Rozdroża 44169 115

Ankieta

Ocena

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
5 (9.4%)
4
3 (5.7%)
5
13 (24.5%)
6
32 (60.4%)

Głosów w sumie: 51

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 24.08.2010 roku

Wyświetleń 44169

Odpowiedzi 115

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Ciężko jest znaleźć dobrego grafika, a graficy na innych forach modderskich są już raczej zajęci ;)

W takim razie poszukajcie kogoś kto jest rokujący. Nie każdy był od zawsze omnibusem i jeśli będziecie podchodzić do tej kwestii w taki oto sposób to faktycznie może być Wam trudno ze znalezieniem obojętnie kogo. Co do drugiej części tego zdania to nigdy nie widziałem, aby Ifrit reklamował się choćby na theModders. W każdym razie, nawet jeśli to nie oczekujcie entuzjazmu, gdy robicie to w sposób godny jakiejś sztywnej korporacji ze szklanego budynku, bo wbrew pozorom nadal chodzi tu wyłącznie o zabawę i miłe spędzenie czasu i zwyczajnie nie warto się tak wczuwać a o ile pamiętam Wasza grupa miała zawsze takie właśnie dziwne ciągoty nieuzasadnione absolutnie niczym, może poza "dobrym pr'em" co też w pewnych kręgach budziło jedynie politowanie i rozrywkę godną klasyku ;).
 

kamiloops

kamiloops

Użytkownicy
posty162
Propsy11
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dałem 6,
Widać że włożyli w to naprawe dużo pracy :lol2:
 
Nie mam polskich znakow

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Rozdroża
#22 2010-08-25, 16:29(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 16:38)
Cytuj
które by nas satysfakcjonowały, dlatego z projektem "Ostatnie Miejsce" czekamy do W2.

Znam trochę technikalia wiedźmina, bo działałem na scenie podobnie jak parę innych osób z tego forum i zupełnie nie rozumiem co ma do tego wersja gry. To jest raczej kwestia Waszych umiejętności a nie numerka, czy ilości probsów w edytorze. W każdym razie, obyście się nie przeczekali jak to swego czasu pewna inna równie ambitna grupa od pewnego super śmiertelnie poważnego serwisu o grach Gothic ;). Oni się niestety nie doczekali dzieła, które będzie godne ich ambicji :D .
 

sauron
  • Gość
średniej klasy grafik prędzej czy później nauczyłby się tego, nieznalezienie w ciągu 2 lat nikogo takiego to klęska, tym bardziej że mieliście w grupie kogoś kto potrafił to robić samodzielnie bez niczyjej pomocy, to bym nazwał ignorancją.
 

nouwak

nouwak

Użytkownicy
Darth Novak
posty62
Propsy182
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Darth Novak
Według mnie wszystko się super prezentuje.
 
"Never trust a bartender with bad grammar." - Kyle Katarn

Maciol

Maciol

Użytkownicy
posty35
Propsy21
  • Użytkownicy

Maciol

Rozdroża
#25 2010-08-25, 17:08(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 19:46)
Naprawdę ładnie się prezentują te screeny, poza tym scena Wiedźmina jest jeszcze w powijakach i trzeba ją wspierać. Ode mnie... szóstka.

Naprawdę recolory robią wrażenie. Otoczka fabularna sprawia wrażenie bardzo dopracowanej. Jak tylko wyjdzie to na pewno zagram!
 

Alaris

Alaris

Użytkownicy
posty0
  • Użytkownicy

Alaris

Rozdroża
#26 2010-08-25, 17:08(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 17:09)
Ja np. nie wiem o kogo chodzi i dlaczego ta osoba nic nie zrobiła w tym kierunku. Nie mam pojęcia co i jak, czemu się tej osoby nie wykorzystało.

Co do możliwości stworzenia lokacji opieram się na tym co słyszałem od grafików 3d w zespole, z którymi rozmawiałem. Narzekali oni dość mocno na export, na problemy ze SpeedTREE.

Chociaż gdyby tak pomyśleć, to dziwnym się wydaje, że po tak długim czasie "na rynku" pojawiła się tylko jedna lokacja i to pozbawiona praktycznie roslinności. Mimo, że podobno Wiedźmin tak mocno się nie różni od innych platform moddingowych.

Cieszy mnie, że może w przyszłych modach od innych zespołów zobaczę, w pełni działające lokacje. Ifrit na dzień dzisiejszy takiej zrobić nie potrafi;)

Co do naszego wielkiego PR;) i naszego dużego podniecenia;) To nie zaprzeczę, może bywało to czasami przesadzone, ale Ifrit to była grupa moddingowych amatorów, których cholernie nakręcało, gdy widzieliśmy, ze nam coś się udaje:)
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytuj
Narzekali oni dość mocno na export, na problemy ze SpeedTREE.
SpeedTree jest darmowe? Jeśli nie, to mieli prawo do jego użytkowania, skoro chcieli je wykorzystać? Swoją drogą - SpeedTree jest tylko pomocą. Można się obyć bez niego.

Cytuj
Cieszy mnie, że może w przyszłych modach od innych zespołów zobaczę, w pełni działające lokacje. Ifrit na dzień dzisiejszy takiej zrobić nie potrafi;)
Szkoda.

Cytuj
Co do naszego wielkiego PR;) i naszego dużego podniecenia;) To nie zaprzeczę, może bywało to czasami przesadzone, ale Ifrit to była grupa moddingowych amatorów, których cholernie nakręcało, gdy widzieliśmy, ze nam coś się udaje:)
To dobrze, jeśli grupa ma porządny PR. Przynajmniej jej modyfikacje nie odejdą w cień zaraz po premierze.
 

Tuszu

Tuszu

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy

Tuszu

Rozdroża
#28 2010-08-25, 17:48(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 17:55)
Cytat: Thoro link=topic=11238.msg108583#msg108583#msg108583#msg108583 date=1282746268
(...)
Nigdy nie podchodziliśmy do kwestii rekrutowania ludzi w sposób, który powiedziałeś. Uwierz mi, że niektórzy ludzie, którzy u nas byli nie wiedzieli nic, a sporo się nauczyli. "Dobry PR", nie ma to jak wspomnienia. Ale jak sam powiedziałeś chodzi w tym wyłącznie o zabawę i miłe spędzenie czasu i zwyczajnie nie warto się tak wczuwać, więc na niektóre rzeczy z przeszłości, można przymknąć oko. :wink:
No i wolę wspominać mój modding Wiedźmina przyjemnie, niż przejmować się każdą wpadką innych, która niekorzystnie wpłynęła na nasz wizerunek. :)  

Cytat: Thoro link=topic=11238.msg108588#msg108588#msg108583#msg108583 date=1282746586
Znam trochę technikalia wiedźmina, bo działałem na scenie podobnie jak parę innych osób z tego forum i zupełnie nie rozumiem co ma do tego wersja gry.
Umiejętności są w tym najważniejsze, ale sprzęt na którym się pracuje jest równie ważny. Jeśli edytor będzie dużo bardziej przyjazny modderom, to chyba jasne, że łatwiej, szybciej, lepiej (etc.) można stworzyć jakaś przygodę. I to jest chyba oczywiste? :roll:  


Cytat: kazzmir link=topic=11238.msg108589#msg108589#msg108583#msg108583 date=1282746644
(...) tym bardziej że mieliście w grupie kogoś kto potrafił to robić samodzielnie bez niczyjej pomocy, to bym nazwał ignorancją.
Kogo masz na myśli?
 
"Sprytna osoba rozwiązuje problem. Mądra ich unika." - Albert Einstein

sauron
  • Gość
Cytat: Tuszu link=topic=11238.msg108645#msg108645#msg108645#msg108645 date=1282751331
Kogo masz na myśli?

mark5001, chyba jedyny człowiek nie pracujący w cdpr który potrafił zrobić i animowane drzewa i lokacje, akurat lokacje prosto się robi, trzeba tylko trochę chcieć, a drzewa, no cóż, zawsze można zrobić nieruchome a fani i tak będą zadowoleni.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Co do możliwości stworzenia lokacji opieram się na tym co słyszałem od grafików 3d w zespole, z którymi rozmawiałem. Narzekali oni dość mocno na export, na problemy ze SpeedTREE.

No tak, w Wiedźminie jest z tym trochę problemów do czego dołożyć można jeszcze problematyczną optymalizacje tychże właśnie lokacji - każdy wie jak działała górna wyzima w oryginalnej wersji gry. Mimo wszystko nie są to problemy nie do przeskoczenia, co z resztą w Square Crusaders, wbrew zapewnieniom Redu udało nam się rozwiązać. Niestety, ale faktem pozostaje, że modding to przede wszystkim sztuka wiecznego rozwiązywania problemów tak więc wybacz, ale argumentacja Waszych grafików jest po prostu niepoważna. Wiedźmin być może wymarzoną platformą nie jest, ale każdy ex-modder Gothica mający z nim doczynienia przynajmniej przez pewien czas odbierał go jako coś niesamowitego - możesz sobie na tej podstawie wywnioskować jakiej rangi problemy występują przy moddingu gier Gothic. Uwierz, że jakieś problemy z eksportem to przy tym pestka ;).

Cytuj
Co do naszego wielkiego PR;) i naszego dużego podniecenia;) To nie zaprzeczę, może bywało to czasami przesadzone, ale Ifrit to była grupa moddingowych amatorów, których cholernie nakręcało, gdy widzieliśmy, ze nam coś się udaje:)

Wybacz za te słowa ale z mojego (i nie tylko) punktu widzenia wyglądało to tak, że nie za bardzo Wam się udaje a zamiast konkretów społeczność otrzymywała zapowiedzi kolejnych to modów i inne cuda na kiju typu credo moddera ;). Oczywiście, SQ to też nie były cnotki niewydymki także zostawmy ten temat, tym bardziej że zupełnie nie wiem jaka sytuacja panuje zarówno z jednej jak i drugiej "strony".
 

Tuszu

Tuszu

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy

Tuszu

Rozdroża
#31 2010-08-25, 18:23(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 18:27)
Problem w tym, że Mark był w SC. Nie pamiętam już dokładnie jak to było, że odszedł od nas, lecz w każdym razie powodem na pewno nie były jego umiejętności, bo z chęcią byśmy go zatrzymali. Chyba nie miał czasu? :roll:  

Przygoda OM (Ostatnie Miejsce) rozgrywa się w Brokilonie. I niestety nieruchoma, sztuczna roślinność w takim lesie byłaby lekkim nietaktem z naszej strony. Mieliśmy eLeRa, który radził sobie z tworzeniem lokacji, lecz niestety z powodów osobistych musiał zrezygnować.

Poza tym nie dlatego zrezygnowaliśmy z tworzenia lokacji, że nie było grafików 3D, nie mogliśmy ich znaleźć, albo wszyscy byli zajęci, etc. Po prostu mając na głowie dwa rozpoczęte projekty nie chcieliśmy brać się za kolejny, więc OM zostało zamrożone. Ot, cała historia. :)

@Thoro, może nie tyle zapowiedzi, co kolejne obsuwy dawno zapowiedzianych modów. Z jakich względów? Z przeróżnych. ;)
 
"Sprytna osoba rozwiązuje problem. Mądra ich unika." - Albert Einstein

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
nawet nie zauważyłem, że w wiedźminie drzewa się gibają
 

Sayne

Sayne

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy

Sayne

Rozdroża
#33 2010-08-25, 18:31(Ostatnia zmiana: 2010-08-25, 18:38)
Cytuj
Cytuj
W momencie, gdy Crusadersi weszli na scenę Wiedźmina, Rozdroża były już dosyć w zaawansowanej fazie produkcji.
To bylo ponad poltora roku temu. Nie przypominam sobie, by cokolwiek bylo wtedy w dosyc zaawansowanej fazie produkcji.
Nie bardzo wiem czemu miałbyś wiedzieć kiedy, w jakiej fazie były Rozdroża. Gdy wy się pojawiliście były prawie gotowe, tak jak pisał Al, ale postanowiliśmy je trochę zmienić - mam tu na myśli zadania, a więc była to praca prawie całkowicie niezależna od lokacji. Wszystkie prace związane z lokacją zastały wykonane dużo wcześniej.

Cytuj
czyli wszystko wskazuje na to że nadal uchodzą
to nie zarzut względem was, tylko stwierdzenie, że pomimo upływu czasu wiedza na temat projektowania nowych lokacji wciąż jest albo bardzo trudna albo na tyle skomplikowana że nie ma sensu robić wszystkiego od zera?
Nie bardzo rozumiem po czy to wnioskujesz. Po tym, że nie chcieliśmy dać nowej lokacji od razu po tym jak wyszedł edytor i nikt nie miał żadnej wiedzy o exporcie?
Wydaje mi się, że obecnie z wiedzą u grafików na temat lokacji w świecie Wiedźmina jest całkiem ok. Chociaż tak naprawdę nie wiem, trzeba by jakiegoś zapytać. Jedyne problemy jakie istniały obejmowały chyba roślinność(dlatego też porzucenie OM) i wodę, z tego co pamiętam, ale mogę się mylić.

Cytuj
W takim razie poszukajcie kogoś kto jest rokujący. Nie każdy był od zawsze omnibusem i jeśli będziecie podchodzić do tej kwestii w taki oto sposób to faktycznie może być Wam trudno ze znalezieniem obojętnie kogo.
Nigdy nie przyjęliśmy osoby, która miałaby jakąkolwiek wiedzę na temat grafiki w Wiedźminie. Każdy nasz grafik uczył się tego u nas. I nie wiem, czemu twierdzisz, że zawsze szukaliśmy wymiataczy, bo nigdy tak nie było. Raz to były osoby początkujące, raz trochę bardziej obeznane w temacie, a profesjonaliści to jednak pracują za kasę, a nie przychodzą do nas.

Cytuj
Znam trochę technikalia wiedźmina, bo działałem na scenie podobnie jak parę innych osób z tego forum i zupełnie nie rozumiem co ma do tego wersja gry. To jest raczej kwestia Waszych umiejętności a nie numerka, czy ilości probsów w edytorze.
Oczywiście, wszystko to kwestia umiejętności. Ale najpierw musi być ktoś, kto jakieś umiejętności ma.
A numerek gry ma do tego bardzo dużo: nowa gra na własnym silniku, nastawienie na społeczność modderską, lepsze wsparcie od twórców, łatwiejsze w obsłudze narzędzia, większe zainteresowanie ludzi, a co za tym idzie większa szansa na znalezienie kogoś do zespołu oraz większa ilość ludzi, którzy zagrają w nasze produkcje. Bo nie bardzo widzę sens tworzyć 2 lata przygodę, w którą zagra kilka tysięcy(lub kilkaset) ludzi - to jest marnowanie czasu, a zainteresowanie starszymi grami jest o wiele mniejsze niż tymi, co dopiero zagościły na półkach sklepowych.

Cytuj
średniej klasy grafik prędzej czy później nauczyłby się tego, nieznalezienie w ciągu 2 lat nikogo takiego to klęska,
Średniej klasy grafików mieliśmy wielu. Ci co posiadali maxa, uczyli się exportu i każdy z nich na niego narzekał(nie wiem, może rzeczywiście jest taki beznadziejny?). Gdyby tylko jakiś z nich nie znudził się po pewnym czasie i został na dłużej to pewnie nauczyłby się wszystkiego. Coś chyba jednak było z tym exportem, bo właśnie wśród grafików 3d z maxem zawsze mieliśmy największe rotacje. Ale żeby mieć pewność, to trzeba by z nimi pogadać ;)

Cytuj
tym bardziej że mieliście w grupie kogoś kto potrafił to robić samodzielnie bez niczyjej pomocy, to bym nazwał ignorancją.
I mieliśmy mu zabronić pójść do normalnej pracy i zrezygnować z moddingu, ponieważ był dobry? To tylko modding, a życie toczy się dalej.


Chyba wszyscy zapomnieliśmy o czym jest ten temat. Co do głosu na przygodę to daję 6 - pracujemy nad nią bardzo długo, wielu ludzi wkłada w to naprawdę masę pracy, dajemy tutaj sporo nowej zawartości oraz świetną fabułę - myślę, że efekty są bardzo dobre i ta przygoda zasługuje na 6.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Poza tym nie dlatego zrezygnowaliśmy z tworzenia lokacji, że nie było grafików 3D, nie mogliśmy ich znaleźć, albo wszyscy byli zajęci, etc.

O tym już mówiłem. Sam wielokrotnie proponowałem bombajowi założenie konta na theModders i promowania Waszej twórczości również u nas. Jak wiać, bezskutecznie. Jeśli te ogłoszenia koncentrowaliście wokół forum Wiedźmina, własnych kanałów oraz serwisów typu warsztat, gdzie panuje beton ludzi dla których graalem jest tworzenie ponga 3d to ja szczerze się nie dziwie, że mieliście problem ze znalezieniem kogokolwiek. Nie ukrywam, że Wasz super wizerunek również mógł na tym zaważyć. Po prostu za dużo powagi w tym wszystkim, napinania się i "profesjonalizmu" - amatorów takie coś odstrasza, zaś u doświadczonych, w połączeniu z perspektywą pro bono, budzi politowanie.

Cytuj
a profesjonaliści to jednak pracują za kasę, a nie przychodzą do nas.

Uwierz, że z tym bywa różnie. Ludzie mają swoje powody.

Cytuj
Bo nie bardzo widzę sens tworzyć 2 lata przygodę, w którą zagra kilka tysięcy(lub kilkaset) ludzi - to jest marnowanie czasu, a zainteresowanie starszymi grami jest o wiele mniejsze niż tymi, co dopiero zagościły na półkach sklepowych.

Powiedz to ludziom od nas, którzy w dalszym ciągu tworzą zaawansowane mody do dziesięcioletniej gry vide Czas Zapłaty. Trudno nie odmówić Ci słuszności bo jest to logiczne i sam tak uważałem przez bardzo długi okres czasu ale byś się zdziwił jakie emocje i zainteresowanie potrafią budzić mody do takiego Gothica, nie wspominając o Wiedźminie który wcale starą grą nie jest. Po prostu trzeba robić swoje a nie kalkulować i użalać się co jest bardziej popularne, gdzie będzie łatwiej i na czym więcej zyskacie bo z doświadczenia wiem, że takie "trzeźwe" podejście jest strasznie destruktywne i w efekcie niszczy jedynie cały zapał i prowadzi do tego, że nie powstaje NIC. Uwierz mi, że jest tu na tym forum trochę osób typu Kazz, czy Buła które mogłyby o tym powiedzieć dużo.

Cytuj
i został na dłużej

O ile pamiętam, to Wy w "szczytowej" formie "mieliście" w grupie ponad 50 osób. Czy sądzisz, że takim oto kolektywem da się sprawnie zarządzać przez internet? To jest jakiś absurd! Przykro mi, ale kluczem do sukcesu nie jest nie wiadomo jak liczny i skillowy team tylko mała grupa koni pociągowych, która będzie ze sobą współpracować pracując przy tym w miarę regularnie. Wszyscy tutaj znamy to z praktyki.

Cytuj
Coś chyba jednak było z tym exportem, bo właśnie wśród grafików 3d z maxem zawsze mieliśmy największe rotacje. Ale żeby mieć pewność, to trzeba by z nimi pogadać ;)

Bez obrazy, ale jak się miało w teamie ludzi pokroju Dagoneta, Triple to ja wcale się nie dziwie, że mieliście taką rotacje, stos narzekań i marnej jakości grafikę :D .
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Dagonet się nie chwalił byciem w ifritach, gdy się go pytałem, gdzie robił.
 

Alaris

Alaris

Użytkownicy
posty0
  • Użytkownicy
Strasznie nam się dyskusja rozbudowała. Proponuję wrócić do tematu przygody;)

Chociaż do większości rzeczy muszę przyznać ci rację, głównie jeśli chodzi o wielkość teamu;)
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Strasznie nam się dyskusja rozbudowała. Proponuję wrócić do tematu przygody;)

A dlaczego? Bez obaw, to jest theModders i nikt nie będzie Ci robił wyrzutów w imię jakichś debilnych zasad tylko dlatego, że dyskusja zeszła na inny tor. To jest naturalna kolej rzeczy a do tego dość powszechna na tym forum. Skoro polega to na wymianie wniosków i bywa pożyteczna to czemu by nie? U nas panuje w zasadzie pełna wolność wypowiedzi :) , w przeciwieństwie do np. forum Wiedźmina, gdzie byle co było natychmiast tłumione między innymi przez Flasha w imię poprawności politycznej i pod zarzutem "kłótni".
 

Alaris

Alaris

Użytkownicy
posty0
  • Użytkownicy
Wiesz, oficjalne fora;), rządzą się swoimi prawami. A flash jest rozliczany przez RED.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
redzi są aż tak sztywni?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry