Ritam wszystkich serdecznie.
Tak, dobrze czytacie. Szukam ludzi do pomocy przy stworzeniu
projektu gry. Projektu, nie samej gry, czyli opracowania konceptów, stworzenia dokumentacji, wypracowania metod, przeprowadzenia symulacji. Czyli bez implementacji tego wszystkiego.
Czemu projekt, a nie sama gra? Powody są w sumie dwa:
1. Jeśli coś ma być zrobione, trzeba to zrobić w pewnej uporządkowanej kolejności. Bolączką wszystkich amatorskich projektów jest robienie wszystkiego na opak, zaczynanie od implementacji, nie mając wypracowanego konceptu.
2. Jestem w podróży, jadę sobie rowerem przez Azję Południowo-Wschodnią. Od dzisiejszego popołudnia jestem w Kambodży. Wcześniej Tajlandia. Sam pomysł zrodził się w Laosie. W gruncie rzeczy oznacza to, że mam dość ograniczony dostęp do internetu, a więc nie chcę robić niczego "pełną parą", tylko z taką prędkością, na jaką czas pozwoli. Swoją drogą podczas jazdy rowerem do głowy przychodzą fajne pomysły i generalnie mają czas, żeby się wyklarować.
Dlatego też generalnie żadnego pospiechu, żadnego gonienia pełną parą. Za robienie czegoś na poważnie można wziąć się, kiedy wrócę do Polski lub osiedlę gdzieś na dłużej.
Parę słów o grze:Realistyczny, rozbudowany townbuilder (symulator rozbudowy osady), w którym głównym przeciwnikiem gracza jest Natura. Gracz ma za zadanie poprowadzić osadników przybyłych na nowy kontynent poprzez proces kolonizacji. Kampania opiera się na szeregu misji, w czasie których gracz buduje osady w różnych warunkach klimatycznych i na różnym terenie, zmagając się za każdym razem z innymi trudnościami. Osady mają zostać połączone odpowiednią infrastrukturą oraz ostatecznie stworzyć skomplikowaną sieć powiązań handlowych. W międzyczasie gracz buduje wielkie struktury, takie jak kopalnie, tamy, mosty, latarnie morskie. Gra ma wprowadzać parę innowacji do tradycyjnej konwencji RTS/strategii/symulacji.
Podobne do: Banished, wzorujące się na konceptach użytych w: serii Anno, serii Twierdza, 1849, Cultures.
Bardziej szczegółowy opis mogę dostarczyć w wiadomości prywatnej bądź poprzez e-mail.
Jakich ludzi poszukuję?- osób z rozwiniętą wyobraźnią, ale połączoną ze zdolnością logicznego myślenia,
- osób potrafiących przedstawiać swoje pomysły za pomocą konstrukcji logicznych/matematycznych,
- osób, którym pojęcia: geografia, klimat, kolonizacja, osadnictwo, rzemiosło itd. nie są obce,
- osób znających obecne trendy w dziedzinie gier strategicznych, silników, grafiki,
- osób potrafiących pisać dokumentacje za pomocą opisów, diagramów i pseudokodu,
- osób krytycznych, potrafiących uargumentować swoje racje,
- osób starannych, lubiących wykonywać wszystko porządnie,
- wszelkich pasjonatów i zapaleńców.
Nie szukam programistów, grafików ani rysowników, chociaż jak najbardziej znajomość metod programowania może być przydatna w kwestii designu, a umiejętności graficzne mogą przydać się przy tworzeniu wizualizacji i konceptów.
Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt w wiadomości prywatnej lub poprzez
e-mail: kyroman@gmail.com. Zachęcam również do zadawania pytań tutaj.
Spoiler
PS: To prawda