Jako jaki zen zapisywać ? 3519 7

O temacie

Autor RafalBudzis

Zaczęty 12.09.2010 roku

Wyświetleń 3519

Odpowiedzi 7

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Uncompiled ZEN (ascii)
compiled ZEN (binary safe)
compiled ZEN (ascii)

jaka jest różnica pomiędzy tymi 3 zapisami ??? jaki jest najlepszy ??

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zapisuj na compiled ZEN (ascii).

Różnica między compiled a uncompiled jest taka, że przy tym drugim musisz za każdym razem kompilować świat i światło.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
a można edytować mob`y zbiorczo bo chciałem dodać do monologów ławki a jest ich sporo :D

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najważniejszą różnicą jest to, że plik .zen w wersji uncompiled zawiera tylko ścieżki do zasobów (np: modeli) na dysku które są umieszczone na mapie, natomiast w wersji compiled (skompilowanej) zasoby te są umieszczone już w pliku .zen, przez co jego rozmiar w tej wersji może być dużo większy. Dodatkowo zen w wersji uncompiled może być zapisany na dwa sposoby: jako ascii czyli w wersji tekstowej, plik taki możemy otworzyć za pomocą np: notatnika i przeglądnąć jego strukturę. Drugi sposób zapisu w wersji uncompiled to binary, w tym przypadku kolejne bajty w pliku odpowiadają bezpośrednio pewnym informacjom z formatu zen, przez co jest szybszy w interpretacji niż wersja ascii (w tym przypadku przed taką informacją występuje opis tekstowy). Podsumowując. Wersja uncompiled formatu zen dużo lepiej nadaje się do testów, gdyż za każdym razem kiedy zapisujemy zena do pliku dodawane są tylko odnośniki do zasobów, przez co plik jest mniejszy i zapisuje się szybciej (wadą tego rozwiązania jest to, że silnik jest zmuszony szukać zasobów w różnych miejscach dysku dlatego wczytanie takiej mapy może trwać dłużej niż w wersji skompilowanej). Wersja compiled powinna natomiast być użyta w ostatecznej wersji mapy, która znajdzie się w modzie udostępnionym graczom.
 

Lusia

Lusia

Użytkownicy
posty88
Propsy15
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@Vuler: proponuję Ci napisać o tym poradnik.
 

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem czy jest sens (w dużej mierze) powielać to samo w innym miejscu, można po prostu dopisać kolejną pozycję tu i podać linka do tego tematu.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
plik zen uncompiled, zawiera wszystkie informacje, nie tylko o vobach. Zatem, gdy go dodaję do listy macrosa, wraz z zenami świata, tworzy mi się zdublowany świat - waga pliku świata rośnie wtedy dwukrotnie, co jest nie normalne. Jak tego uniknąć ? Jak zapisać drzewo vobów, bym mógł je dodać do swojego świata ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
zapytam i odświeżę zarazem wątek, bo to mnie stopuje. Dla czego jak dodam animacje wodzie za pomocą parametrów, spacer po chwili się zacina ? dałem takie same jak ma woda w porcie Khorynis.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry