Sawik żyje, więc nie jestem zgubiony
Po długiej ciszy odnośnie postępów prac nad modyfikacją z mojej strony, w końcu internety przydały się na coś, kaczek się w miarę ustatkował i
pokończyłrozbabrał kilka kolejnych lokacji. Oprócz tego doszło wiele innowacji skryptowych, zadań czy choćby NPC, którzy już denerwują mnie byciem podczas gry - tak właśnie ma być ;p
Zarzucę kilka screenów z kilku lokacji i opiszę je w sposób taki, żeby każdemu przybliżyć nieco zarys miejsca, możliwych zadań czy nowości w różnych lokacjach. Później, tradycyjnie będzie czas na trochę pierdolenia o tym, co to w skryptach zostało zrobione a co jeszcze musi iść do poprawki, lub w ogóle powinno być zaczęte już dawno.
Strona ani forum nie działa i działać nie będzie, przynajmniej na bplaced.net. Czekam na wypłatę i wykupuję serwer dedykowany razem z domeną, na którym umieszczę stronę i forum. Będzie to raczej ostatnia taka zmiana. Do sedna.
Wszystkie zeny z oryginalnej Nocy Kruka, zostały w jakiś sposób, mniej lub bardziej pozmieniane. Przykładowo; dzięki Caesumowi, mam możliwość utworzenia za palisadą miasta orków z prawdziwego zdarzenia. Obóz bractwa, czy choćby klasztor zmiennokształtnych, również przyniosą wam wiele smaczków, a co słabiej przystosowani do horrorów ludzie, będą mieli możliwość jawnego i uzasadnionego obsrania swoich gaci. Czas na screeny i jakiś konkretniej uzasadniony opis wszystkiego i wszystkich.
KhorinisMiasto - Pierwsze trzy screeny to generalnie magazyn z najpotrzebniejszym zaopatrzeniem dolnego miasta. Nic specjalnego, kilka pierdół i masa rupieci. Oczywiście magazyny mają swoich opiekunów, którzy jak wiele ludzi dają nam zadania. Kolejne screeny pokazują małą część nieco rozbudowanego i jednocześnie podniszczonego miasta, ale podejrzewam, że największym zaskoczeniem dla graczy będzie miejska świątynia oraz jej bogate wnętrze, które ujrzeć można będzie już wkrótce.
Klasztor ognia - klasztor ognia stał się azylem dla wszystkich zabłąkanych dusz, które nie zostały zwerbowane przez orkowych najeźdźców i mają zamiar bronić siebie nawzajem i wszystko co do nich należy lub należało. Ze strony mieszkańców klasztoru, będziemy mogli spodziewać się dość nietypowych zwrotów akcji. Zapewniam, że nie będzie to kolejna nudna i oklepana miejscówka. Są tam prawie wszystkie gildie, które walczą za Rohbara.
Górnicza DolinaZamek - Trochę czasu upłynęło, tak jak upłynęło wiele mocy magicznej orkowych szamanów, by ukryć zamek i jego mieszkańców w gąszczach, z dala od świata zewnętrznego. Orkowie starają się bronić tajemnicy, która nawiedza zamek.
Cmentarzysko orków - Skrywające najwięcej tajemnic cmentarzysko, zostało odnalezione przez paladynów. Niestety w środku natknęli się na wiele niespodzianek a możliwość ucieczki rozpłynęła się wraz z marzeniami o wolności. (Screeny sprzed x czasu, wybaczcie za jasność)
Czas na skrypty, ale tylko te na prawdę ważne. (poniżej umieszczone tylko całkowite nowości)
Stworzone:WoodCutting - rąbanie drewna
COOKING - Smażenie mięsa przy ogniskach, kuchenkach, patelniach, etc.
Guard_G3 - Strażnicy bram czy innych obiektów, w prawej dłoni mają halabardy.
Górnictwo - Wiadomo; złoto, ruda, żelazo, siarka
W trakcie:Kursor myszy - kursor, dzięki któremu będzieli wybierali opcje dialogowe, czy menu. Będzie też użyteczny przy handlu z innymi NPC.
MiniMapa - na WoG było o tym dość głośno. Wiadomo co to, więc nie ma co się rozpisywać.
Do zrobienia:Do zrobienia nagle zrzuciła się cała masa rzeczy, więc zbyt długo by pisać.
Od dawna zbierałem się, żeby taki szit napisać. W końcu dziś mi się to udało ;p Poniżej zamieszczę wszystkie bardziej istotne informacje na temat moda i samej gry podczas niego. Zebrałem to co mogłem tak jakoś w jedną, mniej więcej zgrabną całość.
Informacje o modyfikacji:Pełna nazwa modyfikacji: Gothic II - Dziedzictwo
Część gry:Gothic II Noc Kruka
Czas rozgrywki: Kilkanaście lat po opuszczeniu przez Bezimiennego wyspy Khorinis
Uniwersum: Khorinis, Górnicza Dolina, Jarkendar, Dwór Irdorath oraz kilka dodatkowych większych i mniejszych lokacji
Wymagania: Aktualnie wiadomo tylko, że będą niewiele większe od tych z podstawki
Dubbing: Tak
Oprócz tego chciałbym dodać, że modyfikacja
na dzień dzisiejszy zawiera multum innowacji skryptowych, nowe modele, animacje, tekstury, dźwięki oraz dialogi mówione.
Poniżej ważniejsze informacje dotyczące samej gry:GildiePaladyni - w zasadzie nie można nazwać ich paladynami, bo po prostu zostało ich już na prawdę niewielu a ci, którzy w dalszym ciągu żyją, są po prostu niedobitkami z czasów krwawej wojny pomiędzy ludźmi a orkami. W tym momencie są kimś w rodzaju partyzantów dewastujących wszystkie orkowe i nie tylko orkowe miasta, wioski, obozy i kopalnie oraz wszystko co do nich należy. Można ich znaleźć w jaskiniach, obozach buntowniczych czy orkowych miastach pod przykrywką np. orkowego najemnika.
Bandyci - Jak w każdej części Gothic, bandyci są osobnikami, którzy w nosie mają orków czy ludzi. Rabują, palą, gwałcą - rutyna. Jedyna nowość w tej gildii, to obecność w niej również kilkunastu orków, o których mowa będzie podczas gry.
Buntownicy - razem z paladynami, ukryci gdzie się tylko da, planują odbijanie miast i dewastacje orkowych stacji zaopatrzeniowych, kopalni, farm itd.
Magowie Ognia - ta gildia nie zmieniła się prawie wcale, jeżeli chodzi o wiarę i miejsce swojego pobytu. Zmieniło się to, że magowie ognia zaczęli zgłębiać tajniki broni białej a co za tym idzie, przyuczać też w tej dziedzinie nowicjuszy z klasztoru ognia. Walczą używając magii oraz kosturów. Większość magów ognia przebywa w klasztorze.
Nowicjusze Ognia - chętni, którzy chcieli zgłębiać tajniki magii ognia zaciągnęli się do klasztoru, by w ciszy i spokoju oddać się i skupić na nauczaniach swoich mistrzów. Ci z kolei posługują się drewnianymi laskami, których używają głównie do treningu bojowego. Nie są wystarczająco gotowi na to, żeby używać magii i czuć się z nią w pełni bezpiecznie. Wszyscy nowicjusze przebywają w klasztorze.
Magowie Wody - ludzie będący wodnymi magami żyją jak zawszę trybem koczowniczym. Są nieprzewidywalni. Szukają sposobów na całkowite wypędzenie orków z kontynentu i okolicznych wysp takich jak Khorinis. Można ich spotkać w niewielu miejscach ale zawsze w większych, ubezpieczonych przez
Najemników grupach. Kilku z nich przesiaduje w klasztorze ognia w Khorinis.
Nowicjusze Wody - (patrz
Nowicjusze Ognia) wielu z nowicjuszy wody jest obserwatorami.
Magowie Wody wysyłają ich na misję szpiegowskie tudzież dyplomatyczne oraz na masę innych, równie trudnych. Ich głównym celem jest zbieranie informacji dla
Magów Wody.
Druidzi - specjaliści w magii przemian, natury i przyzwań. Sympatyczni, choć niezbyt ufni. Żyją w jaskiniach ukrytych w gęstych lasach, w całkowitej zgodzie z przyrodą. Nie myślcie, że nie zabijają zwierząt.. coś muszą jeść ;p
(1)Najemnicy - są dwie grupy najemników - ci, którzy po wielkiej wojnie nie poddali się i wraz z podziemiem próbują przywrócić jako taki ład a przynajmniej zasiać chwilowy zamęt w szeregach wroga, a jednocześnie plączą się z
Magami Wody po wszystkich ruinach i innych dziwnych miejscach, i ci, którzy poddali się woli zielonych oddając im jednocześnie swoją wolną wolę.
(2)Orkowi Najemnicy - wyżej wspomniani, którzy oddali się orkowej władzy i posłusznie wykonują ich rozkazy. Są chciwi i bezlitośni. Wykonają każdy, nawet najokrutniejszy rozkaz otrzymany przez swoich przełożonych. Dla kilku monet potrafią zabić swoją rodzinę. Wielu z nich to byli bandyci i piraci. Urzędują w miastach i okolicach miast przejętych przez orków oraz niewielkich obozach mieszczących się w niedużej odległości od miasta, najczęściej znajdujących się na obrzeżach lasów czy jaskiń.
Łowcy - to gildia typowa dla osób chcących szybko lecz niekoniecznie bezpiecznie się wzbogacić. Pracują dla partyzanckiej grupy ludzi. Nie przepadają za orkami. Cechuje ich przebiegłość i spryt ale także odwaga i honor. Zajmują się kradzieżami, porwaniami, etc. Za drobną opłatą przyłączą się do twojej wyprawy, by skopać tyłki kilku bydlaków.
Akolici - następcy poszukiwaczy z podstawki. To będzie dla was zaskakująca niespodzianka
Każda z w/w gildii była wymyślona przezemnie (to, że kojarzycie je z trzeciej części gothic, nie znaczy, że będą działały dokładnie tak samo czy chociaż podobnie) specjalnie pod fabułę modyfikacji. Może wam się wydawać, że część z nich łączy się swoimi rolami w pewien sposób ze sobą ale zapewniam, że wcale tak nie jest a różnorodność zadań w Dziedzictwie na pewno was przerazi.
System magiiW Dziedzictwie postanowiłem zrobić coś co może wzbudzić pewne kontrowersje, zwłaszcza u tej części fanów jedynej słusznej gry, którzy uwielbiają grać jako magowie.
Ścieżka maga sama w sobie nie będzie wyglądała jakoś strasznie zmieniona w porównaniu ze ścieżką z oryginału, poza tym szczegółem, że chcąc dołączyć w szeregi magów, będzie trzeba dokonać wyboru czy chce się nosić niebieski czy czerwony szlafrok ;d
Oprócz tego magia została podzielona na żywioły ognia, wody itd., a te zostały przypisane odpowiednim grupom. W skrócie; jeżeli chcesz używać magii ognia, idziesz ścieżką maga ognia i analogicznie to samo działa z wodą czy jakimiś przemianami. Oczywiście chodzi w tym momencie jedynie o runy. Czary ze zwojów może używać każdy, kto posiada odpowiednią ilość punktów many. To samo tyczy się paladynów, którzy używają magii typu Święty Pocisk. Takie runy mogą mieć jedynie paladyni. Z tego co na razie jestem w stanie sobie przypomnieć jest to, że na pewno jako jedyne ostały się runy światła i leczenia dla każdego.
Innowacje w systemie powiadomieńGdy otrzyma się doświadczenie, pojawi się komunikat o aktualnym stanie punktów doświadczenia oraz o ilości punktów doświadczenia, które są potrzebne do osiągnięcia kolejnego poziomu. Został również dodany pasek (taki jak hp, mana czy tlen) z ilością posiadanego doświadczenia, dzięki czemu łatwiej będzie nam się zorientować ile brakuje nam punktów by osiągnąć wyższy poziom.
Do powyższych informacji postanowiłem założyć osobny temat, w którym będą one aktualizowane na bieżąco.
Nie rozpisywałem się tak, jak powinienem z racji tego, że i tak 90% czytających od razu włączy screeny. Jest tego wszystkiego znacznie więcej, ale mnie również zależy na czasie. W tym właśnie momencie, po raz kolejny dziś odpalam Spacer
Wkrótce więcej informacji i kilkuminutowy gameplay przedstawiający kilka podstawowych zadań.