@Bogdan Zwei Może spróbuj programikiem "Neosis". Ja tylko śmigam Neosisem z pluginem Ninjarippera, innych metod nie próbowałem. Zawsze dużo będziesz miał czegoś w stylu "pustych" plików i również zwróć uwagę na to, że modele będą porozbijane na kilka "części" - musisz je sobie znaleźć i złożyć do kupy. Ale zazwyczaj numeracją są jeden przy drugim, ważą nieco więcej także z tym problemu aż tak wielkiego ni ma.
W ninjaripperze powinieneś mieć pliczek "fmt_ninjaripper_rip.py". Kopiujesz go do neosisa plugins/python i tyle - nic nie musisz ustawiać, już powinieneś mógł otwierać i podglądać pliczki .rip.
Prawy klik->export i exportujesz jak se chcesz. Gdybyś miał problemy z materialsami, nakładaniem się tekstur czy czymś w tym stylu, przed exportem spróbuj zaznaczyć opcję "flip UV".
Exportuję przykładowo do wavefront obj i w gmaxie wszystko śmiga

Chyba że Arcania coś odpierdala i modele się nie zapisują, nie wiem, neosisa ci spróbować nie zaszkodzi

Wrzucam ci pliczki
Neosis
http://www.mediafire.com/file/f3308k431kb3ne4/noesisv4212.zipPlugin ninjarippera (jakbyś go czasem nie miał albo cuś

)
http://www.mediafire.com/file/apd8bc4pulbteju/fmt_ninjaripper_rip.pyAha w Ninjaripperze do Risen'a 3 i Dark Souls 1 mam opcje - "Intruder Inject" i "Forced DX dlls load (experimental)" jak coś. Chuj wie o co się rozchodzi (nie wnikałem) ale ważne że działa
