Zmiana pozycji miecza (Trochę inna) 4651 21

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 19.10.2015 roku

Wyświetleń 4651

Odpowiedzi 21

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Witam. Otóż jak to ja męczę się z dualami. Animację mam nic nie wywala.(Bo mam animację z dark sagi  :lol:). Ale przejdźmy do sedna. Otóż chcę zrobić aby miecz jednoręczny był na plecach. Próbowałem przesunąć go na modelu HUM_BODY_NAKED0.asc ale jak wczytałem grę to mi się nie zmienił i dalej był przy pasie. Wpadłem więc na pomysł ale mam problem z jego wykonaniem. O ile to możliwe proszę o odpowiedź. A więc chodzi oto że zrobiłbym miecz Jednoręczny w blenderze który będzie ułożony na Plecach (To akurat proste) ale jak  wyjmie broń to będzie w ręce czyli powróci na stare miejsce(Wyzeruje się na stare miejsce). I oto pytanie czy dało by się takie coś zrobić. Coś na zasadzie łuku (Animacja i model ASC). Prześlę kawałek skryptu aby było jaśniejsze.
Spoiler
INSTANCE ItMw_Testduala (C_Item)
{   
   name             =   "Test"; 

   mainflag          =   ITEM_KAT_NF;
   flags             =   ITEM_SWD;   //Jest jako miecz.
   material          =   MAT_METAL;

   value             =   Value_VLKDolch;

   damageTotal        =    Damage_VLKDolch;
   damagetype          =   DAM_EDGE;
   range             =     RANGE_VLKDolch;      
   
   cond_atr[2]         =   ATR_STRENGTH;
   cond_value[2]        =   Condition_VLKDolch;
   visual             =   "TestDUALA.MMS";// oraz jego rozszeżenie jest jako łuk

   description         = name;
   
   TEXT[2]            = NAME_Damage;               COUNT[2]   = damageTotal;
   TEXT[3]          = NAME_Str_needed;            COUNT[3]   = cond_value[2];
   TEXT[4]          = NAME_OneHanded;
   TEXT[5]            = NAME_Value;               COUNT[5]   = value;
};
Nie testowałem. I zanim to zrobię to chciałbym się upewnić czy takie cuś jest możliwe. Z góry dzięki za odpowiedź.
P.S animację wyciągania zrobię nową.(Jak by ktoś pisał że będzie Ch*jowo wyciąganie i chowanie wyglądało.  :))
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
usuń skompilowane plik i...
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Właśnie nie chce przerabiać MDS. (Próbowałem i error mi wywalał coś że za dużo klatek). Więc nie wiem czy ta moja metoda ma szanse zadziałać.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Możesz mi to gdzieś dokładniej wytłumaczyć? Ponieważ juz z 10x próbowałem i nic się nie dzieje (z usuwaniem)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Niestety to czego chcesz zrobić robi się przez zmiany w .mds i animacje 
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
To mam takie pytanie (też zmiana pozycji ale tarczy) mam MDS//++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
// Last Changes:
//++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Model ("Humans_1Hst1tarcza")
{
   meshAndTree ("TARCZA.ASC" DONT_USE_MESH)
   aniEnum
   {
      modelTag ("DEF_HIT_LIMB"          "ZS_RIGHTHAND")                                                                                   
      ani      ("T_RUN_2_RUNL"          1               "S_RUNL"         0.0 0.0  M. "HUM_RUNLOOP_M02.ASC"      F  0  11)                 
      ani      ("S_RUNL"                1               "S_RUNL"         0.0 0.1  M. "HUM_RUNLOOP_M02.ASC"      F  12 31)                 
      {
         *eventSFXGrnd (12 "RUN")
         *eventSFXGrnd (21 "RUN")
      }

i chciałem się zapytać za co odpowiada linijka meshAndTree ("TARCZA.ASC" DONT_USE_MESH) ponieważ myślałem że to zmienia plik asc postaci.Jesli to nie ten to proszę o podanie miejsca gdzie mogę zamienić na mojego hero.asc
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
i chciałem się zapytać za co odpowiada linijka meshAndTree ("TARCZA.ASC" DONT_USE_MESH) ponieważ myślałem że to zmienia plik asc postaci.Jesli to nie ten to proszę o podanie miejsca gdzie mogę zamienić na mojego hero.asc
1. mesh and tree = model i drzewko, drzewko = drewko kości. dont_use_mesh = nie używaj model. Ustawia to szkielet na którym bazują animacje.

Cytuj
Jesli to nie ten to proszę o podanie miejsca gdzie mogę zamienić na mojego hero.asc
Co ? model postaci przecież ustawiasz w skryptach
Mdl_SetVisualBody (npc,"nazwa_asc_tors",   visual skin tors, c_skin,      "nazwa_mms_glowy",   visual skin glowy,          visual skin zębów, zbroja);
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Zrobiłem tak jak pisałeś, ale tarcza dalej krzywo leży mimo iż w blenderze po imporcie leży prawidłowo.
Przesyłam model chociaż (wątpie że  jest źle).
A to skrypt postaci bezia:
Spoiler
instance PC_Hero (NPC_DEFAULT)
{
   // ------ SC ------
   name       = "Ja";
   guild      = GIL_NONE;
   id         = 0;
   voice      = 15;
   level      = 0;
   Npctype      = NPCTYPE_MAIN;
   
   //***************************************************
   bodyStateInterruptableOverride    = TRUE;
   //***************************************************
   
   // ------ XP Setup ------
   exp            = 0;
   exp_next      = 500;
   lp            = 0;
   
   // ------ Attribute ------
   attribute[ATR_STRENGTH]       = 10;
   attribute[ATR_DEXTERITY]       = 10;
   attribute[ATR_MANA_MAX]       = 10;
   attribute[ATR_MANA]          = 10;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]   = 40;
   attribute[ATR_HITPOINTS]       = 40;
   
   // ------ visuals ------
   //B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Pony", FACE_N_Player, BodyTex_N, NO_ARMOR);
   
   Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
   // ------ Visual ------ "body_Mesh",      bodyTex         SkinColor   headMesh,         faceTex,      teethTex,   armorInstance   
   Mdl_SetVisualBody (self, "hum_body_Naked0", 9,            0,         "Hum_Head_Pony",    FACE_N_Player,   0,          NO_ARMOR);
   
   // ------ Kampf-Talente ------
   B_SetFightSkills    (self, 10);
};
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Co w ogóle chcesz zrobić? Jeśli tarcza krzywo leży, to usuń skompilowane wersje, jak poprawiałeś .3ds.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Chcę zrobić tarczę tylko że jak zmienię jej pozycję w 3ds to na plecach jest krzywo a na ręcę dobrze. Więc chcę zrobić coś na podstawie ASC nowego z przesuniętą pozycją tarczy na taką jaka mi odpowiada.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jeśli używasz system packa to starczy ją ustawić na XZ 0 i Y troszkę do góry i będzie śmigać. Jeśli nie o to ci chodzi, daj screeny.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Jak zmienić pozycję (rozwiń myśl ) a chodzi mi dokładnie o takie coś: A-Tak ma być B-Tak jest :/ musisz zeskalowac bo zdjęcie jest za duże na tej stronie. O to mi dokładnie chodzi.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
W sumie kolega dobrze mówi, zamiast kombinować ze zmianą ciała, wystarczy, że przesuniesz pozycje modelu tarczy tam, gdzie Ci będzie odpowiadało.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Chodzi Ci o rotację tarczy widzę. Tarcza będzie tak brzydko na plecach, ponieważ ZS_SHIELD jest źle ustawiony. Możesz go obrócić, ale będziesz musiał nadpisywać wszystkie animacje. Pogódź się z tym, bo podmieniając ponad 300 animacji to chyba głupi pomysł.

Źle zrozumiałem. Musisz ją przesunąć bardziej w górę i usunąć skompilowane modele.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Przesunąłem pozycje o parę na Y ale tarcza na ręce leży pod ostrym kątem.
@mrdragothic
https://www.youtube.com/watch?v=xcdjW51cJIE
chodzi mi dokładnie o taki sam efekt thorniarskiej tarczy tzn. Na plecach i ręce prosta. Jeśli zmienię tylko pozycje Y to będzie na plecach leżeć na taki wzór --->
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Chodzi Ci o rotację tarczy widzę. Tarcza będzie tak brzydko na plecach, ponieważ ZS_SHIELD jest źle ustawiony. Możesz go obrócić, ale będziesz musiał nadpisywać wszystkie animacje. Pogódź się z tym, bo podmieniając ponad 300 animacji to chyba głupi pomysł.

Źle zrozumiałem. Musisz ją przesunąć bardziej w górę i usunąć skompilowane modele.

Chociaż nie do końca źle zrozumiałem. Po prostu przesuń jej model i wstaw do gry, najlepiej pod nową nazwą i załóż ją. Jeśli po wyciągnięciu będzie dalej źle, to Ci dam wzór. Nie jest to takie trudne tak szczerze.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Model ustaw tak by dobrze leżał na plecach . Pozycja i rotacja slotu ZS jest "ustalona" w każdej animacji. Tarcza jest w rekach tylko podczas walki a wiec zmiana pozycji i rotacji ZS slotu na w każdej animacji walki jest łatwiejsze niż zmiana tej pozycji w całym humans
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
@Bogdan Z tarczą stało się to co mówiłem.
http://ifotos.pl/zobacz/Beztytulu_sxrapwn.png
@Mark56 W sensie jak zmienić rotację ZS? Animację wezmę orginalne z g2 tylko blok dorobie i chowanie/wyciąganie.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
no to zrób kopie w których każda animacja ma ten ZS obrócony tak by tarcza była poprawnie  ( W sensie animacji ) . ZS to tak jakby zwykła kość z poglądu animacji.
 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
A spróbuj podpiąć tarczę pod UpperArm zamiast ForeArm  : D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry