Gothic Poważny (jak dla mnie) błąd 9901 37

O temacie

Autor GothicTV100

Zaczęty 30.10.2010 roku

Wyświetleń 9901

Odpowiedzi 37

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Jestem początkującym modderem. I mam pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić (szukałem na forach itp.). Zrobiłem świat w spacerze (1.5) oraz jednego npc'ta. Podczas włączania GothicStarter_Mod z (włączoną) funkcją "Reparse Scripts" wyskoczył mi błąd. Zdjęcie w załączniku. Treść błędu:

                         Error-Message
     U:PAR:Source-File SYSTEM\MUSIC.SRC not fund. (line0)

Nie wiem co jest grane. Proszę o pomoc.  :facepalm:
 


Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
odznacz opcję "Window Mode" i zjedź na zero tym suwakiem "zSpy Messages"

jak to zrobisz nie powinno wyskakiwać więcej błędów
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Sprawdzę. Szybcy jesteście.

-Po 1 minucie-
Sprawdziłem i nic. Dalej to samo.

-GMDK-
Mam polskie skrypty do G1.

Na wszelki wypadek jeszcze raz wypakowałem je do folderu _Work\Data i wyskoczył kolejny błąd.  :blink:

Zdjęcie błędu
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116615#msg116615#msg116615#msg116615 date=1288468419
jaki? :huh:
Masz zdjęcie. W mojej poprzedniej odpowiedzi.

Wiem że chodzi o linijkę 1 jakiegoś pliku. Tylko jakiego???
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
najprawdopodobniej zapomniałeś gdzieś dać średnika  :pokerface:
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116619#msg116619#msg116619#msg116619 date=1288468918
najprawdopodobniej zapomniałeś gdzieś dać średnika  :pokerface:
Tylko gdzie? :blink:
Jest jakiś program który wykrywa takie błędy?
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
A jakaś podpowiedź więcej. xD. Tydzień temu zacząłem i dopiero poznaje spacera. Ale zaczyna mi się to podobać. I nie zamierzam się poddawać. Nie potrzeba oczywiście żadnej wielkiej instrukcji. Tylko gdzie kliknąć i tyle.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
włączasz spacera (ja mam PL) klikasz świat--->napraw skrypty---->w okienku które ci wyskoczy wyszukujesz Gothic.src (_work/data/scripts/content)--->dajesz otwórz i wyszukuje ci błędy  :ok:
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116634#msg116634#msg116634#msg116634 date=1288471625
włączasz spacera (ja mam PL) klikasz świat--->napraw skrypty---->w okienku które ci wyskoczy wyszukujesz Gothic.src (_work/data/scripts/content)--->dajesz otwórz i wyszukuje ci błędy  :ok:

Wyskoczyło mi to (o to ci chodziło?). Ale nie pokazało dokładnego pliku (w którym jest błąd).
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
błąd jest w pliku w którym ostatnio majstrowałeś  :wink:
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116636#msg116636#msg116636#msg116636 date=1288471926
błąd jest w pliku w którym ostatnio majstrowałeś  :wink:
Najgorsze jest to że... ej a w skrypcie postaci (zdjęcie u dołu) w pierwszej linijce powinien być średnik? Sorry nie to zdjęcie. Ale na tym zdjęciu też jest błąd.

Tu są linki:
http://img810.imageshack.us/i/beztytuu2k.jpg/
Czy w 1 linijce ma być średnik???

http://img179.imageshack.us/i/beztytuu1y.jpg/
I drugi błąd wskazujący na to że w pierwszej linijce ma być średnik. Ale czy tego pliku?
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116638#msg116638#msg116638#msg116638 date=1288472259
pokaż skrypt
Na dole masz początek i błąd związany (chyba) ze skryptem NPC. A tu cały skrypt:


instance Stt_11111_Zabij mnie! (Npc_Default)                           //W miejsce *** wpisz instance NPC
{
//----------Info ogolne----------

name = "Zabij mnie!";                                          //W miejsce *** wpiszimie imie NPC
Npctype = Npctype_Friend;
guild = GIL_STT   ;                                          //W miejsce *** wpisz gildie NPC. Spis gildi znajduje się w pliku gildie.d w paczce NPC.rar
level = 1;                                          //W miejsce *** wpisz level NPC
voice = 13;                                             //Potrzebne tylko przy robieniu dubbing
id = 11111;                                             //W miejsce *** wpisz ID NPC

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 1;                              //W miejsce *** wpisz siłe NPC
attribute[ATR_DEXTERITY] = 1;                              //W miejsce *** wpisz zręczność NPC
attribute[ATR_MANA_MAX] = 1;                              //W miejsce *** wpisz MAX mane NPC
attribute[ATR_MANA] = 1;                                 //W miejsce *** wpisz AKTUALNĄ manę NPC
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 1;                           //W miejsce *** wpisz MAX życia NPC
attribute[ATR_HITPOINTS] = 1;                              //W miejsce *** wpisz AKTUALNE życie NPC

//----------Wyglad--------------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Mage.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Bald",0, 1,VLK_ARMOR_L);   //W miejsce *** wpisz instance zbroi. Spis instance zbroi znajduje się w pliku instance_zbroi.d w paczce NPC.rar
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Umiejetnasci--------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);                           //W miejsce *** wpisz talenty NPC. Spis talentów znajduje się w pliku talenty.d w paczce NPC.rar


//----------Ekwipunek-----------

EquipItem      (self, ItMw_2H_Axe_Heavy_02);                           //W miejsce *** wpisz instance broni którą aktualnie nosi NPC. Spis instance bronic znajduje się w pliku instance_broni.d w paczce NPC.rar
CreateInvItem   (self, ItMiNugget, 10000);   
CreateInvItem   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItem   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItem   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);               //W miejsce *** wpisz instance przedmiotu którą jest w ekwipunku NPC. Spis instance przedmiotu bez instance bronic znajduje się w pliku instance_przedmiotu.d w paczce NPC.rar

//----------Pozostale-----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_1000;                           //W miejsce *** wpisz ID NPC

};
FUNC VOID Rtn_Start_1000 ()                              //W miejsce *** wpisz ID NPC
{

TA_TA_PracticeSword (00,00,02,00,"PTAH_OC_NC_28");                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.
TA_Meditate (02,00,00,00,"PTAH_OC_NC_28");                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.
};


 Wiem że ten skrypt jest do dupy ale nie ma nic związanego z modem. To muj pierwszy NPC dlatego robiłem go w ten sposób. xD
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
i wszystko jasne

instance Stt_11111_Zabij mnie! (Npc_Default)

w instancji dialogu nigdy przenigdy nie dawaj polskich znaków, a zamiast spacji dawaj taki znaczek "_"

instancja powinna wyglądać tak

instance Stt_11111_Zabij_mnie (Npc_Default)

a ID wszędzie powinno być takie samo  :facepalm:
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Poprawiłem wszystkie ID a tu dalej błąd. Z linijką 37.
Nie działa. Kolejny błąd.
A tu skrypt z zaznaczoną linijką nr. 37.

//----------Ekwipunek-----------

EquipItem      (self, ItMw_2H_Axe_Heavy_02);                           //W miejsce *** wpisz instance broni którą aktualnie nosi NPC. Spis instance bronic znajduje się w pliku instance_broni.d w paczce NPC.rar
37.CreateInvItem   (self, ItMiNugget, 10000);   
CreateInvItem   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItem   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItem   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01); //wstaw przedmiot

Tu masz zdjęcie linijki 37.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
ehh

CreateInvItem   (self, ItMiNugget, 10000);   
CreateInvItem   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItem   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItem   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);   

ma być CreateInvItems zapomniałeś o jednej głupiej literce "S"  :facepalm:
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116644#msg116644#msg116644#msg116644 date=1288473894
ehh

CreateInvItem   (self, ItMiNugget, 10000);   
CreateInvItem   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItem   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItem   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);   

ma być CreateInvItems zapomniałeś o jednej głupiej literce "S"  :facepalm:

Rozumiem że cię mecze. Ale bardzo ci dziękuje za pomoc. Poprawie i już sprawdzam. Ja to robiłem według planu. A plan napisał inny gościu i już wcześniej w planie było bez "S".
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
i jak działa teraz?
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
A teraz pisze że w 38. którą już masz, jest błąd.


EquipItem      (self, ItMw_2H_Axe_Heavy_02);                           //W miejsce *** wpisz instance broni którą aktualnie nosi NPC. Spis instance bronic znajduje się w pliku instance_broni.d w paczce NPC.rar
CreateInvItems   (self, ItMiNugget, 1000);   
38.CreateInvItems   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItems   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItems   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
w tych 3 wierszach niema liczby itemu
CreateInvItem   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01);
CreateInvItem   (self, VLK_ARMOR_M);
CreateInvItem   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01);

powinno to wyglądać tak:

CreateInvItems   (self, ItMw_1H_Axe_Old_01, 1);
CreateInvItems   (self, VLK_ARMOR_M, 1);
CreateInvItems   (self, ItMw_2H_Sword_Light_01, 1);
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Już sprawdzam.
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
I kolejny błąd.

//----------Pozostale-----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_11111;                           //W miejsce *** wpisz ID NPC

};
FUNC VOID Rtn_Start_11111 ()                              //W miejsce *** wpisz ID NPC
{

49.TA_TA_PracticeSword (00,00,02,00,PTAH_OC_NC_28);                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.

Ale wiem o co poszło i poprawiam. Powinno być TA_PRACTICESWROD
TA_Meditate (02,00,00,00,PTAH_OC_NC_28);                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.
};
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
no cóż tu mógłbyś się już sam kapnąć

po co napisałeś 2 razy TA_ ???
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Teraz to mnie rozczarowało. Tam nie ma takiej linijki.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
bawiłeś się z innymi skryptami?
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116651#msg116651#msg116651#msg116651 date=1288474668
no cóż tu mógłbyś się już sam kapnąć

po co napisałeś 2 razy TA_ ???
Mówiłem że robię to według wzoru. Tam pisało TA_***
i trzeba było wkleić jakąś czynność i ja miałem zaznaczyć całość TA_*** a zaznaczyłem tylko ***. Po czym ctrl+v i wyszło TA_TA_PRACTICESWROD.

Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116653#msg116653#msg116651#msg116651 date=1288474908
bawiłeś się z innymi skryptami?

W startup#msg116651#msg116651#msg116651#msg116651 date=1288474668]
no cóż tu mógłbyś się już sam kapnąć

po co napisałeś 2 razy TA_ ???
[/quote]
 Mówiłem że robię to według wzoru. Tam pisało TA_***
i trzeba było wkleić jakąś czynność i ja miałem zaznaczyć całość TA_*** a zaznaczyłem tylko ***. Po czym ctrl+v i wyszło TA_TA_PRACTICESWROD.

Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116653#msg116653#msg116651#msg116651 date=1288474908
bawiłeś się z innymi skryptami?

W startupie zrobiłem tak    
Wld_InsertNpc            (STT_331_instance Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");  //Hut ??. bei Arena
I to jest ta linijka w której to robiłem. Czyli skrypt npceta mamy z głowy.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
Wld_InsertNpc    (STT_331_instance Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");

zrobiłeś błąd

niepotrzebnie napisałeś STT_331_instance
powinno to tak wyglądać

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Kolejny błąd gdzie źle wkleiłem.
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
I teraz jest dobrze tylko nie ma go tam gdzie powinien być. Sprawdzę jeszcze raz skrypt npc.



Powinien tam stać "PTAH_OC_NC_28".
 Przed starym obozem.

 Sprawdź czy coś jest źle:

//----------Pozostale-----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_11111;                           //W miejsce *** wpisz ID NPC

};
FUNC VOID Rtn_Start_11111 ()                              //W miejsce *** wpisz ID NPC
{

TA_PracticeSword (00,00,02,00,"PTAH_OC_NC_28");                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.
TA_Meditate (02,00,00,00,"PTAH_OC_NC_28");                           //W miejsce *** wpisz czyność wykonywaną przez NPC. Spis czyności znajduje się w pliku czynności.d w paczce NPC.rar. W miejsce ** wpisz godzine od do wykonywwania czynności. W miejsce ** wpisz waypoint.
};
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
może źle wpisałeś wayponta

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"PTAH_OC_NC_28");

jak dałeś w startupie taki skrypt
Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");

OC1-jakiś waypont (npc jeszcze pewnie nie doszedł z tego wayponta przed obóz)
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116662#msg116662#msg116662#msg116662 date=1288475611
może źle wpisałeś wayponta

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"PTAH_OC_NC_28");

jak dałeś w startupie taki skrypt
Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");

OC1-jakiś waypont (npc jeszcze pewnie nie doszedł z tego wayponta przed obóz)

Cholera to gdzie on może być. Mogłem mu dać ulu-mulu. Bo jak jest w orków obozie to po nim xD. Zaraz sprawdze. Prześpie się.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
w startupie zmień wayponta

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"PTAH_OC_NC_28");
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Rubin link=topic=11795.msg116665#msg116665#msg116665#msg116665 date=1288475967
w startupie zmień wayponta

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"PTAH_OC_NC_28");
Wiem co jest grane. On ma ustawione modlenie się. Czyli będzie siedział i czekał tam gdzie jest. Dopóki mu się nie zmieni na stanie w miejscu. A jak to się stanie to wróci do siebie. A może nie? A na co zmienić? On ma na sobie krzyk wojownika (topór). A powinien mieć spodnie kopacza.
 

Rubin

Rubin

Użytkownicy
posty56
Propsy6
  • Użytkownicy
w startupie

masz tak napisane

Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"OC1");
zamień na:
Wld_InsertNpc    (Stt_11111_Zabij_mnie,"PTAH_OC_NC_28");

to będzie na miejscu od razu
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Mogę go przyzwać za pomocą kodu ale robię moda a nie będę kazał każdemu po kolei przyzwać NPC'ta. Poszukam i może znajdę. WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC. Przestaw zegarek o godzinę do tyłu.

[mod=Wowoz]Przegladajac temat natchnąłem się na liczne double posty. Od tego jest opcja edytuj[/mod]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry