Stworzenie Magicznej Bariery - G2: NK 2226 4

O temacie

Autor Daragos

Zaczęty 27.02.2017 roku

Wyświetleń 2226

Odpowiedzi 4

Daragos

Daragos

Użytkownicy
posty25
Propsy1
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Witam,

Od dłuższego czasu próbuję stworzyć magiczny barierę à la Gothic. Po zapoznaniu się z tym tematem http://themodders.org/index.php?topic=7940.0 i pobawieniem się trochę w Blenderze, wychodzi mi coś takiego. http://imgur.com/a/TFMbr W grze w ogóle tego nie widać i tak się zastanawiam co zrobić by uzyskać efekt bariery taki, jaki mamy w Gothic I. Znając życie pewnie chodzi o jakąś błahostkę...
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Odtworzenie magicznej bariery w G2 nie jest w żadnym wypadku błahostką. W G1 była ona zaprogramowana w engine gry, z G2 została usunięta i właściwie nikomu jeszcze nie udało się jej zaimplementować by działała dokładnie tak samo jak w G1. Jest z tym masa problemów, jak wywołanie obrażeń czy chociażby ten który wymieniłeś, czyli brak widoczności bariery nawet mimo ustawionego maksymalnego zasięgu widzenia w grze. W modzie Bractwo Śniącego: Droga ku wolności próbowano poradzić sobie z tym problemem w taki sposób, że bariera jest vobem, a nie częścią mesha. Autorzy ustawili tam wartość zasięgu widzenia vobów w zenie (bodajże vobfarplanedefault ale mogę się mylić bo  piszę z pamięci) na bardzo dużą i dzięki temu bariera jest widoczna z pozycji podłoża. Niestety vob o wielkości całej GD czasem się buguje i niepoprawnie wyświetla przezroczystość.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Tak naprawdę to system bariery nie został usunięty w G2. Zostało to zastąpione potworami morskimi, które zabijały postać i odsyłały gracza do menu głównego. Jednak zasada działania jest wciąż ta sama. NicoDE całkiem niedawno o tym pisał: https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1486829-Barriere-Gr%C3%B6%C3%9Fe-Gothic1?p=25314208&viewfull=1#post25314208
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak, jakieś pozostałości są, podobno także pioruny przy burzach w G2 używają tego 'miejsca' bariery z G1. Moim zdaniem cała trudność leży właśnie w przeniesieniu wizualnej części bariery bo obrażenia to można wywołać nawet poprzez poustawianie triggerów reagujących dotyk.

Daragos

Daragos

Użytkownicy
posty25
Propsy1
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Jasne, dzięki za informację.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry