby to zmienić musisz wejść w folder Content\AI\Magic\Spells a potem wybrać czar, który Cię interesuję. Na przykład "Spell_Firestorm.d" i w instancji czaru zmienić "damageType" z "DAM_MAGIC" na "DAM_FIRE". Aby wróg zaczął się palić, po otrzymaniu obrażeń od czaru ognistego, możesz użyć "AI_StartState(self, ZS_MagicBurn, 0, "");" lub "AI_StartState(self, ZS_MagicBurnShort, 0, "");" w B_AssessMagic.d

Jedyny błąd z czarami jaki zauważyłem to tylko z czarami obszarowymi. Na przykład śmiertelna fala może zadać obrażenia nawet 4 razy podczas jednego użycia, co w sumie daję 2000 obrażeń zamiast 500. Inny czar natomiast może zadać podwójne obrażenia tylko jednej postaci, gdzie w tym samym czasie reszcie postaci zostaną zadane normalne obrażenia.
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty144
Propsy61
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jedyny błąd jaki znam, to odejmowanie 100% odporności od dwóch damagetype, zamiast 50 i 50. Przykład, jeśli czar jest fire/magic, zadaje 100 obrażeń, a przeciwnik ma 80 odporności na ogień i 10 na magię, obrażenia zmniejszają się o 90, a nie 45.

Możesz objaśnić twoje kalkulacje ? Bo nie rozumiem jak doszedłeś do 45.

Obrażenia: 100
Podział: 50%/50% = 50 obrażeń od Magii i 50 obrażeń od Ognia

Kalkulacja:

1) 50 obrażeń od Ognia minus 80 odporności na Ogień = 5 punktów obrażeń (gwarantowane minimum)
2) 50 obrażeń od Magii minus 10 odporności na Magię = 40 punktów obrażeń
3) [Poprawna] Suma łączna obrażeń odejmowanych od Zdrowia = 45
4) [Zglitchowana] Suma łączna obrażeń odejmowanych od Zdrowia = 10

Post połączony: 2018-11-17, 18:26
@Czudak

W G2NK chyba wszystkie czary mają ustawione obrażenia od magii. Aby to zmienić musisz wejść w folder Content\AI\Magic\Spells a potem wybrać czar, który Cię interesuję. Na przykład "Spell_Firestorm.d" i w instancji czaru zmienić "damageType" z "DAM_MAGIC" na "DAM_FIRE". Aby wróg zaczął się palić, po otrzymaniu obrażeń od czaru ognistego, możesz użyć "AI_StartState(self, ZS_MagicBurn, 0, "");" lub "AI_StartState(self, ZS_MagicBurnShort, 0, "");" w B_AssessMagic.d

Jedyny błąd z czarami jaki zauważyłem to tylko z czarami obszarowymi. Na przykład śmiertelna fala może zadać obrażenia nawet 4 razy podczas jednego użycia, co w sumie daję 2000 obrażeń zamiast 500. Inny czar natomiast może zadać podwójne obrażenia tylko jednej postaci, gdzie w tym samym czasie reszcie postaci zostaną zadane normalne obrażenia.

Zajebiście, zaraz poczynię zmiany dla zaklęcia owego. Ale jakieś szczegóły? Albo lepiej, czy da się to naprostować?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jedyny błąd jaki znam, to odejmowanie 100% odporności od dwóch damagetype, zamiast 50 i 50. Przykład, jeśli czar jest fire/magic, zadaje 100 obrażeń, a przeciwnik ma 80 odporności na ogień i 10 na magię, obrażenia zmniejszają się o 90, a nie 45.

Możesz objaśnić twoje kalkulacje ? Bo nie rozumiem jak doszedłeś do 45.


damagetotal = 100
fireDamage = 50
magicDamage = 50
są dwa typy damage, to połowa dla każdej odporności
fireDamage - fireProtection = 50 - 80 = -30 = 5 (nie zadajemy mniej niż 5)
magicDamage - magicProtection = 50 - 10 = 40
40 + 5 = 45.

Ewentualnie, jeśli miało być 50% dla obrażeń i odporności, to będzie:
50 - 40 = 10
50 - 5 = 45
10 + 45 = 55.

Sorry za confuse. :P


Jedyny błąd z czarami jaki zauważyłem to tylko z czarami obszarowymi. Na przykład śmiertelna fala może zadać obrażenia nawet 4 razy podczas jednego użycia, co w sumie daję 2000 obrażeń zamiast 500. Inny czar natomiast może zadać podwójne obrażenia tylko jednej postaci, gdzie w tym samym czasie reszcie postaci zostaną zadane normalne obrażenia.

To nie błąd. Śmiertelna fala ma albo 2 albo 3 PFX-y i VFX-y, które wywołują tę falę, przez co zawsze zadasz obrażenia dwa razy, a jeśli npc odskoczy, dostanie jeszcze raz dwa razy w dupę.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Jeśli chodzi o czary, to jeśli odporność>obrażenia czaru (PROT_MAGIC>DAM_MAGIC), to nie zadajemy ani nie otrzymujemy ŻADNYCH obrażeń (nawet tych minimalnych). Odporność na ogień nie ma wpływu na obrażenia zadawane od magii i na odwrót.

Jeśli chodzi o odporność na (smoczy) ogień, to tutaj już działają minimalne obrażenia. Jeśli jesteśmy w pewnej odległości od smoka, to rzuca on kulą ognia, która zadaje obrażenia od magii (Patrz wyżej).

Jeśli staniemy blisko smoka, to zieje on ogniem. Właśnie to zianie ogniem zadaje obrażenia od ognia (DAM_FIRE). Dostajemy obrażenia w momencie uderzenia, po czym jesteśmy podpaleni i znowu dostajemy obrażenia co jakiś czas, co zadaje nam około 500 HP - Wliczając w to obrażenia od upadku (DAM_FALL) i 1 punkt obrażeń powodujących odlatywanie postaci (DAM_FLY).

Smok zieje ogniem zadającym 149 obrażeń od DAM_FIRE +1 pkt. obrażeń od DAM_FLY w momencie uderzenia (Nie licząc podpalenia). Jeśli mamy 9k odporności na ogień, to smok zadaje nam w momencie uderzenia tylko 5 obrażeń (minimalne) i kolejne minimalnych 5 obrażeń od podpalenia co jakiś czas, co łącznie zabiera nam mniej więcej 40-50 HP.
 
How can I see roses... and only feel thorns...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry