Instance is not a npc 6902 24

O temacie

Autor Toworish

Zaczęty 19.11.2015 roku

Wyświetleń 6902

Odpowiedzi 24

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Yo. ktoś mądrzejszy wie może czo ten gothic? a mianowicie:
http://zapodaj.net/181df1109ed5f.png.html
Wyskakuje przy próbie/w trakcie użycia czaru z G1 WG2 własciwie wyskakuje tylko przy czarach takich jak:
Grom
Tchnienie śmierci
Uderzenie burzy
reszta czarów śmiga jak należy oczywiście oprócz telekinezy i kontroli, zspy nic nie zapisuje, znaczy tak jakby się crashuje i jest tylko kawałek kodu ale żadnej czerwonej linii,

To był pierwszy temat, a na marginesie spytam o rzecz drugą gdyż niema sensu zakładać nowego wątku w innym dziale, szukam animacji "T_CONSHOOT_2_CONACTIVE" z g1
występuje ona w folderze compiled pod nazwą "HUMANS-T_CONSHOOT_2_CONACTIVE.MAN" wypakowałem humans.mds ale jej tam niema i poradzicie coś?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Weź skompilowaną wersję animacji i działaj, jakby to była animacja .asc (jeśli będą błędy - a nie powinno ich być - skopiuj jakąś animację i nazwij jak ta skompilowana, ale .asc i nic więcej nie rób).

Co do pierwszego problemu to odpowiem za jakiś czas, bo aktualnie mi go zabrakło (o ile ktoś mnie nie wyprzedzi).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Z drugim problemem można powiedzieć że znalazłem interesującą mnie animacje, ale to i tak chuj najważniejszy problem 1
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
U: NPC: Instancja nie jest npc'em. Dat/Tre-pliki nie są kompatybilne. Tylko, że ciekawi mnie, skąd się wytrzasły pliki .tre...? W każdym razie, podana INSTANCE NPC nie jest klasą npc. Zapewne coś źle napisałeś, przejrzyj pliki, albo wklej je tutaj. Nigdy nie widziałem podobnego błędu, a niemożliwością jest, że czar nie jest kompatybilny z G2, jak się niczym nie różnią.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Mniej więcej przetłumaczyłem to przed założeniem tematu, ale właśnie nic mi to nie dało, też nie ogarniam czym są pliki tre, ogólnie nawet nie wiem jakie skrypty mógłbym ci podać bo to dość grubszy projekt i cholera wie w czym problem, nie rozkminiam o które instance może mu chodzić, szkoda że zspy nic nie zapisuje
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Sprawdź, czy aby na pewno instance NPC w ostatnio edytowanych plikach się zgadzają. Konkretnie przeszukaj te czary, które wywołują ten błąd. Najlepiej wyszukaj SPL_* i zobacz, czy gdzieś nie ma npc, który nie istnieje (albo problemem może być resetująca się zmienna instancja NPC).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
(albo problemem może być resetująca się zmienna instancja NPC).
Wytłumacz jaśniej, chodzi ci o story_globals?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie. Chodzi o to, że jest np. instancja self, która może być jakimś cudem resetowana. Może także być zmienna C_NPC slf, która także może być resetowana - zależnie od pliku. Jeśli nic nie znajdziesz, wytnij te czary z gry (daj do jakiegoś pliku, którego Gothic nie odczyta) i dodaj je od nowa, ale rób je całkiem od początku. Mnie się raz zdarzyło mieć wszystko dobrze i nie działało, ale po dodaniu tego ponownie, wszystko działało.

Gothic dziwnie działa z czarami. Raz zrobiłem nową bryłę lodu, która wyglądała inaczej i miała inną teksturę, ale Gothic źle to odczytywał. Każda zmiana nic nie wprowadzała, czy zmieniłem teksturę czy coś innego (pliki zapisane były). Dopiero po zrobieniu tego od nowa, ale w identyczny sposób, wszystko działało. Od tego czasu nie tykałem VFX i PFX do dziś :v
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ogólnie, zastanawia mnie czy wina nie leży w animacjach, jak spojrzałem w humans.mds z g1 i g2 to są w nich skrypty animacji czarów, mają inne nazwy, aczkolwiek pewnie to tylko ruchy jakie hero wykonuje podczas wykonywania czaru
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jeśli nic nie robiłeś w animacjach, to nic nie grzebaj jak nie musisz.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Instance is not a npc
#10 2015-11-20, 19:15(Ostatnia zmiana: 2015-11-21, 13:44)
Oo, doszedłem do tego że to nie wina pfx bo podmieniłem tchnienie śmierci na orginalne g2 visualfx też i dalej to samo, tylko się zmieniła tekstura czaru na ręce hero, ale gdy chcę użyć krash, w razie gdyby ten pfx z g1 nie był kompatybilny z g2 mogę użyć tego z z g2 pod nazwą OLD, mniejsza sprawdzałem classes.d klasy c_npc są takie same jak w g1 i jest ich tyle samo, co jest nie tak? może czary tego typu wymagają jakich funkcji zaprogramowanych w silniku i trzeba by było napisać skrypty czaru w sposób skryptów czaru z g2

Edit z animacjami ogólnie mam trochę roboty ale to proste, dopóki nie trzeba ich tworzyć

Post połączony: 2015-11-21, 13:44
Refresh, może jest ktos inny jeszcze kto mógłby coś doradzić?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Zrób sobie duży print debug = na parę miejscach w skrypcie czaru zrób jakiś wypis( "spell degug 1","spell debug 2"...) Potem użyj czar. A jak rzuci error to popatrz w zspy w której części skryptu to się dzieje - ostatni print debug.
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
http://zapodaj.net/0ba07ed060332.jpg.html

O tyle pomogło, ale wciąż nie wiadomo o który plik dokładnie mu się rozchodzi, że co? któryś npc ma złą klase w instance? to by przecież chyba wywalało podczas ładowania gry a nie podczas użycia czaru?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
to miałem na myśli i zspy ustawiony na max
FUNC VOID PrintDebug (VAR STRING s) { };
 może pokaz skrypt tego czaru ?
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Instance is not a npc
#14 2015-11-22, 14:06(Ostatnia zmiana: 2015-11-22, 22:19)
to miałem na myśli i zspy ustawiony na max
FUNC VOID PrintDebug (VAR STRING s) { };
 może pokaz skrypt tego czaru ?
Pracuję nad modyfikacją przenosin g1 to g2
Aby ułatwić sobie pracę  wklepałem cały folder Content z g1 do g2, ponaprawiałem błędy, wymieszałem wszystkie visual fx i pfx tak aby działało zacząłem sprawdzać czary, kontrola jak wiadomo nie przenosi pc do npc, telekineza nie podnosi broni, ale wiem że one nie działają, czary zwykłe typu deszc ognia, kula ognia, pirokineza, itd dzialają, jak pisałem kilka czarów wywala ten błąd, wczoraj chyba zacząlem przenosić tchnienie śmierci tworząc w skryptach spowrotem system czarów z g2 czyli gdzie co trzeba po wrzucałem, jestem powiedziałbym w poowie, ozywiście nawet w tej chwili wszystko jest jak powinno, aktualnie używam orginalnego skryptu czaru z g2, bo w g2 też przeież jest tchnienie śmierci, nie rozumiem co jest z tym błędem, może gmdk ma jakiś bład, popatrz nie pomyślałem o tym aby wyciągnąć skrypty prosto z g1 miast używać gmdk, chyba wieczorem spróbuje

Post połączony: 2015-11-22, 16:24
Nigdy nie robiłem print debuga, ale chyba dobrze go użyłem http://zapodaj.net/0ea0407b2f4b0.jpg.html
za pierwszym razem po uruchomieniu gry z print debug wywaliło access violation zdjęcie zsp'y za drugim razem już spowrotem stary błąd

Edit: po wyciągnięciu skryptów z g1 jest co samo co z gmdk

Post połączony: 2015-11-22, 22:19
Hah a spójrzcie co się odjebało próbując nagrać film frapsem 
https://www.youtube.com/watch?v=0c2ClvKhg24

miast błędu dało mi gildie i strój xd, nie ogarniam już tego, chciałem pokazać wam w jakim momencie to się dzieje, ale nie pykło, gdy nagrywałem filmik 2 raz to w momencie w którym na filmiku powyżej zmienia mi ubranie pojawił się black screen i musiałem użyć menadżera zadań, dodam że gdy spowrotem wrzuciłem skrypty z g2 czary śmigały, jeśli chodzi o folder system to:

Folder pfx:
Używam PfxInst.d z g2
PfxInstEngine.d z g2
PfxInstMagic.d z g1
Folder VisualFx:
Używam VisualFxInst z g1
folder _Intern:
Używam ParticleFX.d 
i
VisualFX.d z g2

@Mark56
@Sawik
@Avallach
@Splash
@Bogdan Zwei
w was jedyna nadzieja na rozwiązanie tego nietypowego problemu
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Instance is not a npc
#15 2015-11-23, 01:10(Ostatnia zmiana: 2015-11-23, 01:18)
Myśle że  przenosienie całych skryptów z G2 nie był dobry pomysł. AI i funkcje powiązane z nim zmieniły się. Nic dziwnego że gra szaleje. Jeżeli problem powstaje tylko przy tym zaklęciu, jak napisałem klucz to zrbic sobie w każdej funkcji print debug (coś  co łatwo znaleźć). Print debug jest wypis do zspy, potem zrobisz test z zspy. Jak gra spadnie, to patrzysz na log zspy i szukasz która funkcja została ostatnia zawołana (ostatnia zrobiła wpis do zspy ). Potem sprawdzasz co w niej nie tak.

Edit: na video jaśnie widać że cos nie tak z pobieraniem instancji npc ( zresztą to chyba jasne od początku ) . Radził bym tez sprawdzić  czy ten czar nie używa jakieś efekty z silnika.
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Instance is not a npc
#16 2015-11-23, 07:27(Ostatnia zmiana: 2015-11-23, 09:29)
const int SPL_Cost_BreathOfDeath   = 100;//const int SPL_Damage_BreathOfDeath  = 500;


INSTANCE Spell_BreathOfDeath(C_Spell_Proto)
{
   time_per_mana         = 0;
   damage_per_level      = SPL_Damage_BreathOfDeath;   
   targetCollectRange      = 1000;
   //targetCollectType      = TARGET_TYPE_NPCS;
};

func int Spell_Logic_BreathOfDeath(var int manaInvested)
{
   if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self) && (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_Cost_Scroll))
   {

  PrintDebug ("if jest git");return SPL_SENDCAST;
   }
   else if (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_Cost_BreathOfDeath)
   {   

  PrintDebug ("if jest git")return SPL_SENDCAST;
   }
   else //nicht genug Mana
   {
      PrintDebug ("if jest git")return SPL_SENDSTOP;
   };
};

func void Spell_Cast_BreathOfDeath(var int spellLevel)
{
   PrintDebug ("if jest git")if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self))
   {

   self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_Cost_Scroll;
   }
   else
   {
   self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_Cost_BreathOfDeath;
   };
   self.aivar[AIV_SelectSpell] += 1;
};
//targetCollectType      = TARGET_TYPE_NPCS;jest w "//" domyślnie tej linijki niema, użyłem jej aby spradzić czy to coś da, nic nie dało więc wrzuciłem ją w komentarz

Post połączony: 2015-11-23, 07:34
Obawiam się że chyba będę musiał wrócić do skryptów g2 i po kolei wpisywać w nie gothic1, ma to plus i minus, ale chciałem zachować jak nawięcej orginalnych skryptów gothic1 przy tej operacji, ale zaś w g2 skrypty są bardziej przejrzyste

Post połączony: 2015-11-23, 08:10
Hah bang! Eureka!!!
Gdy napisałeś o powiązaniu czaru z silnikiem wpadłem na pomysł zapodania mu swojego miejsca
w g1 ten czar jest 49 a w g2 jest 43
gdy ustawiłem go na 43 miejscu we wszystkich plikach czar działa, ehh proszę nie zamykać tematu, bardzo możliwe że będę miał dalsze problemy, póki co spierdalam do roboty:)

Edit: to by wyjaśniało problem z instance, w g2 standardowo czary od 47 do 59 to czary przemiany w jakiegoś npc
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Co do przenosin to radze ci nie przenosić cały content ale tylko rzeczy ze story jak npc i dialogi 
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Instance is not a npc
#18 2015-11-23, 17:56(Ostatnia zmiana: 2015-11-24, 17:09)
Dlaczego odradzasz przenosin całego folderu content? uważam iż jest to uproszczenie choćby dla mnie, g1 a g2 ma inne rutyny aivary, dużo więcej pracy przy przenoszeniu npc, w każdym pliku npc musiałbym wprowadzać zmiany, a uważam, ze jeśli ktoś zaczął modować g1 a chce przejść ze wszystkim na g2, to ma otwartą brame, ponieważ wszystkie funkcje są takie jak w g1, oczywiście, klasy musiałem zostawić orginalne, ponieważ w g1 jest ich mniej i silnik wyłapywał braki, ogółem, byłoby to też troszkę urozmaicone bo każdy przenosząc swoje pliki z g1 do mojego g1/2 może skorzystać z różnych funkcji zaprogramowanych w engine których g1 nie oferował, jednak zastanawia mnie najważniejsze i własciwie sedno sprawy, czy ikarus będzie działał jeśli content jest z g1? czy on wgl używa skryptów dostępnych, czy tylko tych z silnika?

@Mark56, jak znajdziesz chwilę to odpisz, a po odpisaniu zamknij temat:)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Nie mam dość wiedzy na posądzanie tego.  Ty wygląda na to jeszcze mniej.
@Splash  ty pracujesz z oboma jakiś tam czas. Może doradź tutaj Panowi. 
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry