Problem z trialogiem 2738 5

O temacie

Autor kaczka

Zaczęty 6.05.2013 roku

Wyświetleń 2738

Odpowiedzi 5

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Problem z trialogiem
2013-05-06, 13:15(Ostatnia zmiana: 2013-05-06, 13:16)
Trialog używany przezemnie w poprzednich wersjach pakietu LeGo działał, bo działał. W najnowszej wywala tylko masę błędów. Co robię źle? Coś nie tak z samym trialogiem?

Spoiler
instance TRIA_OrcGraveyard01 (C_INFO)
{
npc = PAL_1160_Aedan;
nr       = 3;
condition   = TRIA_OrcGraveyard01_condition;
information = TRIA_OrcGraveyard01_info;
important   = FALSE;
permanent   = FALSE;
description = "Co dalej?";
};

func int TRIA_OrcGraveyard01_condition()
{
return TRUE;
};

func void TRIA_OrcGraveyard01_info()
{
var c_npc Aedan; Aedan = Hlp_GetNpc(PAL_1160_Aedan);
var c_npc Aedan_Guard;   Aedan_Guard = Hlp_GetNpc(PAL_1163_Aedan_Guard);
var c_npc Aedan_Guard2; Aedan_Guard = Hlp_GetNpc(PAL_1164_Aedan_Guard);

TRIA_Invite(Aedan_Guard);  
TRIA_Invite(Aedan_Guard2);
TRIA_Start();

TRIA_Next(Aedan);

AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_00"); //Co zamierzacie dalej robić?
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_01"); //Chłopcy, podejdźcie!
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_02"); //Trzeba to ustalić.

TRIA_Next(Aedan_Guard);

AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_03"); //Wreszcie coś się dzieje!
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_04"); //To chyba dobrze?
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_05"); //Jeszcze pytasz? Moje dupsko wystarczająco długo miało okazję zapoznawać się z resztkami kości leżącymi pod nim.
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_06"); //Swoją drogą zastanawiam się co możemy tu spotkać oprócz ludzkich szkieletów podkopanych pod tą kupą ziemi i pyłu.

AI_GotoNpc(self, other);
AI_TurnToNpc(other, self);

AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_07"); //Jestem pewny, że orkowie to nasze najmniejsze zmartwienie. Musimy być czujni.
   
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_08"); //Jak to? Czy orkowie nie zostali stąd wypędzeni?
   
TRIA_Next(Aedan_Guard2);

AI_TurnToNpc(other, self);

AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_09"); //Dwoją się i troją, żeby tylko tu wleźć. Szukają czegoś albo ukrywają. Gdzieś tu na pewno musi być jakieś inne wyjście.

TRIA_Next(Aedan);
   
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_10"); //Co proponujesz? Siedzimy na tym samym wózku. Razem będzie nam raźniej a do walki na pewno przyda się wam kolejna para rąk.

AI_TurnToNpc(other, self);

AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_11"); //Dobrze, zatem połączymy siły i pomyślimy razem jak się stąd wydostać w jednym kawałku.
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_12"); //Takiej odpowiedzi oczekiwałem.
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_13"); //Co więc proponujesz?
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_14"); //Na pewno musimy zabrać się stąd jak najszybciej. Orkowie są tu na pewno. Wszędzie poznam tą stęchliznę i cuchnący pot.  
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_15"); //Nie ma na co czekać. Musimy zejść w głąb jaskini i być przygotowani na wszystko... i wszystkich.  
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_16"); //Zatem ruszajmy.
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_17"); //Chłopaki, zbierajcie manatki. Ruszamy.
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_18"); //Boję się pomyśleć co może nas tu spotkać.
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_19"); //Byłbym zapomniał...  
AI_Output (other, self, "TRIA_OrcGraveyard01_20"); //Arivald.
AI_Output (self, other, "TRIA_OrcGraveyard01_21"); //Haha... mądry chłopcze... Uważaj na siebie. Niech Innos ma cię w swojej opiece. Ruszajmy wreszcie.

TRIA_Finish();
};
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zamiast odświeżać, to byś opisał dokładnie problem. Wróżki dawno na urlopie są i zbyt prędko nie wrócą.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Problem z trialogiem
#2 2013-05-11, 04:52(Ostatnia zmiana: 2013-05-11, 04:54)
Fakt, mój błąd. Już się poprawiam :X

Zaraz jak ma zacząć się rozmowa z ludźmi przypisanymi do trialogu, wyskakują takie trzy oto błędy. 3 razy OK i trialog leci niby normalnie. Jednak takiego czegoś być nie może :P

 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Chyba Mem_helpera ci nie dodało do świata, własny? Jak tak, to dodaj gdzieś waypoint TOT, powinien być w miejscu niedostępnym dla normalnego śmiertelnika.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Ciasny ale własny. TOT'a dodałem, skrypty jeszcze raz sparsowałem i zrobiłem aktualizację dialogów na wszelki wypadek, niemniej jednak nic się w kwestii błędów nie zmieniło.
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
Although the first two error messages are somewhat weird (and engine-induced), the third one is triggered by us (LeGo). It says that one of the NPCs you're inviting to the dialogue is either dead or not nearby (like actually 30m or so away). If you're sure that is not the case, please reply, maybe I can find the error.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry