nie wiem,czy już ten wątek jest opuszczony ale teksturowanie w spacerze jest bardzo proste
1)Włączasz spacera
2)Gdy załadują ci się wszystkie okienka wybierasz File-->Open Mesh i wybierasz model swojego miecza
3)Potem opcje world-->Compile world-->zaznaczasz opcję "Editmode" i "Outdoor" i compile
4) Jak ci się załaduje to w okienku "Objectpages" wybierasz "add" i tam wybierasz z folderu swoją teksturkę i naciskasz otwórz, potem wybierasz opcję"this filter" i wybierasz w którym dziale ma być(możesz również zrobić samemu nowy dział no i naciskasz znów "otwórz" i masz już załadowaną teksturkę
5)żeby teksturować musisz nacisnąć klawisz "f3" i możesz jeździć(latać po mapie)
Strzałkami latasz a zaznaczasz prawym przyciskiem myszy.
6) Gdy już zaznaczysz tą część którą chcesz oteksturować to naciskasz taki przycisk, który znajduje się na pionowym pasku (taki jakby brązowy trójkąt z niebieską strzałką) i w tej chwili nałożyłeś teksturkę na model
7) ale to nie wszystko musisz jeszcze odpowiednio ją zeskalować i nakręcić. w tym celu znów naciskasz klawisz"f3" i przyciskami Klawiszy od 1-9(tymi z bocznej części klawiatury) powiększasz/zmniejszasz, przesuwasz itp. a klawiszem (chyba xD)"Num lock" wybierasz czy chcesz obkręcać teksturę czy zmieniać rozmiary ( tym to już zostawiam tobie do pobawienia), a przyciskiem spacji sprawdzasz(przytrzymując) sprawdzasz jak jest nałożona bo jak nie naciśniesz jej to poprostu będzie wszystko na czerwono.
Jeśli za duże odstępy między przesuwaniem tekstur się robią,że nie możesz ustawić to wybierasz opcję"Settings"-->Settings: General i tam masz takie okienko"texture movement" tam pisze o ile stopni obkręca się tekstura i o ile przesuwa(tam sobie możesz ustawić i ile stopni lub punktów)
8) Gdy już zakończyłeś ustawianie teksturki(już chcesz zakończyć ustawianie) to naciskasz znów f3 i lewy przycisk myszy i opcję deselect all i już konkretna teksturka jest na itemku (musisz też podcza ustawiania pamiętać o kącie ustawienia teksturki względem obiektu,żeby teksturka się nie rozmazała na jakieś części)
9) gdy już tak oteksturujesz wszystkie części to zapisujesz jako .3DS, piszesz skrypt broni i możesz cieszyć się nia w gothicu.
Mam nadzieję,że pomogłem.