Zamieszczanie podglądu swoich modeli 26352 25

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 23.02.2012 roku

Wyświetleń 26352

Odpowiedzi 25

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Witam.

Znalazłem ostatnio ciekawą stronę, która może przydać się w tym dziale:
www.p3d.in

Strona służy do podglądu modeli bezpośrednio przez przeglądarkę, nie wymagając przy tym żadnych dodatkowych pluginów - wykorzystuje ona technologię WebGL.
Wystarczy zarejestrować się na stronie, aktywować konto z maila i możemy już umieszczać na nasze konto modele. Możemy wczytywać pliki .obj, limit wielkości pliku to aż 50 MB. Podgląd obsługuje smooth shading, możemy włączyć wyświetlanie samej siatki.
Nie ma możliwości dodania tekstur, ale i tak strona okazuje się być bardzo przydatna. Zamiast wrzucać screeny siatki modelu, możemy po prostu wrzucić link do posta i każdy zobaczy sobie strukturę modelu.

Po dodaniu modelu mamy dostępny link, lub kawałek skryptu, który możemy wkleić do posta i nasz model będzie widoczny
bezpośrednio na forum, bez zbędnego otwierania nowej karty.
Robimy to w następujący sposób: wchodzimy w link do naszego podglądu, np: http://p3d.in/LnaZy/. Kopiujemy końcówkę, czyli w tym przypadku LnaZy. Teraz wpisujemy tag:
[p3d='TUTAJ NASZE ID']np: [p3d='LnaZy']Po wysłaniu posta zamiast kodu powinien pojawić się podgląd:

[p3d='LnaZy']

Obracamy klikając i przeciągając, oddalamy przytrzymując na podglądzie środkowy przycisk myszy i ruszając w górę lub w dół. Prawym przyciskiem przesuwamy model po ekranie.

Zachęcam do używania tego narzędzia, nie zniechęcajcie się tym że trzeba poświęcić te 20 sek na rejestracje.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Zajeqrwabiste XD

Szkoda że bez tekstur, choćby normalek XD

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Ano szkoda, ale może kiedyś dodadzą.

EDIT: Tak, według ich profilu na facebooku robią już tekstury:
http://www.flickr.com/photos/nathanletwory/6908632735/in/photostream
 

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Strona służy do podglądu modeli bezpośrednio przez przeglądarkę, nie wymagając przy tym żadnych dodatkowych pluginów - wykorzystuje ona technologię WebGL.
Yyy, a to dla czego mi się pobierają jakieś pliki binarne.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jakiej używasz przeglądarki?
 

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Cytuj
Sorry, your graphics card doesn't support WebGL
Ta. Dziwne.
 
makin' bacon

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
U mnie w szkole na zintegrowanych kartach intela też nie działało :C
Przykro mi.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Ta. Dziwne.                                      

Złośliwość rzeczy martwych.Też tak mam...
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
U mnie w szkole na zintegrowanych kartach intela też nie działało :C
Przykro mi.
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=1220892

Cytuj
W maju 2011, niemiecka grupa Context Information Security opublikowała artykuł opisujący wiele podatności związanych z bezpieczeństwem WebGL oraz jego implementacji w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Google Chrome[1]. Przykładowe ataki obejmują zawieszenie komputera oraz wykonanie i przesłanie przez sieć Internet zrzutu ekranu użytkownika. W kolejnych tygodniach, zagrożenia wynikające z użycia WebGL potwierdził US-CERT[2] oraz Microsoft[3].
http://pl.wikipedia.org/wiki/WebGL

Miejcie się na baczności :D


PIraT

PIraT

Użytkownicy
posty25
Propsy27
  • Użytkownicy

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To jest hujowe :C
Nie ma wygładzanie, nie można dodać na stronę, nie działa bez plugina.
Do tego p3d.in dodadzą tekstury i mapy (już nad tym pracują) i bedzie zajebiste.

@Down: No dla tutejszych userów pewnie to jest nowość :D
 

PIraT

PIraT

Użytkownicy
posty25
Propsy27
  • Użytkownicy
Z twojej wypowiedzi można było wywnioskować jakby to była jakaś mega nowość ;d

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To jest całkowicie co innego. To tylko duża liczba screenów robionych co ileś stopni w około.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Z tym że wcale nie jest to gorsze, pozwala zamieścić prawdziwy wysokiej jakości render :D
WebGL daje jedynie wyjątkowo prosty, o wiele niższej jakości niż we współczesnych silnikach, już Unity daje lepsze efekty (jak pokazał Pirat).

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty113
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
Cytuj
Sorry, your graphics card doesn#msg1021618t support WebGL
Ta. Dziwne.
Też tak miałem, pojawił się ten cały WebGL a mi nic nie działało.
Niedługo po tym jak odkryłem ta stronę zainstalowałem nowe sterowniki mając nadzieje, że moja karta będzie działała wraz z nowym silnikiem renderującym Cycle i teraz WebGl działa :D
 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
To jest całkowicie co innego. To tylko duża liczba screenów robionych co ileś stopni w około.

Wiem, tyle że pisałem na szybko i nie zdążyłem tego dopisać.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Z tym że wcale nie jest to gorsze, pozwala zamieścić prawdziwy wysokiej jakości render :D
WebGL daje jedynie wyjątkowo prosty, o wiele niższej jakości niż we współczesnych silnikach, już Unity daje lepsze efekty (jak pokazał Pirat).

Czy aby na pewno? Oto screen z nadchodzącej wersji z mapami:


Prezentuje się dużo lepiej niż to co rzucił Pirat.
 


Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Co ty mi wkręcasz?
WebGL daje jedynie wyjątkowo prosty, o wiele niższej jakości niż we współczesnych silnikach, już Unity daje lepsze efekty (jak pokazał Pirat).
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Zamieszczanie podglądu swoich modeli
#22 2012-02-27, 17:40(Ostatnia zmiana: 2012-02-27, 17:43)
Faktycznie, zapomniałem tej części posta (dopisałem ją przy okazji). Błędnie odniosłem wrażenie że odwołujesz się do pierwszej części:
Z tym że wcale nie jest to gorsze, pozwala zamieścić prawdziwy wysokiej jakości render :D

W każdym razie i tak wydaje mi się że to:

Wygląda lepiej niż:

Ale to już chyba trochę kwestia gustu, w obu systemach da się skorzystać z podobnych shaderów.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Zdecydowanie nie wygląda lepiej. Brak AA, rozmyte tekstury, zjebany specular...
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
https://www.youtube.com/watch?v=6NTZk6lSaZk


Dodali diffuse, specular i normalkę. Nie testowałem tego jeszcze dogłębnie, rano coś jeszcze działało słabo, nie wiem jak teraz.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
https://www.youtube.com/watch?v=pRVx2A1G8ic
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry