Gothic - Zapomniane Miasto 39220 100

O temacie

Autor redfessor

Zaczęty 29.12.2014 roku

Wyświetleń 39220

Odpowiedzi 100

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy

redfessor

Gothic - Zapomniane Miasto
2014-12-30, 00:38(Ostatnia zmiana: 2015-01-09, 00:13)

Witajcie. Chciałbym wam zaprezentować modyfikację, której jestem autorem. Robię ją już od pewnego czasu i uznałem, iż dobrze byłoby się z wami podzielić moją pracą.
Najpierw może zacznę od tego, iż wizja własnej modyfikacji, dodania czegoś od siebie narodziła się już dawno, jeszcze w czasach, gdy Machinima Gothic'a była bardzo popularna. Modyfikacja nazywa się „Zapomniane Miasto„.


Krótka historia

Wcielamy się w postać Mock’a, nie jest on nowym skazańcem w koloni. Mock trafia do koloni jako jedenz pierwszych skazańców. Ostatecznie nasz bohater podpada Gomezowi, ten w swym gniewie skazuje go na karę śmierci, jednakże ratują nam skórę nasi dawni znajomi - Szycha oraz Shrat. Zabierają oni nas do swojego małego obozowiska. Akcja gry rozpoczyna się w małym obozie, niedaleko Starego Obozu. Są to ludzie wolni, którzy nie wiedzą jeszcze co ze sobą zrobić. Szukają jakiejś alternatywy dla siebie. Naszym zadaniem będzie odkryć Zapomniane Miasto, prawdziwą historię orków zamieszkujących te ziemie. Główna historia traktuje wokół orków, ich kultury i obyczajów. Jednakże nie zabraknie kilku wątków pobocznych. Poznamy prawdziwe oblicze wiecznej wojny między ludźmi a orkami. Dowiemy się także dlaczego Xardas odszedł od kręgu Magów Ognia i przeszedł na czarną stronę mocy, co skrywają orkowie oraz dowiemy się co łączyło Neck’a między Obozem Bractwa a Obozem Gohan’a. Będziemy musieli zmierzyć się z wieloma zagadkami, poznamy historię kilku osób oraz dane nam będzie dowiedzieć się co tak naprawdę stało się podczas tworzenia magicznej bariery.



Screeny z modyfikacji:

Spoiler





Spoiler





Co oferuje modyfikacja:

  • Kilka/kilkanaście nowych pancerzy,
  • Nowe obozy:
    • Obóz Gohan'a,
    • Obóz Myśliwych,
    • Szajka pod Starym Obozem,
    • Obóz Szantażystów (nazwa rozwojowa),
    • Kilka innych, pomniejszych obozowisk,

    • Zdarzenia pseudolosowe,
    • Nowe zadania, oraz kilka wątków fabularnych,
    • W chwili obecnej ponad 74 postaci, (02.01.2015r)
    • Nowy świat.


    Krótka informacja:

    Jeżeli chciałbyś mi pomóc (modyfikację tworze sam, z nieliczną pomocą osób postronnych od 02.11.2014r) w tworzeniu, grafika 2D, 3D, skrypty, napisz: redfessor@gmail.com Możesz nas także znaleźć na Facebook'u.

    Nie hejtujcie mnie za logo :ayfkm: u mnie z grafiką ciężko  :trollface:  :ok:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
A dam propsa. Z pewnością lepiej się prezentujesz niż Arakros :trollface:
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Arakros

Arakros

Użytkownicy
posty31
Propsy13
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
A dam propsa. Z pewnością lepiej się prezentujesz niż Arakros :trollface:

Props bo prezentuje się lepiej od ciebie. nie hejtuj więcej ty pseudo offensive.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wreszcie ktoś zapowiedział moda tak jak należy.Screeny prezentują sie porządnie ale mod i tak wybroniłby sie samą fabułą bo jest bardzo ciekawa.
 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
To co jest tam napisane mówi o tym, co jest dotychczas zrobione, jednakże jak robisz coś samemu to idzie to strasznie wolno. Bede aktualizował temat jak pojawi się coś nowego.
 

ProjektPierscien

ProjektPierscien

Użytkownicy
posty59
Propsy116
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dałem prosa i powodzenia w tworzeniu moda :).
 
Zapraszam na swój kanał o nazwie ProjektPierscien !
-Krótkie recenzje modów wraz z prawidłową instalacją
-Zagrajmy w różne mody
-Kanał nastawiony głównie na gothica

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Życzę powodzenia. Masz już jakieś plany odnośnie daty premiery moda?
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
hehe, za kilka dni będzie 2 miesiące jak go robię, więc ;) a przede wszystkim, robię go sam, bez niczyjej pomocy praktycznie, więc no.. sam wiesz.
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co rozumiesz przez Zdarzenia pseudolosowe? Takie, które na losowe wyglądają, a w rzeczywistości są ustalone na sztywno?  Lista zdarzeń z procentową szansą na wystąpienie? Czy jeszcze inaczej?
 

gothic1210
  • Gość
hehe, za kilka dni będzie 2 miesiące jak go robię, więc ;) a przede wszystkim, robię go sam, bez niczyjej pomocy praktycznie, więc no.. sam wiesz.
Wiele osób robiło samotnie modyfikacje i osiągnęli bardzo dużo, więc nie ma się co szczycić ; p
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Gothic - Zapomniane Miasto
#10 2014-12-31, 10:24(Ostatnia zmiana: 2014-12-31, 10:34)
Wiele osób robiło samotnie modyfikacje i osiągnęli bardzo dużo, więc nie ma się co szczycić ; p
Chcesz się bić? :F Niech się szczyci, za cztery lata będzie miał dość :D

https://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU

 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
@Outlander nie szczycę się niczym. Wiem, że samemu częściej się dalej zajdzie, niż w grupie. Wiem po swoich wcześniejszych doświadczeniach z Goticzkiem ;),
@A.K. No w sumie to tak, prawdziwej losowości w grze raczej się nie osiągnie. Bo masz ustalone dane rzeczy, i komputer którąś z nich wybiera, rozumiesz? Tak samo w życiu, niby coś dzieje sie przypadkiem, a gdzieś u góry czy coś jest to ściśle ustalone.
 

Mayonezorro

Mayonezorro

Użytkownicy
Niewiedza jest błogosławieństwem.
posty85
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Niewiedza jest błogosławieństwem.
No pomysł jest całkiem, całkiem - życzę powodzenia :>

PS: Mam nadzieję, że w obozie Gohan'a nie spotkam sayianow :D
 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Spokojnie, spokojnie :D
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Hmm...
Według tablic matematycznych zdarzenie losowe jest dowolnym podzbiorem przestrzeni zdarzeń elementarnych, czyli pełnego zbioru wszystkich możliwych zdarzeń elementarnych. Ja rozumiem to w ten sposób:
  • Odpowiednia funkcja (w Gothicu chyba Hlp_Random(zmienna)) generuje sobie liczbę pseudolosową na podstawie czego-tam-chce (nie wiem co wykorzystuje Gothic, taka Java używa chyba aktualnego czasu)
  • Na podstawie wygenerowanej liczby ustalane jest zdarzenie losowe, w którego skład wchodzą wszystkie zdarzenia elementarne, dla których ta liczba spełnia określone warunki.
Przykład:

Załóżmy, że mamy utworzony jakiś zestaw funkcji, wraz z warunkami ich wystąpienia, zależnymi od wartości jakiejś zmiennej (którą będzie nasza wygenerowana liczba)

Ze zbioru: {0, 1, ..., 9} wypadło 5.

warunek jest spełniony dlaif(zmienna==5)
bandyci_atakuja(parametry);

W tym przypadku zdarzeniem losowym jest zbiór jednoelementowy, zawierający zdarzenie elementarne, za które odpowiada funkcja bandyci_atakuja(parametry)

Inny przykład:

ze zbioru: {0, 1, ..., 99} wypadło 43.

warunek jest spełniony dlaif(zmienna==43)
BN_ginie(parametry);

ale też dlaif(zmienna<50)
daj_BNowi_miecz_zniszczenia_swiata(parametry);

Tutaj zdarzeniem losowym jest zbiór, zawierający dwa zdarzenia elementarne: BN_ginie(parametry) i daj_BNowi_miecz_zniszczenia_swiata(parametry) (znaczy - jakaś postać zginie i jednocześnie w jej ekwipunku pojawi się przedmiot)

Tyle że nie jestem jakiś szczególnie mocny z matematyki, więc mogę się mylić :P


Ale odbiegamy od tematu. Chodziło mi o to, że najczęściej mówi się po prostu, że "w grze są zdarzenia losowe", a Ty piszesz o "pseudolosowych" (pseudo-, czyli udających zdarzenia losowe), więc chciałem wiedzieć, co dokładnie masz na myśli. Bo na upartego można pod to podciągnąć dość skrajną sytuację, w której ktoś ustawia, powiedzmy, 15x atak hordy demonów na Stary Obóz. Graczowi wydaje się - "O, mam zdarzenie losowe!", a w nowej rozgrywce okazuje się, że wszystko przebiega identycznie.

Inna sprawa, to kwestia odpowiedniego zbalansowania tych zdarzeń - ja na przykład wkurzyłbym się, gdybym musiał dziesiąty raz odrywać się od misji fabularnej, bo akurat napadła wataha wilków. No i zróżnicowania - X w liczbie Y atakuje Z przejdzie kilka razy na rozgrywkę. Dopracowanie misji tego typu wymaga dużo pracy, bo jeśli coś w nich nie gra, to lepiej, żeby ich w ogóle nie było. Piszesz, że są już gotowe - to dobrze. Przemyśl tylko, czy czegoś w nich nie brakuje i czy wszystko jest w porządku. Powodzenia w pracy.

Cytuj
Wiem, że samemu częściej się dalej zajdzie, niż w grupie.
Powiem tak: źle zorganizowana grupa jest ciężarem. Zespół dobrze zorganizowany gwarantuje sukces.
 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Trochę jeszcze mi zajmie zanim wszystko będzie bardzo dobrze, małymi krokami do celu, nie ma też co się zaraz cieszyć jak jedno wyjdzie, bo drugie może sie nie udać. Robię wszystko z rozwagą.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Wydaje mi się, że najlepszym punktem zaczepienia tych zdarzeń losowych mogłaby być walka na arenie Starego Obozu ludzi w MT. Z tego co kojarzę, walczyli o różnych godzinach, różni ludzie :P
 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Było tam coś takiego? nie kojarzę, ale mniejsza.. to nie ten temat :ayfkm:
 

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
Różni ludzie na pewno :) Ale co do godzin to nie pamiętam

P. S. Nakarm screenami co jakiś czas red
 

redfessor

redfessor

Użytkownicy
posty129
Propsy82
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
hm... pomyslę nad tym, ale w nieco innej wersji.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry