Nowy system walki 6171 22

O temacie

Autor Gother

Zaczęty 4.03.2015 roku

Wyświetleń 6171

Odpowiedzi 22

Gother

Gother

Moderator działu
Nieskromny Mistrz Gothica
posty412
Propsy181
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Prezentacja nowego stylu walki - broń drzewcowa:
http://www.youtube.com/watch?v=qZhKxH9u23g


Niektórzy z was grali już w mody dodające nowe systemy walki. Choć animacje cieszyły oko zazwyczaj okazywało się, że w walce nowe systemu zanadto się nie sprawdzają. Marnowało się cenne punkty, a bywało i tak, że aby skutecznie walczyć stosowało się w kółko ten sam jeden atak.
Aby temu zapobiec oparłem swój system na mechanice walki z oryginalnego Gothica. I tak mamy klasyczny atak z lewej strony po którym można szybko wyprowadzić atak z prawej (lub na odwrót z prawa na lewo) i tak w kółko. Jest też podwójne combo z użyciem strzałki w przód. Mam już pomysł na trzeci cios do tej kombinacji, ale jest pewien problem. Mianowicie na co graczom broń drzewcowa?
Chcącym walczyć w zwarciu Gothic oferuje wybór między szybkim orężem jednoręcznym, a wolniejszą lecz zadającą więcej obrażeń bronią dwuręczną. I teraz powiedzcie gdzie tu wpakować duale czy ową broń drzewcową? Drzewcowa ma zadawać najwięcej obrażeń? To jaki wtedy sens istnienia dwuręcznej? Nie ma sensu powielać błędów innych i pozwolić by któraś umiejętność stała się zbędna. Równowaga musi być zachowana, więc jeśli macie pomysły to temat dla was. Ostatecznie problemu można uniknąć dając wyłączność na nowy styl walki NPCom np. halabardzistom.

Aha, pomysł typu broń drzewcowa o obrażeniach i szybkości między broniami 1H, a 2H to raczej mało ciekawy wybór. Brak jakichkolwiek atutów.
 

Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7281
Propsy4489
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?
Drzewcowa powinna być najwolniejsza, ale mieć największy zasięg (jest do regulowania w skrypcie itema). Powinno to ułatwiać pokonywanie przeciwników nie pozwalając im zbliżać się na odleglość z której mogą kontratakować.

Duale to dość egzotyczny pomysł - powinny być szybkie i nadawać się do walki z wieloma wrogami (zadawanie obrażeń po trajektorii ciosu), ale zadawać niskie obrażenia w przeliczeniu na atak.

Splash

Splash

The Modders
And i said...
posty3319
Propsy2244
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
  • online
  • And i said...
Trzeciej animacji przydałaby się poprawa.
Broń drzewcowa byłaby skuteczna tylko w pojedynkach, bo trzymać przeciwnika na dystans, co w Gothicu nie jest częste, dlatego nie wiem czy jest sens to wpychać do Gothica. Ta broń jest długa, więc szybkość ciosów powinna być wolniejsza od broni dwuręcznej, ale obrażenia powinny być od niej wyższe. O ile wyższe? Nie wiem.

Duale ujdą jeśli animacje nie będą sztywne, ale także jeśli nie będą strasznie wyimaginowane, gdzie normalny człowiek przy takich ruchach kręgosłup by sobie złamał. Jak Avallach powiedział, obrażenia muszą być szybkie, ale nie tylko żeby nie było za łatwo, ale też dlatego, że bronie do takiej walki muszą być lekkie. Trudno jest utrzymać równowagę, gdy obie ręce masz zajęte ciężkimi przedmiotami.

Cytuj
zadawanie obrażeń po trajektorii ciosu
Chodzi ci o to co zrobił Ork w Czasie Zapłaty?
 
Bardzo bym prosił o niezawracanie mi głowy na PW problemami dotyczącymi podstaw w moddingu. Od tego jest forum.

Draco

Draco

The Modders
posty242
Propsy67
  • The Modders
Ork akurat zrobił to w CZ, że dmg obszarowy jest zdawany z każdego rodzaju broni białej. Jemu raczej chodzi bezpośrednio o same duale, teoretycznie przy wyprowadzaniu przykładowo piruetu ciąłbyś wszystkich wokół.

 Jak dobrze zauważył Gother nowe animacje niestety słabo się sprawdzają jeśli chodzi o walkę i zazwyczaj zostajemy przy gothicowym trybie walki. Co za tym idzie sama broń drzewcowa również nie wiem czy odnalazła by praktyczne zastosowanie dla gracza, pomijam fakt innowacji i nowości, to niestety użycie jej byłoby raczej w formie zabawy. W grę wchodzi różnica między balansem z 2h i opłacalnością użytku samej broni drzewcowej i marnowania PN-ów.

W każdym razie 3 animację mógłbyś poprawić.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2293
Propsy2377
Nagrody
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Chodzi ci o to co zrobił Ork w Czasie Zapłaty?
Tak. To co działa w G3.
Drzewcową to na jakieś wachty tylko dawać dla strażników  :P
 

Dawnwender

Dawnwender

Użytkownicy
Eksplorator Lochów
posty38
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Eksplorator Lochów
Jak dobrze zauważył Gother nowe animacje niestety słabo się sprawdzają jeśli chodzi o walkę i zazwyczaj zostajemy przy gothicowym trybie walki. W grę wchodzi różnica między balansem z 2h i opłacalnością użytku samej broni drzewcowej i marnowania PN-ów.
Czy ja wiem... Jakoś mnie osobiście spodobał się system duali w Dark Saga. Można było i w przód fajne combosy trzepać, a jak mob silniejszy to można było gradem ciosów "ad" załatwić. Podobał mi się też system szermierki w tej modyfikacji - z "a" ciachnąć i z "d" kopnąć.

Aczkolwiek muszę też to przyznać - broń wolniejsza od normalnej gothicowej broni dwuręcznej to nie za dobry pomysł. Na początku nie wiem czy ktokolwiek zainteresuje się czymś takim, bo będzie mu zależało na jak najszybszym zabiciu przeciwnika, żeby nie stracić HP. Jak ktoś będzie doświadczony to też raczej ciężko będzie rozważyć tą opcję. No ale prawdą jest też to, że są ludzie grający w Gothica bardziej na "taktykę". Wtedy raczej skorzystają z tej opcji (mam na myśli sposób atak ---> unik i tak w kółko).

Najogólniej system walki w Gothic automatycznie narzuca jak dla mnie styl walki, gdyż nawet wykonując skomplikowane triki nic to nie da jak przeciwnik będzie blokował każdy atak (ctr + s). Może lepiej byłoby pomyśleć bardziej nad unikami niż nad atakami, no ale to taka mała skromna sugestia, gdyż osobiście nie znam się za bardzo na modingu i nie wiem czy byłoby to możliwe.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty432
Propsy307
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Jeśli mogę dorzucić swoje 3 grosze - rzuć okiem na system walki z Risen 1, moim zdaniem to takie rozwinięcie "klawiaturowo-myszkowego" systemu walki z Gothic 2 ( zresztą bardzo udane rozwinięcie ). Fajnie byłoby abyś zmodyfikował mechanikę namierzania i umożliwił zadawanie obrażeń kilku opponentom na raz ( czyli inaczej niż jest to obecnie - wyłącznie jednemu, "namierzonemu" ).

Nie wiem czy to możliwe - ale postaraj się aby mod był jak najbardziej kompatybilny z innymi modyfikacjami np. tymi modyfikującymi mapę, czy grafikę. Postaraj się wypuścić mod również w formie instalatora. To by było na tyle. Powodzenia! :) :ok:
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Draco

Draco

The Modders
posty242
Propsy67
  • The Modders
Obszarowe zadawanie obrażeń jest możliwe, przykład Czas Zapłaty.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty432
Propsy307
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Chodziło mi o obrażenia obszarowe.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Simen

Simen

White&Red
Również Bractwo Gothica
posty4714
Propsy1773
ProfesjaTester
  • White&Red
  • online
  • Również Bractwo Gothica
No to właśnie Ci napisał, że jest w CZ. Niestety, jako tester nowej wersji, osobiście uważam, że ten system ma sporo niedoróbek, ale kto wie; )
 
"musisz zmienić avatar
tak żeby ludzie czuli respekt
żeby wiedzieli ze nie mają życia jesli coś źle napiszą
mówię ci" - gothic1210


http://chomikuj.pl/gothicwarrior

Draco

Draco

The Modders
posty242
Propsy67
  • The Modders
Chodziło mi o obrażenia obszarowe.

Napisałem, ale wkradła się literówka.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty432
Propsy307
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Luz :)
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Baggio

Baggio

DreamVader
posty964
Propsy379
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Grając w Dark Sagę także można zauważyć, że walka z tarczą bądź dwoma mieczami jest nieefektywna, a jedynie efektowna. (bronią orkową nie walczyłem, ale pewnie to samo). Myślę, że te halabardy nie przejdą, ciężko to ustawić. Może właśnie zwiększyć im zasięg powyżej tego co mają bronie 2h. Przy okazji zmniejszyć nieco ich wymogi do siły...sam nie wiem. :) Skoro jest to już zrobione na jakimś etapie to warto to dodać do gry jako umiejętności dla npc. Oby tylko nie stało się to dla nas pomocne.
 

Simen

Simen

White&Red
Również Bractwo Gothica
posty4714
Propsy1773
ProfesjaTester
  • White&Red
  • online
  • Również Bractwo Gothica
Biorąc pod uwagę tempo animacji, a także nieefektywność większości nowych animacji, myślę że można go przypisać tylko NPC.
 
"musisz zmienić avatar
tak żeby ludzie czuli respekt
żeby wiedzieli ze nie mają życia jesli coś źle napiszą
mówię ci" - gothic1210


http://chomikuj.pl/gothicwarrior

Gother

Gother

Moderator działu
Nieskromny Mistrz Gothica
posty412
Propsy181
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Biorąc pod uwagę tempo animacji, a także nieefektywność większości nowych animacji, myślę że można go przypisać tylko NPC.

Cytuj
Aby temu zapobiec oparłem swój system na mechanice walki z oryginalnego Gothica
Tempo animacji jest takie jak dla broni w Gothicu.
 

Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

Varox

Varox

Użytkownicy
posty3
Propsy11
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
Wedlug mnie animacja jest zrobiona bardzo dobrze jak na pierwszy rzut oka, ale dopiero w grze jest najlatwiej ocenic prawdziwy czas reakcji oraz uzytecznosc tego co stworzyles. Chodzi oczywiscie o to by zobaczyc to w akcji podczas walki z jakims NPC. Nastepnie jezeli chodzi o wartosci takiego przedmiotu. Radzil bym zrobienie obrazen na poziomie miecza krotkiego/jednorecznego , ale z mniejszym wymogiem sily. Gdyz jak by o tym pomyslec , to bron dwureczna zajmuje w rzeczywistosci obie rece i wymaga mniej wiecej tyle samo sily co obrazenia ale daje duze obrazenia , bron pojedyncza pozostawia jedna dlon wolna przez co uderzenia sa slabsze oraz maja mniejszy zasieg gdyz miecz jest mniejszy, ale tez wymagaja mniej sily. Natomiast bronie dlugiego zasiegu jak te wymagaja uzycia 2 rak pomimo iz sa slabsze od broni dwurecznej , ale przynajmniej nie wymagaja tak duzej sily jak jednoreczne przy pewnej wartosci uderzenia. Czyli chodzi mi o to ze ostatecznie nigdy nie dorowna dwurecznemu mieczowi , ale na poczatku moze byc najbardziej przydatna bronia w grze.+ jezeli by np zrezygnowac pozniej z tej broni na bron jednoreczna , to zyskuje sie szybkosc ( oczywiscie jak napisalem trzeba podexpic by bylo troche sily ) ale jednoczesnie traci sie zasieg , ale jest jakis wybor.+ no i ostatecznie mialo by wszystko najwiekszy sens gdyby bron jednoreczna mogla miec tarcze .


Ale to tylko moje gdybania :)
 

Gother

Gother

Moderator działu
Nieskromny Mistrz Gothica
posty412
Propsy181
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Będą tarcze, więc i o nich można popisać.
 

Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4668
Propsy2862
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Broń drzewcowa może być po prostu dwuręcznym odpowiednikiem duali. Czyli większe obrażenia oraz większy zasięg. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Varox

Varox

Użytkownicy
posty3
Propsy11
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
no wlasciwie to by mialo sens bo by sie poziom mozliwosci tej broni z innymi wyrownaly .
Ale chcialem sie cos spytac.
Jest juz jakas specjalna animacja dla tarcz ( do DK ) ? czy bedzie poprostu zrobiona , lub wzieta juz z jakiegos gotowca ? Pytam sie no bo bym musial troche szukac by sie dowiedziec ale lepiej sie spytac kogos kto to moze wiedziec .
 

Gother

Gother

Moderator działu
Nieskromny Mistrz Gothica
posty412
Propsy181
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Nie ma żadnej specjalnej. Blokujesz jak każdą bronią. Na chwilę obecną tarcza nic nie daje poza podniesieniem statystyk obrony.
 

Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

Simen

Simen

White&Red
Również Bractwo Gothica
posty4714
Propsy1773
ProfesjaTester
  • White&Red
  • online
  • Również Bractwo Gothica
@Gother czytałem to, ale nie wierze. Najlepiej zrób filmik (o ile to możliwe) w Gothicu i pokaż walkę między tymi broniami, a dwuręczną i jednoręczna.
 
"musisz zmienić avatar
tak żeby ludzie czuli respekt
żeby wiedzieli ze nie mają życia jesli coś źle napiszą
mówię ci" - gothic1210


http://chomikuj.pl/gothicwarrior

SparrowJacek

SparrowJacek

Użytkownicy
Why is the rum gone?
posty176
Propsy49
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Why is the rum gone?
A co powiedzielibyście na to: (nie mam pojęcia jak wygląda sprawa ze skryptowaniem tego) drzewcowe standardowo miałyby największy zasięg, całkiem duże obrażenia(no panie, jak przez łeb dasz taką halabardą, to sama bezwładność wystarcza w sporej mierze), ale za to brak możliwości blokowania, bo gdzie kurde w realnym czasie zdążysz takie ustrojstwo podnieść, ustawić aby stanęło na drodze wrażej broni i potem z powrotem przyjąć pozycję ofensywną.
 
Zapamiętajcie dzień, w którym nie schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty432
Propsy307
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Tarcze byłyby super pod warunkiem, że wykonanie trzymałoby poziom dark sagi i miały własne animacje blokowania.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry