Zmniejszony model w grze. 2347 13

O temacie

Autor AppLe

Zaczęty 21.06.2015 roku

Wyświetleń 2347

Odpowiedzi 13

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam! Stworzyłem model miecza do Gothic'a 2NK , ale kiedy przyzwę go to okazuje się że jest strasznie mały.Jako model w programie jest tak duży jak niektóre miecze z gry.Na czym polega ten problem i co robię źle?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Sprawdź czy export albo import nie ma zmieniony scale:
 


AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A jak to sprawdzić? To jest mój pierwszy model więc jestem w tym całkiem zielony :/
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gdy wciśniesz exportowanie do kerrax .3ds to wyświetli  Ci się właśnie to okno
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie mam takiej opcji.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
to pewnie nie używasz kerrax exporter 
 


Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tutaj masz link do pobrania tego plugina, wybierz wersje dla swojego edytora 3D.
http://krximpexp.sourceforge.net/
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie znalazłem  tam tego plugina do Wings'a , chyba że jestem ślepy.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Do wingsa nie trzeba. Swoją drogą polecam Blender
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ok , sprawdziłem i model jest w skali 1.  Ale model w grze dalej jest mały. Dodaję zdjęcie w którym jest mój model miecza oraz miecz z gry , są prawie tej samej wielkości. 
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Gamer

Zmniejszony model w grze.
#10 2015-06-26, 15:48(Ostatnia zmiana: 2015-06-26, 15:58)
Spróbuj wczytać miecz dwuręczny jakiś z Gothica i porównaj, może po prostu ten wczytany miecz jest krótkim mieczem.
Ja polecam natomiast GMax-a, nieraz jednak bywa tak że w Wingsie robi się wiele modeli szybciej więc polecam mixować programy :D
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hahaha! Racja! okazało się że ten miecz co wczytywałem to był wilczy kieł XD . Dzięki Gamer że uświadomiłeś mi moją głupotę :D
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Haha wlaśnie obstawiłem że to albo ten wilczy kieł albo ząb kopacza, miałem racje :D Naucz się obsługi jeszcze drugiego programu graficznego  GMax-a albo Blender-a, oba są darmowe i da się w nich wiele ciekawszych rzeczy zrobić, pozatym polecam bardziej GMaxa jeżeli w przyszłości będziesz grafikiem 3d i będzie stać Ciebie/twoją firmę na 3ds maxa to będzie ci i wiele łatwiej się przerzucić na to jakże profesjonalne narzędzie:)
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

AppLe

AppLe

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dzięki , na pewno sprawdzę oba programy :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry