RPG Maker VX Ace - NPC "on-demand" 5824 10

O temacie

Autor Nezzie

Zaczęty 8.07.2017 roku

Wyświetleń 5824

Odpowiedzi 10

Nezzie

Nezzie

Użytkownicy
posty77
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Jestem w trakcie tworzenia gry w RPG VX Ace w celach "edukacyjnych". Chciałbym wiedzieć jak zrobić, by:

Bohater pojawia się w podziemiach ----> Pojawia się Lucyfer --- > Gada z nami i mówi że europa jest zagrożona pewną religią z I w nazwie -----> Lucek nie może uwieżyć, że przyszedł tu Bóg ----> Bóg pojawia się nagle ------> podchodzi -----> Zaczepia protagonistę, rozpoczynając trój-osobowy dialog.

Jak to zrobić?
 
Moje zasady dot. postów:
1. Nie wstawiam postu - jeśli nie zrobiłem researchu.

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Zacznij pisać jakieś opowiadania bo wyobraźnie masz bardziej rozbudowaną niż Macierewicz.
Żeby cokolwiek robić w rpg makerze trzeba znać się na ruby w przeciwny wypadku proces tworzenia takiej gry jest strasznie długi.
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Zrób podróbkę tibi, kupię za 20zł.
 
 

Nezzie

Nezzie

Użytkownicy
posty77
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
ja spytałem poważnie, @Duke Nukem ... Skończ trollować. Myślałem, że tu dostanę odpowiedź.

P.S - Rubiego trochę znam. Nie jest to coś wielkiego - dekrypcja i kryptografia w dosowym okienku to szczyt skilla - ale rozumiem język w miare.
 
Moje zasady dot. postów:
1. Nie wstawiam postu - jeśli nie zrobiłem researchu.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem

Duke Nukem
Gry (themodders@telegram)

RPG Maker VX Ace - NPC "on-demand"
#4 2017-07-08, 16:57(Ostatnia zmiana: 2017-07-08, 22:06)
Gdzie ja ci trolluje? Składam ci propozycję łatwego zysku. 20zł za podróbkę tibi to uczciwa cena moim zdaniem.

Chodzi mi po prostu o jedną rzecz.. Ja już nie wiem kiedy ty trollujesz kiedy nie.

Widzisz, takie życie. Ja ci nie pomogę, ale mówię tylko, że kupiłbym jakąś podróbkę tibi i piszę abyś zrobił, dla innego troll, a dla drugiego propozycja.
 
 

Nezzie

Nezzie

Użytkownicy
posty77
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Chodzi mi po prostu o jedną rzecz.. Ja już nie wiem kiedy ty trollujesz kiedy nie.
 
Moje zasady dot. postów:
1. Nie wstawiam postu - jeśli nie zrobiłem researchu.

Gertwick

Gertwick

Użytkownicy
Doic
posty17
Propsy14
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Doic
@Atlantis Niektóre z tych wydarzeń musiałbyś oprzeć na zmiennych bądź po prostu przełącznikach. Chociaż moim zdaniem, trochę niechlujnie to wszystko rozpisałeś. Napisz to jeszcze raz a porządnie a postaram się ci pomóc. Ace'a nie mam, pracuję w XP ale myślę, że będę w stanie udzielić ci pomocy.

@Kelten Nie zgodzę się z tobą w sprawie obeznania się z Ruby. Wraz z polskim developerem gier Indie - Dawidem "Haxo" Tomaszewskim (twórca Pogromcy Pustki i jej bezpośredniej kontynuacji) zaimplementowaliśmy jego autorskie systemy oparte na zdarzeniach. Jest to wiele sprawniejsze od skryptów, trudniej jest już z ich "ogarnięciem" a samo dodanie ich do gry zajmuje trochę czasu ale efekt końcowy jest tego wart.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ruby żeby zrobić dialog w Rpg Makerze..? Większej głupoty nie czytałem od czasów Imperium Lechitów.

Tworzenie dialogów akurat jest dziecinnie łatwe, ponieważ Rpg Maker bazuje na zdarzeniach. Wystarczyłoby, żeby bohater wszedł na zdarzenie, które uruchamia się po dotknięciu bohatera. Ewentualnie, jeżeli to ma być scena początkowa od razu po pojawieniu się bohatera w podziemiach, zdarzenie musi być ustawione na "autostart".
1. Stwórz dwa puste zdarzenia. Pierwsze niech ma grafikę Lucyfera i niech włącza się po uruchomieniu przełącznika X. Drugie zdarzenie niech ma grafikę Boga i niech włącza się po uruchomieniu przełącznika Y.
2. Stwórz zdarzenie, które uruchamia się po dotknięciu bohatera. Dodaj w nim uruchomienie przełącznika X. Następnie daj dialog z Lucyferem. Potem dodaj uruchomienie przełącznika Y, następnie komendę poruszającą zdarzenie z grafiką Boga. Pewnie będziesz musiał dać czekajkę na okres ruchu zdarzenia. Potem dodaj dialog z Bogiem.
3. Gdy już zakończysz wszystkie dialogi i będziesz chciał wrócić do rozgrywki, uruchom nowy przełącznik, Z. Następnie stwórz w każdym zdarzeniu nową stronę(pustą!) i ustaw, żeby uruchamiała się po uruchomieniu przełącznika Z. W ten sposób dialog powinien działać.

Oczywiście jest to najprostszy sposób. Jest obdarty z wszelkich wodotrysków, efektów specjalnych etc. Wydaje mi się jednak, że z tym już sobie poradzisz sam. Generalnie radziłbym ci ściągnięcie gry Green Leviathan z Twierdzy(jeśli dalej produkują tę serię) i sprawdzenie, jak oni tam robią cutscenki. GL z tego co pamiętam wykorzystują najbardziej podstawowe funkcje RM by zademonstrować jego możliwości.

Co do tego, że Ruby nie jest konieczne - oczywiście to prawda. Do podstawowych gier, a nawet tych bardziej zaawansowanych, w zupełności wystarczą zdarzenia. Zdarzenia mają de facto ogromną moc i większość rzeczy można zrobić za ich pomocą. Mają tylko dwie wady. Po pierwsze - są okropnie powolne. Jeżeli twój skrypt jest zbyt wymagający, na 100% spowolni on grę. Pamiętam, że tworząc proste gierki na RMXP potrafiłem samymi zdarzeniami spowodować ogromne lagi. Jest to problem, którego nie naprawiono nawet w RMVX, a pewnie też RMMV. Drugi problem - nie są elastyczne. Nie możesz na przykład zrobić systemu walki z nieograniczoną ilością przeciwników. Nawet kilka potworów wykorzystuje pierdylion zdarzeń i zmiennych. Podobnei nie da się na samych zdarzeniach zrobić menu, które by automatycznie pobierało informacje o przedmiotach jakie posiada bohater. Takie rzeczy tylko w Ruby. No, ale jak pisałem wcześniej, to tylko dla zaawansowanych użytkowników.
 

Gertwick

Gertwick

Użytkownicy
Doic
posty17
Propsy14
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Doic
@Caesum Da się zrobić menu a także spokojnie system walki - mogę ci podesłać link do gry o której wcześniej wspomniałem a która wykorzystuje te rzeczy na zdarzeniach. Zdarza się jednak, że bez skryptów się nie obejdzie.
Wydaje mi się, że wyczerpałeś temat co do dialogów w RM Ace ;)
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. :) Nie twierdzę, że się nie da w ogóle zrobić systemu walki ani menu. Sam w swoim życiu zrobiłem kilka ABSów a także menu, bez i z obsługą myszki.
https://www.youtube.com/watch?v=Bc06-EijemI

Twierdzę tylko, że te systemy nie są elastyczne i wiele rzeczy, które byłoby dziecinnie łatwe w Ruby, jest bardzo trudne bądź niemożliwe korzystając z samych zdarzeń.

Najprostszy przykład to system walki ABS, w którym przeciwników można po prostu kopiować i wklejać, a ich liczba nie jest ograniczona. Jest to niemożliwe, ponieważ Rpg Maker nie pozwala na operowanie tablicami z poziomu zdarzeń. Potrzebny jest do tego skrypt, który następnie trzeba wywołać za pomocą komendy.

Z kolei w przypadku menu każdy przedmiot, jaki może być wykorzystany przez bohatera, musi być uwzględniony w skrypcie oddzielnie. Nie może po prostu pobrać podstawowych informacji podanych w zakładce "Items", ponieważ Rpg Maker na to nie pozwala. Dopiero z pomocą skryptów można coś na to poradzić.
 

Nezzie

Nezzie

Użytkownicy
posty77
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zamiar sceny nr 1 jest prosty. Intro. gracz, stoi w kolejce do "wywiadu" w piekle. Do samego lucka. Lucek z nim gada i daje questa. W międzyczasie, gdy będzie jakiś "quest log entry"(jak w gothicu), pojawia się bóg. Pojawiać ma się "z nikąd".
Zamysł RPG-a jest taki: Dostajesz main questa, w międzyczasie idziesz strasznie liniowo fabułą. Rozważam też, czy nie robić tej gry jednak na silniku IdTech 4.


EDIT: Zapomniałem, że nie jest to darmowy silnik. Pamiętam, że IdSoft wypuściło jakiś silnik za free.
 
Moje zasady dot. postów:
1. Nie wstawiam postu - jeśli nie zrobiłem researchu.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry