Jak zrobić morze i rzekę 6110 11

O temacie

Autor taki jeden ludek

Zaczęty 22.01.2011 roku

Wyświetleń 6110

Odpowiedzi 11

taki jeden ludek

taki jeden ludek

Użytkownicy
posty62
Propsy10
  • Użytkownicy
W serii gier gothic jako części krajobrazu występują morza i rzeki . A więc mam kilka pytań dotyczących spacera i wody znajdującej się na mapce. W poprzednim moim temacie wspominałem że zrobiłem mapkę do gothica ale nie mówiłem nic o wodzie tak więc mówię , zrobiłem dno morskie a teraz kilka pytań:
1. Czy muszę robić model wody (w 3ds max ) ?
2. Czy spacer ma możliwość tworzenia wody ?
3. Jeśli ma taką możliwość to jak to zrobić ?
4.Czy ktoś mi poda jakąś logiczną instrukcję xD ?
5. Cz ktoś mi poda tą instrukcję przed upływem 2 tygodni xD?
6. Czy muszę wzywać Andrzeja z komixx'ów xD :lol:   ?
proszę o szybką odpowiedź
 
"absterget Deus omnem lacrimam ab oculis "Apokalipsa wg św. Jana.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Jak zrobić morze i rzekę
#1 2011-01-22, 14:32(Ostatnia zmiana: 2011-01-22, 14:33)
Cześć ludek, otwórz sobie jakiegoś zena, np. z dzielnicy portowej w spacerze, a potem w maxie i wszystko będziesz wiedział lepiej niż ktokolwiek byłby w stanie na szybko wytłumaczyć. Ale zdradzę, że ta siatka przy brzegu specjalnie jest gęściejsza, żeby fale były lepiej zauważalne. To tyle. Pozdrów Andrzeja kimkolwiek jest.

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1. tak musisz zrobić model wody (w tutorialu od PoziomkaZ jest wyjaśnione jak zrobić takie coś)

2.tak po prostu teksturujesz wcześniej zrobione w maxie planey (i znów odwołuję się do tutoriala od Poziomka xD)

3. po prostu nakładasz teksturę wody na model planów

4.napisz na gg

5.andrzej zawsze się przyda  :lol:
 

taki jeden ludek

taki jeden ludek

Użytkownicy
posty62
Propsy10
  • Użytkownicy
fajnie  :lol:  szkoda tylko że nie mam 3ds maxa :pokerface:  xD
PS:Nie wiesz kto to Andrzej ! to ten co napisał księgę c++ , ratuje życie postaciom z komixx'ów ( np : nie zdążę do szkoły szkoda że niema żadnego skrótu . Pojawia się super andrzej ,klika ppm , rozwijają się polecenia , on klika na skrót i wszyscy happy  :lol:  . ) dalej nie kojarzysz ?
 
"absterget Deus omnem lacrimam ab oculis "Apokalipsa wg św. Jana.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
fajnie  :lol:  szkoda tylko że nie mam 3ds maxa :pokerface:  xD
A jak zrobiłeś dno?

taki jeden ludek

taki jeden ludek

Użytkownicy
posty62
Propsy10
  • Użytkownicy
normalnie w wingsie 3D :lol:
 
"absterget Deus omnem lacrimam ab oculis "Apokalipsa wg św. Jana.

FraseR
  • Gość
Polecam ci Blendera. Bardzo łatwo jest w nim wymodelować zena, potem w wymodelowanym worldzie formujesz dołek lub co tam chcesz i dajesz jeszcze jedno plane i ustawiasz tam jak chcesz i łączysz z zenem za pomocą Ctrl+J
 

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
To w Wingsie też można zrobić wodę.
 

taki jeden ludek

taki jeden ludek

Użytkownicy
posty62
Propsy10
  • Użytkownicy
nie zrozumiałem  :pokerface:
 
"absterget Deus omnem lacrimam ab oculis "Apokalipsa wg św. Jana.

FraseR
  • Gość
Wyłożę ci to bardziej łopatologicznie.

Tak więc, tworzysz zena i się z nim bawisz. Po wymodelowaniu świata, naciskasz dwa razy B, pojawi ci się kółeczko. Dzięki temu kółkowi zaznaczasz jakiś teren na gotowym świecie po czym naciskasz niebieską strzałkę i przesuwasz ją w dół. Aby jezioro/rzeka nie była zbyt kanciasta możesz dodać kilka smooth'ów lub subsurf'ów. Potem tworzysz nowy plane i go powiększasz dzięki klawiszowi S. Potem odpowiednio go ustawiasz, czyli na klawiaturze numerycznej ustawiasz sobie odpowiednio widok i go ustawiasz, żeby leżał prosto z boku i od góry. To plane możesz obracać dzięki klawiszowi R. Potem zaznaczasz to plane i przesuwasz nad tą dziurę w ziemi i ustawiasz jak chcesz. Na końcu przechodzisz do trybu Object Mode i zaznaczasz i to plane i zena oraz naciskasz Ctrl+J i wybierasz ok. Wtedy połączy ci się i świat i to plane. Potem mapujesz worlda i nakładasz jakiś materiał oraz tego zena eksportujesz do formatu .3ds i go teksturujesz w spacerze i vobujesz. Aby wyeksportować zena z blendera do Gothic'a, użyj python'a. Znajdziesz go w google lub na oficjalnej stronie blendera.
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
może po prostu oglądnij tutki PoziomkaZ...
 

taki jeden ludek

taki jeden ludek

Użytkownicy
posty62
Propsy10
  • Użytkownicy
:blink:  .................... Revolution  to dobry pomysł ide na yt  :lol2:
Edit : temat do zamknięcia
 
"absterget Deus omnem lacrimam ab oculis "Apokalipsa wg św. Jana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry