Witam,
Jestem nowy zarówno na forum, jak i ogólnie w modowaniu Gothica. Pooglądałem i poczytałem kilka samouczków i myślę, że ogarniam "podstawowe podstawy", przynajmniej jeśli chodzi o skrypty. Ale chciałem się zająć animacjami. Mam zamiar stworzyć nowy styl walki, no ale zacznijmy od podstaw. Oczywiście forum też sprawdzałem, ale nigdzie nie znalazłem dokładnych instrukcji odnośnie do kwestii, która mnie interesuje.
Mianowicie, byłbym wdzięczny jakby ktoś krok po kroku wytłumaczył jak skompilować i wrzucić do Gothica animacje, tak żeby działały cały czas. Dekompilować umiem w Gothic Sourcerze. Wyjaśnię na przykładzie. Chciałem sobie na próbę podmienić animację ataku bocznego. Zdekompilowałem plik HUMANS_1HST1.MSB (animacje dla poziomu wojownika) z folderu \Gothic II\_Work\data\Anims\_compiled. W folderze Gothic Sourcera stworzył mi się folder asc_humans_1hst1 z 14 plikami animacji .ASC i jednym plikiem .MDS.
Jak mówię, chciałem na próbę zmienić sobie animację ataku bocznego. Atak z lewej i z prawej korzysta z tej samej animacji (HUM_1HATTACKT2_M05.ASC), tylko z innych jej klatek. Żeby kombinować jak najmniej na początek, postanowiłem, że po prostu zmienię klatki ataku w prawo (T_1HATTACKR) na te ataku w lewo (T_1HATTACKL), a atak w lewo zostawię ten sam. Czyli mimo, że będę naciskał przycisk atak w prawo -> atak w lewo, postać wykona dwa razy tę samą animację, czyli 2 razy atak w lewo. Mam nadzieję, że nie pomyliłem się już w samym tym założeniu i dobrze rozumuję
No więc teraz, żeby to zrobić otwarłem plik HUMANS_1HST1.MDS, który mam w folderze ze zdekompilowanymi plikami. Odszukałem linijki:
ani ("T_1HATTACKL" 1 "" 0.0 0.2 M. "HUM_1HATTACKT2_M05.ASC" F 1 24)
i
ani ("T_1HATTACKR" 1 "" 0.0 0.2 M. "HUM_1HATTACKT2_M05.ASC" F 26 50)
i zmieniłem w tej drugiej klatki z 26 50, na 1 24.
I tutaj zaczynają się schody, bo nie wiem jak to wrzucić do gry.
Metody, które próbowałem:1) w Gothic Sourcerze Ctrl+F7 (albo Tools -> Compiler models -> Dynamic (MDS), no i wybieram ten mój plik HUMANS_1HST1.MDS, który edytowałem. Jednak wtedy pojawia się warning: Texture not found "HUM_BODY_NAKED_V0_C0.TGA", using default-texture i error: Default Texture "DEFAULT.TGA" not found!
Nie mam pojęcia o co w tym chodzi (w ogóle nie wiem co to są za pliki TGA). W każdym razie tworzy się wtedy w folderze Gothic Sourcera folder _compiled z 3 plikami: HUMANS_1HST1.MDH, HUMANS_1HST1.MSB, HUM_BODY_NAKED0. Jednak jeśli usunę te 3 pliki z folderu _compiled w folderze Gothica i je zastąpię tymi moimi, to podczas wczytywania gry lub rozpoczynania nowej gry Gothic się zacina i pojawia się błąd: OUT OF MEMORY. Zauważyłem, że przyczyną jest plik HUM_BODY_NAKED0, stworzony przez Gothic Sourcera, bo jeśli zastąpię go oryginalnym to Gothic działa, ale animacja pozostaje bez zmian.
2) kolejna metoda, to kompilacja skryptów w Gothicu (tak było pokazane na tutorialu Tworzenie Animacji na YT). Wtedy nic nie kompiluję w Gothic Sourcerze, tylko wrzucam mój plik .MDS, plik HUM_1HATTACKT2_M05.ASC i plik HUM_BODY_NAKED0, do folderu \Gothic II\_Work\data\Anims, włączam Gothica przez Gothic Startera, zaznaczająć przy tym reparsuj skrypty, a w grze wpisuję komendę: apply overlay mds HUMANS_1HST1.MDS . Jednak wtedy pokazuje się komunikat, że ten MDS jest "already applied" czy coś takiego. No w każdym razie, że to już jest. No i oczywiście animacja pozostaje bez zmian. Z resztą ta druga metoda to chyba jest tylko po to, żeby sobie samemu sprawdzić na szybko jakąś animację w grze, nie? Bo jeśli chcę na stałe wrzucić animacje (a zwłaszcza kilka), to chyba coś bardziej w deseń tej pierwszej metody?
A zatem, podsumowując, mój problem to:1) w jaki sposób w ogóle wrzucać na stałe animację do Gothica? (W czym kompilować skrypty? Czy potem je zamienić z tymi w folderze _compiled? Czy może stworzyć jakoś paczkę .mod - jak?)
2) co robię źle w tej konkretnej animacji, tzn tej z podmianą ataku w prawo na atak w lewo? Coś w źle zmieniam w pliku .MDS? Czy muszę to zmienić jeszcze w jakimś innym pliku?)
Mam nadzieję, że pomożecie, bo naprawdę chciałbym się z tymi animacjami pobawić, ale bez tego ani rusz