Odtworzenie magicznej bariery w G2 nie jest w żadnym wypadku błahostką. W G1 była ona zaprogramowana w engine gry, z G2 została usunięta i właściwie nikomu jeszcze nie udało się jej zaimplementować by działała dokładnie tak samo jak w G1. Jest z tym masa problemów, jak wywołanie obrażeń czy chociażby ten który wymieniłeś, czyli brak widoczności bariery nawet mimo ustawionego maksymalnego zasięgu widzenia w grze. W modzie Bractwo Śniącego: Droga ku wolności próbowano poradzić sobie z tym problemem w taki sposób, że bariera jest vobem, a nie częścią mesha. Autorzy ustawili tam wartość zasięgu widzenia vobów w zenie (bodajże vobfarplanedefault ale mogę się mylić bo piszę z pamięci) na bardzo dużą i dzięki temu bariera jest widoczna z pozycji podłoża. Niestety vob o wielkości całej GD czasem się buguje i niepoprawnie wyświetla przezroczystość.