Ideą twórców Global mod było pierwotnie dodanie do G II Noc Kruka innych modów istniejących do tej gry w latach 2005 - 2007 oraz dodanie własnych lokacji i pomysłów fabularnych.
Ostatecznie w wersji 1.14 Ru znalazły się
obok lokacji i linii fabularnych znanych z NK
mod Unnamed
mod Dunkel Magie
elementy moda Kuzniec (Kowal)
własna lokacja Dolina Przodków jako czwarta równorzędna do Khorinis, Jarkendaru i Górniczej Doliny
własny odrębny wątek główny Starożytnego Kultu dla rozdziałów 1-5
pewna liczba zadań dodatkowych
Pierwotnie planowaliśmy spolszczenie wersji 1.14 jednak z powodów wskazanych w innych tematach ostatecznie postanowiliśmy rozwinąć idee twórców (Magic Team) i uwzględnić różne opinie graczy na temat wersji 1.14
Pierwszą gotową wersją PL była wersja 1.5.1 w pełni spolszczona , z poprawionymi błedami i bugami wersji 1.14.
Po niej powstała wersja 1.5.2 PL uwzględniającą uwagi testerów do wersji 1.5.1
Po niej zaś wersja 1.5.3 PL bardzo mocno zmieniona (wykaz zmian w temacie Read Me - zmiany w stosunku do 1.14).
Gotowy jest praktycznie także skrypt wersji 1.5.4 uwzględniający inne zmiany i sugestie jakie pojawiły się przy okazji testów wersji poprzednich.
Wersja 1.5.4 posłuzy jako szkielet do stworzenia wersji ostatecznej beta 1.6.9 PL.
Pierwotnie numer 1.6 PL miał być wersją ostateczną dla graczy , jednak w związku z uzyskaniem materiałów do niepublikowanej wersji 1.15 RU od Kolegi MaGoth oraz decyzją o włączeniu do moda pewnej liczby zadań z moda Pan Losów a także całkowicie przerobionego Obozu Leśnego ( made by DS) ostateczna wersja PL dla graczy będzie miała numer 1.7PL
Zawierać będzie następujące lokacje
Khorinis ( bez większych zmian w stosunku do NK pod względem wyglądu)
Jarkendar (jw)
Górnicza Dolina ( w formie zaproponowanej w Global 1.14 na podstawie Unnamed z pewnymi naszymi zmianami)
w GD bedzie można poza tym co jest w NK odwiedzić także
teren "za palisadą" - z Obozem Bractwa Śniącego, Obozem Netbeka ( przerobionym fabularnie całkowicie przez DS) , obozem paladynów, Wieżą Mgieł
Starą Kopalnię
Wolną Kopalnię
Opuszczoną Kopalnię
Swiątynię Śniącego
Cmentarzysko Orków
oraz
Dolina Przodków
z miedzy innymi
Latarnia Morska
Wieża Starca
Wieże Mgieł
Obóz Mysliwych
Obóz Orków
Świątynia Budowniczych
Stary Las
Stary Cmentarz
Porzucona Farma
Przystań
Opuszczona Kopalnia - dalsza część
Obóz Bandytów
Zniszczona Osada
Obszary Górskie
Tajemnicza Budowla
i kilka innych miejsc...
Dwór Irdorath - w zmienionym systemie pułapek i dodatkowymi niespodziankami dla niektórych gildii
Dwa wątki Główne
znany z NK
wątek Starożytnego Kultu
seria zadań pobocznych róznego pochodzenia
Gildie
Mag Ognia
Mag Wody ( całkowicie zmieniona i praktycznie zrobiona zupełnie od nowa przez DS)
Strażnik Miejski/Paladyn
Najemnik/Łowca Smoków
Myśliwy (od IV rozdziału domyślnie Łowca Orków)
Mroczny - członek Mrocznego Zakonu - w ścieżce Mroczny Mag i Mroczny Wojownik
gildie poboczne
Czarne Jastrzębie ( z 1.14)
Gildia Złodziei ( z NK)
Gildia Kupców (z 1.15)
możliwość współpracy i wykonywania zadań dla gildii Obóz Leśny Netbeka
nowe dialogi od DS, nowe postacie , nowe imiona dla części bezimiennych NPC , nowe umiejętności itd...
po części wymienione w Read Me po części nie
Post połączony: 2014-03-19, 08:08
W luźny sposób mod nawiązuje także do Piratenleben.
Bezimienni piraci z Jarkendaru otrzymali imiona zgodne z tym modem oraz nawiązujące do niego dialogi pewne "ślady" tego moda można odnaleźć również w mieście Khorinis.