[G2NK] Nie zapamiętujące się / mieszające się tekstury na modelach 3d zbroi. 1912 8

O temacie

Autor Khantor

Zaczęty 14.02.2017 roku

Wyświetleń 1912

Odpowiedzi 8

Khantor

Khantor

Użytkownicy
posty59
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam.
Dodałem do gry kilkanaście nowych pancerzy i o ile z plikami .asc wszystko jest w porządku, to z plikami .3ds męczę się już 2 miesiące. Wszystko robiłem zgodnie z instrukcjami Czip'a:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6F0BF678B9BA50BFTutaj pojawia się mój problem: Po wejściu do gry i przywołaniu pancerzy, tekstura na modelu 3d (zbroi w ekwipunku, na ziemi) jakby nadpisuje się. Tzn. Przywołuję pierwszy pancerz, jest ok. Przywołuję drugi pancerz, 1 i 2 mają teksturę drugiego pancerza. Przywołuję trzeci pancerz to samo. itd. itd. Po wczytaniu gry, przywołaniu itemhoshiego zamiast każdego z pancerzy pojedynczo, wszystkie modele 3d które były przeze mnie edytowane mają teksturę jakiejś losowej zbroi.


Problem tyczy się tylko zbroi których pliki .3ds edytowałem (edytowałem tylko przez podmienienie tekstury, nie ważne czy na nową teksturę czy na już istniejącą w grze).
Teksturę podmieniałem w programie Gmax (z kerraxem), próbowałem też na żywca podmieniać teksturę w notepadzie++, efekt jest ten sam. Po każdej zmianie usuwałem pliki zbroi .MRM z folderu "_compiled". Wszystkie tekstury w formatach ".tga" i ".TEX" są w odpowiednich folderach.

Czy ktoś miał kiedyś podobny problem albo po prostu wie co robię źle? Z góry dzięki za pomoc.
 


Khantor

Khantor

Użytkownicy
posty59
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zapomniałem dodać, że błąd występuje mimo, iż modele zbroi są już zarejestrowane.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Problem z materiałami modeli. Są takie same i przez to tekstury się mieszają.

Khantor

Khantor

Użytkownicy
posty59
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie rozumiem. W takim razie nie ma możliwości wykorzystać modelu 3d już istniejącej zbroi? Nie może być 2 takich samych modeli 3ds? Bo tekstury zbroi na ciele są w porządku, problem jest tylko w tym co widać na screenach.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zmień nazwy materiałów i powinno być ok. Nie wiem jak to tam wygląda w gmaxie dokładnie, ale w kerraxie powinna być nawet opcja autorename materials przy eksporcie plików .3ds

Khantor

Khantor

Użytkownicy
posty59
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O tym nie wiedziałem, jutro spróbuję w takim razie zrobić te modele jeszcze raz, tym razem z opcją "autorename materials". Dzięki za pomoc! Jeśli mimo to nie będzie chciało działać to będę jeszcze męczył.  :)
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Darma robota robić od nowa. jak wczytasz asc w gMax to kliknij w klawisz "M" a potem jak na obrazku: https://zapodaj.net/3bf160d94d450.jpg.html

czytaj z góry w dół od prawej do lewej :)

Aa EDIT: nie doczytałem że chodzi o 3ds a nie asc, ale śmiało tym samym sposobem to załatwisz :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Khantor

Khantor

Użytkownicy
posty59
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pomogło! Super, wielkie dzięki! Tak jak mówił bgb problemem były takie same nazwy materiałów. Niestety z jakiegoś powodu opcja "autorename materials" nic nie dała ale sprawdziła się za to metoda Toworisha.
Dzięki raz jeszcze!
Problem rozwiązany, temat można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry