Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 184863 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 184863

Odpowiedzi 515

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Jak bym zrobił silniejszych tych magnatów i po prostu postawił obok nich strażników elitarnych, w przypadku ataku oni by się zajęli oprawcą ;)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Niesmiertelni powinni byc tylko strażnicy bram i osoby powiązane z fabula glowna, reszta npc to idiotyzm
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Swiney daje swoje spodnie kreta zamiast po prostu dać  poza tym właśnie nazwę mógłbyś zmienić bo spodnie kreta mają nazwę strój kopacza a Wilkowi mógłbyś dać jego łuk
W plikach gry jest szkodnik o imieniu Calash jednak nie jest nigdzie wstawiony kod na niego to ORG_857_Calash
Lis ma Ende zamiast koniec i wywal gdzieś indziej tego strażnika który jest ochroniarzem Fiska bo Lisowi rutyna się buguje i chodzi w kółko,jeden cień ma w rutynie smalltalk z Lisem
Stt_330_Schatten-kod tego cienia
 

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Co do wyciętej zawartości z podstawki, których nie zobaczyłem na liście zmian to są jeszcze:

- Możliwość handlu z Bartholo i Ryżowym Księciem.
- Różne reakcje NPC w zależności od gildii którą posiadamy.
- Zaczepki Bezia  typu" Hej Ty" gdy zagaduje do kogoś i przywitania gildyjne.
- Niektóre postacie posiadają w plikach gry swoje bronie jednak ich nie noszą np Wilk, Szakal itp. (celowy zabieg?)
- Chód zależny od Gildii ( bardziej sugestia :D mała rzecz ale cieszy)
- W pełni zdubbingowane nauki Guru w obozie sekty.
- Może przemyślałbyś przywrócenie ukrytych pancerzy takich jak szata sędziego, strażnika królewskiego i możliwość kupna ciężkiego pancerza straży? (dwa pierwsze np gdzieś dobrze ukryć w świecie gry. :D )
- Nie wiem czy wiecie ale w jedynce przed zejściem do lochu w 5 rozdziale by uwolnić Stone'a stoi Blizna z którym jest normalny dialog, ale tak samo jak z Gomezem, od razu rzuca się na nas.
- Nie jestem pewien , ale chyba w plikach gry jest też wycięty quest z Gilbertem (?)
- Tak jak ktoś wyżej wspominał usuwanie skrzydeł krwiopijców powinno być dostępne dopiero po nauce.
- Nauka zdobywania wydzieliny pełzaczy powinna kosztować 1PN ( ?)

To byłoby na tyle :D mam nadzieję że się przyda do kolejnej wersji :) .


 
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Co do wyciętej zawartości z podstawki, których nie zobaczyłem na liście zmian to są jeszcze:

- Możliwość handlu z Bartholo i Ryżowym Księciem.
- Różne reakcje NPC w zależności od gildii którą posiadamy.
- Zaczepki Bezia  typu" Hej Ty" gdy zagaduje do kogoś i przywitania gildyjne.
- Niektóre postacie posiadają w plikach gry swoje bronie jednak ich nie noszą np Wilk, Szakal itp. (celowy zabieg?)
- Chód zależny od Gildii ( bardziej sugestia :D mała rzecz ale cieszy)
- W pełni zdubbingowane nauki Guru w obozie sekty.
- Może przemyślałbyś przywrócenie ukrytych pancerzy takich jak szata sędziego, strażnika królewskiego i możliwość kupna ciężkiego pancerza straży? (dwa pierwsze np gdzieś dobrze ukryć w świecie gry. :D )
- Nie wiem czy wiecie ale w jedynce przed zejściem do lochu w 5 rozdziale by uwolnić Stone'a stoi Blizna z którym jest normalny dialog, ale tak samo jak z Gomezem, od razu rzuca się na nas.
- Nie jestem pewien , ale chyba w plikach gry jest też wycięty quest z Gilbertem (?)
- Tak jak ktoś wyżej wspominał usuwanie skrzydeł krwiopijców powinno być dostępne dopiero po nauce.
- Nauka zdobywania wydzieliny pełzaczy powinna kosztować 1PN ( ?)

To byłoby na tyle :D mam nadzieję że się przyda do kolejnej wersji :) .
Miecz szakala jest mały i zadaje bodajże 3 pkt obrażeń tak więc bardzo śmiercionośna broń xd
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Ale ale! Właśnie sobie przypomniałem, że jest jeszcze możliwość handlu z Gornem! Jest dubbingowana kwestia, zarówno dla Beziego, jak i Gorna, opcja pojawiała się po tym, jak oddaliśmy listę Jana Laresowi, potem Diego, wracaliśmy do Laresa, a ten odsyłał nas do Gorna, Gorn dawał część łupu ze zrabowanego konwoju, i można było zapytać, czy ma on więcej tego towaru, na co Gorn, że całe mnóstwo, i zaczynał się handel. Było na pewno, zdaje się, w Golden Modzie to przywracali, al pewien nie jestem, także wiecie. Co do wydzieliny i skrzydeł, już pisałem. Z pancerzami zaś to dobry pomysł, można by ukryć Szatę Sędziego tam, gdzie była w Golden Modzie albo gdzieś indziej, np.w którejś jaskini przy obozie Sekty, żeby nie dało się jej znaleźć od razu, bo dość dobra jest, Zbroję Gwardii to już by trzeba tak umiejscowić, żeby nie można jej było znaleźć w 1 ani 2 rozdziale, może do orkowego cmentarzyska, w sali, w której przechodzimy dzięki zwojowi teleportu przez ścianę, na górę, jest tam pusta komora, bo też jest dobra, no a pancerz Straży, to już trzeba coś wymyślić.
Jest jeszcze jeden bug, pancerz ciężki Najemnika ma w inwentarzu wygląd ciężkiego pancerza Straży. A, i Szata Sędziego wygląda na ziemi i w inwentarzu chyba też, jak Szata Mrocznych Sztuk, ale tutaj nie ma problemu, bo zdaje się, w G2NK normalnie ma to już zrobione, więc można by jakoś to naprawić, przenosząc czy coś.
Co do miecza Szakala, zawsze można mu go dać, tylko dodać do niego, pod nazwą, krótką informację, np. "Pierwsza broń Szakala w Kolonii, z dawnych czasów. Do tej pory bardzo się zużył." i git, dwie pieczenie, jeden ogień, a toporek zostawić.
Wilk faktycznie nie używa swojego łuku, ale w tym wypadku powinno mu się zmienić statystyki (Wilkowi i łukowi), tak, żeby gość miał tyle zręki, ile łuk wymaga, a łuk tyle obrażeń, żeby był najlepszy na swoim poziomie wymagań, tak, żeby Wilk mając wszystkie łuki w grze przy sobie nie mógł i nie chciał zmienić swojego na cudzy, bo tak to działa, m.w.ale chyba każdy wie.
Do tego w Obozie Sekty nie ma Baala Lukora, pojawia się dopiero w 3r, wiadomo, gdzie, to samo Gor Boba ze ŚŚ, w obozie go nigdy nie ma. Dziwne, że nikt tego do tej pory nie zauważył, w tym ja...
W grze są też przedmioty nigdzie nie spotykane (olej syrianiczny czy rośliny, jak Velais), które przecież można by wstawić do jakichś kufrów czy postaci, żeby można było się na nie natknąć, choć oczywiście lepiej byłoby je porozstawiać po świecie, ale to już ingerencja w zen. Choć jakby tak wstawić je na mniejsze zeny, to głównego nie trzeba by ruszać. I istnieje Odznaka Bractwa, której też nikt nie używa, takiemu Lukorowi czy SŚ w ŚŚ można je dać, tylko imiennym, i też byłoby ok.
I są niewykorzystane bestie, ale to chyba w G2NK, chodzi m.in.o Aligatory.

Huh, dużo tego jeszcze zostało, jak widać, tych niedoróbek w G1, a myślałem, że strona wcześniej wypisałem wszystko. Dobrze, że i inni pamiętają.

NO I CHYBA NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT WYCIĘTEJ ZAWARTOŚCI - OPUSZCZONA KOPALNIA!!!
To już na bank wymaga ingerencji, ale warto by ją wstawić, dać kołowrót tam, gdzie był w Golden Modzie, i po prostu zablokować go do 4r, i tyle. Wchodzimy tam sobie, robimy, co się da, wychodzimy, żadnych nowych zadać nie trzeba dodawać, jeśli nie przewiduje tego łatka.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Ale ale! Właśnie sobie przypomniałem, że jest jeszcze możliwość handlu z Gornem! Jest dubbingowana kwestia, zarówno dla Beziego, jak i Gorna, opcja pojawiała się po tym, jak oddaliśmy listę Jana Laresowi, potem Diego, wracaliśmy do Laresa, a ten odsyłał nas do Gorna, Gorn dawał część łupu ze zrabowanego konwoju, i można było zapytać, czy ma on więcej tego towaru, na co Gorn, że całe mnóstwo, i zaczynał się handel. Było na pewno, zdaje się, w Golden Modzie to przywracali, al pewien nie jestem, także wiecie. Co do wydzieliny i skrzydeł, już pisałem. Z pancerzami zaś to dobry pomysł, można by ukryć Szatę Sędziego tam, gdzie była w Golden Modzie albo gdzieś indziej, np.w którejś jaskini przy obozie Sekty, żeby nie dało się jej znaleźć od razu, bo dość dobra jest, Zbroję Gwardii to już by trzeba tak umiejscowić, żeby nie można jej było znaleźć w 1 ani 2 rozdziale, może do orkowego cmentarzyska, w sali, w której przechodzimy dzięki zwojowi teleportu przez ścianę, na górę, jest tam pusta komora, bo też jest dobra, no a pancerz Straży, to już trzeba coś wymyślić.
Jest jeszcze jeden bug, pancerz ciężki Najemnika ma w inwentarzu wygląd ciężkiego pancerza Straży. A, i Szata Sędziego wygląda na ziemi i w inwentarzu chyba też, jak Szata Mrocznych Sztuk, ale tutaj nie ma problemu, bo zdaje się, w G2NK normalnie ma to już zrobione, więc można by jakoś to naprawić, przenosząc czy coś.
Co do miecza Szakala, zawsze można mu go dać, tylko dodać do niego, pod nazwą, krótką informację, np. "Pierwsza broń Szakala w Kolonii, z dawnych czasów. Do tej pory bardzo się zużył." i git, dwie pieczenie, jeden ogień, a toporek zostawić.
Wilk faktycznie nie używa swojego łuku, ale w tym wypadku powinno mu się zmienić statystyki (Wilkowi i łukowi), tak, żeby gość miał tyle zręki, ile łuk wymaga, a łuk tyle obrażeń, żeby był najlepszy na swoim poziomie wymagań, tak, żeby Wilk mając wszystkie łuki w grze przy sobie nie mógł i nie chciał zmienić swojego na cudzy, bo tak to działa, m.w.ale chyba każdy wie.
Do tego w Obozie Sekty nie ma Baala Lukora, pojawia się dopiero w 3r, wiadomo, gdzie, to samo Gor Boba ze ŚŚ, w obozie go nigdy nie ma. Dziwne, że nikt tego do tej pory nie zauważył, w tym ja...
W grze są też przedmioty nigdzie nie spotykane (olej syrianiczny czy rośliny, jak Velais), które przecież można by wstawić do jakichś kufrów czy postaci, żeby można było się na nie natknąć, choć oczywiście lepiej byłoby je porozstawiać po świecie, ale to już ingerencja w zen. Choć jakby tak wstawić je na mniejsze zeny, to głównego nie trzeba by ruszać. I istnieje Odznaka Bractwa, której też nikt nie używa, takiemu Lukorowi czy SŚ w ŚŚ można je dać, tylko imiennym, i też byłoby ok.
I są niewykorzystane bestie, ale to chyba w G2NK, chodzi m.in.o Aligatory.

Huh, dużo tego jeszcze zostało, jak widać, tych niedoróbek w G1, a myślałem, że strona wcześniej wypisałem wszystko. Dobrze, że i inni pamiętają.

NO I CHYBA NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT WYCIĘTEJ ZAWARTOŚCI - OPUSZCZONA KOPALNIA!!!
To już na bank wymaga ingerencji, ale warto by ją wstawić, dać kołowrót tam, gdzie był w Golden Modzie, i po prostu zablokować go do 4r, i tyle. Wchodzimy tam sobie, robimy, co się da, wychodzimy, żadnych nowych zadać nie trzeba dodawać, jeśli nie przewiduje tego łatka.
Opuszczona kopalnia jest w połowie pusta w niektórych miejscach nawet soundtracku nie ma i trzeba samemu dokończyć
A znak bractwa powinien moim zdaniem działać jak ten znak kurierski od magów wody
O ile Gor Boba może być "w tle" to Guru który pojawia się znikąd razi w oczy no i jeszcze cutscenka w której to Angar deklaruje że idzie na cmentarzysko ale cutscenki się nie zmieni raczej
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Nowa wersja łatki jest już do pobrania! :) Zdecydowałem się poprawić mapę gry (drabiny!), więc patch jest znacznie większy  niż wcześniej. A oto komentarz do sugestii:

1.Można by zmienić nazwę gildii "Brak" na "Skazaniec" (fajnie by to klimacik podkręciło).
3.Jeśli to łatwe - zamiast "PŻ" można na karcie postaci zmienić to na "Życie", po prostu, a wyżej słowa "Nast. poziom" na "Awans". Ładniej by się to prezentowało, bardziej ogarnięcie. A z umiejętności "Skradanie się" usunąć "się", nie wiem, czemu, ale wydaje mi się, że profesjonalniej by to wszystko wtedy wyglądało.
4.Można by (jeśli da się to wprowadzić dość łatwo do takiej ławki! Zaznaczam) wprowadzić system poszerzonej informacji o zdobywanym PD, jak w CM czy ER (autor by pewnie pomógł, fajne to było).
5.Możemy otwierać zamki nie posiadając żadnych zdolności w tym kierunku (to chyba każdy wie, w razie czego można stopień "Brak" zamienić na adept, pierwszy na ekspert, a drugi na mistrz, że niby Bezi już wcześniej to umiał, a nie miał jak zapomnieć, z tym, że wtedy Kradzież na starych nazwach stopni może dziwnie wyglądać, więc lepsze wydaje się naprawienie tego, w CZ było naprawione).
7.Gobliny powinny mieć drobny losowy łup przy sobie (brzytwa, kawałek surowego czy pieczonego mięsa, moneta czy dwie, jakaś Jagoda czy Serafis, kilka bryłek, chleb, wiadomo, to gobliny, kradną różne rzeczy, zbierają złom i td), w ER autor to wprowadził na moją sugestię, jak coś, możesz zapytać, jak to zrobić, i punkt łatwiejszy do zrobienia. Choć to dobry sposób na wykorzystanie przedmiotów niewystępujących normalnie w świecie gry, jakieś rośliny, zdaje się Velais, etc.
8.Od początku gry możemy usuwać Krwiopijcom skrzydła, bez nauki, powinno być tak, że uczy nas tego książka o żądłach (można by na końcu już istniejącego tekstu w niej dopisać taką linijkę "A teraz przejdźmy do skrzydeł..." i tyle, sprawa wyjaśniona, na dalszych stronach o tym jest, a my dostajemy umiejętność i wszystko jest cacy i git).
9.Nauka pozyskiwania gruczołów Pełzaczy nic nie kosztuje, a powinna 1pn, jak reszta zdolności myśliwskich u myśliwych z NO (przy okazji, można by w miejsce wolne w umiejętnościach specjalnych dodać linijkę "Myślistwo" i jak te inne, obok albo "Nie" albo "Tak", wiem, że dwa puste sloty są, na pewno, można to dać między Skradaniem a Akrobatyką, żeby było alfabetycznie).
10.To już nieco dodatkowa zawartość, ale wpiszę - fajnie by było, gdybyś wprowadził jeszcze jedną umiejętność, a mianowicie "Górnictwo", do specjalnych (żeby było alfabetycznie, między Myślistwem, jeśli będzie, a Skradaniem), żeby bryły rudy nie były bezużyteczne (lepsza nazwa dla nich to moim zdaniem "Żyła rudy" lub "Złoże rudy" czy tam "Magicznej rudy", jak kto woli), samą umiejętność moglibyśmy nabyć z jakiejś nowej księgi u Węża (tylko u niego do kupienia, fajnie to pasuje) albo z księgi, która już jest, pt. "Magiczna ruda", choć treść nieco nieadekwatna, a do tego trzeba by ją usunąć z komnaty magnata (Kruka?), żeby była tylko u Węża. A zasada działania? Walić możemy w nieskończoność, a jest tylko np.10% szansy, że wypadnie nam kilka bryłek, od 1 do 25 losowo, to jest spoko, było w ŚS, działało fajnie.
11.Jeśli byś kiedyś zmieniał coś w świecie gry, to na zamku jest w którejś komnacie świecznik (przedmiot do zabrania), który jest częściowo w stole, dziwnie to wygląda.
12.Fajnie by było przesunąć nieco lokalizacje kilku bestii w świecie, a konkretnie, Goblina opodal chaty Cavalorna w te ruiny pod mostkiem i wieżą kawałek wcześniej albo do wieży, w drodze na arenę
16.Kupcy w SK nie reagują na grzebanie w skrzyniach za nimi, reagują tylko ci strażnicy, co są tuż obok, i tyle, nikt więcej, podobnie Magnaci nie reagują na kradzieże ze stołu, kucharze w kuchni, i chyba strażnicy olewają, że wchodzimy do komnaty Gomeza, ale tego akurat pewien nie jestem.
19.Dość dziwna jest sprawa z tym jednym ze zbieraczy ziela (nie Viran!), z którym możemy pogadać o handlu zielem do innego obozu, wiem, że jak za mocno go podpytamy, to na 2r nie da nam ziela za darmo, tylko za 50bryłem, choć nie umawialiśmy się z nim wcześniej na zapłatę za ziele w celu jej otrzymania (potencjalnie na handel do NO), jeśli jednak przekupimy go w 1r, to nawet, jak ziele dostanie Kalom, zbieracz nie da nam drugiej porcji w 2r, też któryś z nich dwóch nie daje drugiej dostawy w 2r wcale lub pod jakimiś warunkami, choć jeden daje, dziwne to z nimi trochę jest, trzeba by to przejrzeć, może nawet jest jakaś zablokowana możliwość oddania kolejnej partii Kalomowi w 2r, za nagrodę. Do tego Cipher nie skupuje ziela od nas normalnie, tylko otwiera swój ekwipunek, przez co można mu za jego rudę opchnąć cokolwiek, nawet nie ziele, a powinna ta opcja handlu być taka, że mamy dialog do wyboru, którym to sprzedajemy (nie musi być nawet żadnych rozmów o tym, albo można wlepić jakąś zdubbingowaną kwestię Beziego, która by pasowała, i tyle, dostajemy bryłki, jakieś PD za to, a zadanie z dołączeniem do Bractwa z odpowiednim wpisem ląduje w niezaliczonych).
20.Część skrzyń w Kotle nie ma zawartości, szczególnie jedna się o to prosi, taka ukryta zdaje się opodal Swineya, czy jakoś tak, za skórzaną zasłoną i obok jednej chatki, aż prosi się o jakąś miksturę trwałą czy coś, inne też, choćby o kilof, jedzenie, ziele, choć część może pozostać pusta (a jakbyś zmieniał lekko świat, to fajnie by było zobaczyć tam jakąś zmianę designowa, typu krzaczek, barierka, kilof czy siekiera w coś wbite, etc, słabo tamto miejsce wygląda).
23.Przeczytanie każdej książki mogłoby dać dodatkowe drobne PD, typu po 25, poza tymi, które uczą nas czegoś konkretnego, jak ta księga o Krwiopijcach.
24.Czasem nie zadajemy obrażeń potworom, tylko w odpowiednich momentach, jeśli nie mamy silnej broni, zdaje się, że w podstawce też to było. To tylko w broni białej.
26.Możemy zabijać przyzwane przez siebie istoty, typu szkielet czy demon, za PD, które dostajemy, a u Xardasa w którymś momencie jest do kupienia nieskończona ilość zwojów przyzwania chyba demonów, bo się u niego cały czas pojawiają.
27.W 2r Melvin i Dusty powinni dostać przepaski na siebie, żeby było klimatycznie.
28.Część kupców (typu Silas i pewnie ktoś jeszcze) nie aktualizuje towarów, powinni co rozdział dostawać nowe partie przedmiotów (typu Silas ryżówkę i ryż) i kolejne, coraz większe porcje rudy na handel z nimi.
29.Zdaje się (w demie to było), strażnik w SK, stojący na samym dole rusztowania, nie wiem dokładnie, który, miał być imienną postacią, może ma kwestie mówione, warto sprawdzić. Do tego ten strażnik świątynny, który może nam sprzedać przepaskę, zasługuje na jakieś imię, może Gor Na Tel, fajnie brzmi :cool: A w ER był tuż przy pierwszym kupcu w SK ten strażnik świątynny, z imieniem, a miał ciekawe kwestie dubbingowe z oryginału, m.in.o ich obozie, przywołaniu czy Cor Kalomie,  może warto by zrobić to samo, nazwać go jakoś, dać mu kwestie dubbingowe, jeśli ma swoje, lub jakieś zwyczajne od zwyczajnych str.św. bo i tak nikt ich pewnie o nic nie pyta. Fajnie to pasuje, wchodzimy do SK, i tam dowiadujemy się nowych rzeczy do kolejnego sekciarza, dobre. Imię dla niego ode mnie proponowane - Gor Na Erh. Też całkiem fajne, wymyśliłem siedząc :D
33.Do tego na start gry można obniżyć o 12pkt aktualny stan życia postaci (nie maksymalny!), bo upadek plus dostaliśmy w ryjca od trzech chłopa, a do tego do inwentarza jeden bochenek chleba, że niby wzięliśmy z paki jeszcze.
No i jeszcze jedno mi wpadło - pieczenie mięsa po kilka sztuk na raz, jak w ER. Za dużo wymagań od tych ciągłych modów, za dużo... :D
Co do wyciętej zawartości z podstawki, których nie zobaczyłem na liście zmian to są jeszcze:

- Możliwość handlu z Bartholo i Ryżowym Księciem.
- Różne reakcje NPC w zależności od gildii którą posiadamy.
- Zaczepki Bezia  typu" Hej Ty" gdy zagaduje do kogoś i przywitania gildyjne.
- Niektóre postacie posiadają w plikach gry swoje bronie jednak ich nie noszą np Wilk, Szakal itp. (celowy zabieg?)
- Chód zależny od Gildii ( bardziej sugestia :D mała rzecz ale cieszy)
- W pełni zdubbingowane nauki Guru w obozie sekty.
- Może przemyślałbyś przywrócenie ukrytych pancerzy takich jak szata sędziego, strażnika królewskiego i możliwość kupna ciężkiego pancerza straży? (dwa pierwsze np gdzieś dobrze ukryć w świecie gry. :D )
- Tak jak ktoś wyżej wspominał usuwanie skrzydeł krwiopijców powinno być dostępne dopiero po nauce.
- Nauka zdobywania wydzieliny pełzaczy powinna kosztować 1PN ( ?)

To byłoby na tyle :D mam nadzieję że się przyda do kolejnej wersji :) .

Wszystkie te pomysły są fajne, ale nie pasują do koncepcji. :( Nie chcę dodawać do gry nowych rzeczy, ani zmieniać koncepcji twórców, co najwyżej przywracam zawartość już znajdującą się w plikach. Nie zawsze też jest jasne, czy dana sytuacja w grze to faktycznie bug (jak chociażby umiejętność zbierania gruczołów pełzaczy za darmo), a ja nie będę próbował zgadywać. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś inny stworzył modyfikację z właśnie takimi zmianami w oparciu o moją łatkę. :)

13.Są dwa bugi z chodzeniem na boki - jeden, działa to jak skradanie, nie trzeba się go uczyć, i dwa (ja tak mam na pewno), spadając można nacisnąć A lub D i postać w powietrzu drga, zwalniając, tak, że po nie ważne jak wysokim upadku nic się nie dzieje.

To chodzenie na boki jako skradanie chyba nie występuję w Gothicu I, a w Gothicu II, w każdym razie nie udało mi się takiego błędu wywołać. Natomiast skręcanie podczas spadania zostało naprawione w najnowszej wersji System Packa.

25.Tak mi się wydaje, że w księdze-pamiętniku o Urizielu, gdzie są cztery wpisy, w dwóch zamiast słowa "dzień" jest "tag", chyba na lewej stronie, ale pewien nie jestem, może to bug z jakiegoś moda mi się nasunął.

Nic nie wiem o takiej książce w podstawce O_O

17.Zdaje się, że skrzynie w siedzibie Magnatów, te pilnowane, po lewo od wejścia, są nie do otwarcia, można by zrobić je otwierane z jakimś sprzętem typu miecze w środku dorobić do nich klucz i dać go np.temu strażnikowi, co ich pilnuje (może razem z ciężką zbroją dla niego zamiast tylko średniej, w końcu jego funkcja...), albo któremuś Magnatowi, np.Bartholo czy Gomezowi, może któremuś z pozostałych (im też można dać nieśmiertelność do 4r, żeby nie dało się ich obić wcześniej, w końcu to nie byle śmiecie).

Klucz do tych skrzyń posiada Gomez.

I kolejne - gdybyś mógł, fajnie by było, by ta łatka podmieniała czcionkę z G1 na tę z G2, możesz o nią zapytać autora ER, na pewno udostępni, gra byłaby dużo czytelniejsza, ja sam niestety nie dysponuję plikiem VDF podmieniającym czcionkę na tą z G2 całkowicie, podmienia on tylko czcionkę w dialogach i menu, karcie postaci i dzienniku. Dokumenty już nie ruszone, niestety, nadal są słabo czytelne...

I znowu: w najnowszej wersji SystemPacka problem został rozwiązany. :) Powiększyli czcionkę tak, że dobrze wygląda na każdej rozdzielczości.

6.Mając Akrobatykę i w biegu naciskając skok, postać wcale często podskakuje jak zwykle, prosto, potem przy lądowaniu leci jak przy normalnym susie akrobatycznym, i ląduje chyba i tak na stopy, trochę to niewłaściwe...

Jak wyciągniemy jakieś zaklęcie (na pewno zwój) i biegamy z nim w ręce, to nie słychać kroków na podłożu. Nie wiem, czy działa to w każdym wypadku wyjęcia "magii", na pewno ze zwojem telekinezy tak jest.

Jest jeszcze coś, miło byłoby to zobaczyć - w demie gry było tak, że jak się przemieniało magią w jakieś zwierze, a później wracało do postaci człowieka, to bohater klęczał i wstawał, a nie od razu sztywno stał. Fajnie byłoby to również przywrócić, podobno animacja jest gdzieś w Gothicu czy GMDK, nie wiem, nie znam się za bardzo, ale czytałem, że jest, tylko nie w użyciu.

Niestety tych błędów nie udało mi się naprawić, zostawiam to na razie jako kwestie otwarte.

I czasem w dialogach niektórych postaci napisy mówią co innego, a dubbing co innego, np.Diego na początek mówi, jeśli spytamy o Bullita, że ONI i pozostali przenoszą towary, a w napisach jest, że ON. A gdy w 2r zagadamy z Janem o Pełzaczach, mówi, że zepsuł się ich rozdrabniacz, choć pisze, że młockarnia, lub odwrotnie, dokładnie nie pamiętam.

Taką aktualizację dialogów mogę zrobić, ale dobrze by było najpierw zebrać listę wszystkich tego typu błędów, wtedy wszystko poprawię. :)

W katakumbach Wieży Mgieł jest miejsce z załamanymi teksturami, wygląda jak ściana, i to samo jest nad kopcem rudy w NO, chodzi o kratę od dołu.

Te miejsca z jakiegoś powodu nie są odświeżane w kolejno renderowanych klatkach. Nie potrafię jednak stwierdzić, dlaczego tak jest. Jak ktoś coś na ten temat wie, to proszę o informację.

Nie jestem tego w 100% pewien, ale zdaje się, że Orry i ten strażnik na bramie na Plac oraz strażnicy przy moście przed SO mają w ekwipunku amunicję, ale nie mają broni dystansowej, choć to może nie być błąd z podstawowego Gothica, może mi się myli z jakimś modem, ale chyba warto sprawdzić.

Posprawdzałem, wszyscy strażnicy z amunicją mają odpowiednią do niej broń.

- Nie wiem czy wiecie ale w jedynce przed zejściem do lochu w 5 rozdziale by uwolnić Stone'a stoi Blizna z którym jest normalny dialog, ale tak samo jak z Gomezem, od razu rzuca się na nas.
- Nie jestem pewien , ale chyba w plikach gry jest też wycięty quest z Gilbertem (?)

Nie znalazłem żadnych dodatkowych dialogów Blizny i Gilberta, może tak było w jakimś modzie?

Lis ma Ende zamiast koniec

Dziwne, u mnie ma normalnie KONIEC. Być może to ponownie kwestia System Packa.

Pozostałe zgłoszone błędy naprawiłem, szczegółowy opis w pierwszym poście. :) Standardowo zachęcam do zgłaszania kolejnych, informuję tylko, że następna łatka na pewno nie pojawi się szybko (nie mam teraz zbyt wiele wolnego czasu).
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jak wyciągniemy jakieś zaklęcie (na pewno zwój) i biegamy z nim w ręce, to nie słychać kroków na podłożu. Nie wiem, czy działa to w każdym wypadku wyjęcia "magii", na pewno ze zwojem telekinezy tak jest.

Jest jeszcze coś, miło byłoby to zobaczyć - w demie gry było tak, że jak się przemieniało magią w jakieś zwierze, a później wracało do postaci człowieka, to bohater klęczał i wstawał, a nie od razu sztywno stał. Fajnie byłoby to również przywrócić, podobno animacja jest gdzieś w Gothicu czy GMDK, nie wiem, nie znam się za bardzo, ale czytałem, że jest, tylko nie w użyciu.

Niestety tych błędów nie udało mi się naprawić, zostawiam to na razie jako kwestie otwarte.
Brak dźwięku kroków prawdopodobnie jest spowodowany brakiem eventu odpowiedzialnym za odtwarzanie dźwięków w MDSie. Ten temat powinien pomóc: http://themodders.org/index.php?topic=13214.0
Natomiast wykonywanie animacji po powrocie do normalnej formy nie jest możliwe do zrobienia za pomocą zwykłych skryptów. Cały system tego zaklęcia siedzi w silniku.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Wielki props Marev! , odwalasz kawał solidnej roboty , chyba sam wezme się za przejście czystej podstawki bo aż kusi :D
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Nowa wersja łatki jest już do pobrania! :) Zdecydowałem się poprawić mapę gry (drabiny!), więc patch jest znacznie większy  niż wcześniej. A oto komentarz do sugestii:

1.Można by zmienić nazwę gildii "Brak" na "Skazaniec" (fajnie by to klimacik podkręciło).
3.Jeśli to łatwe - zamiast "PŻ" można na karcie postaci zmienić to na "Życie", po prostu, a wyżej słowa "Nast. poziom" na "Awans". Ładniej by się to prezentowało, bardziej ogarnięcie. A z umiejętności "Skradanie się" usunąć "się", nie wiem, czemu, ale wydaje mi się, że profesjonalniej by to wszystko wtedy wyglądało.
4.Można by (jeśli da się to wprowadzić dość łatwo do takiej ławki! Zaznaczam) wprowadzić system poszerzonej informacji o zdobywanym PD, jak w CM czy ER (autor by pewnie pomógł, fajne to było).
5.Możemy otwierać zamki nie posiadając żadnych zdolności w tym kierunku (to chyba każdy wie, w razie czego można stopień "Brak" zamienić na adept, pierwszy na ekspert, a drugi na mistrz, że niby Bezi już wcześniej to umiał, a nie miał jak zapomnieć, z tym, że wtedy Kradzież na starych nazwach stopni może dziwnie wyglądać, więc lepsze wydaje się naprawienie tego, w CZ było naprawione).
7.Gobliny powinny mieć drobny losowy łup przy sobie (brzytwa, kawałek surowego czy pieczonego mięsa, moneta czy dwie, jakaś Jagoda czy Serafis, kilka bryłek, chleb, wiadomo, to gobliny, kradną różne rzeczy, zbierają złom i td), w ER autor to wprowadził na moją sugestię, jak coś, możesz zapytać, jak to zrobić, i punkt łatwiejszy do zrobienia. Choć to dobry sposób na wykorzystanie przedmiotów niewystępujących normalnie w świecie gry, jakieś rośliny, zdaje się Velais, etc.
8.Od początku gry możemy usuwać Krwiopijcom skrzydła, bez nauki, powinno być tak, że uczy nas tego książka o żądłach (można by na końcu już istniejącego tekstu w niej dopisać taką linijkę "A teraz przejdźmy do skrzydeł..." i tyle, sprawa wyjaśniona, na dalszych stronach o tym jest, a my dostajemy umiejętność i wszystko jest cacy i git).
9.Nauka pozyskiwania gruczołów Pełzaczy nic nie kosztuje, a powinna 1pn, jak reszta zdolności myśliwskich u myśliwych z NO (przy okazji, można by w miejsce wolne w umiejętnościach specjalnych dodać linijkę "Myślistwo" i jak te inne, obok albo "Nie" albo "Tak", wiem, że dwa puste sloty są, na pewno, można to dać między Skradaniem a Akrobatyką, żeby było alfabetycznie).
10.To już nieco dodatkowa zawartość, ale wpiszę - fajnie by było, gdybyś wprowadził jeszcze jedną umiejętność, a mianowicie "Górnictwo", do specjalnych (żeby było alfabetycznie, między Myślistwem, jeśli będzie, a Skradaniem), żeby bryły rudy nie były bezużyteczne (lepsza nazwa dla nich to moim zdaniem "Żyła rudy" lub "Złoże rudy" czy tam "Magicznej rudy", jak kto woli), samą umiejętność moglibyśmy nabyć z jakiejś nowej księgi u Węża (tylko u niego do kupienia, fajnie to pasuje) albo z księgi, która już jest, pt. "Magiczna ruda", choć treść nieco nieadekwatna, a do tego trzeba by ją usunąć z komnaty magnata (Kruka?), żeby była tylko u Węża. A zasada działania? Walić możemy w nieskończoność, a jest tylko np.10% szansy, że wypadnie nam kilka bryłek, od 1 do 25 losowo, to jest spoko, było w ŚS, działało fajnie.
11.Jeśli byś kiedyś zmieniał coś w świecie gry, to na zamku jest w którejś komnacie świecznik (przedmiot do zabrania), który jest częściowo w stole, dziwnie to wygląda.
12.Fajnie by było przesunąć nieco lokalizacje kilku bestii w świecie, a konkretnie, Goblina opodal chaty Cavalorna w te ruiny pod mostkiem i wieżą kawałek wcześniej albo do wieży, w drodze na arenę
16.Kupcy w SK nie reagują na grzebanie w skrzyniach za nimi, reagują tylko ci strażnicy, co są tuż obok, i tyle, nikt więcej, podobnie Magnaci nie reagują na kradzieże ze stołu, kucharze w kuchni, i chyba strażnicy olewają, że wchodzimy do komnaty Gomeza, ale tego akurat pewien nie jestem.
19.Dość dziwna jest sprawa z tym jednym ze zbieraczy ziela (nie Viran!), z którym możemy pogadać o handlu zielem do innego obozu, wiem, że jak za mocno go podpytamy, to na 2r nie da nam ziela za darmo, tylko za 50bryłem, choć nie umawialiśmy się z nim wcześniej na zapłatę za ziele w celu jej otrzymania (potencjalnie na handel do NO), jeśli jednak przekupimy go w 1r, to nawet, jak ziele dostanie Kalom, zbieracz nie da nam drugiej porcji w 2r, też któryś z nich dwóch nie daje drugiej dostawy w 2r wcale lub pod jakimiś warunkami, choć jeden daje, dziwne to z nimi trochę jest, trzeba by to przejrzeć, może nawet jest jakaś zablokowana możliwość oddania kolejnej partii Kalomowi w 2r, za nagrodę. Do tego Cipher nie skupuje ziela od nas normalnie, tylko otwiera swój ekwipunek, przez co można mu za jego rudę opchnąć cokolwiek, nawet nie ziele, a powinna ta opcja handlu być taka, że mamy dialog do wyboru, którym to sprzedajemy (nie musi być nawet żadnych rozmów o tym, albo można wlepić jakąś zdubbingowaną kwestię Beziego, która by pasowała, i tyle, dostajemy bryłki, jakieś PD za to, a zadanie z dołączeniem do Bractwa z odpowiednim wpisem ląduje w niezaliczonych).
20.Część skrzyń w Kotle nie ma zawartości, szczególnie jedna się o to prosi, taka ukryta zdaje się opodal Swineya, czy jakoś tak, za skórzaną zasłoną i obok jednej chatki, aż prosi się o jakąś miksturę trwałą czy coś, inne też, choćby o kilof, jedzenie, ziele, choć część może pozostać pusta (a jakbyś zmieniał lekko świat, to fajnie by było zobaczyć tam jakąś zmianę designowa, typu krzaczek, barierka, kilof czy siekiera w coś wbite, etc, słabo tamto miejsce wygląda).
23.Przeczytanie każdej książki mogłoby dać dodatkowe drobne PD, typu po 25, poza tymi, które uczą nas czegoś konkretnego, jak ta księga o Krwiopijcach.
24.Czasem nie zadajemy obrażeń potworom, tylko w odpowiednich momentach, jeśli nie mamy silnej broni, zdaje się, że w podstawce też to było. To tylko w broni białej.
26.Możemy zabijać przyzwane przez siebie istoty, typu szkielet czy demon, za PD, które dostajemy, a u Xardasa w którymś momencie jest do kupienia nieskończona ilość zwojów przyzwania chyba demonów, bo się u niego cały czas pojawiają.
27.W 2r Melvin i Dusty powinni dostać przepaski na siebie, żeby było klimatycznie.
28.Część kupców (typu Silas i pewnie ktoś jeszcze) nie aktualizuje towarów, powinni co rozdział dostawać nowe partie przedmiotów (typu Silas ryżówkę i ryż) i kolejne, coraz większe porcje rudy na handel z nimi.
29.Zdaje się (w demie to było), strażnik w SK, stojący na samym dole rusztowania, nie wiem dokładnie, który, miał być imienną postacią, może ma kwestie mówione, warto sprawdzić. Do tego ten strażnik świątynny, który może nam sprzedać przepaskę, zasługuje na jakieś imię, może Gor Na Tel, fajnie brzmi :cool: A w ER był tuż przy pierwszym kupcu w SK ten strażnik świątynny, z imieniem, a miał ciekawe kwestie dubbingowe z oryginału, m.in.o ich obozie, przywołaniu czy Cor Kalomie,  może warto by zrobić to samo, nazwać go jakoś, dać mu kwestie dubbingowe, jeśli ma swoje, lub jakieś zwyczajne od zwyczajnych str.św. bo i tak nikt ich pewnie o nic nie pyta. Fajnie to pasuje, wchodzimy do SK, i tam dowiadujemy się nowych rzeczy do kolejnego sekciarza, dobre. Imię dla niego ode mnie proponowane - Gor Na Erh. Też całkiem fajne, wymyśliłem siedząc :D
33.Do tego na start gry można obniżyć o 12pkt aktualny stan życia postaci (nie maksymalny!), bo upadek plus dostaliśmy w ryjca od trzech chłopa, a do tego do inwentarza jeden bochenek chleba, że niby wzięliśmy z paki jeszcze.
No i jeszcze jedno mi wpadło - pieczenie mięsa po kilka sztuk na raz, jak w ER. Za dużo wymagań od tych ciągłych modów, za dużo... :D
Co do wyciętej zawartości z podstawki, których nie zobaczyłem na liście zmian to są jeszcze:

- Możliwość handlu z Bartholo i Ryżowym Księciem.
- Różne reakcje NPC w zależności od gildii którą posiadamy.
- Zaczepki Bezia  typu" Hej Ty" gdy zagaduje do kogoś i przywitania gildyjne.
- Niektóre postacie posiadają w plikach gry swoje bronie jednak ich nie noszą np Wilk, Szakal itp. (celowy zabieg?)
- Chód zależny od Gildii ( bardziej sugestia :D mała rzecz ale cieszy)
- W pełni zdubbingowane nauki Guru w obozie sekty.
- Może przemyślałbyś przywrócenie ukrytych pancerzy takich jak szata sędziego, strażnika królewskiego i możliwość kupna ciężkiego pancerza straży? (dwa pierwsze np gdzieś dobrze ukryć w świecie gry. :D )
- Tak jak ktoś wyżej wspominał usuwanie skrzydeł krwiopijców powinno być dostępne dopiero po nauce.
- Nauka zdobywania wydzieliny pełzaczy powinna kosztować 1PN ( ?)

To byłoby na tyle :D mam nadzieję że się przyda do kolejnej wersji :) .

Wszystkie te pomysły są fajne, ale nie pasują do koncepcji. :( Nie chcę dodawać do gry nowych rzeczy, ani zmieniać koncepcji twórców, co najwyżej przywracam zawartość już znajdującą się w plikach. Nie zawsze też jest jasne, czy dana sytuacja w grze to faktycznie bug (jak chociażby umiejętność zbierania gruczołów pełzaczy za darmo), a ja nie będę próbował zgadywać. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś inny stworzył modyfikację z właśnie takimi zmianami w oparciu o moją łatkę. :)

13.Są dwa bugi z chodzeniem na boki - jeden, działa to jak skradanie, nie trzeba się go uczyć, i dwa (ja tak mam na pewno), spadając można nacisnąć A lub D i postać w powietrzu drga, zwalniając, tak, że po nie ważne jak wysokim upadku nic się nie dzieje.

To chodzenie na boki jako skradanie chyba nie występuję w Gothicu I, a w Gothicu II, w każdym razie nie udało mi się takiego błędu wywołać. Natomiast skręcanie podczas spadania zostało naprawione w najnowszej wersji System Packa.

25.Tak mi się wydaje, że w księdze-pamiętniku o Urizielu, gdzie są cztery wpisy, w dwóch zamiast słowa "dzień" jest "tag", chyba na lewej stronie, ale pewien nie jestem, może to bug z jakiegoś moda mi się nasunął.

Nic nie wiem o takiej książce w podstawce O_O

17.Zdaje się, że skrzynie w siedzibie Magnatów, te pilnowane, po lewo od wejścia, są nie do otwarcia, można by zrobić je otwierane z jakimś sprzętem typu miecze w środku dorobić do nich klucz i dać go np.temu strażnikowi, co ich pilnuje (może razem z ciężką zbroją dla niego zamiast tylko średniej, w końcu jego funkcja...), albo któremuś Magnatowi, np.Bartholo czy Gomezowi, może któremuś z pozostałych (im też można dać nieśmiertelność do 4r, żeby nie dało się ich obić wcześniej, w końcu to nie byle śmiecie).

Klucz do tych skrzyń posiada Gomez.

I kolejne - gdybyś mógł, fajnie by było, by ta łatka podmieniała czcionkę z G1 na tę z G2, możesz o nią zapytać autora ER, na pewno udostępni, gra byłaby dużo czytelniejsza, ja sam niestety nie dysponuję plikiem VDF podmieniającym czcionkę na tą z G2 całkowicie, podmienia on tylko czcionkę w dialogach i menu, karcie postaci i dzienniku. Dokumenty już nie ruszone, niestety, nadal są słabo czytelne...

I znowu: w najnowszej wersji SystemPacka problem został rozwiązany. :) Powiększyli czcionkę tak, że dobrze wygląda na każdej rozdzielczości.

6.Mając Akrobatykę i w biegu naciskając skok, postać wcale często podskakuje jak zwykle, prosto, potem przy lądowaniu leci jak przy normalnym susie akrobatycznym, i ląduje chyba i tak na stopy, trochę to niewłaściwe...

Jak wyciągniemy jakieś zaklęcie (na pewno zwój) i biegamy z nim w ręce, to nie słychać kroków na podłożu. Nie wiem, czy działa to w każdym wypadku wyjęcia "magii", na pewno ze zwojem telekinezy tak jest.

Jest jeszcze coś, miło byłoby to zobaczyć - w demie gry było tak, że jak się przemieniało magią w jakieś zwierze, a później wracało do postaci człowieka, to bohater klęczał i wstawał, a nie od razu sztywno stał. Fajnie byłoby to również przywrócić, podobno animacja jest gdzieś w Gothicu czy GMDK, nie wiem, nie znam się za bardzo, ale czytałem, że jest, tylko nie w użyciu.

Niestety tych błędów nie udało mi się naprawić, zostawiam to na razie jako kwestie otwarte.

I czasem w dialogach niektórych postaci napisy mówią co innego, a dubbing co innego, np.Diego na początek mówi, jeśli spytamy o Bullita, że ONI i pozostali przenoszą towary, a w napisach jest, że ON. A gdy w 2r zagadamy z Janem o Pełzaczach, mówi, że zepsuł się ich rozdrabniacz, choć pisze, że młockarnia, lub odwrotnie, dokładnie nie pamiętam.

Taką aktualizację dialogów mogę zrobić, ale dobrze by było najpierw zebrać listę wszystkich tego typu błędów, wtedy wszystko poprawię. :)

W katakumbach Wieży Mgieł jest miejsce z załamanymi teksturami, wygląda jak ściana, i to samo jest nad kopcem rudy w NO, chodzi o kratę od dołu.

Te miejsca z jakiegoś powodu nie są odświeżane w kolejno renderowanych klatkach. Nie potrafię jednak stwierdzić, dlaczego tak jest. Jak ktoś coś na ten temat wie, to proszę o informację.

Nie jestem tego w 100% pewien, ale zdaje się, że Orry i ten strażnik na bramie na Plac oraz strażnicy przy moście przed SO mają w ekwipunku amunicję, ale nie mają broni dystansowej, choć to może nie być błąd z podstawowego Gothica, może mi się myli z jakimś modem, ale chyba warto sprawdzić.

Posprawdzałem, wszyscy strażnicy z amunicją mają odpowiednią do niej broń.

- Nie wiem czy wiecie ale w jedynce przed zejściem do lochu w 5 rozdziale by uwolnić Stone'a stoi Blizna z którym jest normalny dialog, ale tak samo jak z Gomezem, od razu rzuca się na nas.
- Nie jestem pewien , ale chyba w plikach gry jest też wycięty quest z Gilbertem (?)

Nie znalazłem żadnych dodatkowych dialogów Blizny i Gilberta, może tak było w jakimś modzie?

Lis ma Ende zamiast koniec

Dziwne, u mnie ma normalnie KONIEC. Być może to ponownie kwestia System Packa.

Pozostałe zgłoszone błędy naprawiłem, szczegółowy opis w pierwszym poście. :) Standardowo zachęcam do zgłaszania kolejnych, informuję tylko, że następna łatka na pewno nie pojawi się szybko (nie mam teraz zbyt wiele wolnego czasu).
Co do książki to chodzi o pamiętnik niewolnika w świątyni śniącego z tego co pamiętam
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Tak, chodzi o pamiętnik, dokładnie o to. Nie jestem pewien, czy jest tak, jak napisałem, w podstawce ale wyraźnie pamiętam, że były te błędy w treści. I do tego znów mi się coś przypomniało...

Spoiler
1.Jak ktoś chce nas ubić z łuku, oddalimy się od niego i schowamy tak, by nie strzelał (może to akurat nie ma znaczenia...), zapiszemy i wczytamy, to gość nie będzie w nas strzelał, tylko stał, a w dodatku nie zmieni broni na białą, gdy podejdziemy. To się dzieje przy łuku na 100% i kuszy tak na 90%.
2.Jak zapiszemy przy otwartych drzwiach, i wczytamy, będą one zamknięte, ale nie wiem, czy da się z tym coś zrobić. Kto wie, może się da.
3.Czasem jest tak, że jak mamy otwarty inwentarz, i w tym czasie wyjmiemy broń, tak to się chyba wywoływało, to gdy znów wejdziemy w inwentarz, kółko myszy działa albo zarówno, albo tylko, na naszą postać, a konkretnie, na kamerę i jej oddalenie od bohatera, choć powinno przewijać ekwipunek i tyle.
4.Jak wejdziemy na wieżę w SO, gdy postać będzie odchodzić tuż od szczytu drabiny, coś nam ją zasłoni i nie będzie jej widać, ale kawałek dalej już tak. Jeśli to się dzieje nie na wieży SO, to zapewne w miejscu nad bramą do zamku, trzeba udać się tam, gdzie strażnik strzeże kołowrotów do kraty, i wejść na górę. Przy okazji, może warto i tą kratę odblokować, jeśli to możliwe...

Jak coś jeszcze sobie przypomnę, to dam znać.

Przy okazji, zajebista robota z tą łatką! Niektóre większe mody nie eliminują aż tylu, niezłe :ok:
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Jest jeszcze łuk z którego nie można strzelać można by też go użyć uprzednio naprawiając jego skrypt,w plikach gry jest mapa świątyni śniącego ale w grze jej nie uświadczymy
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Jest też taki błąd w "budowie" szat guru, jako jedyne chyba mają tak, że u dołu poruszają się w ten sposób, że widzimy prostokątne nogawki. W sumie nie wiem, jak to opisać, łatwo to sprawdzić zakładając ją i przebiegając się w niej kawałek.

W sumie to trochę szkoda, że nie będzie tej powycinanej zawartości, której jest aż tyle. Skoro zostały przywrócone postacie, które nie mają niczego do powiedzenia, to równie dobrze można przecież przywrócić całą resztę wyciętego contentu. No a sama Opuszczona Kopalnia jest dokończona w Golden Modzie, choć z nią to wiadomo, być nie musi, skoro nie będzie zadania o niej. Ale tych wszystkich dialogów i opcji handlu szkoda, przybyłoby kilku posiadaczy rudy, to by złe nie było...

No i się przypomniało - już w 1r ze Szkodnika można zostać Najemnikiem, tak po prostu.
I to już może nie bug, ale napiszę - każdy mag ma swoją runę do walki, ale tacy magowie, jak Cronos, bo handluje, i inni handlarze z umiejętnościami magicznymi, Cadar czy ten od Magów Ognia, jak tylko pojawią się nowe runy w ich ofercie, natychmiast zamieniają swoje na te nowe, lepsze. Nie jestem pewien, czy tak się dzieje na 100%, ale kiedyś miałem takie wrażenie. Przez to w ofercie pojawia się więcej niż jedna runa danego kręgu, bo dochodzi ta maga, a znika któraś z nowych, jeśli się nie mylę, nie wiem dokładnie, ale warto to zbadać.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Coś się kula w tym temacie?
Bo przycichło jakoś
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Patch jest oczywiście nadal rozwijany, ale obecnie mam naprawdę mało wolnego czasu aby wprowadzać kolejne poprawki. Sugestie pojawiające się w tym wątku dokładnie przeanalizuję, może to tylko trochę zająć. Sam mam przygotowaną listę jeszcze kilkunastu nie zgłoszonych tutaj błędów, wszystko to spróbuję naprawić i któregoś pięknego dnia wrzucę. :) Radzę tylko uzbroić się w cierpliwość. :)
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Patch jest oczywiście nadal rozwijany, ale obecnie mam naprawdę mało wolnego czasu aby wprowadzać kolejne poprawki. Sugestie pojawiające się w tym wątku dokładnie przeanalizuję, może to tylko trochę zająć. Sam mam przygotowaną listę jeszcze kilkunastu nie zgłoszonych tutaj błędów, wszystko to spróbuję naprawić i któregoś pięknego dnia wrzucę. :) Radzę tylko uzbroić się w cierpliwość. :)
To tylko czekać na patcha
 

Loreth

Loreth

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie jestem pewien czy problem jest spowodowany przez patcha, więc dobrze gdyby ktoś sprawdził u siebie - detekcja krawędzi nie działa dobrze przy skakaniu i nie da się wskoczyć np do Gilberta po skałach, Bezi skacze zawsze do góry zamiast się złapać.
 

gothic1210
  • Gość
To nie jest wina patcha tylko gry.
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Jak ci się chce, Marev, to pogadaj na początku gry z każdym imiennym po kolei aż do tego kopacza od rozwiązywania problemów z rudą (zapomniałem imienia), i poczytaj ich wypowiedzi słuchając jednocześnie dubbingu, jest tam kilka błędów w tekście ich kwestii, ale niestety nie zapisałem sobie, gdzie i kiedy. Wiem, że Diego ma na początku zaraz, jak mówi o Bullicie i jego ludziach, a w SK jest to z Janem i młockarnią/rozdrabniaczem. Dalej nie wiem, czy jakieś takie uchybienia są, bo odechciało mi się grać po raz któryś z rzędu w G1 (ile można, to się w końcu musi znudzić :F).

A, i jeszcze na karcie postaci niektóre linijki się nie mieszczą, popatrz sobie, na pewno, jak się podmieni czcionkę na tą z NK.
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry