Developing > Silniki graficzne

Godot Engine

(1/3) > >>

Leinnan:


Godot Engine jest silnikiem do tworzenia gier zarówno 2D jak i 3D. Jednak w drugim przypadku jesteśmy skazani na nikłe możliwości(na chwilę obecną to poziom GLES 2). Warto zwrócić uwagę na fakt, że gry na tym silniku można tworzyć na najważniejszej trójce systemów- Windows, Linux i OSX(wszędzie 64 i 32 bit):


Gry możemy wydać na wiele platform:
- obecnie: iOS, Android, Windows, OSX, Linux, PNaCL, Playstation 3, Playstation Vita (tylko z licencją od Sony)
- nadchodzące(aktualnie niestabilne): HTML5 and Windows Phone



Ważną rzeczą wyróżniającą ten silnik spośród tłumu innych jest inne podejście do budowania gier. O ile w większości silników, np w Unity masz wielką scenę i w niej pełno prefabów, tak w Godot masz scenę składającą się z innych scen. Pozwala to na podział scen w celu poprawy wydajności zespołu i lepszą organizację projektu.


Godot posiada także silnik graficzny dla gier 2D i 3D korzystający z tego samego API. Obsługuje także tworzenie animacji 2D i 3D. Co ciekawe każda właściwość obiektów na scenie może być animowana. Język skryptowy w Godocie jest bardzo podobny do Pythona.


Linki na start

http://www.godotengine.org/
http://docs.godotengine.org/en/stable/
https://godotengine.org/community/

Sawik:

--- Cytat: Leinnan w 2015-03-27, 23:38 ---O ile w większości silników, np w Unity masz wielką scenę i w niej pełno prefabów, tak w Godot masz scenę składającą się z innych scen.

--- Koniec cytatu ---
W unity jak chcesz również możesz mieć świat podzielony na wiele scen i w dodatku możesz je ładować w runtime.

Leinnan:
No okej. Tylko po prostu w Godocie nie masz prefabów jak w Unity. Obiekt gracza z jego obrazkiem, kolizjami, animacjami itd jest umieszczany w osobnej scenie i ładowany do sceny głównej.

inż. Avallach:
Jaka jest przewaga tych scen nad prefabami? To że gdybyś chciał mógłbyś załadować scenę z samym obiektem gracza?

To:

--- Cytuj ---Pozwala to na podział scen w celu poprawy wydajności zespołu i lepszą organizację projektu.
--- Koniec cytatu ---
wydaje się być argumentem z dupy skoro zagnieżdżane sceny nie dają niczego więcej niż prefaby.

mgr Fartuess:
W UDK też można rzeczy doładowywać w locie. W UE4 pewnie też. Nawet w moim silniku mam architekturę przygotowaną na to.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej