@Laren, mogę ci powiedzieć jak ja robię te tekstury do modelu (swoją drogą , z którym nadal mam problem
http://themodders.org/index.php?topic=28137.0; chyba rzeczywiście poproszę o pomoc kogoś o pomoc poprzez PW).
1. Po zrobieniu modelu przechodzimy w jego tryb edycji i klikamy klawisz
"U" na klawiaturze. Następnie w oknie wybieramy
"unwrap" (zdj. 1).
2. Na razie nie wygląda to za dobrze (zdj. 2), dlatego dzielimy model na mniejsze obiekty [np ostrze w przypadku tej halabardy oddzielnie, trzonek oddzielnie it. - wciskając
p -> selection (tryb edycji + zaznaczona część modelu) ] następnie wybieramy jedną z części modelu i dzielimy za pomocą:
zaznaczania krawędzi > następnie ctrl +e > mark seam) (zdj. 3).
3. Po podziale klikamy jeszcze raz
unwrap (zdj.4); ścianki modelu "rozłożyły się" tak jak chcieliśmy. Po skończeniu tego zabiegu z każdą z części modelu łączymy go ponownie w jedną całość w trybie ecycji (Ctrl + J, warto pamiętać aby sobie gdzieś odkładać te siatki na bok, aby po złączeniu nie nachodziły na siebie, dopiero wtedy poustawiać).
4. Aby zapisać Uvkę klikamy
UVs > Export UV Layout (w okienku UV/Image Editor - zdj. 5).
5. Wczytujesz uv w programie graf. i tworzysz teksturę.
screeny pomocnicze
zdj. 1
zdj. 2
zdj. 3
zdj. 4
zdj. 5
PS: sorry za to pisanie ciągle "my" ale tak łatwiej mi się tłumaczyło
.