Nie polecam energy ani w heavy. To kiepskie bronie, za shotgunów teżnie przepadam, tylko w kilku przypadkach się przydają. Wydaje mi się że najlepszy build pod względem broni to by był AR - Sniper - Pistol/SMG/EW? -Blunt. Oczywiście zależy też które miasto zamierzasz ocalić. Doktorowi najlepiej daj broń z najmniejszymi obrażeniami więc może pistolet albo Energy. Nie chcesz marnować punktów akcji na leczenie swoim najsilniejszym charakterem, ale chcesz żeby trzymał dystans. Wszystkie pozostałe umiejętności się przydają, jeśli chodzi o atrybuty, wysoka inteligencja postaci znaczy że ta postać będzie dostawała więcej punktów skilli - co oznacza że będzie dużo bardziej użyteczna. Czyli np, ten cwaniak Leinmana, mając tylko dwa punkty w int. Długo nie będzie miał na tyle punktów by być użytecznym w więcej niż jednej dyscyplinie.
Skill demolition jest przydatny ze względu na to że daję ci fajny perk - bombadier który pozwala dłużej rzucać granatami. poza tym trochę mało. Weaponsmithing jest bardzo przydatny, Computer science mega przydatny. Alarm disarming możesz sobie odpuścić na początku i zainwestować w niego później dopiero. Podobnie z Outdoorsman.