Rąbanie drzewa 1485 4

O temacie

Autor RiPPerMAN

Zaczęty 25.10.2014 roku

Wyświetleń 1485

Odpowiedzi 4

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Ojojoj, dawno mnie tutaj nie było, ale nic się nie zmieniło.

Chciałbym zrobić rąbanie drzewa. Już tłumaczę:
NPC podchodzi jak to rudy i zaczyna kopać, ale w ziemię, na której leży drzewo. W drzewie tym znajduje się bryła rudy, która ma wyłączony VISUAL i jej nie widać. Zamiast kilofem, kopie siekierą. Mam nadzieję, że rozumiecie ;)
I tu nasuwa się pytanie - jak i gdzie? Wiem jak zrobić leżące drzewo w spacerze, bryłe rudy, itp. ale potrzeba zapewne odpowiedniego przypisu do tej rudy i zmiana kilofu na siekierę (topór drwala)

Gdzie mam to wpisać? Potrzeba do tego Ikarusa/LeGo, czy zwykłe wystarczą? Co powinien zawierać skrypt?
Z góry dzięki :ok:
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Rutyna, parę animacji, tyle. 
Nawet sam sobie odpowiedziałeś czym się wzorować. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Obym źle nie myślał:
Skopiować animację odpowiedzialną za kopanie rudy/złota.
Wkleić ją jako nową i zmienić kilof na siekierę
Przypisać do odpowiedniego obiektu
Czy tak właśnie piwinienm zrobić? Jeśli tak, to chyba mądrzeje :D
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
W sumie po co nowe animacje? Przecież będzie "kopał rude", a do tego nie są potrzebne nowe.
Zrób jak mówiłeś
Cytuj
NPC podchodzi jak to rudy i zaczyna kopać, ale w ziemię, na której leży drzewo. W drzewie tym znajduje się bryła rudy, która ma wyłączony VISUAL i jej nie widać
tylko zmień, żeby do interakcji z mobem potrzebował siekiery zamiast kilofa.

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
No właśnie i tu się zaczyna problem, bo nie wiem, gdzie jest odpowiednia linijka za to odpowiedzialna (chyba że w spacerku) W każdym razie powiedzcie mi, gdzie mam to zrobić, w jakim pliku itp?


EDIT: NIEWAŻNE! Znalazłem! Odezwę się w razie problemu z tym ;)
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry