Spacer i jego humory 3376 3

O temacie

Autor Huntik

Zaczęty 21.10.2012 roku

Wyświetleń 3376

Odpowiedzi 3

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Pierdolony spacer, jakby tego było mało, że ostatnio też miałem problem ( Link ) to teraz problem tego nie dotyczy, ale... Spacer ogólnie wczytuje mi powszechnie moje zeny, 3ds'y itp. tworzone przeze mnie, ale kiedy chcę otworzyć .ZEN np. NewWorld albo OldWorld to wywala błąd C++ Runtime Library Error. Cytat:

"Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: E:\JoWood\Gothic II moddowanie\System\Spacer2.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information."

Tak, tak, oczywiście, wszystko rozumiem, ale to mi nie pomoże w rowiązaniu problemu. Co ciekawe, jak wiadomo z mojego poprzedniego problemu mam także wersję G2NK specjalnie na Gothic Multiplayera. Z ciekawości po prostu otworzyłem tam spacera, przekopiowałem NewWorld.ZEN z G2NK do moddowania (bo w tym do GMP nie miałem tego pliku, ponieważ nie mam tam G2MDK), otworzyłem zena spacerem poprzez GMP i niestety działa. Tak, działa. Poprzedni problem powodował niejaki plik 'zCCsCamera.opf' z folderu _work/Tools/Data/objpresets, teraz nie jest już tak kolorowo, ponieważ jest taka sama waga, jak i data utworzenia tego pliki w folderze gothica do GMP, jak i G2NK do moddowania, więc to nie będzie ten plik. Ma ktoś jakieś pomysły, co może powodować TEN błąd? Potrzebuję otworzyć światy NewWorld.ZEN i OldWorld.ZEN (tymczasem w obu wywala ten sam błąd, w innych worldach nie sprawdzałem i nie wiem, co mam począć). Co do moich, oryginalnie stworzonych worldów przeze mnie - wszystko działa jak ta lala. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
 

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt

Huntik
Labirynt

Spacer i jego humory
#1 2012-10-22, 12:30(Ostatnia zmiana: 2012-10-22, 13:38)
Przepraszam za double, ale czy byłby ktoś łaskawy odpowiedzieć, albo ma jakieś przypuszczenia co do tego błędu?

EDIT: Dobrze, więc, naprawiłem problem i temat do zamknięcia... Gdyby ktoś miał taki problem, to podaje tutaj cytat, który pisałem do kolegi, żeby mu wyjaśnić, co się działo z moim spacerem xd (ogółem nie chce mi się tego pisać drugi raz, a są tu informacje na temat tego błędu, gdyby ktoś kiedyś tego potrzebował):

Spoiler
Odkryłem przyczynę błędu. Znowu błąd z MaterialLibrary, ja pierdole... Coś się stało z nowym folderem tekstur. (...) Wystarczy, że tego folderu tekstur nie będzie w pliku 'MatLib', ale ogólnie będą one widoczne ze względu na obecność tego folderu z teksturami. Jednak coś nie pozwala Spacerowi trzymać tego w pliku zbiorów tych folderów, i po prostu nie może on tam być. Nie jest on jedynym takim folderem, ponieważ niewidoczny folder w teksturach Spacera to np. 'Portale.pml', albo 'Temp.pml' (nie ma ich w zbiorze tekstur u góry po prawej, kiedy teksturujemy np. worlda, a takie jak 'Addon.pml', 'Effects.pml', czy 'NewWorld.pml' są). Tak, czy inaczej, to zagmatwany problem, a jeśli będę chciał gdzieś użyć tych tekstur z 'Landscape.pml' - (...), to będę musiał po prostu dodać ten folder to 'MatLib', a tylko nieliczne worldy działają (dziwne) z tymi teksturami, a takie np. 'NewWorld.ZEN' nie działają, ale to nie tylko oficjalne - także worldy jak 'DarkWaters.ZEN', czy może nawet tworzone przeze mnie (:O ), (...). Ale to już mój problem, nie wiem, czy gdziekolwiek będę jeszcze używał tych tekstur :D

Gdyby ktoś powiedział mi, jak TO naprawić, to byłbym wdzięczny, aczkolwiek nie jest mi to już tak potrzebne, bo bez tego także można pracować, a tekstury w nowym worldzie spokojnie działać będą. Dziękuję za odpowiedzi.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Gdyby ktoś powiedział mi, jak TO naprawić, to byłbym wdzięczny, aczkolwiek nie jest mi to już tak potrzebne, bo bez tego także można pracować, a tekstury w nowym worldzie spokojnie działać będą. Dziękuję za odpowiedzi.
Bez MatLiba kamera przechodzi przez modele, zastanów się czy możesz z tym żyć.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Nie usunąłem pliku .pml, a to oznacza, że całe ustawienia i spis tekstur został zachowany, tyle, że nie może być on wyświetlany w spacerze, z powodów takich, że mi większość światów przez to nie działa (WTF?). Poza tym, dodane tekstury do tego nowego "folderu" są w sumie takie, że nie będziemy po nich chodzić itp. Są tylko widoczne z daleka, bo to nie są takie po prostu tekstury np. ziemi, a tekstury landscape'ów 2d. MatLib został zachowany, tylko ostatnia linijka została usunięta, ta od folderu (dodałem do nich osobny folder) z nowymi teksturami. Jak widać, takie tekstury jak Portale PI, czy inne nie ujęte w zbiór tekstur dostępnych w spacerze są zapisane w folderach .pml, ale nie są zapisane do MatLiba.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry