Developing > Silniki graficzne

SFML

(1/1)

Leinnan:
Simple and Fast Multimedia Library
Jest to prosta w użyciu, w pełni darmowa, obiektowo zorientowana biblioteka ułatwiająca tworzenie gier i innych programów multimedialnych. Napisana jest w C++, jednak oferuje bindingi do wielu języków, których listę można zobaczyć tutaj.
SFML jest multiplatformowe, programy można tworzyć na Windowsa, Linuxa i MacOSX, są też sposoby na zbudowanie aplikacji na Androida.
Sama biblioteka podzielona jest na pięć modułów:
    System – obsługuje czas i wątki
    Window – obsługuje okna i interakcję z użytkownikiem
    Graphics – umożliwia renderowanie grafiki
    Audio – dostarcza interfejsu do odtwarzania muzyki i dźwięków
    Network – odpowiedzialny za komunikację sieciową

Główną wadą może być dla części fakt, że SFML samo w sobie nie wspiera grafiki 3D, jednak można łączyć SFML z "czystym" OpenGLem i w ten sposób uzyskać grafikę 3D, jednak nie polecam tego początkującym. Więcej o tym tutaj.

Linki:
Oficjalne tutoriale: http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.4/
Dokumentacja: http://www.sfml-dev.org/documentation/2.4.0/
Kurs na cpp0x: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460
Przetłumaczone oficjalne tutoriale: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej