G2NK NPC nie chcę iść o danej godzinie 8611 23

O temacie

Autor danio12121212

Zaczęty 11.04.2013 roku

Wyświetleń 8611

Odpowiedzi 23

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Witam, zacznę od tego że edytuję tylko skrypty w folderze NPC, waypointy są połączone (WayNet), a postać ma iść z punktu A do punktu B o danej godzinie.

Postacie mają poruszać się po waypointach stworzonych przeze mnie. Na niektórych waypointach nie ma żadnych problemów, na innych są (nawet na tych pierwotnych - stworzonych przez twórców). Dodam że na tych co są problemy można podpisać inną postać i działa (kiedyś tak sobie poradziłem, ale teraz to nie działa i żadko która postać działa...).

Otóż jak dochodzi godzina 15,05 to postać zmienia się z np: Lguard na Hguard ale nadal stoi w miejscu.

Oto kod na którym postać stoi w miejscu (jedynie o godzinie 12 wraca O_O):

instance STRF_1119_Addon_Monty (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Monty";
guild = GIL_STRF;
id = 1119;
voice = 8;
flags       = 0;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

//aivars
aivar[AIV_NoFightParker] = TRUE;
aivar[AIV_IgnoresArmor]  = TRUE;
aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;
aivar[AIV_ToughGuyNewsOverride] = TRUE;
// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 2);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_COWARD;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_2H_Axe_L_01 );

// ------ Inventory ------
B_CreateAmbientInv (self);

// ------ visuals ------

B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_N_NormalBart04, BodyTex_N, ITAR_Bau_L);
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Tired.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self, 30);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_1119;
};

FUNC VOID Rtn_Start_1119 ()
{
TA_Stand_ArmsCrossed (12,00,15,05,"KOPACZ_01");
TA_Stand_ArmsCrossed (15,05,01,15,"KOPACZ_02");
TA_Stand_ArmsCrossed (01,15,12,00,"KOPACZ_04");
};

Dodam jeszcze zdjęcie waypointów (pewnie się nie przyda):

 

Jaeger

Jaeger

Użytkownicy
posty162
Propsy55
  • Użytkownicy
Może ZEN źle zapisany? zablokowałeś worlds.vdf?
 
Cytuj
3. Pamiętaj, kolorek, ranga i ilość postów na forum świadczy o długości penisa!



Towarzysz Karabynier

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
jak obserwujesz postać to ona ci z ekranu nie zniknie, musiałbyś np o 15 odejść gdzieś w świat i o 16 wrócić to może by zadziałało, ale najlepiej użyć rutyny TA_Pick_FPNa przykład tak:FUNC VOID Rtn_Start_1119 ()
{      
        TA_Stand_ArmsCrossed    (12,00,15,05,"KOPACZ_01");
TA_Pick_FP  (15,05,15,15,"KOPACZ_02");
        TA_Stand_ArmsCrossed    (15,15,01,15,"KOPACZ_02");
TA_Pick_FP  (01,15,01,25,"KOPACZ_04");
        TA_Stand_ArmsCrossed    (01,25,11,45,"KOPACZ_04");
TA_Pick_FP  (11,45,12,00,"KOPACZ_01");
};
Te waypointy muszą być ze sobą połączone bo inaczej npc będzie stał w miejscu ponieważ nie będzie miał wyznaczonego szlaku po którym ma iść
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Świat nazywa się worlds.vdf.disabled, więc da się wprowadzać zmiany.

Niestety rutyna TA_Pick_FP nie działa...
(Odpaliłem GothicStartera z Skripte parsen i włączyłem nową grę)

Może coś źle zrobione w spacerze?
W spacerze dodałem waypointy, połączyłem je i zapisałem świat - może trzeba było zrobić coś jeszcze?
Albo dopisać coś w innych plikach niż w tych co są w folerze NPC?

Jak chcecie mogę zrobić filmik nawet o tym :P (ale to jutro)
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm niema chuja żeby ta rutyna nie działała, te waypointy są koło siebie, pokaż screena tylko tak aby było widać kreski połączeń może coś popierniczyłeś, ale itak skoro postać tam jest to musi być i działać, zmień może w startupie tej postaci waypoint na jeden ze swoich
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Jaeger

Jaeger

Użytkownicy
posty162
Propsy55
  • Użytkownicy
Spróbuj zmienić ID postaci na coś powyżej 10000 i zmienić też numerek rutyny.
 
Cytuj
3. Pamiętaj, kolorek, ranga i ilość postów na forum świadczy o długości penisa!



Towarzysz Karabynier

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
@up
Cytuj
Witam, zacznę od tego że edytuję tylko skrypty w folderze NPC

Przecież to orginalna postać z g2, już lepiej jakby zrobił nową postać, bo właściwie jeśli ty tego gostka dodajesz w NewWorldzie to ma prawo nie działać gdyż w startupie ta postać jest wpisana do AddonWorld'u
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Nie da się zmienić ID postaci i/lub numeru rutyny - testowałem różne kombinacje.

Postać właśnie jest z AddonWorld i ją dodaje do świata AddonWorld (w kopalni bandytów).

Zdjęcie z tymi waypointami wrzuciłem w pierwszym poście, ale mogę zrobić bez reszty waypointów żeby było lepiej widać te od postaci o której mówimy (reszta też nie chcę iść - chociaż działała tydzień temu na innych nowo zrobionych waypointach - już je skasowałem)




Przypomne że postać o 12h poprawnie szła z "kopacz_04" do "kopacz_01" i dodam że po dodaniu TA_Pick_FP już w ogóle nie chcę nigdzie iść nawet o tej 12h (tylko na ruchu o 12h mi niezależy :P)
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
hmm dziwnie ci się dzieje ponieważ to musi działać fakt faktem te waypointy są bardzo blisko siebie na dojście do miejsca w rutynie trza by było dać z minutę, a ogólnie sprawdzałeś startup.d?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
W startup.d jedyne co zrobiłem to: (tak jak wcześniej mówiłeś, by zmienić resp)

//------------------------------------------------------------
// Addon World GOLDMINE
//------------------------------------------------------------
func void STARTUP_ADDON_PART_GOLDMINE_01 ()
{
//----------------------Humans----------------------------
Wld_InsertNpc (STRF_1118_Addon_Patrick, "ADDON_GOLDMINE");
Wld_InsertNpc (STRF_1119_Addon_Monty, "KOPACZ_01");

Istnieją inne pliki txt mające powiązanie z ruchem/pozycją postaci w grze?
Być może to coś w samym świecie jest nie tak...
Hmmmm jutro wyślę na upload AddonWorld i skrypt - był bym wdzięczny za spr czy działa u kogoś innego ;)

AddonWorld + NPC w archiwizacji .rar Bardzo proszę o sprawdzenie czy u kogoś z was działa postać "STRF_1119_Addon_Monty" poprawnie. (Jest on w kopalni bandytów)
http://rapidshare.com/files/2493625081/Gothic%20Problem.rar
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie da się pobrać

Kurwa dopiero na trzeźwo zobaczyłem że ty robisz kopalnie w tym samym miejscu co ja mam :/ ;p

Ty a zrób tak w startupie wpisz mu po prostu nazwę way'a zamiast "Kopacz_01"
to po prostu "Kopacz"
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Też to nic nie dało...

Link na chomikuj: http://chomikuj.pl/Danio12121212/Gothic+Problem,2631448187.rar
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm do startupa dodałem go tak Wld_InsertNpc (STRF_1119_Addon_Monty , "Kopacz");I działa normalnie Nie wiem czemu tobie nie działa, co prawda to zmieniłem nazwę świata na NewWorld żeby było bez zbędnego pierdolenia więc twoim problemem jedynie mogą byc pliki w których ta postać jest wpisana a mianowicie te:

Cytuj
B_Enter_AddonWorld.d
B_Enter_NewWorld.d
NPC_Globals.d

Wyłącz swojego npc w tych plikach i sprawdź
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Już wiem w czym leży problem - to odległość pomiędzy waypointami... Więc problem leży w interpretacji samego waypointa - gra odczytuje go jako dużo większy obszar niż widać w spacerze (chyba coś około 5m - więc wycieczki na takie wielkie odległości mogą przerosnąć nasze oczekiwania ^,^). - sprawdzałem 10 razy to więc raczej na 99,999% to jest to.


A post powyżej nie przyniósł żadnych zmian.

Hmmm... czyli problem jest raczej poważny, bo nawet nie wiem którą część gry by trzeba było "przerobić". Wiesz jak zmienić "obszar interpretacji waypointa" ??? Jeśli nikt nie wie to chyba już nic nie poradzimy na to... -nie mówię że nie, ale pewnie by było z tym trochę dużo roboty.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ziom zastanów się co piszesz, jak może byc zła odległość między waypointami skoro mi to wszystko działa dobrze, nie wiem dodaj sobie nowego npc i jemu daj te rutyny może jemu zadziałają bo nie rozumiem jak tobie to może nie działać skoro mi działało, a jeśli ty nie zamierzasz robić żadnego dodatku to pobierz sobie czyste skrypty i twórz wszystko od nowa
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Na czystych skryptach też nie działa, podmieniłem nawet świat Addon na New.
Ja jestem bynajmniej pewien że U MNIE zależy to od odległości hmmm... -no w końcu po zwiększeniu odległości nie ma żadnego buga...

Coś mi się wydaje że TY źle oceniłeś sytuacje - koleś powinien o 15,15 (lepiej zmienić na 15,03) podejść do DRZWI.
A u mnie kończy animacje Lguard i szybko do niej powraca stojąc w miejscu. Spr czy na pewno tak się nie dzieje, ok?

Jeśli u Ciebie to postać podchodzi do DRZWI to znaczy że będę musiał sam sobie z tym poradzić.

Pozdrawiam, dziękuję za poświęcony czas i proszę o ostatnie sprawdzenie. Ps: zmień tą godzinę z 15,15 na 15,03 by nie czekać 5 minut!

-zmieniłem godzinę !! Bo się wcześniej pomyliłem !!!
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
No dobra jak sie przyjrzałem to mogą byc za blisko siebie bo npc czasem z waypointu czwartego idzie do pierwszego ale stoi na drugim bo są blisko siebie i sam się gubi dokąd ma iść, ale z czasem jest na tym pierwszeym xD ogólnie to chodzi dobrze ale lepiej jakbyś zwiększył im odległość bo raz nawet polazł do drzwi i je otworzył nie wiem czemu bo tam niema waya żadnego, ewentualnie zrób mu jeszcze waypoint pomocniczy

Nie będe ci wysyłał screenów bo nie mam czasu więc wytłumaczę ci to na zdrowy chłopski rozum ty połączyłeś te waypointy tak że aby doszedł z 04 do 01 musi przejść przez 02 więc zrób tak że o2 i 01 nie są połączone ze sobą bezpośrednia tylko jak leci linia z 04 od 02 pomiedzy nimi zrób taki waypoint pomocniczy który będzie połączony z 04 i będzie rozdzielał do 01 i 02 kurwa trochę to nie jasno wygląda ale myslę że załapiesz xD
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

danio12121212

danio12121212

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Udało mi się załapać :P Ale i tak postać nie robi tego co powinna.

Zakończmy już to bo przyczyny widać wyraźnie.

Problem: Postać nie chcę iść o danej godzinie do pobliskiego waypointa.

Rozwiązania:

-trzeba oddalić od siebie te waypointy

-reinstall gry być może trochę pomoże

Dzięki za pomoc, sądzę że temat jest już do zamknięcia.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
-reinstall gry być może trochę pomorze
Spoiler

Analfabetyzm się szerzy w dalszym ciągu.

Człowieku, wiesz co to są FreePointy? oO  Jak ty tak nasrałeś w jednym miejscu tymi WP w tym spacerze to ja się nie dziwie, że nic ci tam z rutynami działać nie chce... :pokerface:
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Cytuj
Człowieku, wiesz co to są FreePointy? oO  Jak ty tak nasrałeś w jednym miejscu tymi WP w tym spacerze to ja się nie dziwie, że nic ci tam z rutynami działać nie chce... :pokerface:

Ty kaczka a wytłumacz mi na chuj mu freepointy do rutyny "TA_Pick_FP" a może do tej "TA_Stand_ArmsCrossed" są mu potrzebne?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry