(BLENDER) Model zbroi 4914 6

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 21.04.2017 roku

Wyświetleń 4914

Odpowiedzi 6

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam. Od pewnego czasu tworze model zbroi do G2NK wszystko fajnie ale chciałbym wykonać profesjonalnie teksturę do niej, nie wiem jak to dokładnie nazwać może dlatego nie mogę znaleźć poradnika... więc zwracam się o waszą pomoc, mianowicie mam model zbroi nieoteksturowany, zrobiłem teksturę 2d lecz muszę się męczyć z jej ustawianiem... chciałbym stworzyć rozkład poszczególnych ''ścianek'' modelu i zapisać w png po czym w programie 2d nałożyć idealnie teksturę i wczytać ją do blendera. Czy wiecie jak profesjonalnie się to nazywa? macie jakieś poradniki?
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Czy to czasem nie jest tzn. mapping ?

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty101
Propsy100
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
mapowanie, robisz to w programie 3D, w maxie to jest np Unwrap UVW
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Może i tak się nazywa... lecz nie mogę znaleźć poradnika jak to wykonać na zbroi...
 

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

R4zor

(BLENDER) Model zbroi
#4 2017-04-22, 09:56(Ostatnia zmiana: 2017-04-22, 10:04)
@Laren, mogę ci powiedzieć jak ja robię te tekstury do modelu (swoją drogą , z którym nadal mam problem :/ http://themodders.org/index.php?topic=28137.0; chyba rzeczywiście poproszę o pomoc kogoś o pomoc poprzez PW).

1. Po zrobieniu modelu przechodzimy w jego tryb edycji i klikamy klawisz "U" na klawiaturze. Następnie w oknie wybieramy "unwrap" (zdj. 1).
2. Na razie nie wygląda to za dobrze (zdj. 2), dlatego dzielimy model na mniejsze obiekty [np ostrze w przypadku tej halabardy oddzielnie, trzonek oddzielnie it. - wciskając p -> selection (tryb edycji + zaznaczona część modelu) ] następnie wybieramy jedną z części modelu i dzielimy za pomocą: zaznaczania krawędzi > następnie ctrl +e > mark seam) (zdj. 3).
3. Po podziale klikamy jeszcze raz unwrap  (zdj.4); ścianki modelu "rozłożyły się" tak jak chcieliśmy. Po skończeniu tego zabiegu z każdą z części modelu łączymy go ponownie w jedną całość w trybie ecycji (Ctrl + J, warto pamiętać aby sobie gdzieś odkładać te siatki na bok, aby po złączeniu nie nachodziły na siebie, dopiero wtedy poustawiać).
 
4. Aby zapisać Uvkę klikamy UVs > Export UV Layout (w okienku UV/Image Editor - zdj. 5).
5. Wczytujesz uv w programie graf. i tworzysz teksturę.
screeny pomocnicze
zdj. 1

zdj. 2

zdj. 3

zdj. 4

zdj. 5


PS: sorry za to pisanie ciągle "my" ale tak łatwiej mi się tłumaczyło :D.

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Super:) Właśnie o to mi chodziło:) Dziękuję R4zor :) Mam nadzieję, że wszystko uda mi się bez żadnych problemów:) Jak zrobię to jeszcze tu napiszę:)
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Laren

(BLENDER) Model zbroi
#6 2017-04-28, 16:29(Ostatnia zmiana: 2017-04-28, 16:48)
Ok minęło kilka dni :) przed chwilą oteksturowałem zbroję wyszła fajnie:)

R4zor dzięki, że mnie nauczyłeś nowej umiejętności jaką jest zapisywanie ''uvek'' lecz nie korzystałem z tej umiejętności podczas teksturowania. Zrobiłem w programie graficznym grafikę zbroi i na niej dopasowywałem ścianki:) Grafikę zbroi mam zapisaną w formacie TGA wystarczy chyba tylko ją wrzucić do tekstures i będzie działać?

Zapisałem zbroję w 3ds po jej wczytaniu w spacerze pojawia się ona ale jest cała ''poszarpana'', gdzie nie gdzie są tekstury ale dziwnie rozciągnięte tak ich nie ustawiałem... wiecie może w czym jest problem?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry