W tym tutorialu przedstawię, jak zaimportować modele i tekstury do UDK, jak szybko utworzyć materiały i jak je należy nałożyć. W tym tutorialu użyłem modelu statku z Gothica i jakieś dwie tekstury (chyba też z Gothica). Tekstury nie są odpowiednie dla statku, ale nie miałem żadnych innych pod ręką
1. Wyeksportuj swój model do formatu *.dae w programie graficznym.
2. W UDK wybierz
File, a następnie
New... i wybierz np.
Midday Lighting.
3. Przejdź do
Content Browser (pol.
Przeglądarka zawartości).

4. W
Przeglądarce zawartości, kliknij PPM i wybierz
Import....

5. Wybierz odpowiedni plik *.dae, pojawi się okno importu. Możesz uzupełnić tak, jak na obrazku po lewej:

Zatwierdzamy, klikając
Ok. Powinno nam wyskoczyć okno
Collada Resources i zaznaczamy wszystko (tak jak na rysunku z prawej) na koniec wciskając
OK. Naszym oczom, w
Przeglądarce zawartości, powinien się ukazać nasz model:

6. Następnie zaimportuj odpowiednie tekstury (np. *.tga, *.bmp, *.png). Robimy to w podobny sposób, jak model, ale UWAGA! Przy imporcie musimy zaznaczyć jeszcze jedną opcję
Create Material. Resztę możemy zostawić bez zmian. Naciskamy
OK to all.

Naszym oczom ukażą się nasz model, tekstury i ich materiały.

7. Mamy już zaimportowane tekstury i model. Teraz czas, aby je połączyć. Przeciągasz swój nowo dodany model na scenę z
Content Browser, prawdopodobnie będzie mały, więc wciskasz dwa razy spację, a następnie powiększasz, chwytając za sześcianiki.

8. Kliknij PPM na swoim modelu i z pojawiającego się okna kontekstowego wybierz
Materials,
None i
Assign from Content Browser (musisz jeszcze mieć zaznaczony materiał w
Content Browser - żółta obwódka), pozycja tekstury ma znaczenie, niestety nie wiem jak jest kolejkowana.

9. Zobaczmy, jak wygląda w grze nasz model. W tym celu klikamy w górnym pasku narzędziowym
Play,
In Editor.

Jak widzimy ma pewne wady: nie wszystkie elementy zostały oteksturowane i dobór tekstur pozostawia wiele do życzenia.
10. Wracamy do edytora, naciskając Esc. Wciskamy klawisz F4. Wyświetla się nam okno
StaticMeshActor. Wciskamy
Rendering, następnie
Materials i dodajemy tyle materiałów, ile jest nam potrzebnych zielonym plusikiem, a przy każdym dodanym elemencie wybieramy materiał klikając zieloną strzałeczkę (zaznaczony materiał w
Content Browser) lub lupę, aby wyszukać materiał w
Content Browser.

Po oteksturowaniu powinniśmy otrzymać porządny model

Na końcu zapisujemy naszą paczkę dodanych przedmiotów, wciskając Ctrl + S w
Content Browser.
Narzędzie tworzenia i edytowania materiałów jest dość podobne do tego z Blendera.
Wersja UDK: 8623 (czerwiec 2011)