Gothic: nieoficjalny patch (wersja polska) 6496 100

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 6496

Odpowiedzi 100

Marev

Marev

Użytkownicy
posty15
Propsy43
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Planowałem wprowadzić nowe poprawki w wolnej chwili, niestety do tej pory nie znalazłem dość czasu ;( Być może zajmę się tym po świętach, ale nadal mam masę innych rzeczy do zrobienia. W każdym razie z projektu nie zrezygnowałem, kiedyś na pewno pojawi się nowa wersja! :)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
czym się różni wersja stabilna od ver 1.1.?

kolejne błędy (chodzi o AI)

1) kiedy przekręcimy kołowrotem przy strazniku to dostajemy lanie. Niestety bywa, że strażnik stoi przed kołowrotem i dopiero go użyje, po tym jak do niego zagadamy;(kołoworty się zacinają po save, ale o tym pisałem)

2) ludzie nie reagują na orków (trzeba to zdefiniować w C_NPCisDangerousMonster)

3) npc w trybie follow PC często się gubi, kiedy hero wejdzie na platforme po drabinie. Wtedy NPC biega wokół i czasami  udaje się jej wspiąć!

4) zadanie " Miecz dla Świstaka". Wpisy sa w zadaniu "Przyjęcie do SO". Powinno być w oddzielnym logu , tak jak to mam miejscu w zadaniu "receptura od Bractwa" z Dexterem.

5) animacja chodzenia z pochodnią jest niedokończona. NPc chodzą jakby mieli pochodnię w ręku.


Większość bugów jest usuniętych w ruskim Gothic Fix Mod autorstwa ElderGem'a
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

Marev

Marev

Użytkownicy
posty15
Propsy43
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Wersja stabilna nie zawiera poprawek z 1.1. Parę poprawek dotyczących AI nie zostało dokończonych w nowej wersji, więc teoretycznie mogą pojawiać się niespodziewane problemy.
Dzięki za kolejne znalezione błędy! ;)
 

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3269
Propsy2421
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Cytuj
1) kiedy przekręcimy kołowrotem przy strazniku to dostajemy lanie. Niestety bywa, że strażnik stoi przed kołowrotem i dopiero go użyje, po tym jak do niego zagadamy;(kołoworty się zacinają po save, ale o tym pisałem)
Co do tego mogę dać wskazówkę, że chyba jest to zdefiniowane w którejś z rutyn.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
Cytuj
1) kiedy przekręcimy kołowrotem przy strazniku to dostajemy lanie. Niestety bywa, że strażnik stoi przed kołowrotem i dopiero go użyje, po tym jak do niego zagadamy;(kołoworty się zacinają po save, ale o tym pisałem)
Co do tego mogę dać wskazówkę, że chyba jest to zdefiniowane w którejś z rutyn.

nie, jest spie..olone AI, wiem, jak to naprawić, pomogę koledze.
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

gothic1210

gothic1210

Użytkownicy
posty3269
Propsy2421
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
popsute ai to pojęcie dość szerokie :)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
podjąłem decyzję, że na podstawie tego patcha stworzę mini update mod pack . będą tam fjuczery z Przebudzenia, które nie generują innych błędów , a umilają rozgrywkę.  czyli minimalizacja bugów ponad wszystko.

 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Siła i honor, wojowniku...
posty72
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Siła i honor, wojowniku...
Panowie, a poprawicie te bugi?

1.Jak jakiś zwierzak dość blisko ogrodzenia SO zacznie na nas reagować, w obozie robi się raban. Poza tym, przez to ogrodzenie słychać rozmowy, moim zdaniem nie powinno być to możliwe. Bo mur jest gruby.
2.Jak biegamy ze zwojem w ręce (nie wiem, czy z runą też tak jest), to nie słychać dźwięków chodzenia (chyba już tu o tym pisałem...).
3.Zombiak z krypty Miltena nie ma na sobie zbroi Magnata (trochę to głupie, taki pancerz miałby się rozpaść po tylko kilku latach? Moim zdaniem bezsens..).
4.W pokoju na zamku, gdzie zdaje się śpi Thorus i chyba Blizna z Arto, jest świecznik, który wnika w stół (jest źle ustawiony, nie wiem, czy tam na 100%, ale gdzieś blisko na pewno).
5.Usuwanie gruczołów pełzaczy (ich nauka) nie kosztuje nic (a powinna moim zdaniem 1pn, jak pozostałe trofea od Draxa, wtedy byłoby miło, wszystko do nauki za 5pn, połowa zysku z awansu, tak, lubię liczbową harmonię, wszędzie :P ).
6.Jeden z tych dwóch zębaczy, dość blisko składowiska pod Klasztorem, nie reaguje na nas, z bliska nawet, zupełnie tak, jakby był ślepy/zepsuty, ale pewnie coś mu ze świata zasłania. To ten po prawo, jak się tam wchodzi, można obok niego przebiec, i nic, stoi i mruczy.
7.Zdaje się, szkielety krwawią od obrażeń, ale pewien nie jestem (zawsze daję mało krwi).
8.Stary miecz ma długość zardzewiałego, a znacznie (i bardzo widocznie!!!) krótszy zasięg ataku.
9.Zepsute portale pod wieżą mgieł i nad kopcem rudy (ktoś to tu gdzieś pisał, na forum, że wystarczy je usunąć, i jest ok).
10.No i standard, pewnie się powtórzę - brak opanowania otwierania zamków, a i tak je otwieramy, no i pozyskujemy bez nauki skrzydła krwiopijca (powinna tego uczyć księga o żądłach, moim zdaniem).
11.Tego pewien nie jestem, ale zdaje się, węże błotne nie zabijają, a ogłuszają, potem nas jedzą, a i tak wstajemy...
12.Jak wilki chcą nas zaatakować, to spadając drżą w powietrzu, przez co zwalniają i nic im nie jest, nawet, jak lecą z dość wysoka. To wygląda, jak ten bug z chodzeniem na boki podczas lotu, naszej postaci, ale to naprawił chyba system pack, tamtego już nie.
13.No i coś oczywistego - szata sędziego i ciężka zbroja najemnika ma zły "wygląd"w inwentarzu (każdy wie, o co idzie, co do szaty, mniejsza, ale zbroja to już niefajnie wygląda, a najlepsze, że w G2 ciężka zbroja najemnika w eq wygląda DOKŁADNIE tak, jak w G1 powinna ta właśnie, wiem, raz władowałem tekstury pancerzy z G1 do G2, żeby podmienić na niebieskie głównie te bandytów, i ciężka zbroja najemnika w eq zmieniła teksturę na tą z G1, widać to było, bo tekstury były znacznie lepszej jakości, a skoro tak, to czemu by tego nie przenieść, nie?).
14.Było, ale dodam - drobne a czasem i większe, błędy między tekstem dialogów a dubbingiem (na pewno na początku u Diego, na pewno u Gravo, gdzieś tam, i u Jana, w kwestii rozdrabniacza, innych nie kojarzę, niestety, ale pewnie też są).
15.No i sporo wyciętych kwestii dialogowych (od handlu z Ryżowym, zdaje się, z Bartholo, z Gornem, kto wie, co jeszcze tam jest, i chyba z Diego też..).
16.Kilka kamieni w SK nie ma "masy" (??? No przenikamy przez nie, i tyle, one głównie są na dole kopalni, na takiej jakby półce, jak się idzie w str drugiego orka niewolnika i Asghana, a w jednym kamieniu, chyba, jest grzyb, to znajduje się zaraz pod tym kopaczem przy wyjściu z kopalni, który opycha nam wytrychy).
17.Nie wiem, czy to jest w podstawce, ale jak zmienimy się w chrząszcza i spróbujemy przejść na zamek, to każdy nas atakuje (jakby ktoś normalnie aż tak reagował na robaka, zwłaszcza wszyscy strażnicy w okolicy, i do tego walą z kusz i zachowują się, jak przy ataku NO na SO, no ludzie, trochę to porąbane, wiem, źle jest wejść na zamek na samym początku, bo tam dobry łup, można coś zbugować i td, ale znowu logika powinna zostać jakaś, no i pamiętać należy, że to w G1 była największa wolność i swoboda, duże możliwości, po co to psuć takim kwiatkiem? Nie, ja nie wchodzę na zamek na początku gry, ale jak coś, wolałbym, żeby to chociaż było jakoś normalnie zrobione, taka ukryta opcja na dostanie się tam bezpiecznie, w sumie mało kto da radę zdobyć taki zwój na początku gry, choć potem już prędzej, ale powiem Wam - da się! Już na samym początku, sprytny gracz wyminie zębacze, i dostanie się tam z łatwością, po zwój! Sprawdziłem!).

No na ten czas to chyba tyle, może jeszcze coś wyłapię. Miło, że ktoś cały czas nad tym pracuje, jak byście kiedyś skończyli, to kto wie, może ktoś na podstawie tej łatki wyda jakiegoś moda, z legendarnie niską ilością bugów. Tego sobie, i Wam przede wszystkim, życzę.

I szczęśliwego nowego roku, ludziska!!! :)
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3500
Propsy4242
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Rozwaliło mnie to: "To ten po prawo, jak się tam wchodzi, można obok niego przebiec, i nic, stoi i mruczy." :F
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Użytkownicy
Król Duke Nukem
posty428
Propsy65
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • online
  • Król Duke Nukem
Rozwaliło mnie to: "To ten po prawo, jak się tam wchodzi, można obok niego przebiec, i nic, stoi i mruczy." :F

Dopiero teraz zauważyłem, hahaha widać, że chłopak ma mistrzostwo pisarskie (bez obrazy na prawdę bardzo dobry opis)  :lol:
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
@Iskiel, co do tych przenikających kamieni i zębaczy najlepiej operuj waypointami (licho wie o które ci chodzi).
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Siła i honor, wojowniku...
posty72
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Siła i honor, wojowniku...
Faktycznie, jak to tak teraz przeczytałem, to rzeczywiście, śmiesznie mi to wyszło :lol: Nawet się nie starałem...
Ale faktycznie, coś mnie ciągnie od małego do barwnego pisania.

Co do kamieni i zębaczy - kamieni bez masy jest w świecie cała masa, nie znam się na waypointach i td, więc opisałem, jak umiałem. Wiem, że kamienie takie są jeszcze przed mostkiem do ruin wieży obok Cavalorna, tylko czy na pewno w podstawce... A co do zębaczy - wystarczy odpalić grę, wbiec, jak napisałem, do składu Klasztoru (to ten na dole, idziemy tam z Gornem na początek, bo gość "woli wiedzieć, co ma za plecami", chyba każdy kojarzy, tam są zwoje przemiany i klucz, w skrzynce), i przejść się nieco dalej, aż do kamiennego podłoża i tych wiszących roślin z góry, czy co to tam rośnie. Są tam tylko dwa (bez tego patcha są jeszcze dwa zaraz pod kłodą, na piasku, w pół drogi do składu idąc od skarpy), więc łatwo zauważyć, jeden reaguje normalnie, a drugi, wiadomo... :D
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3500
Propsy4242
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
 

Kacpa2

Kacpa2

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hej, fajnie że spolszczyłeś unpatch'a :) jest tylko mały problem, przez zmiany na mapie nie mogę go razem z nowym demem Gothic Reloaded zainstalować(wyszło 2 dni temu, kompletny remaster tekstur i modeli świata do G1), z angielskim działa tyle że mam po angielsku opcje dialogowe i kategorie ekwipunku, a z twoim wyłącza mi się Gothic Reloaded i mam oryginalne modele :/
Jest szansa na wersję bez zmian na mapie?(tj. bez ZEN-ów; Reloaded i tak je będzie niebawiem miał)?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
Hej, fajnie że spolszczyłeś unpatch'a :) jest tylko mały problem, przez zmiany na mapie nie mogę go razem z nowym demem Gothic Reloaded zainstalować(wyszło 2 dni temu, kompletny remaster tekstur i modeli świata do G1), z angielskim działa tyle że mam po angielsku opcje dialogowe i kategorie ekwipunku, a z twoim wyłącza mi się Gothic Reloaded i mam oryginalne modele :/
Jest szansa na wersję bez zmian na mapie?(tj. bez ZEN-ów; Reloaded i tak je będzie niebawiem miał)?

ja zrobię tylko zmiany skryptowe  przy Gothic Updatepacku, bez zena
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

Kacpa2

Kacpa2

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Potrzebuje tylko fixów i przywróconych npc xD, angielska wersja działa, ale nazwy npc, kategorie w ekwipunku i menu kwesti dialogowych są po angielsku xD
 A jak zainstaluje to, to nie ma nowych modeli świata z Reloaded, tylko tekstury(przez ZEN-y)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
Potrzebuje tylko fixów i przywróconych npc xD, angielska wersja działa, ale nazwy npc, kategorie w ekwipunku i menu kwesti dialogowych jest po angielsku xD
 A jak zainstaluje to, to nie ma nowych modeli świata z Reloaded, tylko tekstury(przez ZEN-y)
pomysl i popatrz, na początku wątku masz link do wersji 1.0.2 tylko fixy skryptowe. na logikę widać po wadze pliku

Wersja stabilna (1.0.2): https://www.dropbox.com/s/jt3kimeii9o7b49/unofficial_patch_1.0.1fix.vdf?dl=0
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

reytro

reytro

Użytkownicy
posty23
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, można grać z tą wersją spokojnie ? - https://www.dropbox.com/s/jt3kimeii9o7b49/unofficial_patch_1.0.1fix.vdf?dl=0 coś to bardzo mało waży... proszę o odpowiedz.

Post połączony: 2017-01-12, 21:17
a co z wersją 1.1.0  ? może lepiej wybrać tą ?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1244
Propsy83
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • online
Witam, można grać z tą wersją spokojnie ? - https://www.dropbox.com/s/jt3kimeii9o7b49/unofficial_patch_1.0.1fix.vdf?dl=0 coś to bardzo mało waży... proszę o odpowiedz.

Post połączony: 2017-01-12, 21:17
a co z wersją 1.1.0  ? może lepiej wybrać tą ?

młodzież, macie w spoilerze w 1szym poście jakie są zmiany wg wersji patcha . jak nie używasz moda graficznego , wybierz 1.1.0
 
Gothic 1 UpdatePack fixmod 0.1 wkrótce!

HaXbOx

HaXbOx

Użytkownicy
posty12
Propsy2
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Polecam sprawdzić jaskinie pod starą cytadelą. Twórcy zostawili tam ciekawy smaczek :P
 


1 Użytkownik i 1 Gość przegląda ten wątek.
Do góry