AKTOR Krzysztof Zakrzewski w Gothic II Dzieje Khorinis! 13087 79

O temacie

Autor Dark

Zaczęty 5.12.2016 roku

Wyświetleń 13087

Odpowiedzi 79

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty148
Propsy30
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
A czy będziecie zmieniać udźwiękowianie  npców ?
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1046
Propsy1828
Profesjabrak
  • Moderator działu

Dark
Moderator działu

AKTOR Krzysztof Zakrzewski w Gothic II Dzieje Khorinis!
#21 2016-12-07, 15:49(Ostatnia zmiana: 2016-12-07, 15:58)
A czy będziecie zmieniać udźwiękowianie  npców ?
Mówisz o tak zwanym SVM? 'Wiesz, mówi się o tym i o tamtym', 'Znowu jedna z tych głupich bestii!' ?

Jeśli tak, to zgadza się. Każdy 'NOWY' aktor, który nie podkładał głosu w gothicu, a który podkłada go u nas nagrywa także komplet gothicowych SVM - reakcje na działania bohatera, rozmowy, wypowiedzi w trakcie walki.
Tak żeby było to od A do Z profesjonalnie i nie gryzło się w grze

No bo wcale nie o zobaczenie Khorinis 11 lat wcześniej chodzi w Dziejach Khorinis  :F
Już parę lat temu chłopaki mówili że powinniśmy zmienić nazwę na Dzieje Myrtany - ze względu na tak szerokie zagadnienie :D Ale już raz ochrzczonej marki się nie zmienia - przynajmniej ja tak uważam. A Khorinis będzie na ustach wszystkich, mimo że jesteśmy na Vaduz (czy to ze względu na jej pozycje w Królestwie, czy oczywiście nowe prawo i zsyłki do kolonii więziennej).

bgb

bgb

SoulFire
posty824
Propsy464
Profesjabrak
  • SoulFire

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty342
Propsy141
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wymieniony przeze mnie pan Gawroński ma już 81 lat i pracuje bardzo sporadycznie, z kolei aktor z którym mamy nagranie w sobotę ma już prawie 85 lat.
Czyżby Andrzej Tomecki?  :hmmm:

A tak w ogóle to po wydaniu drugiej części planujecie połączyć Vaduz i Khorinis w jednego dużego moda?

Post połączony: 2016-12-07, 18:00
No nieźle, polygamia napisała o DK :)
Może inne growe media to podchwycą i pojawią się newsy na GOLu, gram.pl oraz cdaction. Im więcej ludzi dowie się o modyfikacji tym lepiej.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Walący w worek!
posty5139
Propsy1881
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Walący w worek!
Niech najpierw wydadzą tą nieszczęsną pierwszą część (na którą znów czekam z nadzieją) a nie Ty im każesz już myśleć o drugiej.
 
POMIDOROWA JEST CHUJOWA. TWIERDZĘ TAK, PONIEWAŻ JESTEM MAC DUPEM I MI ONA NIE SMAKUJE, WIĘC ONA DLA WSZYSTKICH JEST CHUJOWA.

http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Dark

Dark

Moderator działu
posty1046
Propsy1828
Profesjabrak
  • Moderator działu
Czyżby Andrzej Tomecki?  :hmmm:
Andrzej kto? Nie wiem o czym mówisz :D

A tak w ogóle to po wydaniu drugiej części planujecie połączyć Vaduz i Khorinis w jednego dużego moda?
Tu podbijam słowa Ware - w tej chwili myślimi tylko o DK1 i nic innego nie jest dla nas istotne. Nikt nawet nie śmie o tym myśleć, bo mamy do wykonania ważniejszą robotę. DK2 to w tej chwili fikcja i utopia - tak długo jak nie wydamy cz.1

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Kazzmir uzdrowiciel przykleja nową skórę oparzonemu chłopcu
posty970
Propsy907
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Kazzmir uzdrowiciel przykleja nową skórę oparzonemu chłopcu
Spoko gość według wiki udzielał głos NPC w Gothicu III. :D

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty102
Propsy85
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
Spoko gość według wiki udzielał głos NPC w Gothicu III. :D

Ty w ogóle oglądałeś ten film?

Dark

Dark

Moderator działu
posty1046
Propsy1828
Profesjabrak
  • Moderator działu
Spoko gość według wiki udzielał głos NPC w Gothicu III. :D
Nie rozumiem, czyli propsujesz materiał którego nawet nie oglądałeś?

Kelten

Kelten

Użytkownicy
posty526
Propsy384
ProfesjaKompozytor
  • Użytkownicy
Nie wiem czy to odpowiedni temat i czy w ogóle powinienem zadawać takie pytania , chciałem się zapytać w jakim stopniu ta 1 część została ukończona.
Technicznie jest już wszystko gotowe ; ovobowane i oskryptowane ?
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1046
Propsy1828
Profesjabrak
  • Moderator działu
Ovobowane prawie całkowicie - poza kilkoma ostatnimi lokacjami. Oskryptowane w pewnym stopniu - Avallach mówił wielokrotnie że pisze specjalny program developerski do przyspieszenia prac nad skryptami DK: http://themodders.org/index.php?topic=27411

Skryptów do napisania jest jeszcze bardzo dużo - ale z tym, i jeszcze innymi programami pisanymi przez Ava powinno iść to wielokrotnie szybciej. I co ważniejsze z łatwą eliminacją ewentualnych bugów

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7281
Propsy4489
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?
TL;DR: założyłem repozytorium, zorganizowałem porządną strukturę projektu, zrobiłem IDE i będę robił build system.


Na początek wypada przedstawić jak wygląda sytuacja zastana, bo niektórzy mogą o tym nie wiedzieć, a inni nie wiedzieć czy to źle.
Jak dotąd mody do Gothica są tworzone w bardzo amatorski sposób.

1. Przechowywanie i wymiana kodu
Zazwyczaj nie ma żadnego repozytorium z kodem źródłowym, jest to raczej wymiana plików z kodem przez generyczne serwisy do współdzielenia plików (jak Dropbox, Google Drive itd). W połączeniu z brakiem build systemu, efektywnie "składa" projekt tylko jedna osoba na raz.

2. Środowisko programistyczne
Kod jest tworzony w edytorach tekstowych jak Notepad++ czy Gothic Sourcer. Nie istnieje IDE które w trakcie pisania wykrywałoby błędy składniowe, niepoprawne referencje, pozwalało na nawigację przez kod czy chociaż najprostsze refactoringi (jak zmiana nazwy funkcji). Żeby dowiedzieć się czy kod jest poprawny, modderzy muszą uruchomić grę lub edytor lokacji (oba włączają się dość długo) i przeczekać powolny proces kompilacji. Kompilacja jest przerywana po wystąpieniu już pierwszego błędu, którym zazwyczaj jest brakujący średnik lub literówka w referencji.

3. Build system
Nie istnieje build system - modderzy ręcznie uruchamiają "reparsowanie" skryptów (kompilacja kodu źródłowego Daedalusa do kodu bajtowego maszyny wirtualnej Zengina w pliku .dat), następnie tworzą paczkę z modem (archiwum VDF), a na koniec instalator (.exe w oparciu o jakiś framework).
To złożona, żmudna i niepotrzebnie ręczna robota. Dałoby się to w pełni zautomatyzować i w profesjonalnych projektach takie rzeczy zawsze się automatyzuje.

4. Zawartość projektów
Projekty zwykle składają się z kopii GMDK na którą powprowadzano zmiany. Jest więc to całkowicie nieprzejrzysta mieszanina kodu Piranha Bytes i zespołu, przy czym i jeden i drugi jest zazwyczaj miernej jakości.


Jak to powinno wyglądać profesjonalnie i do jakiego stanu chcę doprowadzić w Dziejach Khorinis:

1. Przechowywanie i wymiana kodu
Repozytorium Git na GitHub.com. Na razie dostęp tylko dla członków grupy, docelowo mam nadzieję otwartoźródłowe.
Przy tym podejściu, równolegle nad modem może pracować bardzo duża osób jednocześnie, na bieżąco dostając w grze swoje zmiany czy samemu jednym kliknięciem tworząc gotowe instalatory dla testerów.

2. Środowisko programistyczne
Napisałem wtyczkę dodającą wsparcie Daedalusa do platformy IDE IntelliJ.
W trakcie pisania na żywo podkreśla błędy składniowe, niepoprawne referencje, pozwala na nawigację przez kod i proste refactoringi (jak zmiana nazw funkcji). Jeśli kod nie jest "czerwony" w edytorze, jest właściwie pewne że skompiluje się poprawnie.
Wydałem to otwartoźródłowo - każdy może jej używać i brać udział w jej rozbudowie o nowe funkcjonalności (https://github.com/Avallach7/daedalus-intellij). Wymagana jest znajomość języka Java.

3. Build system
Będzie skrypt, który jednym kliknięciem będzie odpalał moda lub w pełni automatycznie budował wersję releasową (kompilacja skryptów + kompilacja innych assetów + złożenie paczki VDF + zbudowanie instalatora).

4. Zawartość projektu
W repozytorium nasze skrypty i assety będą całkowicie oddzielone od GMDK. Sprawi to że praca nad modem będzie dużo bardziej przejrzysta i będzie łatwiej zauważać bezsensowne / niepotrzebne elementy. Wspomniany przed chwilą build system będzie to składał w całość z GMDK przed odpaleniem / budowaniem.
W skryptach GMDK będziemy mieli jedynie te zmiany w implementacji których nie dało się wprowadzić przez umieszczenie kodu w nowych plikach. Te sytuacje powinny być jednak bardzo rzadkie.

Być może napiszę też narzędzie które będzie automatycznie weryfikowało czy ktoś nie popełnił w skryptach jakiegoś syfu (np dodanie całkiem nowej rzeczy w katalogu od GMDK, stosowanie złych konwencji nazewnictwa, mylących struktur w kodzie, czy umieszczanie kodu w innych folderach/katalogach niż podają nasze wewnętrzne wytyczne).

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty928
Propsy307
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Są momenty w których nie mogę wyjść z podziwu i zaskoczenia. To forum aż błyszczy od masy ludzi zachowujących się jak idioci, chamy, kretyni, masa tu złośliwości, cebulactwa, hejterstwa i głupoty.

A jednak to jedno z niewielu forów na których rzeczywiście można znaleźć ludzi oddanych robocie i obranym sobie celom. @Dark hejtowałem wasz projekt, przyznaje. Byłem pierwszy który głosił teorię, że wasz dział należy natychmiast zamknąć bo zaśmieca forum, momentami nawet podejrzewałem, że rzeczywiście cały projekt był tylko na pokaz.

Cieszy mnie jednak, że wszystko się ogarnęło i znów jesteście na bieżąco z nami, przede wszystkim, że umieliście przyznać się do błędów. Teraz jak czytam wasze posty, zwłaszcza twoje Dark, widzę, że rzeczywiście wszystkim wam zależało na tym projekcie który ma szansę stać się przełomowy nie tylko dla moddingu Gothica. Cieszę się, że znów podchodzicie na poważnie do fanów. Patrzę na to co udało wam się osiągnąć m.in z aktorami dubbingowymi i jestem pod wrażeniem, to świetna robota. Tym samym rozumiem jak myliłem się uważając was za nieogarnięte dzieci które rzuciły się na coś ponad wasze siły.


Raduje mnie również podejście naszych aktorów, rodaków. To, że chcą pomagać amatorom i robią to z takim zaangażowaniem. Dzięki nim imersja będzie jeszcze większa. Powiem też szczerze......czekam na DK2 znacznie bardziej niż na DK1 a patrząc jak zmieniło się wasze podejście po tych "Czarnych dniach" jestem pewien, że nie zawiedziecie i jeśli postanowicie robić DK2 to w końcu je otrzymamy.


Jestem też pod wrażeniem chociażby takich ludzi jak Avallach którzy poświęcają swój czas i zdolności na rozwijanie w jakiś sposób moddingu do Gothica, a bądźmy szczerzy, on umiera i choć ze sceny będzie schodził jeszcze przez lata to koniec jest bliski.


 

Mac Dun

Mac Dun

Moderator działu
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3178
Propsy835
ProfesjaGracz
  • Moderator działu
  • online
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
A jednak to jedno z niewielu forów na których rzeczywiście można znaleźć ludzi oddanych robocie i obranym sobie celom. @Dark hejtowałem wasz projekt, przyznaje. Byłem pierwszy który głosił teorię, że wasz dział należy natychmiast zamknąć bo zaśmieca forum, momentami nawet podejrzewałem, że rzeczywiście cały projekt był tylko na pokaz.
A mówiłem że mod był rozwijany nadal,ale wolniej, oczywiście takie osobniki jak Worek czy Draks wiedziały lepiej  :facepalm:  Ty też :P

Czasem wystarczy komuś uwierzyć na słowo, niż sobie coś wmawiać udając że się wszystko wie, tylko tyle  :)
______________________________________________________________________


Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:
No to gratulować, skoro bardziej wierzyłeś jakiemuś zdradzieckiemu gnojowi, który żałośnie udostępniał materiały moda, niż twórcom moda -_-
 
No dobra faktycznie przyznaje sie do bledu, przepraszam.
,,Przyznanie się do błędu to nie porażka, a sukces gdyż uczymy się ze byliśmy w błędzie""



Dyskusja z workiem, przykłąd

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1581
Propsy667
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Jeśli według Ciebie modding umiera? To ty chyba nie zauważyłeś, że z roku na rok modyfikację oferują coraz więcej, spójrz na pakiet skryptów od "Mud-Freak" Gdzie teraz masz ręczne celowanie, jedyna modyfikacja, która to aktualnie oferuję to R2.0. Teraz to może być w każdej modyfikacji, moim zdaniem modding z roku na rok się coraz bardziej rozwija, wystarczy rozejrzeć się na zagranicznych forach i zauważysz, że modding żyje i ma się dobrze.

Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7281
Propsy4489
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?
Zaczynaliśmy jako amatorzy, nie mając pojęcia o rozwoju i koordynacji projektów informatycznych tej skali. Tłumaczenia to jednak inna para kaloszy - tak naprawdę dobrze wiadomo w nich ile jest pracy i jak ją wykonać. Wystarczy znać język i umieć złożyć moda z powrotem w całość.
Mogłoby się wydawać że w najgorszym razie wynaleźlibyśmy koło na nowo. Problem polega na tym że chodzi o wiele spraw których właściwie nie da się nauczyć inaczej niż pracując przy dobrze prowadzonym projekcie, choćby otwartoźródłowym i mającym tylko część profesjonalnych deweloperów.
Kiedyś wydawało mi się że najbardziej brakującą profesją w naszej społeczności są muzycy i animatorzy. Teraz widzę że brakuje profesjonalnie doświadczonych technical leadów i tworzonej przez nich dokumentacji opisującej konwencje i dobre praktyki w pracy nad takimi projektami. Problem w tym że właściwie nie ma szans znaleźć licealisty entuzjasty z takimi umiejętnościami, a jak powiedziałem po prostu nie da się tego wszystkiego nauczyć na własną rękę.
To kwestie których gracze nie widzą, ale które mogłoby przyspieszyć prace wielokrotnie - w przypadku modów takich jak DK, moim zdaniem o wiele lat. Zmiany w podejściu musiałyby być oczywiście drastyczne - zaczynając pełnego upublicznienia prac, tak żeby mogłyby uczestniczyć w nich dowolne osoby. Tak powstają nawet komercyjne projekty, jak Unreal Tournament 4 (nie całkiem publiczny, ale dołączyć może właściwie każdy - ja zrobiłem to z ciekawości). I możecie mi uwierzyć że bynajmniej nie powoduje to chaosu ani wycieków tajnych informacji - na wszystko są sposoby ;)
To rozwiązuje problem wiarygodności informacji na temat postępów prac. Każdy mógłby sam zajrzeć do historii zmian w projekcie (przykład: https://github.com/Avallach7/daedalus-intellij/commits/master ), albo pobrać sobie instalator najnowszej wersji i samemu się przekonać ile jest aktualnie zrobione i działa. Czy to nie piękne kiedy jednym kliknięciem możesz zobaczyć co było ostatnio robione, kto robił i co dokładnie zmienił? Kto ile pracuje nad projektem, jak szybko postępują prace?

Obecnie większość teamów pracuje trochę jak mrowisko - po wsadzeniu w niego kija i stopniowym emitowaniu do niego środków nasennych i owadobójczych ;) Nic dziwnego że projekty które sądząc po zawartości i rozmiarze zespołu powinny być do zrobienia w rok, ciągną się latami.
Przy obecnych planach co do zawartości DK, oceniłbym że z naprawdę dobrą koordynacją i zespołem, byłoby do zrobienia w 2-3 lata. Mam wrażenie że zamiast tego, po kilku latach tworzenia dewelopment gwałtownie zwolnił do niemal pozornego tempa. Od dłuższego czasu (ostatnie 2 lata, może więcej?) znowu przyspiesza i obecnie (po 8 latach prac!) wygląda to bardzo dobrze. Zwłaszcza w świetle dubbingu.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty928
Propsy307
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
@Mac Dun czasami lubię się mylić :P

@Draks  tak, według mnie modding do Gothica (w porównaniu z tym co było kilka lat temu) jest na ostatniej prostej, nie mówię, że upadnie w rok, dwa, ale sądze, że za 3-4 lata będą już wychodzić pojedyńcze modyfikacje, z nikłą liczbą innowacji. Już teraz o ile się orientuje duże projekty można policzyć na palcach jednej ręki choć przyznam, że już się gubię w tym jak wygląda sprawa z paroma modami z Rosji.
 

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty102
Propsy85
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:

Niby kto tak pisał?

Dark

Dark

Moderator działu
posty1046
Propsy1828
Profesjabrak
  • Moderator działu
Mac Dun, jedna osoba ze środowiska DK mi pisała, że rzeczy były robione na pokaz, nawet wysłała podstawowe lokacje, to co miałem myśleć? To, że teraz faktycznie wzięli się do roboty jest na plus  :ok:
Chciałem odpowiedzieć, ale właściwie, co ci zależy? Możesz nam zdradzić. Właściwie wszystkie osoby które udostępniały ci różne rzeczy potem cie wystawiały, przeinaczały fakty i opluwały cie i przyłączały się do nagonek. Powiem ci nawet że jedna z osób która nas okradła i oddała pliki tobie przyznała mi się do tego - i w akcie 'pokuty' dorzuciła tyle kompromitujących danych na twój temat że pewnie sam byś był zaskoczony (i nie mówię tu rzeczach które już padały publicznie) - a Av już dwa razy pytał mnie czy ma cie banować.

Tak więc daj spokój - możesz nam powiedzieć, tym bardziej jeśli jest to któraś z tych nieaktywnych osób - myślę że to ona mimo wszystko zasługuje na większy lincz od ciebie. Pomyśl w ten sposób

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty928
Propsy307
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
O zgrozo, nie zauważyłem przecinka i w jakiś sposób zrozumiałem, że to Macu Dun pisał, żę rzeczy były robione na pokaz :O Siedziałem i rozkminiałem, czytanie ze zrozumieniem się kłania :(


@Draks że te w sumie masz w ogóle czelność wypowiadać się w poważnych tematach.
 


3 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
Do góry