Pisząc ten tutek, zakładam, że czytaliście poprzednie.
Ja używam mojego wyczyszczonego main.scm, więc może się różnić od waszych.
Poszukajcie takiej linijki:
;-------------MAIN---------------
Pod tym powinno być dość dużo tekstu, ale na końcu, przed pierwszym Label'em, powinno być coś mniej więcej takiego:
0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR
Ten label na dole powinien być mniej więcej taki:
:Label0086DD
016A: fade 1 (back) 1000 ms
00D6: if 0
0256: player $PLAYER_CHAR defined
04BB: select_interiour 0 ;; select render area
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)
01B7: release_weather
I na dole jakieś Sety, inity, i Create_Thread.
Nas interesuje właśnie te Create_Thread:
Więc piszemy gdzieś pomiędzy takimi:
004F: create_thread ŁŁEksplozja1 -560.272 702.295 19.536
To oznacza, że te Eksplozja1 jest na koordynantach, które są tam podane (koordynanty drzwi do spalonej chatki w drugim mieście).
Dalej, gdzieś w Labelach, czyli dalej, wciskamy takie coś:
:Eksplozja1
0087: 3@ = 0@ ;; floating-point values only
0087: 4@ = 1@ ;; floating-point values only
0087: 5@ = 2@ ;; floating-point values only
0087: 6@ = 0@ ;; floating-point values only
0087: 7@ = 1@ ;; floating-point values only
0087: 8@ = 2@ ;; floating-point values only
000F: 3@ -= 0.1 ;; floating-point values
000F: 4@ -= 0.1 ;; floating-point values
000F: 5@ -= 0.1 ;; floating-point values
000B: 6@ += 0.1 ;; floating-point values
000B: 7@ += 0.1 ;; floating-point values
000B: 8@ += 0.1 ;; floating-point values
:Eksplozja1Loop
0001: wait 250 ms
00D6: if 0
0339: objects_in_cube 3@ 4@ 5@ 6@ 7@ 8@ 0 1 1 0 0
004D: jump_if_false ŁŁEksplozja1Loop
020C: create_explosion_with_radius 2 at 0@ 1@ 2@
032B: $D0 = create_weapon_pickup #BOMB 15 ammo 8 at -564.152 698.556 20.620
032B: $D0 = create_weapon_pickup #MOLOTOV 15 ammo 10 at -565.427 701.563 20.710
032B: $D0 = create_weapon_pickup #KATANA 15 ammo 1 at -562.487 698.543 20.645
032B: $D0 = create_weapon_pickup #RUGER 15 ammo 150 at -559.883 698.029 20.623
032B: $DD = create_weapon_pickup #TEARGAS 15 ammo 30 at -559.427 701.563 20.710
004E: end_thread
Tłumaczenie:
Całe :Eksplozja1 zostawiam, ważniejsze jest Eksplozja1Loop:
Pisząc ten tutek, zakładam, że czytaliście poprzednie.
Ja używam mojego wyczyszczonego main.scm, więc może się różnić od waszych.
Poszukajcie takiej linijki:
;-------------MAIN---------------
Pod tym powinno być dość dużo tekstu, ale na końcu, przed pierwszym Label'em, powinno być coś mniej więcej takiego:
0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR
Ten label na dole powinien być mniej więcej taki:
:Label0086DD
016A: fade 1 (back) 1000 ms
00D6: if 0
0256: player $PLAYER_CHAR defined
04BB: select_interiour 0 ;; select render area
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)
01B7: release_weather
I na dole jakieś Sety, inity, i Create_Thread.
Nas interesuje właśnie te Create_Thread:
Więc piszemy gdzieś pomiędzy takimi:
004F: create_thread ŁŁEksplozja1 -560.272 702.295 19.536
To oznacza, że te Eksplozja1 jest na koordynantach, które są tam podane (koordynanty drzwi do spalonej chatki w drugim mieście).
Dalej, gdzieś w Labelach, czyli dalej, wciskamy takie coś:
:Eksplozja1
0087: 3@ = 0@ ;; floating-point values only
0087: 4@ = 1@ ;; floating-point values only
0087: 5@ = 2@ ;; floating-point values only
0087: 6@ = 0@ ;; floating-point values only
0087: 7@ = 1@ ;; floating-point values only
0087: 8@ = 2@ ;; floating-point values only
000F: 3@ -= 0.1 ;; floating-point values
000F: 4@ -= 0.1 ;; floating-point values
000F: 5@ -= 0.1 ;; floating-point values
000B: 6@ += 0.1 ;; floating-point values
000B: 7@ += 0.1 ;; floating-point values
000B: 8@ += 0.1 ;; floating-point values
:Eksplozja1Loop - Etykieta;
0001: wait 250 ms - Poczekaj 250 milisekund;
00D6: if 0 - Jeśli;
0339: objects_in_cube 3@ 4@ 5@ 6@ 7@ 8@ 0 1 1 0 0 - Jakikolwiek obiekt będzie w kwadracie o koordynantach podanych na początku skryptu;
004D: jump_if_false ŁŁEksplozja1Loop
020C: create_explosion_with_radius 2 at 0@ 1@ 2@ - robi eksplozję o wielkości 2 na koordynantach zdefiniowanych na górze
032B: $D0 = create_weapon_pickup #BOMB 15 ammo 8 at -564.152 698.556 20.620 - Kładzie granaty z zapalnikiem na pilot na podanych koordynantach, tu w środku budynku;
032B: $D0 = create_weapon_pickup #MOLOTOV 15 ammo 10 at -565.427 701.563 20.710 - a tu Koktaile Mołotowa;
032B: $D0 = create_weapon_pickup #KATANA 15 ammo 1 at -562.487 698.543 20.645 - Tu Katana;
032B: $D0 = create_weapon_pickup #RUGER 15 ammo 150 at -559.883 698.029 20.623 - Tu Ruger;
032B: $DD = create_weapon_pickup #TEARGAS 15 ammo 30 at -559.427 701.563 20.710 - A tu granaty łzawiące;
004E: end_thread - Koniec skryptu