Ruszył KONKURS "wymyśl nazwę dla moda project gothic" ! 10810 37

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 14.08.2014 roku

Wyświetleń 10810

Odpowiedzi 37

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Z dosc marnym skutkiem gdyz serwer GMP wciaz ma mapke z g1  :trollface:
 

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Jeśli dobrze pamiętam to dlatego, bo GMP dodawało całą mapę z G1 do G2, a PB nie pozwala na przerzucanie assetów między grami. Podobnie ma Bethesda.
A więc dlaczego żyją jeszcze projekty Skywind, Skyblivion, Morroblivion?
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czemu interweniowali w GMP?

Pirania nie ingeruje w modding swoich gier, dopuszczają dowolną manipulację materiałami, o ile nie są wykorzystywane w celach zarobkowych.
Szeroko rozumiane, nie można pozyskiwać pieniędzy za moda do Gothica. GMP bodajże pobierało jakieś datki na wsparcie projektu.

Co nie zmienia tego, że używanie jakichkolwiek materiałów z innej gry bez wiedzy twórców jest kradzieżą.

Oczywiście modding jest również szeroko i pobieżnie traktowany, nie ma to znaczenia dopóki twórcy materiałów nie wniosą oskarżeń, co może poskutkować zamknięciem projektu, większe konsekwencje są raczej bardzo rzadko stosowane.

Póki co raczej bądź spokojny, wątpie aby ktokolwiek taki miał zwracać uwagę na tak stosunkowo niewielki projekt.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cragan, nie chodzi o materiały z gier.
Chodzi o własność intelektualną.
Nawet jeśli bym napisał questa o gwałceniu krowy, a on by go dodał bo wyczytał go na moim blogu, w moim temacie, whatever, mogę go zaskarżyć.

I fakt, na razie nie ma co się bać, ale jak ruszy z promocją, bądź wyda demo... mail od PB nadejdzie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Cragan, nie chodzi o materiały z gier.
Chodzi o własność intelektualną.
A to nie jest przypadkiem to samo :I?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cytuj
Cragan, nie chodzi o materiały z gier.
Chodzi o własność intelektualną.
A to nie jest to samo?
Jest spora różnica. Model który wykonasz, ale nie dodasz do żadnej gry, powiedzmy zrobiłeś go z nudów lub do portfolio, nadal jest chroniony prawami autorskimi. Po prostu jako jednostka masz mniejsze możliwości ograniczenia użytku. Jednostce zostaje tylko proces, studio wysyła maila i gość obsiada na dupie w strachu.
No i modele gier często nie należą do ich twórców, ponieważ umowa może zawierać zrzeczenie się praw autorskich na rzecz zleceniodawcy.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy602
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj

No i modele gier często nie należą do ich twórców, ponieważ umowa może zawierać zrzeczenie się praw
autorskich na rzecz zleceniodawcy.                                                                                                   
                                         
Cóż, jeżeli jest to własność zleceniodawcy, to jest to czyjas własność, i poniekąd to jest to samo, w rozumieniu ograniczającym się do materiałów gry.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A więc dlaczego żyją jeszcze projekty Skywind, Skyblivion, Morroblivion?
Chuj wie, też sobie zadaję to pytanie. Bethesda już kilka razy próbowała wstrzymać Morroblivion, ale to dalej działa. Wiem, że były propozycje zrobienia świata od podstaw, bez używania assetów z Morrowinda, ale chyba nigdy do tego nie doszło.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Nie wiem po co ten cały wysiłek Bethesdy czy Piranha Bytes przy zablokowaniu Gothic Multiplayer - czy kiedykolwiek ktoś wykonał badania rynkowe i wykazał, że tego typu projekty w ISTOTNY sposób wpływają na spadek sprzedaży gier / zarobki studia - bo o to chyba w tym wszystkim chodzi ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie, ale ani PB, ani Bethesda widać nie wybrzydza gdy chodzi o kilka złotówek więcej.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Mam nadzieję że nie zablokują gothic reoladed mod  :F
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Z drugiej strony pozostaje kwestia "życia" gry i tego aby przez cały czas istniała silna grupa wiernych fanów, którzy w nią grają i którzy z utęsknieniem będą czekać na kolejne jej części ( a Ci zwykle stanowią spory % rynkowych nabywców ) i to aby o grze cały czas "mówiono" i aby nie została zapomniana, bo jak to dobrze widać na przykładzie marketingu Wieśka 3 - im więcej osób o grze się dowie, tym więcej osób ją kupi.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Mam nadzieję że nie zablokują gothic reoladed mod  :F
Czemu by mieli ? Przecież oni przerabiają wszystkie modele a zmodifikowany .exe gothica jest już długo w internecie. Systempacka nikt jeszcze nie powstrzymal .
 


siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Dupa nie dupa, a Gothic to Gothic... :/

Z The Elder Scrolls będzie to miało tyle wspólnego co ślimak z wyścigami... Jedynym wspólnym punktem obu gier będzie ten sam silnik, więcej widocznych naleciałości z TES nie będzie, więc nie wypłakuj mi tu... Cały mod od początku robiony jest jako total-conversion.

**************************
A wracając do tematu: co powiecie na Gothic Reincarnation ( takie odrodzenie w nowym ciele, nowej postaci ? )  ;-)
Nie zrozumiałeś tego co miałem na myśli.
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Temat nieaktualny, do zamknięcia.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

ŚwistakMachinima

ŚwistakMachinima

Użytkownicy
posty8
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Gothic II Noc Kruka: Wojna Światów: Apokalipsa

Może być?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Gothic II Noc Kruka: Wojna Światów: Apokalipsa

Może być?

Czytałeś powyższy post?  :facepalm:

Wisnia

Wisnia

Użytkownicy
posty41
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry