Modding "Command & Conquer 3: Tiberium Wars" - Kodowanie pancerza
Spis treści1) Cel i przygotowania
2) Edycja plików, zmiany parametrów
3) Tworzenie moda i testowanie
Cel i przygotowaniaW przypadku tej gry jednostki nie mają określonego HP, wytrzymałość jest wyrażana w procentach. Tempo, w jakim "życie" maleje, zależy od typu pancerza oraz typu broni.
Tym razem nauczysz się kodowania nowego typu pancerza (dla dodanej poprzednim razem jednostki Bractwa Nod) o określonej wytrzymałości na różne klasy broni. Będziesz potrzebować pliku
Armor.xml, w którym zakodowane są wszystkie typy pancerza/wytrzymałości jednostek i budynków.
Otwórz
MOD SDK/CnC3Xml/GlobalData i skopiuj potrzebny plik do folderu
Global w swoim modzie (tam gdzie
LogicCommand.xml oraz
LogicCommandSet.xml). Zakoduj go w
Mod.xml (poniżej linijka kodu w razie niepewności):
<Include type="all" source="DATA:TrainingMod/data/Global/Armor.xml" />
Sugeruję, by umieścił ją w obrębie GLOBAL DATA jako pierwszą linijkę (alfabetycznie, potem łatwo będzie znaleźć w razie czego).
Musisz skopiować jeszcze plik:
MOD SDK/CnC3Xml/NOD/Units/NODMilitantRocket.xmlNastępnie wkleić do:
TrainingMod/data/NODi zmienić nazwę na
NODMilitantRocketElite.xmlTak, już koniec przygotowań. To pojdzie jak z płatka.
Edycja plików, zmiany parametrów[/i]
Otwórz Notatnikiem skopiowany NODMilitantRocketEliteSquad.xml oraz Armor.xml. W pierwszym wyszukaj frazę ArmorSet. Zmodyfikuj zapis linijkę niżej na Armor="NODMilitantEliteArmor".
To nazwa nowego pancerza, który niebawem zakodujesz. Niestety, to nie wystarczy. Zmiana pancerza nie działa, jeśli modyfikacji dokonasz tylko w pliku oddziału. A z tego wynikają kolejne komplikacje.
Ale po kolei.
Teraz w drugim pliku znajdź id="NODMilitantArmor". Skopiuj cały fragment:
<ArmorTemplate
id="NODMilitantArmor">
<Armor
Damage="CANNON"
Percent="25" />
<Armor
Damage="ROCKET"
Percent="50" />
<Armor
Damage="GRENADE"
Percent="75" />
<Armor
Damage="GUN"
Percent="100" />
<Armor
Damage="SNIPER"
Percent="100"/>
</ArmorTemplate>
Każda z broni ma zakodowane, ile domyślnie zadaje obrażeń. Pancerze jednak mogą je redukować. I tak na przykład działa (CANNON) zadają tylko 25% obrażeń jednostkom o takim pancerzu, granaty (GRENADE) 75%, a GUN czy SNIPER są nadal śmiertelnie niebezpieczne (brak redukcji obrażeń).
Wklej pod spód skopiowany kod i zmień nazwę pancerza na
NODMilitantEliteArmor. Uwaga, tamten bazowy musi zostać, bo z niego korzysta inna jednostka.
Wszystkie liczby zmień powiedzmy na 1 (albo 0, żeby potem było jeszcze zabawniej).
Pancerz masz już zakodowany i przypisany do oddziału. Jeszcze musisz to zrobić dla pojedynczego żołnierza. Otwórz
NODMilitantRocketElite.xml, wyszukaj
ArmorSet i zmień nazwę pancerza. Zapisz zmiany. Jeszcze należy dopisać w
mod.xml adres pliku
NODMilitantRockerElite.xml:
<Include type="all" source="DATA:TrainingMod/data/NOD/NodMilitantRocketElite.xml" />
Tworzenie moda i testowanieZbuduj nową wersję moda (fioletowe ostrzeżenia zignoruj), rozegraj skirmisha, grając Nod. Rekrutuj jednostkę dodaną poprzednim razem i biegnij prościutko na bazę wroga. Ojej, twoi żołnierze są praktycznie nieśmiertelni!
Oczywiście zabawa z jednostkami, których nie da się zabić, nie daje pełni satysfakcji (no chyba że Nod jest twoim wrogiem). Poeksperymentuj z parametrami na własną rękę.