Inne > Forum
Projekt- Zakończenie
dr inż. Fenix:
Witam. Na początku chcę przytoczyć PW, które wysłałem do Kazzmira:
"
Kazzmirze... hm... Dobra, bez zbędnych wstępów. Do rzeczy.
Część moich pomysłów i poglądy widziałeś w moim poście.
Sprawienie by grupy modderskie angażowały się nie tylko w tworzenie modów, ale i wygląd tego forum. Chcą tu być, muszą włożyć trochę wysiłku. Jak już mówiłem, niech nie tylko moderatorzy i admini pilnują porządku. Coś takiego będzie wymagało sprawniejszej organizacji, ale myślę, że damy radę. Co do podziału. Każdy team pilnuje wyznaczonych działów mając tam uprawnienia moderatora. Ponieważ intensywność pisania w działach nie jest rozłożona równomiernie rozłożona, myślę, że grafik dyżurów byłby dobrym rozwiązaniem. Powiedzmy raz na 2 tygodnie lub 1 miesiąc. Ponieważ, dajemy odpowiedzialność szerszej grupie ludzi, którym pewnie nie będziemy nawet znać, musimy odpowiedzialność za nich przekazać przywódcom grup. W razie czego, to oni będą ponosić odpowiedzialność za swoich podwładnych. Jak dla mnie wyjdzie to na dobre nawet samym grupom, bo nie będą przyjmować "ludzi z nikąd", którzy najpierw deklarują chęć bycia w teamie, a potem tracą zapał. To jeśli chodzi o grupy.
Struktura forum. Jest położony nacisk na modding (co zrozumiałe), ale jest to jednak, prawie tylko modding gothica. Myślałem o trochę innej strukturze (to jest do negocjacji i to co pokazuje jest tym co zobaczą niezarejestrowane osoby, czyli bez tajnych działów itd.):
Developing gier komputerowych:
-programowanie gier
-pisanie scenariuszy
-enginy
(dla tego działu nie mam jeszcze nazwy):
-Prace 2D
-Prace 3D
-Mody i spolszczenia
-Opowiadania
-Filmy
Grupy:
-Grupy
-Ukończone projekty
-Wersje demonstracyjne (nazwa do zmiany)
Inne:
-Offtopic
-Wspólny tajny dział
Dalej. Rozwój forum, ostatnio pojawiły się linki do angielskich tutoriali i mod do GTA. Jest to moim zdaniem chwilowy wzrost zaangażowania, ale wyznacza właściwy kierunek. Lavius wspominał, że niedługo wyjdą narzędzia do modowania Wiedźmina. Jeśli dobrze się zareklamujemy, mamy szansę (nikłą, ale jednak), stworzyć tutaj zaplecze dla modderów tej gry. Co do tutoriali innych gier. Jeśli nie mamy własnych sądzę, że powinniśmy zwrócić się do obcojęzycznych stron i for z prośbą o publikacje ich tutaj (oczywiście po zaznaczeniu skąd pochodzą), ich tłumaczeniem może się zająć "Brat Xardasa", a także kilka innych osób, które miedzy innymi tłumaczą na angielski Mroczne Tajemnice. Tu chciałbym wysunąć jeszcze kandydaturę (...) Ja jeśli nie jesteś przekonany co do niego to powiem, że ufam mu i jeśli coś się stanie przez niego do biorę na siebie pełną odpowiedzialność za niego.
To tyle. Za nim umieściłem swoje pomysły na forum uznałem, że lepiej porozmawiać z głównym adminem. Zastanów się przez weekend czy zgadzasz się na moje propozycje.
Z poważaniem
Fenix
"
To tyle. To PW wysłałem w piątek. Dziś jest niedziela, weekend się kończy.
W temacie "poszukiwany admin" powstał spam, jednak uważam go za spam konstruktywny. Widzę teraz, kto liczy na odbudowę forum, a kto stracił nadzieję. Jak napisałem wcześniej są ludzie, którzy są wstanie zaangażować się rozszerzenie działalności forum (zauważyłem dziś, że MyName postanowił tłumaczyć tutoriale do "KotOR", pojawiły się również inne inicjatywy). Nie powinniśmy przegapić tej szansy.
Kwestia moderatorów i doglądania tematów. Napisałem, niech zajmą się tym grupy. Więcej ludzi to teoretycznie większa efektywność. Ważna jest dla mnie też sama "rotacja" działów. Innymi słowy:
Na tym forum istnieje pewna liczba grup. Każda dostaje określone działy, które będzie moderować. Po np 2 tygodniach grupy zmieniają się działami. Grupa "wchodząca" (będąca nowym moderatorem danego działu), będzie wydawać opinię o aktualnym stanie działu, przesyłany do admina, dzięki czemu można będzie sprawdzić, kto się obija, a kto nie, a także, które działy i tematy są najbardziej "spamogenne".
Kwestia off-topicu. Są tu tematu, od których mi ręce opadają (np. o nazwie "Królewiec").
Moja propozycja to stworzenia kilku ogólnych tematów (muzyka, filmy, książki), gdzie można będzie dyskutować w określonej dziedzinie. Jestem również za stworzeniem pojedyńczego tematu do dyskusji na każdy temat. Chcę by był to w pewnym sensie "zawór bezpieczeństwa" (spamu się nie pozbędziemy), który zapobiegnie powstawaniu bezsensownych działów w off-topie. By to zapewnić myślałem o umieszczeniu w regulaminie podpunktu dotyczącego działu off-topic: "Zabrania się pisania w dziale off-topic w tematach nieprzypiętych". Czy zostawić Gry jako cały dział, jeszcze nie zdecydowałem. Z tego co widzę rozmowy o grach są częstsze i bogatsze niż o literaturze, więc chyba nie ma wyboru.
Kwestia wyglądu forum. Powiem bez ogródek. Nie wiem co się stało ze starym skinem i nie wiem co dlaczego tylko część tekstów na forum jest przetłumaczona na język polski. Liczę na to, że pod tym względem wspólnie zadziałamy. Ja sam nie jestem wstanie.
Kwestia rozszerzenia działalności (jeszcze raz).
Jeśli znajdą się chętni, to sądzę, że powinniśmy spróbować zacząć przetłumaczenia tutoriali do konkretnych gier, a także poinformowanie o tym fanowskich stron i for. Drugim pomysłem (mniej przemyślanym i pewnie mniej realnym) jest tłumaczenie samych zagranicznych modów i ogłaszanie się z tym w celu przyciągnięcia graczy. I tu stajemy przed dylematem. Bardziej zależy nam na modderach czy na graczach. Kolejnym tematem jeśli chodzi o rozszerzenie działalności są opowiadania, 2D i 3D. Bodajże Tom organizował kiedyś coś o nazwie "Bitwa 3D". Moim zdaniem takie inicjatywy w konkretnych dziedzinach, jeśli będą dobrze rozgłoszone (tu pozostaje sprawa portalu), dają szanse na przyciągnięcie ludzi chcących spróbować swych sił we współzawodnictwie lub po prostu, chcących się czegoś nauczyć.
Kwestia portalu.
Wiem, że zrobienie czegoś takiego jest rzeczą niełatwą, myślę jednak, że może być istotne. W takim miejscu powinniśmy umieszczać "zakończone działania" czyli tutoriale, recenzje modów, informacje o grupach, najlepsze opowiadani i prace 2D i 3D. Jednak to jest coś co moim zdaniem może poczekać w stosunku do innych postulatów. Najpierw musimy skupić się na sobie i zaprowadzić porządek, a dopiero potem przyciągać nowych userów.
To na razie tyle. Na jutro przygotuję aneks do regulaminu (będzie on dotyczył grup, ich obowiązków i praw), który przedyskutujemy. Na razie zostawiam temat jako zamknięty, byście mogli sobie wszystko przemyśleć. Stworzyć hipotetyczne argumenty swoich tez i kontrargumenty do moich przemyśleń. Temat otworzę jutro.
Dziękuję za uwagę.
Ps. Dołączę również wstępny grafik dyżurów w działach dla poszczególnych grup.
dr inż. Fenix:
Tak jak powiedziałem, dziś dalsza część projektu.
Na początku zamieszczam aneks do regulaminu:
"A. Grupy:
I.Za grupę uważa się zbiór osób posiadających własną rangę na forum TheModders, pracujących nad wspólnym projektem.
II.Każda grupa zobowiązuje się do dbania o porządek forum według ustalonych warunków:
1. Pilnowania porządku (tj. kasowania postów/tematów o treści wulgarnej lub powtarzających się, usuwania/zamykania nieaktualnych tematów, udzielanie reprymend użytkownikom i w przypadku braku poprawy wysyłanie informacji o ich zachowaniu do administratora lub moderatora w celu zakończenia sprawy) we własnym dziale, a także w działach dotyczących projektów tworzonych przez grupę, jak również w działach ustalonych w Ogólnoforumowym Grafiku Dyżurów W Tematach (OGDWT).
2. Członkowie grupy podlegają tylko i wyłącznie szefowi grupy. To on zajmuje się karaniem podległych mu użytkowników, jeśli ci złamią regulamin. Do niego należy również należy wybór rodzaju i wielkości sankcji jakie spadną na członka grupy.
3. Szef grupy ponosi samodzielnie wszelką odpowiedzialność za hipotetyczne przewinienia osób mu podległych. Rozmiar i rodzaj kary jest wybierany przez Administratorów, jednak samo stwierdzenie winy odbywa się na drodze głosowania.
III. Każda grupa ma prawo do:
1. Własnego tajnego działu do którego wstęp mają tylko Administratorzy i osoby upoważnione przez grupę.
2. Działu w jawnej części forum.
3. W przypadku ukończenia projektu, do własnego działu dotyczącego projektu i miejsca w dziale Download.
4. Dodawania własnych newsów w portalu (gdy powstanie) dotyczących projektu grupy.
IV. Postanowienia końcowe:
1. Wszelkie zastrzeżenia dotyczące opieki członka grupy dotyczące jego pracy w dziale, którego jest zobowiązany pilnować, należy kierować do szefa grupy. W przypadku braku reakcji z jego strony, zastrzeżenia należy kierować do Administratora/Moderatora, razem z informacją o braku odezwy ze strony szefa grupy.
2. W przypadku braku szefa grupy (jeśli grupa ma strukturę demokratyczną) odpowiedzialność za przewinę jednego członka grupy ponoszą równomiernie wszyscy członkowie grupy."
Przeanalizujcie go dokładnie i powiedzcie, które podpunkty wymagają poprawy, które sprecyzowania, czy coś trzeba usunąć lub dodać. Następnie odbędzie się głosowanie. Jeśli ponad 50% grup uzna aneks do wejdzie on do regulaminu. Uznanie regulaminu przez grupę oznacza, że ponad połowa jej członków zgodzi się na niego lub zrobi to sam szef.
I. Sprawa grup.
Policzyłem i na tym forum mamy 10 grup do których przypisani są użytkownicy (w nawiasach podaję liczbę członków):
1.Themodders (12)
2.Poziomkaz (8)
3.Hot Modding team (6)
4.Soulfire (6)
5.The Dragon Masters (8)
6.Wieczny Ogień (6)
7.Złote Wrota (2)
8.Gniew Beliara Team (3)
9.Jogobella Team (3)
10.GerranHeart Team (2)
są również 3 grupy do których oficjalnie nie należy nikt:
1.Bananas studio
2.Ostatnia Nadzieja Mod
3.Aragorns Company (ci chyba są oficjalnie w TheModdersach)
4.Infernal Reality
część z nich pamiętam ze starego forum. Jednak tu nie ma chyba już części userów tworzących te grupy (w każdym razie, nie kojarzę nikogo z bananów, który by nie poszedł do innej grupy). W takim razie powinno się usunąć te grupy, a w każdym razie ich tajne i rangi. Chyba, że znajdą się ich starzy członkowie, którzy będą mieli coś przeciwko. Prosiłbym również o przedstawienie realnych składów grup aktywnych (czyli tych, którzy udzielają się na forum), bym mógł ustalić jakiś grafik, a także by nie było bałaganu.
A właśnie grafik:
http://img150.imageshack.us/img150/4920/grafikws3.jpg
Jest to dosyć nieczytelna wersja, ale liczę na to, że dzięki niemu zrozumiecie moją ideę. Każda komórka (i liczba w niej) w najwyższym rzędzie odpowiada numerowi grupy według tego schematu:
1.Themodders (12)
2.Poziomkaz (8)
3.Hot Modding team (6)
4.Soulfire (6)
5.The Dragon Masters (8)
6.Wieczny Ogień (6)
7.Złote Wrota (2)
8.Gniew Beliara Team (3)
9.Jogobella Team (3)
10.GerranHeart Team (2)
Cyfry w tabelce to z kolei liczba osób z danej grupy, które będą się opiekować danym działem. W kolumnie po lewej stronie są nazwy działów, które będą moderowane. Są trochę nieczytelne bo nie widać zależności między działami, co jest subforum a co nie, ale to się poprawi. Muszę tylko znać realne składy grup. Grupy, jak już mówiłem, będą się zmieniać pewnie raz na 2 tygodnie.
Jak widzicie ten grafik opiera się na ilości tematów w działach. Wygląda to mniej więcej tak:
tematów: 497
działów: 31
grup: 10
Użytkowników: 56
średnio: ok 50 tematów na grupę i ok 9 tematów na usera.
Nie jest to optymalne rozwiązanie (można to zauważyć po tym, że 6 poziomek moderowała by 31 działów :lol: ), nie bierze pod uwagę popularności działu, ilości pisanych postów, czy po prostu znajomości tematu przez użytkownika, który będzie dany temat moderować. Dlatego też proponowałbym raczej, za nim grafik wejdzie w życie zrobić "Ogólnoforumowe wiosenne porządki", najbardziej zawalonymi działami są :
-Grupy modderskie : 15 tematów
-Grupy modderskie/lokalizacje : 16
-Grupy modderskie/oferty pracy : 21
-Pytania/Problemy/Modding Gier/Gothic : 73
-Tutoriale/modowanie gier/Gothic: 66
-i cały offtopic.
Najpierw te działy trzeba wyczyścić, zostawić tylko to co najpotrzebniejsze i dopiero potem ustalać grafik. Trzeba również wziąć pod uwagę coś, za czym nie przepadam... przywileje.
Jeszcze sprawa niezrzeszonych userów. Ci będący tu najdłużej w pewnym sensie nadali kształt temu forum. Sądzę, że powinni również włączyć się w dyżury, ale na jakich warunkach nie potrafię jeszcze przewidzieć.
II. Rozszerzenie działalności.
Swoje projekty podałem w poprzedniej wypowiedzieć, póki co nie wiem jak można je klarowniej przedstawić. Przed chwilą mówiłem o przywilejach. Już wyjaśniam o co mi chodziło. By rozszerzyć działalność nie wystarczy umieścić kilku tutków do różnych gier mieć nadzieję, że modderzy przyjdą nie wiadomo skąd. Powinniśmy znaleźć niszę. O ile wiem Murdersi są chyba najlepiej zorganizowaną polską grupą, która tworzymy mody (fakt, że tylko do gothica, ale co tam ;p ), robimy również tłumaczenia i filmy, nikt raczej nie zdoła zająć naszego miejsca (jeśli przetrwamy) w tych dziedzinach. Dlatego proponował bym szukać takich gier, które nie mają w Polsce "głównego modera". Powinniśmy nawiązać kontakt z zagraniczną stroną lub forum i uzyskać pozwolenia na tłumaczenie tutoriali, a może nawet modów.
Ale o tym już mówiłem. Pozostaje kwestia czasu. Dobrze było by gdyby to były jakieś skoordynowane działania, kilku osób. A ponieważ wted było by to bardziej czasochłonne, to powinno dać im przywilej (fe...) zrezygnowania z dyżurów (o ile mieli by w nich uczestniczyć), by mieli czas na swoją pracę.
III. Portal.
Czekam na propozycję, bo ja się na tym nie znam.
IV. Struktura forum.
Kazzmir przekonał mnie, że obecna struktura forum nie jest taka zła, jednak dalej mam kilka zastrzerzeń. Grafika 2D i 3D, znajdują się w 3 sektorach (W moddingu, developingu gier komputerowych i jeszcze w innej twórczości), sugeruję uczynienie z nich działu równorzędnego Moddingowi lub developingowi. Wiem, że to stworzy dwa miejsca z tutorialami, ale przynajmniej będzie rozdział- programy do moddowania (typu spacer, goman), programy do programowania (kompilatory) i programy do grafiki (3DMAx i photoshop), a także jeśli nasze forum rozszerzy działalność pod tym względem to może (przesadny optymizm) mottem Kazza będzie "Mi płacą, wy spamujecie". Pewnie nie stworzymy jakieś wielkiego miejsca traktującego o grafice, ale sądzę, że będzie to ciekawy dodatek do modów.
V. Reklama.
Robimy coś w tym kierunku?
Sądzę, że to na razie wszystko. Teraz czekam na wasze opinie, pomysły i sugestie. Również na zastrzeżenia.
dr inż. Fenix:
To jak wyglądają relacje członków grupy między sobą to nie moja sprawa. Jeśli ktoś chce rządzić w grupie to przejmuje odpowiedzialność. Gdy takiej osoby brak, to moim zdaniem logiczne jest, że wtedy w przypadku czyjegoś błędu płacą wszyscy. Są wszak jedną grupą.
A co do twojej kandydatury Traffix, to przedstaw jak twoim zadaniem ma wyglądać off-topic, tj. jakie tematy mają racje bytu a jakie nie. Może zostaniesz wybrany.
I ponawiam prośbę by grupy przedstawiły mi listy swych członków.
IceMan:
Witam mi się pomysł podoba oczywiście nie na wszystko mam czas ale z czegoś trzeba zrezygnować , a ja kocham TM dlatego zgadzam się na to co napisałeś nie mam zastrzeżeń większych ani żadnych jeśli chodzi o sqład grupy Wieczny Ogień to już podaję:
IceMan - Skrypter,Spacerzysta,Grafik 2D
Jedaith - Grafik 2D,Grafik 3D,Fabuła
Team:
Dekster17 - Spacerzysta,Grafik 2D
Vedymin - Grafik 3D, Reżyser filmowy
XLukasX20 - Grafik 2D
ModMen - Grafik 3D
Matix - Spacerzysta
Zuben - Skrypter
Pupu - Twórca Qestów
Egzequtor - Korekta,Twórca Qestów
Hick12 - Skrypter
Tomek:
Jogobella:
1. Ogrodnik
2. sebinho
3. Borys
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej