Developing > Dyskusje i problemy

Jak zacząć modowanie gothica

(1/2) > >>

Jarkendar777:
Witam. Przyznam się, ze jest pewna rzecz, która nieco nie pozwala mi zacząć modowania gry. Bowiem od czego zacząć? Już dwa lata próbuję od czasu do czasu modować i zawsze natrafiam na barierę psującą moja wizję moda, krótkiego, ale jednak.  Czyż zaczyna się od zmiany tekstur menu, Górniczej Doliny, czy od razu od skryptów: zbroi, dialogów itd.
Chciałbym zrobić niewielkiego moda z wykorzystaniem lokacji testlevel jako lokacji finalnej w grze. Już zrobiłem trochę swoich tekstur, znalazłem kilka fajnych obrazów, które bym powiedił na ścianach budynków, ale chaos i brak spójnego planu nieco psuje mi przedsięwzięcie. Ktoś pomoże?

Lobos:
Nie wiesz jak zacząć bo nie masz pomysłu na moda. Ja gdy kilka lat temu zabrałem sie za moowanie to wziołem kartke papieru, naszkicowałem sobie mapę taką jaką chciałem a potem stworzyłem jej model w blenderze, potem nałozylem tekstury, dodalem voby, postacie, wayneta i zacząłem pisac pierwsze zadania.

Fabio:
Zacznij od zapoznania się z samouczkami dostępnymi na forum, od takich rzeczy jak tworzenie i dodawanie postaci do świata, nadawanie im rutyn i tworzenie dialogów oraz misji. Jak ogarniesz tego typu podstawy to dopiero myśl co dalej. Nie zalecałbym robienia gównoaddonów do istniejacych już światów typu dwie dodatkowe misje i oryginalna fabuła.

Kelten:
Zapisz się do jakiegoś temu modderskiego ,poznaj trochę tą materię, popytaj ludzi co i jak , popracuj trochę z nimi.
Oczywiście naucz się jakiś podstaw skryptów (dodawanie zadań i npc).
Ciężko tak ruszyć z własnym projektem bez znajomości technologi i nie tyko o moddingu tu mowa.

Sawik:
Czytacie w ogóle o co gość pyta?

Słowem klucz jest zacząć. Najlepiej będzie zacząć od napisania sobie fabuły/scenariusza. Dzięki temu wiesz jakie postaci musisz napisać, gdzie je umieścić, oraz ogólnie jak rozplanować mapę. Normalnie sporo z rzeczy o których mówisz robi się równolegle, gdy nad modyfikacją pracuje grupa, jeżeli pracujesz sam - jesteś zmuszony do skakania pomiędzy zadaniami i pracowania etapowo.

Pamiętaj że nie ważne od czego zaczniesz, czy od świata, fabuły czy skryptów, później i tak będziesz wprowadzał zmiany i staraj się tym nie zniechęcać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej