Zapewne wielu z was miało taki problem, że zrobiło śliczne, przepiękne pomieszczenie w środku domku, którego ilość obiektów przekraczała wszelkie normy dobrego smaku, podłogi zasypane były małymi obiektami, każdy z kolizjami, przez które Bezi nie mógł przejść, a żeby podkreślić efekt, użyliście niegustownego, jaskrawego światła. Wszystko pięknie, tylko żaden z tych obiektów nie rzuca cieni! I co teraz? Otwieranie ustawień każdego voba i wyklikiwanie poprawek, aż wam palce odpadną? Oczywiście, że nie.
Od takich rzeczy mamy
Local VobEdit Propertypage. No to zaczynamy.
1. Na poziomym pasku Spacera kliknijmy różnokolorowego boxa z iście klasyczną zębatką aby otworzyć okienko konwertera.

2. Musimy teraz wybrać, jaki typ voba będziemy konwertować. Jest wiele możliwości, jednak my się zajmiemy zwykłym zCVob. W takim razie rozwiniemy listę i wybierzemy zCVob.

3. Chcemy, aby tylko te obiekty, które mają kolizje, rzucały cienie. W związku z tym rozwiniemy listę "Vob" i zjedziemy do kawałka
cdStatic oraz
CdDyn. Kliknijmy na nie dwa razy, by pojawiły się przed ich nazwami gwiazdki. Oznaczają one, że konwerter będzie brał pod uwagę tylko te voby, które mają takie same wartości cdStatic oraz cdDyn, które my zaraz nadamy. Nasze obiekty mają kolizje, a więc i tutaj musimy to uwzględnić. Zaznaczamy więc w nich haczyk przy
Yes. To wszystko tutaj.

4. Ustawienia vobów, które chcemy zmienić, zostały już uwzględnione. Teraz pozostaje nam pokazanie konwerterowi, na co ma je zmienić. Klikamy więc w przycisk "old".
5. Przycisk old zmienił się teraz w "new", zaś wcześniej dostępna lista została zablokowana. Zamiast tego odblokowała się lista, obok której napisane jest "convert to". Jak widzimy, konwersja nie działa tylko odnośnie właściwości voba, ale również jego typu, tak więc zCVob możemy przekonwertować na chociażby oCMobInter. Jednakże my nie chcemy zmieniać typu voba, tak więc wybieramy znowu zCVob.
6. Chcemy dodać cienie do naszego voba, a więc musimy zająć się
StaticVob. Kliknijmy na niego dwa razy. Zauważycie, że jego wartość zmieniła się z FALSE na FALSE -> FALSE. Oznacza to, że konwerter w każdym vobie z wartościami, jakie wybraliśmy, zmienić staticVob na FALSE. Dużo nam to nie da, tak więc musimy zaznaczyć haczyk przy "Yes", teraz mamy FALSE -> TRUE. Znacznie lepiej, prawda?

7. Najważniejsze teraz, to upewnienie się, czy wszystko zrobiliśmy tak jak trzeba. Jeśli tak, to zostaje nam już tylko kliknąć
Start. Rozpocznie się konwersja vobów, zaś w okienku Objectpages będzie pokazane, ile znalazł vobów, które opisem pasowały do tego, co wybraliśmy.
I to na tyle. Jak już wspominałem, możliwości wykorzystania tego cuda jest naprawdę wiele.