Na wstępnie dodam, że opierałem się na tutorialu ze strony:
http://www.g3-modding.tk/ W tym tutorialu nauczymy się, jak zmienić każdy rodzaj tekstu w grze. Dialogi, nazwy atrybutów, umiejętności, nazwy przedmiotów etc. Podziękowania dla HUMANFORCE z Gothic JoWood Forum. Tutorial jest napisany przez niego, z moimi małymi modyfikacjami (z moimi też
).
Krok 1 :Ściągamy G3_PAK, G3PakDir i inne pliki, które będą potrzebne ze strony:
http://www.bendlins.de/nico/gothic3/ , a także g3_dialog_editor.zip ze strony:
http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=238769Do poprawnego uruchomienia wymagany jest: .NET_Framework 2.0
Krok 2 : Zaczniemy od utworzenia kopii zapasowej twojego pliku Strings.pak. Myślę, że łatwiej będzie pracować w pojedynczym folderze poza głównym katalogiem twojego Gothica.
Krok 3 : Otwieramy narzędzie: G3PAK. Wybierz swoją kopię zapasową pliku i otwórz Strings.pak. Wewnątrz są 4 pliki: Stringtable.ini, SVAdmin.dat, TeacherSVMs.dat, SVMTable.ini. Tylko Stringtable.ini jest potrzebny. Zaznacz ten plik.
Teraz kliknij na przycisk 'extract selected'.W twoim G3pack folderze powinien być utworzony nowy folder o nazwie 'Strings', zawierający tylko Stringtalbe.ini. Teraz możesz edytować i tworzyć swój własny plik Stringtable.ini-Fix! W podobny sposób wypakowujemy: Infos.pak.
Krok 4 : Modyfikuj ten plik *.ini jak chcesz! Zapisz swoje zmiany i zamknij plik.
Podpowiedź: Jeśli nie możesz zapisać pliku i będziesz proszony o zapisanie go gdzie indziej, zrób to. Wtedy skopiujesz i wkleisz zmodyfikowany plik do folderu Strings. Teraz będzie możliwe nadpisanie starego.
Krok 5 : Otwieramy Gothic 3 - Dialog Editor. Klikamy na 'Configuration', a potem 'Options'. W tym oknie podajemy lokalizację Stringtalbe.ini.
Krok 6: Następnie klikamy 'File' i 'Open'. Wybieramy dialog, np. : SKALVERAM31085_info_G3_World_01.info. Powinno się ukazać tak jak na rysunku:
Następnie zaznaczamy opcję 'Parent', która wczyta nam jeszcze jeden dialog. Bez tego niemożliwe by było dodanie zdania. Teraz na samym dole wpisujemy np.: npc: Dobrze. A masz złoto? Naciśnij Add. Po tym powinno się ukazać:
Krok 7 : Teraz spakujemy folder Strings. Możesz przeczytać tutek o pakowaniu. Powinieneś spakować folder Stringsi plik Stringable.ini, który jest tam. Powinien zostać utworzony nowy plik Strings. Zmieniamy nazwę pliku na String.p0x. (x= oznacza numer po Strings p00, który właśnie jest w twoim folderze G3\Data. Na przykład jeśli masz Stings.p00 wtedy x będzie się równać 1 ->Strings.p01. Liczenie zaczyna się od p00). W podobny sposób robimy z plikami Infos.
Krok 8 : A teraz włącz Gothica i przekonaj się, czy działa. Jeśli nie działa upewnij się, że masz
Projects_Compiled.p01, który należy wkleić do G3 \Data. Wielkie podziękowania dla Humanforce, NAPRAWDĘ pomógł mi.