Game-artowa teczka Damiana. 44174 177

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 31.12.2013 roku

Wyświetleń 44174

Odpowiedzi 177

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Potrzebuje rady: nie potrafie oteksturowac metalu :< Mam taki oto roler, ktory ma bedzie uzyty przy zurawiach w dokach. Tyle ze wyglada srednio. W sensie jest spoko, ale mozna lepiej. Tylko nie potrafie. Screeny w spojerze, jest 4k zeby mozna bylo dokladnie obejrzec co tam skopalem. Substance ani Quixel nie wchodza w gre, bo chce sie tego nauczyc tradycyjna metoda.

Jezeli ktos moze cos poradzic to bedzie swietnie. Nie mam mowy zeby to zrobic jakims brazem albo cos, bo chce zeby sie swiecilo. Moze nie cale, ale czesciowo. Model oczywiscie nie jest wiarygodna replika ani cokolwiek w tym stylu.

Spoiler


Na dole po prawej jest gloss:

 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Uważam, że masz za mocne kontrasty, gloss jest za mocny. Ponadto, nie wiem z jakiej odległości to będzie widziane, ale wygląda na za mało kątów na obwodzie.
Niemniej jeśli chcesz naprawdę fachowej porady to raczej na maxie, w dziale game-art pirat już czeka z feedbackiem-pociskiem  :)
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Shalom! fantastyczne umiejętności. :ok:
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#163 2015-10-15, 12:28(Ostatnia zmiana: 2015-10-15, 12:35)
To niech Pirat przyjdzie tutaj :D Na maxie nie mam co pokazac, tam sami PRO siedza, ja sie jeszcze ucze.

To bedzie wisialo 2-3 metrow nad ziemia, wiec az tak trisow tam nie dawalem, zwlaszcza ze calosc to 2k trojkatow. Jutro pokaze nowa wersje bo wlasnie robie, poki co ladnie wychodzi.

@edit: a moge nawet teraz pokazac:



Jeszcze nie skonczone. Na tym duzym chyba nie zrobie takiego glossu, bo ladnie z daleka sie swiatlo po nim rozchodzi. Przednia czesc i lancuchy sie ladnie swieco. Jutro skoncze to wrzuce tutaj. I mniej tego brudu zrobie  :P
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Na ile cryengine obsługuje PBR? (czy shader jest podobny jak standard w UE4/Unity/Marmosecie) Wybacz, ale nie jestem na bieżąco z tym silnikiem. Jeśli tak, to coś postaram się napisać.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Oblsuguje w pelni, tylko ze inaczej :D Nie ma metalness map. Zamiast roughness jest gloss ( czyli ta nie-zinwertowana mapa, im jasniejsza mapa tym tym ostrzej swiatlo sie rozchodzi).  To troche koplikuje sprawe, bo na Cryengine inaczej to bedzie wygladac, a na Marmoseice i UE 4 bedzie inaczej wygladac. A bede chcial to na UE 4 przerzucic, po tym jak zobaczylem Redwood Forest [UE4], na polycouncie.

@ Jedairusz moze napisz tak czy siak, informacje zawsze sie przydadza, a moze cos pokombinuje i wyjdzie :ok:

@Kazzmir  nie slodz az tak  :D potencjal wyjdzie jak to skoncze. Nie chwalic poki co, musze sobie z metalem poradzic.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

Game-artowa teczka Damiana.
#166 2015-10-15, 12:52(Ostatnia zmiana: 2015-10-15, 13:23)
To niech Pirat przyjdzie tutaj :D Na maxie nie mam co pokazac, tam sami PRO siedza, ja sie jeszcze ucze.

pirat robi to kilka obrazków dłużej, daj sobie trochę czasu, twój olbrzymi potencjał już widać

Cytuj
@Kazzmir  nie slodz az tak  :D potencjal wyjdzie jak to skoncze. Nie chwalic poki co, musze sobie z metalem poradzic.

gdy słodzę, znaczy że czegoś mogę potrzebować, widzę wiele zbieżnych punktów z tym co robisz z tym co sam chciałbym robić xD wiesz co, od czasów bit i te wszystkie nieudane projekty, poznałem wielu grafików którzy odeszli w niebyt, nieliczni którzy się wybili teraz mają się czym pochwalić, gdy widzę talent chwalę...
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Mały poradnik bardzo teoretyczny   :lol:
1. Z czego jest zrobiony ten element?
Potrzebujesz na tym etapie bardzo dużo refek. Na ich podstawie określasz podstawowy kolor materiału dla odpowiednich tekstur (pomagają tabelki typu )
Potem myślisz czym "załazi" - czy to jest kurz (na pewno), patyna (w zależności od tego jaki to stop), ptasie gówna (czemu by nie?), porosty itp. Dla tych materiałów również ustalasz bazowe wartości dla tekstur (albedo/gloss/specular (metallic) itd.)
2. Jak rozmieszczone są zabrudzenia/detale?
Tutaj bazujesz na refkach i wyobraźni. Bo jeśli jest zagłębienie to w tym miejscu brud będzie stale utrzymywał. Z kolei tam gdzie są elementy ruchome materiał będzie odsłaniał swoje głębsze warstwy? Jak jeździsz palcem po zakurzonej szybie to nie ma w tych miejscach kurzu :P
3. Myślenie warstwami. Podstawowy materiał dajesz pod spód. To co się na nim gromadzi jest sobie na oddzielnej warstwie (zarówno w rzeczywistości jak i w programie graficznym :)) Dajesz odpowiednią maskę odpowiadającą rozmieszczeniu warstwy materiału (przykładowo dla stworzenia maski kurzu/brudu często przydaje się przerobione AO) a do przetarć na krawędziach może przydać się concavity - wypalone albo osobno albo "wyciągnięte" z takich szarych tekstur cavity+concavity te mapki często są właśnie dobrą bazą do masek.
4. Historia obiektu. Czy ktoś próbował go zniszczyć? Może zostały po tym jakieś ślady - rysy itp.? Warto pomyśleć o takich drobnych detalach, ale nie dawać ich na siłę.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Nowe screeny wstawie tak szybko jak duze swierki. Zostaly mi jeszcze 2 typy drzew iglastych do zrobienia, i zrobie duzy update:

 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Nie ma się do czego przyczepić, wygląda świetnie.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jeszcze dorobie mniejsze wariacje do tych swierkow i zabiore sie za ostatni typ drzew iglastych. Nie bylo latwe zrobienie tych drzew. Ale efekt koncowy mi sie podoba. Bede chcial zbudowac taki lekki magiczny klimat w tych lasach. Jeszcze nie wiem jak, ale nie chce zeby to wygladalo tylko na naturalny krajobraz. Musi tu byc lekka nuta fantazji :D






 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
A ile takie drzewko ma tris? Ręcznie rozkładałeś wszystkie gałęzie na low poly?

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Cytuj
Ręcznie rozkładałeś wszystkie gałęzie na low poly?

Da. Dlatego tak dlugo to trwa. Ale bardoz przyjemny proces.

Takie drzewo ma 10k - 9k - 7k tris. Bo zrobilem juz 3 wariacje tych drzew. Dzisiaj jest juz 5. Na szczescie Cryengine dobrze radzi sobie z takim czyms. Co lepsze wogole nie mam LoD'ow zrobionych tutaj. Porobie najpierw wszystkie drzewa iglaste, tak zeby moc wyrenderowac X-tree, i zaczne robic Lod'y. Mysle ze na kazdym LoD'zie bede mogl ucinac 70 % trisow. Pokaze jak zrobie.

Mam nadzieje ze przynajmniej zaczne ten ostatni typ drzew jeszcze w tym tygodniu.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Game-artowa teczka Damiana.
#173 2015-12-28, 01:02(Ostatnia zmiana: 2015-12-28, 01:09)
Duzo nowych rzeczy nie mam, ale pare screenow przynosze, tylko po to, zeby nie bylo samych gotowych/ladnych obrazkow w tym temacie. Pare WIP'ow sie przyda.

Zaczalem robic ten ostatni typ drzew, na ktore bardzo czekalem zeby je zaczac. Poki co galezi nie ma, ale sam pien + mech sa gotowe. Zrobilem technika z Ryse: Son of Rome. Raczej dziala. Tylko poligonow tu bedzie masakra na tych drzewach, mam nadzieje ze nie bede musial rezygnowac z tego. Do tego dojda jeszcze grzyby, moze zaczne dzisiaj jak z roboty wroce. A do tego jeszcze rozne ksztalty tych pni, bo jak ten mech tak fajnie na tym wyglada to mam pare pomyslow.

Metalowy roller: skonczylem go juz dawno tylko pokazac zapomnialem. Pomogl tutaj Jedariusz, bez jego rad wygladaloby to 2 razy gorzej. Quixel to nie jest, ale mi sie podoba. Naucze sie teksturowac metal tak czy siak.

I ostatni screen to ilosc drzew ktore mam obecnie. Sporo sie tego uzbieralo. Troche mi ten drugi typ drzew po lewej nie pasuje, ale nie wywale, za duzo przy tym siedzialem. Paprocie przerobie jeszcze raz, nie wygladaja dobrze jak sie posklada mala scenke.

Nastepny update nie wiem kiedy, pewnie jak zrobie galezie, grzyby i poprawie paprocie + jakies tekstury terenu. Czyl pewnie dlugo. Ale czas milo przy tym uplywa.





 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Nezzie

Nezzie

Użytkownicy
posty78
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Co to za domki.. Jest może możliwość, zrobienia wersji której Spacer 2.6 nie odrzuci? (Gotgic) Arty świetne.. Stawiam ci Colę.
 
Moje zasady dot. postów:
1. Nie wstawiam postu - jeśli nie zrobiłem researchu.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Zastanawia mnie, że o 5:53 rano odkopujesz temat sprzed 2 lat. Za autora odpowiem, że to nie nadaje się do Gothica. ;)

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty341
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Zastanawia mnie co stało się z Damianem. Jego portfolio na stronkach też wygasło albo nie jest aktualizowane. Ciekawe czy porzucił gamedev, a może przygniótł go crunch w cdp red. Bo miał chłopak talent i z przyjemnością patrzy się na jego prace.
 
some things are meant to be

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3709
Propsy4854
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Czasem coś dłubie. Damian nie pracuje  w cdp, w ogole nie pracuje w branzy gier.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry